Voiko nykyajalla mielestänne koulu pakottaa lapsen syömään lautasensa
tyhjäksi jälki-istunnon uhalla. Annosta ei saa itse ottaa eikä pieniä annoksia anneta. Alakoulusta kyse. Tiedättkö tällaisia kouluja Suomessa?
Kommentit (66)
on biojäteastiat viety pois ja kaikki pitää syödä. Mutta itse saa ottaa, ja kaikkea ei ole pakko ottaa. Ruoka on cook and chill menetelmällä tehtyä paskaa itäeuroopasta (jatkettuna vedellä) joten lopputulos on että kukaan ei syö koulussa....
Mikä koulu? t. Oululaisen koululaisen isä. Just oli Foorumissa juttua tuosta cook and chillistä, ei vakuuttanut.
pakataan vakuumiin. Sen voi lämmittää ja on sitten käyttövalmis. Muuten se ei vaikuta itse ruokaan. Näinhän tehdään monessa kodissa, ruuan jämät laitetaan jääkaappiin ja syödään seuraavana päivänä. Mikä tässä on niin ihmellistä?
Ja meillä kotona ei ainaakn syödä 5 päivää vanhaa ruokaa...
ja se ruoka on siis todella peetä. Puolalasia perunoita, liha sieltä mistä halvimmalla saa eli itäeuroopasta. Kaikki ruuat jatketaan vedellä. On todella chill, koska tarjoillessakin kylmää (säästetään ilmeiseti sähköä)
Bioastat viety pois eli lapset eivät ota ruokaa kun sitä ei saa heittää pois. Mausta kun ei koskaan tiedä, voi olla ihan mitä vaan
Oulussa käytetään koululaisten tuokaan vähiten koko suomessa !!
ollaan näet juteltu vanhempien kanssa asiasta) se Kaakkurin koulun ruoka on ihan hyvää. Sun lapset ei vaan taida tykätä kuin hamppareista ja ranskiksista, lienee niitä lapsia joita notkuu joka iltapäivä siinä cittarin hesburgerissa :) Tai niitä jotka ostaa kantokassillisen karkkia ym. herkkuja cittarista. Joo, ainahan ne kouluruuan voittaa :)
on biojäteastiat viety pois ja kaikki pitää syödä. Mutta itse saa ottaa, ja kaikkea ei ole pakko ottaa. Ruoka on cook and chill menetelmällä tehtyä paskaa itäeuroopasta (jatkettuna vedellä) joten lopputulos on että kukaan ei syö koulussa....
Mikä koulu? t. Oululaisen koululaisen isä. Just oli Foorumissa juttua tuosta cook and chillistä, ei vakuuttanut.
pakataan vakuumiin. Sen voi lämmittää ja on sitten käyttövalmis. Muuten se ei vaikuta itse ruokaan. Näinhän tehdään monessa kodissa, ruuan jämät laitetaan jääkaappiin ja syödään seuraavana päivänä. Mikä tässä on niin ihmellistä?
Ja meillä kotona ei ainaakn syödä 5 päivää vanhaa ruokaa...
Useinmiten se tarjoillaan alle sen. Tutkimuksissa on todettu, että sitä ruokaa vois syödä 7 päivää. Unohdat näet, että kotona ei ruokia pakata vakuumiin.
Eikä tuo menetelmä tosiaan ole mikään uusi, johan tuota on muualla Suomessa käytetty jo yli kymmenen vuotta. Tuntuu vaan olevan oululaisille jotenkin vaikeaa, ei vaivauduta ottamaan selvää, kunhan valitetaan ja purnataan vaan. Tyypillistä oululaista toimintaa.
ja se ruoka on siis todella peetä. Puolalasia perunoita, liha sieltä mistä halvimmalla saa eli itäeuroopasta. Kaikki ruuat jatketaan vedellä. On todella chill, koska tarjoillessakin kylmää (säästetään ilmeiseti sähköä) Bioastat viety pois eli lapset eivät ota ruokaa kun sitä ei saa heittää pois. Mausta kun ei koskaan tiedä, voi olla ihan mitä vaan Oulussa käytetään koululaisten tuokaan vähiten koko suomessa !!
ollaan näet juteltu vanhempien kanssa asiasta) se Kaakkurin koulun ruoka on ihan hyvää. Sun lapset ei vaan taida tykätä kuin hamppareista ja ranskiksista, lienee niitä lapsia joita notkuu joka iltapäivä siinä cittarin hesburgerissa :) Tai niitä jotka ostaa kantokassillisen karkkia ym. herkkuja cittarista. Joo, ainahan ne kouluruuan voittaa :)
lapset jotka tykkäävät oulun kouluruuasta. ovat niitä jotka eivät saa kunnon ruokaa kotona ! Kait se koulun ruokakin maistuu hyvältä jos kotona saa pelkkiä eineksiä ? Säälittävä veto tuo hampparijuttu
loppuu myös kesken joka päivä ja uutta ei tuoda. Eskareilla on btw eri ruoka kun yläkoulun puolella.
Oulu on suomen perunapitäjän vieressä ja kouluihin tuodan PUOLALAISTA PERUNAA ? toooosi ekologista
on pakko syödä lautanen tyhjäksi ja joutuu rehtorin puhutteluun jos 2niskoittelee". Täytyi pitää rehtorille melkoisen tiukka puhuttelu ennen kuin suostui uskomaan että lastani EI pakoteta syömään, ja tällä on silti oikeus ottaa ruokaa maistettavaksi. En nyt mainitse koulua, kun piti käydä niin kova taisto (kerroin siitä syksyllä täälläkin), mutta Oulussa tämäkin koulu.
ja se ruoka on siis todella peetä. Puolalasia perunoita, liha sieltä mistä halvimmalla saa eli itäeuroopasta. Kaikki ruuat jatketaan vedellä. On todella chill, koska tarjoillessakin kylmää (säästetään ilmeiseti sähköä) Bioastat viety pois eli lapset eivät ota ruokaa kun sitä ei saa heittää pois. Mausta kun ei koskaan tiedä, voi olla ihan mitä vaan Oulussa käytetään koululaisten tuokaan vähiten koko suomessa !!
lapset jotka tykkäävät oulun kouluruuasta. ovat niitä jotka eivät saa kunnon ruokaa kotona ! Kait se koulun ruokakin maistuu hyvältä jos kotona saa pelkkiä eineksiä ? Säälittävä veto tuo hampparijuttu
Tosin me on opetettu lapset syömään kaikkea ja siihen että lautaselle ei syljetä ja että ruokaa kunnioitetaan. Se tuntuu monilta vanhemmilta unohtuvan. Minun pilttini pitäisi aina saada vain sitä ruokaa mistä hän pitää. Pienet lapset usein pitävät kouluruuasta ja syövät sitä ihan ok, voit käydä vaikka itse katsomassa. Mitä isommaksi lapset kasvavat niin sitä nirsommaksi ne muuttuvat ja aika usein syynä on se, että he saavat mennä sinne hesburgeriin ja saavat hakea karkkia ym. Kuka silloin söis kouluruokaa kun on ihan sallittua, vanhempien luvalla, jättää se "ala-arvoinen ja paha" kouluruoka syömättä? Johan tuo meininki näkyy nuorisossa, suomalaiset on lihavampia kuin koskaan ja se tuskin johtuu kouluruuasta vaan kaikesta muusta mätöstä.
Ja vielä vois kysyä, että onko oikeasti ollut aika jolloin lapset ei valittaneet kouluruuasta? Ainahan se on "pahaa" ollut ja aina sitä on haukuttu. Mutta kun vertaa meidän kouluruokiamme esim. brittien kouluruokaan niin kyllä meillä on, eineksistä huolimatta, hieman tasokkaampi kouluruoka.
eli käytännössä vettä, maitoa, kovia perunoita, sipulia ja pikkuisen seitä.. tämä tarjottuna haaleana näkkileivän kanssa.
Tai "kalapullat" joiden sisällöstä ei mitään tietoa: olivat niin kovia että lapset alkoivat heittelemään niitä ja kokeilemaan saako niitä rikki EDES heittämällä lattiaan. Ei saanut
Kanakastiketta jossa ei ole kanaa vaan se on suurustettu jauhoilla liisteriksi. Kylmää riisiä
Ei jälkiruokaa, ei salaattia, ei pehmeää leipää
Jos on hyvää ruokaa niin sitten se loppuu jo puoli tuntia ennen ruokatunnin loppua: vain ensimmäiset saavat
Omat lapset pieniä vielä. Eivät koulussa.
Mutta minun mielestäni ei pitäisi pakottaa. Olisihan se hyvä kaikkea maistaa.
loppuu myös kesken joka päivä ja uutta ei tuoda. Eskareilla on btw eri ruoka kun yläkoulun puolella.
Oulu on suomen perunapitäjän vieressä ja kouluihin tuodan PUOLALAISTA PERUNAA ? toooosi ekologista
Ja samassa keittiössä. Purnatkaa sitä paitsi päättäjille kouluruuasta, ne sen rahamäärän päättää mikä kouluruokaan menee. Keittäjät yrittää tulla toimeen sillä minkä saavat.
loppuu myös kesken joka päivä ja uutta ei tuoda. Eskareilla on btw eri ruoka kun yläkoulun puolella. Oulu on suomen perunapitäjän vieressä ja kouluihin tuodan PUOLALAISTA PERUNAA ? toooosi ekologista
Ja samassa keittiössä. Purnatkaa sitä paitsi päättäjille kouluruuasta, ne sen rahamäärän päättää mikä kouluruokaan menee. Keittäjät yrittää tulla toimeen sillä minkä saavat.
halvallakin voi tehdä hyvää ruokaa jos sitä maustetaan, tarjoillaan lämpimänä jne näin ei ole Oulussa. Ketään ei kiinnosta edes se, onko ruoka kypsää/lämmintä
Sun mukaasihan lapset ei suostu sitä ruokaa syömään ja sitten se kuitenkin loppuu kesken.
jos soppa on surkeasti tehtyä, niin siitä voi valittaa. Perunoiden kovuus ei ole raha- vaan ammattitaitokysymys. Ja vaikka ne pullat olisi millaisia, niin en käsitä niiden heittelemistä pitkin ruokalaa. Oletko muuten maistanut noita ruokia, vai onko tämä koululaisten kansantarinaa?
Keiton kanssa harvoin on salaattia missään (paitsi ravintoloissa), mutta muuten sitä käsittääkseni on jossain muodossa koulussakin oltava. Eikä näkkileivässä ole mitään vikaa, otan sitä linjaruokailussa paljon mieluummin kuin valmiiksi viipaloitua, säilöntäaineella käsiteltyä "pehmeää" leipää... Jälkiruokaakaan en näe minään päivittäisenä välttämättömyytenä, makeaa mätetään vähintään tarpeeksi muutenkin. Vähät rahat käytettäköön järkevämpiin tarkoituksiin.
Jos ruoka loppuu kesken, sekin on oikea ongelma ja siitä sopii nostaa meteli oikealle taholle.
eli käytännössä vettä, maitoa, kovia perunoita, sipulia ja pikkuisen seitä.. tämä tarjottuna haaleana näkkileivän kanssa. Tai "kalapullat" joiden sisällöstä ei mitään tietoa: olivat niin kovia että lapset alkoivat heittelemään niitä ja kokeilemaan saako niitä rikki EDES heittämällä lattiaan. Ei saanut Kanakastiketta jossa ei ole kanaa vaan se on suurustettu jauhoilla liisteriksi. Kylmää riisiä Ei jälkiruokaa, ei salaattia, ei pehmeää leipää Jos on hyvää ruokaa niin sitten se loppuu jo puoli tuntia ennen ruokatunnin loppua: vain ensimmäiset saavat
loppuu myös kesken joka päivä ja uutta ei tuoda. Eskareilla on btw eri ruoka kun yläkoulun puolella. Oulu on suomen perunapitäjän vieressä ja kouluihin tuodan PUOLALAISTA PERUNAA ? toooosi ekologista
Sun mukaasihan lapset ei suostu sitä ruokaa syömään ja sitten se kuitenkin loppuu kesken.
JOS jokus kerrankin on hyvää ruokaa, niin se loppuu HETI kesken eli hyvä ruoka on yleensä kalliimpaa ja sitä varataan vähemmän....
halvallakin voi tehdä hyvää ruokaa jos sitä maustetaan, tarjoillaan lämpimänä jne näin ei ole Oulussa. Ketään ei kiinnosta edes se, onko ruoka kypsää/lämmintä
huonoa ruokaa kun eskarilainen liki joka päivä kehuu kuinka oli taas hyvää ruokaa. Välillä on ilmoittanut että joku ruoka on eskarissa jopa paljon parempaa kuin kotona. Syö eskarissa tosi hyvin, vain jokunen ruoka on pahaa. Olen tätä vähän ihmetellyt kun olen Kalevasta lukenut kuinka pahaa kouluruoka on Oulussa. Mutta ehkä sitten eskarilaisilla on parempaa ruokaa, eikä vika ole mun ruuanlaittotaidossani tai lapsen makuaistissa, kuten olen epäillyt.
Tosin olen mä edelleen vähän sitä mieltä, että nykynuoret on nirsoja ja syövät mieluummin herkkuja kuin kouluruokaa. Ja vanhemmilta saa helpommin rahaa ja luvan hesburgerkäynnille kun valittaa ja marisee kuinka kouluruoka on niin pahaa.
perunat kovettuu pakastettaessa. Cook and chill on melkein kuin pakastamista... eli siinä menetelmässä perunat ovat AINA kovia. yök
perunat kovettuu pakastettaessa. Cook and chill on melkein kuin pakastamista... eli siinä menetelmässä perunat ovat AINA kovia. yök
eli käytännössä vettä, maitoa, kovia perunoita, sipulia ja pikkuisen seitä.. tämä tarjottuna haaleana näkkileivän kanssa.
Tai "kalapullat" joiden sisällöstä ei mitään tietoa: olivat niin kovia että lapset alkoivat heittelemään niitä ja kokeilemaan saako niitä rikki EDES heittämällä lattiaan. Ei saanut
Kanakastiketta jossa ei ole kanaa vaan se on suurustettu jauhoilla liisteriksi. Kylmää riisiä
Ei jälkiruokaa, ei salaattia, ei pehmeää leipää
Jos on hyvää ruokaa niin sitten se loppuu jo puoli tuntia ennen ruokatunnin loppua: vain ensimmäiset saavat
ruokaa voi heitellä ihan huvikseen pitkin ruokalaa ja vanhemmista se lienee ihan ok. Kun ruoka kerran oli pahaa niin voihan sitä heitellä. Jos mun lapseni olis ollut joukossa niin arestia olis saanut ja olisin hävennyt silmät päästäni.
että peruna kovettuu normaalissa pakastuksessa MUTTA oikeilla konsteilla ei - perunaa ja perunasoppaa kun myydään mm. pakastettuna...
Cook and chilliin olen perehtynyt tasan yhden lehtijutun verran, ja täytyy kyllä kaikesta huolimatta sanoa, että en vakuuttunut sen autuudesta. Sikäli sympatiat Ouluun ja muuallekin.