Miten teini voi muka tehdä salaa abortin?
Johan vanhemmat huomaavat kotoa poissaolon.
Kommentit (82)
Kyllä se alkuraskaudesta hoituu kuule ihan poliklinikkakäynnillä josta saa pillerillä keskeytettyä sen raskauden..... että ei sinne asuun jäädä.
kotiin odottelemaan raskauskudosten ulostuloa? Itse olen ollut siinä luulossa, että synnyttäneet naiset voivat olla lääkkeellisessä keskeytyksessä kotona, jos raskaus on alussa, mutta synnyttämättömät otetaan kyllä sairaalaan kivunhoitoon ym
Koittakaa uskoo vaa... synnyttäny tai ei niin jos tarpeeksi varhaisessa vaiheessa raskaus, niin pillerisysteemillä hoituu. Ihan kotona. Eikä siinä silloin mitään suurempia kipuja ole. Jälkivuotoa on niin kuin synnytyksenkin jälkeen, mutta ei kai ihan yhtä runsaasti, mutta viikkoja kestää kuitenkin.
Olin sairaalalla jossa keskeytys tehtiin ja siellä piti sitten muutama tunti istuskella, sitten sain lähteä kotiin.
Vuoto ei ollut kuukautisia kummempaa enkä usko että äiti olisi koskaan saanut tietää ellei olisi mennyt avaamaan laskua mikä sairaalalta tuli sitten joskus myöhemmin. Eikä siinäkään edes lukenut suoraan että abortti.
Miten teini selittää runsaan verenvuodon ja kivut?
Minulla ainakin teininä vuoto oli todella runsasta ja kipujen takia olin kuukausittain sairaslomalla.
enkä usko että äiti olisi koskaan saanut tietää ellei olisi mennyt avaamaan laskua mikä sairaalalta tuli sitten joskus myöhemmin. Eikä siinäkään edes lukenut suoraan että abortti.
on pakko vanhempia infota?
Varsinkin jos alaikäinen itse kieltää.
lapsestaan, jos ei tiedä että se sama lapsi on just käynyt teettämässä abortin!!!
Ei niin, että olisi ajankohtaista, mutta periaatteessa. Ja joo, pliis, älkää vastatko, että olis pitänyt estää ja kasvattaa...
Ihan periaatteessa kysyn, eikös alaikäisen lapsen asiat pitäisi kuulua huoltajille?
Joidenkin perheessä ei ilmeisesti uskota avoimuuteen, asiallisesti keskusteluun tai luottamukseen että uskallettaisi puhua vaikeistakin asioista..
pakko kertoa alaikäisen vanhemmille tai siis ei ole lupaa kertoa. oiskohan se ikäraja 12 vai 14 minkä jälkeen ei vanhemmille enää ilmoteta ilman potilaan lupaa.
Ja joku oli tyytyväinen ehdotukseen, että menee lukemaan lapsensa postit. Siinäkin sitten rikkoo lakia suomessa kun toisten posteja ei saa lukea.
Kannattaa pitää hyvät välit lapseensa niin lapsi haluaa ehkä itse kertoa asiasta ja toivottavasti silloin saa tukea vanhemmilta.
lapsestaan, jos ei tiedä että se sama lapsi on just käynyt teettämässä abortin!!!
Ei niin, että olisi ajankohtaista, mutta periaatteessa. Ja joo, pliis, älkää vastatko, että olis pitänyt estää ja kasvattaa...Ihan periaatteessa kysyn, eikös alaikäisen lapsen asiat pitäisi kuulua huoltajille?
Eiköhän lapsi olisi kertonut jos haluaisi vanhempien tietävän. Onneksi lääkärit ymmärtävät tämäm, mutta suosittelevat kyllä kertomaan.
Jos ei voisi, olisin joutunut 16-vuotiaana vastoin tahtoani äidiksi.
Juu, omaa tyhmyyttäni kyllä, mutta sallin itselleni sen että pistän osaksi sen piikkiin et olen kasvanut vl-perheessä jossa ehkäisy on ollut suuri synti. Onneksi pystyin tehdä abortin salaa, en tiedä mitä olisi tapahtunut jos vanhempani olisivat saaneet tietää!
lapsestaan, jos ei tiedä että se sama lapsi on just käynyt teettämässä abortin!!! Ei niin, että olisi ajankohtaista, mutta periaatteessa. Ja joo, pliis, älkää vastatko, että olis pitänyt estää ja kasvattaa... Ihan periaatteessa kysyn, eikös alaikäisen lapsen asiat pitäisi kuulua huoltajille?
Eiköhän lapsi olisi kertonut jos haluaisi vanhempien tietävän. Onneksi lääkärit ymmärtävät tämäm, mutta suosittelevat kyllä kertomaan.
vaikka 12-vuotiaalle saa tehdä abortin vanhempien tietämättä? Herran jestas mitä pölöjiä täällä!
Ja ei, omat tytöt on vielä pieniä eli aihe ei ole läheinen. Kauhistuttaa silti. Mitä jos on vaikka hyväksikäyttöä ja tyttö tullut raskaaksi ja haluaa abortin. Sama peli jatkuisi eikä edes silloin tulisi ilmi.
sairaalan logolla varustetun kirjekuoren. Kuka muka niin ei tekisi?
Millä oikeudella sinä niin teet? Oletko kuullut kirjesalaisuudesta? Toivottavasti sinua ei riso kun muut menevät aukomaan sinun yksityistä postiasi.
En muita kirjeitä availisi, mutta viralliset kyllä.
sairaalan logolla varustetun kirjekuoren. Kuka muka niin ei tekisi?
Millä oikeudella sinä niin teet? Oletko kuullut kirjesalaisuudesta? Toivottavasti sinua ei riso kun muut menevät aukomaan sinun yksityistä postiasi.
lapsestaan, jos ei tiedä että se sama lapsi on just käynyt teettämässä abortin!!! Ei niin, että olisi ajankohtaista, mutta periaatteessa. Ja joo, pliis, älkää vastatko, että olis pitänyt estää ja kasvattaa... Ihan periaatteessa kysyn, eikös alaikäisen lapsen asiat pitäisi kuulua huoltajille?
vaikka 12-vuotiaalle saa tehdä abortin vanhempien tietämättä? Herran jestas mitä pölöjiä täällä!
Ja ei, omat tytöt on vielä pieniä eli aihe ei ole läheinen. Kauhistuttaa silti. Mitä jos on vaikka hyväksikäyttöä ja tyttö tullut raskaaksi ja haluaa abortin. Sama peli jatkuisi eikä edes silloin tulisi ilmi.
Ehkä vähän eri asia joku hyväksikäyttöepäily, Suomessa on tunnetusti suojaikäraja jo lainkin puitteissa.
Sillä oikeudella, että olen äiti ja välitän lapsen terveydestä.
En muita kirjeitä availisi, mutta viralliset kyllä.
kannattaa lapsen kanssa sopia, jos haluaa ettei lapsi vedä herneitä nessuun ja tee rikosilmoitusta.
kääntymässä, hyvin onnistuu salaa