millä syyllä lapsi voi vältää uinti viikon koulussa?
Lapsi itkee jo viikkoa ennen kuin uinti viikko alkaa pelkää olla alasti toisten edessä ja ahdistuu ko tilanteesta. On hyvä uimaan ja käy perheen kanssa uimassa. kyseessä 5 lk tyttö.
Kommentit (91)
Tyttö on iso kokoinen ja luokka tovereitaan kehittyneempi. On sosiaalisesti lahjakas ja suosittu luokkatovereiden kesken. Ahdistuu vaan ajatuksesta olla alasti toisten edessä ja vähissä vaatteissa poikien edessä. Mielestäni tämä on normaalia.
En oo siis ollu isokokoinen, mutta luokkakavereita kehittyneempi karvoituksen saralla. Liikuntatuntien jälkeinen pakollinen suihku oli tuskaa, kun muut tytöt naureskeli ja kiusas karvoitukselle. Kerroin asiasta äidille ja äiti liikunnan opettajalle. Ei tarvinnut enää kertaakaan koko kouluaikana mennä liikuntatunnin jälkeen muiden kanssa suihkuun. Ja olin ehkä kolmannella tai neljännellä luokalla silloin.
Jos olisin tuo tyttö, joka ei uimaan halua. Keksisin itse syyn, mutta en menisi uimaan vaikka vanhemmat pakottaisi. Olisi kyllä kauheaa jos olisi pakotettu sellaiseen mitä ei todellakaan haluaisi tehdä.
Sano vaan tytölles että vetää vaan ne vaatteet pois ja hengittää syvään vaikka muilla oiskin jo bikinit oleilee alasti niin kauan kun on mahdollista niin kyllä se siitä:)
Vierailija kirjoitti:
Lapsi itkee jo viikkoa ennen kuin uinti viikko alkaa pelkää olla alasti toisten edessä ja ahdistuu ko tilanteesta. On hyvä uimaan ja käy perheen kanssa uimassa. kyseessä 5 lk tyttö.
Itkupilli.
Kun meillä oli uintia, ensimmäisellä viikolla minulla oli vatsakipu/mahatauti ja toisella kuukautiset. Minuakin ahdisti olla alasti ja sitten uimapuvussa koulu"kavereitteni" kanssa. Ryhmässä oli vielä pojat ja tytöt sekaisin, ja sekös sitten pelotti vielä enemmän minua teini-iässä. Jos tyttö voisi myös sanoa opettajalle, että on kuukautiset, ja sinä allekirjoittaa sen. Kaikki järjestyy :)
Vierailija kirjoitti:
Joo no mä oon poika mutta tuo on aika samaa miten mä olin mä odotin aina että melkein ne kaikki muut oli poistunut sit kun oli vaan miutama siellä niin riisuin, kun oli vaan poika pikkarit päällä (lahkeettomat alushousut) niin laitoin pyyhkeen ympärille ja poika pikkarit riisuin pyyhkeen alla ja pidin kädessä ne uikkarit mutta sit siellä suihkussa piti olla alasti.
Mutta en ymmärrä mitä tyttöä pelkää noin paljon ulkonäkö? Alastomuutta? Iso? laiha? Mikä? kaikilla tytöillä on pimppi ja rinnat kaikki on samoja ja sille you know mikä on?
Voit kannustaa tyttö enemään 5lk on aika ns. Herkkä ikä tommoseen mutta sen pitää vain tehdä sanon vaan älä lintsaa!! Just do it
Pohjanmaalla oli liikunnanopettaja, joka halusi nähdä menkat. Laitoin ketsuppia terveyssiteeseen ja näytin vessassa eikä tarvinnut osallistua.
Ideaa saa kehitellä esim sinappi on vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Entäs muut tilanteet, kyllä meillä ainakin joutui käymään suihkussa koulun liikkatunnin jälkeenkin. Ihan vaan perushygienian hoidon opetteluna.
Oletko selvittänyt mikä tyttöäsi tuossa niin ahdistaa? Onko häntä kiusattu tai nimitelty? Onko jotain oikeaa syytä, mikä ahdistaa, esim alkanut puberteetti tms.?
Mun mielestäni asiaa kannattaisi selvittää, eikä vain työntää päätä pensaaseen. Ei se sillä ainakaan ohi mene. Ja en siis sano, että tyttö pitäisi pakottaa uimaan koulun kanssa, mutta itse ongelma ei ratkea vain uimista välttämällä.
Samalla lailla mullakin oli.
Kun oli liikuntatunti niin odotin aina ennen kuin vaihdoin sit ne kaverit sanoi saat säkin jussi vaihtaa :) vastasin joo no ootan vähän :)
Mä luulen se on se ikä puberteetti sit kun olin 18 ja eteenpäin niin hävisi tuo häpeäminen nyt jos oon uimahallissa niin kili esille niin nopeesti ku mahdollista :D
Sehän on tyttö jos ois poika 13v niin vois olla vielä enemmän kiusallista mitä jos pippeli nousisi pystyyn uimahallin suihkussa yhtäkkii vaan hups ja ehtii saada uikkarit päälle mitä sitten nojoo uikkareissa se näkyy hyvin no kai sit vaan pitää mennä uloos hallin kulli "mä oon valmiina yhdyntään" asennossa ja teinitytöt erityisesti 13-16v kikattelevat kun kävelee ohi ja sit sanoo hei kamut näittekö stondis tolla pojalla. Vanhemmat tytöt jotain 20v niin voi voi poika parka vittumaiset oltavat varmasti täys erektio, 20v tytöt ymmärtää ton jo ehkä 20v tytöt tykkää se on söpöä kun nuorella pikkupojalla seisoo oon kuullu jotkun on sanonuy ett on söpöä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs muut tilanteet, kyllä meillä ainakin joutui käymään suihkussa koulun liikkatunnin jälkeenkin. Ihan vaan perushygienian hoidon opetteluna.
Oletko selvittänyt mikä tyttöäsi tuossa niin ahdistaa? Onko häntä kiusattu tai nimitelty? Onko jotain oikeaa syytä, mikä ahdistaa, esim alkanut puberteetti tms.?
Mun mielestäni asiaa kannattaisi selvittää, eikä vain työntää päätä pensaaseen. Ei se sillä ainakaan ohi mene. Ja en siis sano, että tyttö pitäisi pakottaa uimaan koulun kanssa, mutta itse ongelma ei ratkea vain uimista välttämällä.
Samalla lailla mullakin oli.
Kun oli liikuntatunti niin odotin aina ennen kuin vaihdoin sit ne kaverit sanoi saat säkin jussi vaihtaa :) vastasin joo no ootan vähän :)
Mä luulen se on se ikä puberteetti sit kun olin 18 ja eteenpäin niin hävisi tuo häpeäminen nyt jos oon uimahallissa niin kili esille niin nopeesti ku mahdollista :D
Sehän on tyttö jos ois poika 13v niin vois olla vielä enemmän kiusallista mitä jos pippeli nousisi pystyyn uimahallin suihkussa yhtäkkii vaan hups ja ehtii saada uikkarit päälle mitä sitten nojoo uikkareissa se näkyy hyvin no kai sit vaan pitää mennä uloos hallin kulli "mä oon valmiina yhdyntään" asennossa ja teinitytöt erityisesti 13-16v kikattelevat kun kävelee ohi ja sit sanoo hei kamut näittekö stondis tolla pojalla. Vanhemmat tytöt jotain 20v niin voi voi poika parka vittumaiset oltavat varmasti täys erektio, 20v tytöt ymmärtää ton jo ehkä 20v tytöt tykkää se on söpöä kun nuorella pikkupojalla seisoo oon kuullu jotkun on sanonuy ett on söpöä
Ainakin mä tykkäisin se ois söpöä oon poika 24v onko se outoo ett mä tykkään se on söpöä sit tää klassinen ärsyttävä kysymys oonko mä pedofiili?
Auttakaa mulla on 12v tyttö joka ei yhtään haluis koulu-uintiin tilanne on ahdistava hänen mielestään. En haluaisi hänen lintsaavan koko päivää mutta ymmärrän kyllä tilanteen että uintiin ei halua.
ilmoittaa lapsen osaavan uida ja uimaopetus toteutetaan teidän tyttärellenne kouluajan ulkopuolella. Niitä uimaseurojen kurssejakin on, joista saa ihan todistuksen kandin, maisterin tai vaikka primus maisterin taidoista.