Nainen, jolla koko 44 housuissa, onko läski?
Kommentit (56)
...pidä paikkaansa enää kuin joissain tapauksissa!
niihin ei voi luottaa.
jos ostaa kotimaisen valmistajan vaatetta, koko 44 on iso mutta jos meet tuonne "tavalliseen" kauppaan missä myydään ulkolaisia rytkyjä, koot on mitä sattuu.
Ja täytyy ottaa huomioon ihmisen pituus ja luusto.
Jos on pitkä ja lantiota omistava ei millään mahdu 38 kokoon.
Itse oon 177 cm pitkä ja normaalivartaloinen eli
omistan lantionkin, en voi mahtua ihan pieniin vaatteisiin.
...pidä paikkaansa enää kuin joissain tapauksissa!
niihin ei voi luottaa.
jos ostaa kotimaisen valmistajan vaatetta, koko 44 on iso mutta jos meet tuonne "tavalliseen" kauppaan missä myydään ulkolaisia rytkyjä, koot on mitä sattuu.
Ja täytyy ottaa huomioon ihmisen pituus ja luusto.
Jos on pitkä ja lantiota omistava ei millään mahdu 38 kokoon.
Itse oon 177 cm pitkä ja normaalivartaloinen eli
omistan lantionkin, en voi mahtua ihan pieniin vaatteisiin.
av-mammalle, joka kuvittelee, että kaikki ovat saman kokoisia ja mallisia kuin hän itse, tuo ei tietenkään riitä perusteluksi. Kohta joku tulee sulle sanomaan, että oot läski.
"Sulla täytyy olla ihan järkyttävä epätasapaino kropassa"
No ei se ole mikään "epätasapaino", että naisella on kapea vyötärö, leveä lantio (luut) ja isot naiselliset pakarat. Mulla on myös melkein samanmittainen rinnanympärys kuin lantio eli olen tiimalasi, en niinkään päärynä.
Mutta tämä on kyllä ERITTÄIN vanhanaikainen vartalomalli, ja tätä pidetään yleisesti LÄSKINÄ.
minulla on housuja kokoa 38, 40 ja 42. Ostan vaatteita sopivuuden mukaan, en koon mukaan. Olenko sitten vaikka keskiviikkona normaalipainoinen ja torstaina kamala läski ;)
Vyötärö on 71 cm mutta lantio ja reidet isompaa tekoa joten mikään kolmenelonen ei vaan mene päälle.
Mä en ole eläissäni ostanut koon 42 housuja - jo koko 40 saa mut kauhun partaalle. Ja olen kuvailemasi kaltainen nainen, eli mielestäni ihan kaunis, mutta helvetin isoperseinen. Yläkroppa mulla on kaunis Y-muoto, koska treenaan paljon yläkroppaa, että takapuoli ei näyttäisi niin isolta. Mutta siis mä olen edelleen sitä mieltä, että 98cm kokoisena ja mahtuessaan koon 26 pilleihin mun takapuoli on suuri. Niin, että ihan vilpittömästi onnittelen hyvästä itsetunnosta. Mun oma ehkä tuhoutui silloin teini-ikäisenä kun haukuttiin "ladon oveksi", kun en kerran pääse tästä ajatusmaailmasta eroon.
kuin siitä, oletko sinä tai joku muu oikeasti läski.
Mä en tajua, miten joku vaatteen kokonumero voi saada ihmisen kauhun partaalle - kun ainakin mulla vaatteen koko riippuu jonkin verran vaatteen valmistajasta, valmistusmaasta, mallista jne. Mulla vaatteiden koko vaihtelee välillä 40-44.
Mä en ole eläissäni ostanut koon 42 housuja - jo koko 40 saa mut kauhun partaalle. Ja olen kuvailemasi kaltainen nainen, eli mielestäni ihan kaunis, mutta helvetin isoperseinen. Yläkroppa mulla on kaunis Y-muoto, koska treenaan paljon yläkroppaa, että takapuoli ei näyttäisi niin isolta. Mutta siis mä olen edelleen sitä mieltä, että 98cm kokoisena ja mahtuessaan koon 26 pilleihin mun takapuoli on suuri. Niin, että ihan vilpittömästi onnittelen hyvästä itsetunnosta. Mun oma ehkä tuhoutui silloin teini-ikäisenä kun haukuttiin "ladon oveksi", kun en kerran pääse tästä ajatusmaailmasta eroon.
Eiköhän tämä kerro ennemminkin sun vääristyneestä kehonkuvasta kuin siitä, oletko sinä tai joku muu oikeasti läski.
Mä en tajua, miten joku vaatteen kokonumero voi saada ihmisen kauhun partaalle - kun ainakin mulla vaatteen koko riippuu jonkin verran vaatteen valmistajasta, valmistusmaasta, mallista jne. Mulla vaatteiden koko vaihtelee välillä 40-44.
kehonkuva on hyvin suuressa äänessä täällä av:lla. Tunnustan, että jossain vaiheessa mäkin rupesin pitämään itseäni rumana ja läskinä, kun luin liikaa näitä juttuja av:lta. Sitten kun yhtenä viikonloppuna oli saunailta kaverien kanssa, tajusin, että ihmiset, joilla on terve suhtautuminen vartaloon, eivät ajattele omasta tai toisten kropasta niin ankarasti.
mä olen edelleen sitä mieltä, että 98cm kokoisena ja mahtuessaan koon 26 pilleihin mun takapuoli on suuri.
mä olen edelleen sitä mieltä, että 98cm kokoisena ja mahtuessaan koon 26 pilleihin mun takapuoli on suuri.
Ja kun nuo pillit ostin (Vilasta) otin ensin koon 27, mutta myyjä kehoitti ottamaan pienemmän koon sovituksen jälkeen, koska hänen mielestään ne oli mulle suuret koska kangas venyy käytössä (oli oikeassa). Ja siis mulla ei ole leveä lantio, vaan sellainen "mustan naisen peppu", eli taaksepäin pyöreä. Ehkä se vaikuttaa (ja ehkä tää sopii siihen samaan kategoriaan, että mitat ei kerro kaikkea).
Muihin kommentteihin, että joo - tiedän olevani ankara omalle kropalleni. Joku aiemmin kirjoitti, että mielestäni mahdollisimman laiha on kaunis. No ei niin, vaan kiinteä. En halua nähdä selluliittia enkä löllyviä läskejä, paitsi rinnoissa.
kuin siitä, oletko sinä tai joku muu oikeasti läski. Mä en tajua, miten joku vaatteen kokonumero voi saada ihmisen kauhun partaalle - kun ainakin mulla vaatteen koko riippuu jonkin verran vaatteen valmistajasta, valmistusmaasta, mallista jne. Mulla vaatteiden koko vaihtelee välillä 40-44.
Sanoin, että mielestäni takapuoleni on suuri. Toisekseen, jos ei ole kovin pitkä (pituuteni 163cm ei ole mielestäni pitkä) ovat koot 40-44 kyllä isoja kokoja. Pitkälle ihmiselle eivät sitten niinkään. "Kauhun partaalle" nyt on vain sanonta, tällä lähinnä ajattelen, että jos en 38:n housuihin mahdu, on se minulle huutomerkki, että nyt on tullut lihottua yli tarpeen.
Ihan vaan tiedoksi, että ne valtavat pakarat eivät aina ole vain läskiä vaan joillain meistä ne ovat lihaksia. Eli ne ovat kiinteät :)
Minua naurattaa tämä "kokonumero saa kauhun partaalle" jutut. Omistan vaatteita kokoluokista S-XL ja 34-46. Kyllä. Minulla on mm. yksi mekko kokoa 34 ja sitten useita vaatteita kokoa 46 ja XL. Syy: vaatteiden koot vaihtelevat ja toisinaan haluan tietyn mallin mahdollisimman isona ja toisinaan taas toisen mallin pienempänä - huomioonottaen valmistajien kokovaihtelut.
Minulla ei muuten ole harmainta aavistusta, minkä koon farkkuja pitäisi käyttää. En käytä farkkuja ja olen aina ihmetellyt sitä kokosysteemiä. Mitataan vyötärö ja lahkeen pituus ja sillä tavalla pitäisi saada istuvat housut? Naisilla nyt yleensä on lantiota ja pakaraa, joten homma ei toimi.
Minulla ei muuten ole harmainta aavistusta, minkä koon farkkuja pitäisi käyttää. En käytä farkkuja
En mäkään käytä! Mahtavaa kuulla jostakusta toisesta, joka ei käytä farkkuja! Luulin, että oon lähes ainoa.
Minulla on 34 ja tuntuu olo tanakalta! :/
Taitaa olla syömishäiriöö
Kaikki täti tanakat ja ihrakummut kun tunnette itsenne läskeiksi jossain koossa 34. Minä olen 174cm pitkä nainen, olen normaalipainoinen ja käytän koon 40 housuja, joskus koon 42. Minulla on hyvin leveä lantio eikä se johdu läskistä sillä minun lantionluuni tuntuvat hyvin pinnassa. Kannattais miettiä näitä statementtejä joskus vähän pitempään. Harrastan juoksua ja liikkumista enkä syö mitenkään hölmösti.
Mitat: 160cm, paino 57kg, Rinta 100cm, vyötärö 67cm ja lantio 100cm. Rasvaa ei ole paljoa, vatsapalikat näkyy.
Vaatekoot välillä: 36-42 (valmistajasta ja mallista riippuen)
Ei ole muuten kauhean helppoa löytää niitä sopivia farkkuja, sen olen kyllä huomannut =)
Jos ne olisi vyötäröltä sopivat, niin lahkeet ei mee pohjetta ylemmäs. Kun niihin reidet saa mahdutettua, niin vyötärö on sitten kuin teltta :/
Minulla on 34 ja tuntuu olo tanakalta! :/
Juurikin koot vaihtelee ja joskus olen itsekkin ostanut 44 housut ja nekin puristi ja ahdisti ja sit taas jotkut 42 roikkuu jalassa, minunkin housujen koko vaihtelee 40-44.
Olen 176 ja 73 kg ja mielestäni en ole läski vaan normaali. Ja siis yläkropassa käytän 38-40 ja housut todella ovat 42 suurin osa, osa 40 ja osa sitä 44.
Ja toi 34 koko ja tuntuu tanakalta on täytynyt olla provo.
Jos mulla raskaanakin meni yhdet 40 jalkaan niin se jo kertoo, ettei ihan natsaa kaikki.
.. ja käytän housuista kokoa 42 tai 44. Bmi on ainakin normaalipainoisen puolella. En koe olevani läski, mutta en kyllä laihakaan...
Voi vitun jeesukset, pitäiskö kaikkien sit olla semmosi 32 kokosii tikkui saatana. Kaikki on erilaisia ja eri kokoisia, ei voi sanoo onko läski jos ei oo nähny livenä. Mimmosii esimerkkejä te oikeen ootte lapsillenne? ei ihme et tosi moni sairastuu syömishäiriöön, ku "38 on ihan järkyttävä lölleröpallero hyi saatana" kommenteja näkee. Kasvakaa aikuisiks saatana.
Olen kokoa 40 treenaan ja ei en ole laski vaan mulla on treenattu jalat ja perse. Ja lihaksia ku on niin aina se koko ei tarkota lylleroa! Ystavani on todella pieni ja lyhyt mutta pelaa tennista ja on snaonut etta housut on vaihdettava isompiin kun reidet kasvaa. Ai niin mulla on lapsi kohta 5 vee ja kylla vatsalihKseni nakyvat en siis ole laski. Koko tai paino ei valttamatta tarkoita et on lihava. Ystavani on laiha rimppana mutta halla on isompi rasvaprisentti ku mulla. Vaikka ollaan samanpitusia! Eli naiset se sisaelin rasva on se mika kwrtoo ei vaatekoko.
ja en ole läski.