Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teini voi muka tehdä salaa abortin?

Vierailija
25.01.2011 |

Johan vanhemmat huomaavat kotoa poissaolon.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muita kirjeitä availisi, mutta viralliset kyllä.

sairaalan logolla varustetun kirjekuoren. Kuka muka niin ei tekisi?

Millä oikeudella sinä niin teet? Oletko kuullut kirjesalaisuudesta? Toivottavasti sinua ei riso kun muut menevät aukomaan sinun yksityistä postiasi.

Teet rikoksen.

"Suomessa kirjesalaisuus pohjautuu perustuslain yksityiselämän suojaa käsittelevään 10. pykälään: "Kirjeen, puhelun ja muun luottamuksellisen viestin salaisuus on loukkaamaton." Kirjesalaisuuden rikkoja voidaan tuomita rikoslain perusteella viestintäsalaisuuden loukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi. Jos viestintäsalaisuuden loukkaus on törkeä, rikoksentekijä on tuomittava vankeuteen enintään kolmeksi vuodeksi."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kirjesalaisuus

Vai eikö perustuslaki kuulu sinun jälkikasvullesi?

Vierailija
22/82 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin potilaalle. Ethän sinäkään halua, että sinun asioitasi kerrotaan muille, edes omalle äidillesi.

Vaikka kuinka et halua sitä kuulla, niin aika paljon päätät tyttäresi tulevista teoista kasvattamalla häntä. Ja edes silloin et voi olla varma, etteikö hän tee sala-aborttia. Harvemmin nuoret tytöt suunnittelevat "nyt pitäs tulla raskaaks, niin saan tehtyy abortin ku kaikki muutkin meijän luokal on tehny...". Vahinkoja sattuu ja tuon kaltainen vahinko hävettää saatanasti. Lääkärin ja potilaan välinen luottamus on silloin elintärkeää jo pelkästään sen takia, että abortin haluava nuori myös saa sen.

Et sinä voi tehdä päätöksiä hänen puolestaan loputtomiin etkä luottaa siihen, etteikö hän salaisi sinulta asioita aina abortista impulssiostoksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempansa tienneet mitään.

Vierailija
24/82 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotiaana on kirje jätettävä odottamaan että lapsi itse sen voi aukaista?????? Voi hyvänen aika sentään.

Vierailija
25/82 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, annoit vinkin jolla voin pelotella tyttöäni että saan kyllä tietää abortista

Minä puolestani pyrin rakentamaan tyttäriini niin hyvät välit ettei heidän tarvitse mennä salaa aborttiin.

Vierailija
26/82 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotiaana on kirje jätettävä odottamaan että lapsi itse sen voi aukaista?????? Voi hyvänen aika sentään.

Onkohan sulla kaikki kaljat kylmässä? Mitä postia 1-vuotiaalle yleensä tulee?

Vierailija
27/82 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja salassapitovelvollisuuden takia sinä et saa mennä yksi tai seitsemän vuotiaan kanssa lääkäriin vaan tämän on itse se tehtävä.

VOI TAIVAS, että joku on YKSINKERTAINEN!!!

Vierailija
28/82 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin perheessä ei ilmeisesti uskota avoimuuteen, asiallisesti keskusteluun tai luottamukseen että uskallettaisi puhua vaikeistakin asioista..

uskonnollisessa perheessä, enkä tosiaan olisi voinut kertoa abortista jos sellainen olisi pitänyt teininä tehdä.

Kun kerroin odottavani esikoista, minulle lyötiin luuri korvaan, vaikka olin jo yli 30v ja vakituisessa parisuhteessa. Onnitteluja ei lapsesta ole kuulunut tänä päivänä, vaikka menee kohta kouluun. Sama juttu toisen lapsen kohdalla.

Miten jotkut tuon kirjoittajan kaltaiset ihmiset voi olla niin yksinkertaisia, että luulevat kaikkian asioiden selviävän keskustelemalla?!

Jos vanhemmilla on tiukat arvot, esim uskonnollisuuden vuoksi, niin silloin on ihan turha luulla, että he ymmärtäisivät lapsensa tilanteen, on lapsi sitten 15v tai 35v.

Sitä hyväksyntää on turha odottaa, koska sitä ei koskaan tule. Kaikki kun eivät synny liberaaliin perheeseen, jossa hyysätään kaikkia ja kaikkea, ja otetaan uudet tilanteet avosylin vastaan. Joillain ihan oikeasti voi olla tosi vanhanaikaiset vanhemmat.

Vierailija
29/82 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiluoja, mitkä naurut sain.. Otahan ne aivot sieltä narikasta näin tortain kunniaksi, vai veikö mies ne mukanaan töihin..?

Vierailija
30/82 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä oikeudella sinä niin teet? Oletko kuullut kirjesalaisuudesta? ...

Teet rikoksen.

Eikö nämä kirjesalaisuudesta kitisijät muista, että alaikäisestä lapsesta vastuu on aina vanhemmilla?

Ei ole minun 9-vuotiaalla vielä esim. omat lapsilisänsä käytössä eikä oma tilinsä muutenkaan, eikä tule olemaan 12-vuotiaanakaan, joten totta hitossa tulen aukomaan lapseni nimellä tulevat viralliset kirjeet siihen saakka että hän on ainakin 15-vuotias.

Ja sen jälkeen toivon, että olen saanut välini lapseen rakennettua sellaisiksi, että minun puoleeni voi kääntyä kaikissa huolissa ja murheissa ilman, että tuomitsen häntä millään tavalla. Rakastan siis ehdoitta.

Enkä ole kukaan aikaisemmin vastanneista, vaan täysin uusi keskustelija tässä ketjussa.

Vierailija
31/82 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä oikeudella sinä niin teet? Oletko kuullut kirjesalaisuudesta? ...

Teet rikoksen.

Eikö nämä kirjesalaisuudesta kitisijät muista, että alaikäisestä lapsesta vastuu on aina vanhemmilla?

Ei ole minun 9-vuotiaalla vielä esim. omat lapsilisänsä käytössä eikä oma tilinsä muutenkaan, eikä tule olemaan 12-vuotiaanakaan, joten totta hitossa tulen aukomaan lapseni nimellä tulevat viralliset kirjeet siihen saakka että hän on ainakin 15-vuotias.

Ja sen jälkeen toivon, että olen saanut välini lapseen rakennettua sellaisiksi, että minun puoleeni voi kääntyä kaikissa huolissa ja murheissa ilman, että tuomitsen häntä millään tavalla. Rakastan siis ehdoitta.

Enkä ole kukaan aikaisemmin vastanneista, vaan täysin uusi keskustelija tässä ketjussa.

Ei sinulla ole mitään oikeutta niitä kirjeitä siltikään aukoa. Tili- lapsilisä- sun muut viralliset asiathan kulkevat lapsen ollessa alaikäinen muutenkin sinun kauttasi, ne eivät tule lapsen nimellä kotiin.

Vierailija
32/82 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tili- lapsilisä- sun muut viralliset asiathan kulkevat lapsen ollessa alaikäinen muutenkin sinun kauttasi, ne eivät tule lapsen nimellä kotiin.

muu kuin virallinen asia?

Taatusti auon alle 15-vuotiaan viralliset kirjeet, onpa ne sairaalasta, koulusta, pankista, ihan mistä tahansa. Käsittääkseni jos lapseni tekee rikoksen alle 15-vuotiaana, minä olen siitä vastuussa.

Jos alle 15-vuotiaani olisi ollut alaikäisenä vaikka mahahuuhtelussa alkoholimyrkytyksen takia, siitä tulee kotiin lasku. Varmasti avaan, sillä siitä lähtee käyntiin välisemme keskustelu asiasta. Huom. ei huutaminen ja syyllistäminen, vaan keskustelu että mikä lapsella on hätänä.

Minä olen lapsestani kokonaisvaltaisesti vastuussa. En ole lapsen kaveri, vaan äiti. Joo tiedän, on tylsää, mutta näin se vaan meidän perheessä menee.

Vierailija
33/82 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tili- lapsilisä- sun muut viralliset asiathan kulkevat lapsen ollessa alaikäinen muutenkin sinun kauttasi, ne eivät tule lapsen nimellä kotiin.

Taatusti auon alle 15-vuotiaan viralliset kirjeet, onpa ne sairaalasta, koulusta, pankista, ihan mistä tahansa. Käsittääkseni jos lapseni tekee rikoksen alle 15-vuotiaana, minä olen siitä vastuussa.

Jos alle 15-vuotiaani olisi ollut alaikäisenä vaikka mahahuuhtelussa alkoholimyrkytyksen takia, siitä tulee kotiin lasku. Varmasti avaan, sillä siitä lähtee käyntiin välisemme keskustelu asiasta. Huom. ei huutaminen ja syyllistäminen, vaan keskustelu että mikä lapsella on hätänä.

Minä olen lapsestani kokonaisvaltaisesti vastuussa. En ole lapsen kaveri, vaan äiti. Joo tiedän, on tylsää, mutta näin se vaan meidän perheessä menee.

Ihana kuulla, että vielä nykyään on tavallisia maalaisjärjellä varustettuja vanhempia!

Joskus kun lukee näiden "hissukka-äitien" pätemisiä niin pitää moneen kertaan miettiä et VOIKO toi nyt olla ihan tosissaan.

No, niin makaa kuin petaa itse kukanenkin. :-)

Vierailija
34/82 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin käyttö alaikäisenä (tai muu rikos) on lainvastaista, joten tietenkin SINULLE tulee siitä ilmoitus. Mutta onko abortin tekeminen jokin rikos josta jälkikasvu on sinulle tilivelvollinen? Koita nyt hyvä ihminen ymmärtää että vaikka kuinka olet äiti, niin lait koskevat myös sinua. Niin se vain menee.

Vierailija
35/82 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kysyi mitä postia tulee 1-vuotiaalle niin kyllä meille tuli esimerkiksi kutsu hammashoitolaan tytön nimellä osoitetulla kirjeellä. Olisiko pitänyt jättää avaamatta, koska se on rikos? :)

minä tein joskus abortn ja se oli kyllä kamala kokemus. Kerroin äidilleni avoimest ,onnesi, koska hän piti minua kädestä kotona, kun kärsin aivan jumalattomista kivuista samaan aikaan kun oksensin. Veren määrästäkin olisi saanut tekojärven.

Vierailija
36/82 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko abortin tekeminen jokin rikos josta jälkikasvu on sinulle tilivelvollinen? Koita nyt hyvä ihminen ymmärtää että vaikka kuinka olet äiti, niin lait koskevat myös sinua. Niin se vain menee.

Abortin tekeminen ei ole rikos. Mutta seksin harjoittaminen alaikäisen kanssa on. Tästähän on käsittääkseni lukuisia oikeuden päätöksiäkin.

Mikäli teinini ei itse ymmärrä asiaa, minun on kyllä aikuisena puututtava siihen. Vähintään jututettava lapsi, että ymmärtäähän mitä seksiin suostuminen tarkoittaa. Vai suostuiko seksiin ensinkään. Ja jos itse harjoitti seksiä toisen alaikäisen kanssa, syyllistyi itsekin rikokseen.

Rikoksen estäminen ei ole rikos. Lue jotain vaikka kansalaisen oikeuksista rikollisen estämistä koskevissa tilateissa.

Edelleen olen äiti, en kansalainen enkä kaveri. Näin se vaan menee.

Lämmin kiitos edelliselle tukijalle.

Vierailija
37/82 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko abortin tekeminen jokin rikos josta jälkikasvu on sinulle tilivelvollinen? Koita nyt hyvä ihminen ymmärtää että vaikka kuinka olet äiti, niin lait koskevat myös sinua. Niin se vain menee.

Abortin tekeminen ei ole rikos. Mutta seksin harjoittaminen alaikäisen kanssa on. Tästähän on käsittääkseni lukuisia oikeuden päätöksiäkin.

Mikäli teinini ei itse ymmärrä asiaa, minun on kyllä aikuisena puututtava siihen. Vähintään jututettava lapsi, että ymmärtäähän mitä seksiin suostuminen tarkoittaa. Vai suostuiko seksiin ensinkään. Ja jos itse harjoitti seksiä toisen alaikäisen kanssa, syyllistyi itsekin rikokseen.

Rikoksen estäminen ei ole rikos. Lue jotain vaikka kansalaisen oikeuksista rikollisen estämistä koskevissa tilateissa.

Edelleen olen äiti, en kansalainen enkä kaveri. Näin se vaan menee.

Lämmin kiitos edelliselle tukijalle.

Suomessa suojaikäraja on 16 vuotta, ja käsittääkseni on ihan järkevää puhua seksin harrastamisesta, suojautumisesta ja muusta asiaan liittyvästä ennen kuin lapsi seksielämän aloittaa. Et sinä voi mennä availemaan toisille osoitettuja kirjeitä sillä perusteella että "estät rikoksia". Suomen lait koskevat myös sinua, turha sinun on siellä nillittää kun et asialle mitään voi. Vaikka kuinka tuntisit itsesi oikeutetuksi tekemään niin, se on silti perustuslain vastaista. Kaikilla on oikeus yksityisyyden suojaan, lääkärillä on salassapitovelvollisuus vaikka se sinua kuinka kyrsisi.

Vierailija
38/82 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha sinun on siellä nillittää kun et asialle mitään voi. Vaikka kuinka tuntisit itsesi oikeutetuksi tekemään niin, se on silti perustuslain vastaista. Kaikilla on oikeus yksityisyyden suojaan, lääkärillä on salassapitovelvollisuus vaikka se sinua kuinka kyrsisi.

Ja turha sinun on minua opettaa lapseni kasvattamisessa. Tietäisit kokonaiskuvan - sen pitäisi välittyä kahdesta aiemmasta viestistä tähän ketjuun - niin et urputtaisi.

Ja turha saivarrella ja takertua johonkin kirjesalaisuuteen. Minä toivon, että lapseni ja minun välinen luottamus pysyy semmoisena kuin se on nytkin - eli jos lapsi hakee postilaatikosta omalla nimellään varustetun kirjekuoren, kääntyy minun puoleeni että äiti mikä tämä on.

Mieluiten tietysti niin, että alkaa harrastamaan seksiä vasta kolmikymppisenä. Katotaan nyt, päästänkö sen kotoa mihinkään ennen kuin 21-vuotiaana. Juu, käy, käypi hän koulua kotona tällä hetkellä.

Lääkärin vaitiolovelvollisuudesta älä puhu mitään. Satun tietämään siitä kaiken. Arvaapa, miksi.

Vierailija
39/82 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä paukahda syytettä, vaikka pedissä peuhaisivat vaikkapa 15 ja 17 vuotiaatkin... Siinä punnitaan sekin ovatko osapuolet samalla henkisellä tasolla ja käytännössä koskaan teini ei saa moista syytettä. Olen ollut töissä gynen polilla, eikä teinien aborteista kotiin ilmoiteltu... Jos on selkeästi ihan lapsi tai hyväksikäyttö, niin luonnollisesti asiasta tulee lastensuojeluasia. 15-v tai hieman yli suositeltiin vanhemmille kertomista... Suurin osa oli kaverin kanssa. Lääkkeellisestä tulee vain polimaksu, gynelle voi olla muutakin asiaa kuin abortti...

Vierailija
40/82 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha sinun on siellä nillittää kun et asialle mitään voi. Vaikka kuinka tuntisit itsesi oikeutetuksi tekemään niin, se on silti perustuslain vastaista. Kaikilla on oikeus yksityisyyden suojaan, lääkärillä on salassapitovelvollisuus vaikka se sinua kuinka kyrsisi.

Ja turha sinun on minua opettaa lapseni kasvattamisessa. Tietäisit kokonaiskuvan - sen pitäisi välittyä kahdesta aiemmasta viestistä tähän ketjuun - niin et urputtaisi.

Ja turha saivarrella ja takertua johonkin kirjesalaisuuteen. Minä toivon, että lapseni ja minun välinen luottamus pysyy semmoisena kuin se on nytkin - eli jos lapsi hakee postilaatikosta omalla nimellään varustetun kirjekuoren, kääntyy minun puoleeni että äiti mikä tämä on.

Mieluiten tietysti niin, että alkaa harrastamaan seksiä vasta kolmikymppisenä. Katotaan nyt, päästänkö sen kotoa mihinkään ennen kuin 21-vuotiaana. Juu, käy, käypi hän koulua kotona tällä hetkellä.

Lääkärin vaitiolovelvollisuudesta älä puhu mitään. Satun tietämään siitä kaiken. Arvaapa, miksi.

Enpä viitsi alkaa mitään arvausleikkejä leikkimään. Ei sinulla ole mitään argumentteja tuota lakiasiaa vastaan, joten tyhjän takia sinä jankkaat kokonaiskuvista ja saivarteluista.

Asia on niin, että jos alaikäinen abortin tekee, ei siitä ilmoiteta vanhemmille jos asianomainen sen kieltää. Laskun saa onneksi usein myös pyytämällä mukaan, joten gestapovanhempien lapsetkin voivat yksityisyytensä säilyttää ja pitää asian omana tietonaan halutessaan.