Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanotaan karppauksesta mitä tahansa, niin minulle sen suomat edut ovat:

Vierailija
19.01.2011 |

- antaa loistavasti energiaa, olen tosi virkeä

- pärjään vähemmällä ruoalla

- maha toimii paremmin

- iho on paremmassa kunnossa

- saan syödä erittäin maukasta ruokaa rasvaa kaihtamatta

- ei "tarvitse" syödä sokeria ja viljahöttöä -> suuri vaikutus olemukseen

- olen laihtunut jo mukavasti ja ekana lähtee mahasta!!!!

En tuomitse toisten valintoja, jokainen laihduttaa tai elää tyylillään, tämä on mun vaihtoehto.

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan, kun monet hehkuttavat vatsavaivojen katoamista ym. karppauksen aloituksen jälkeen, niin miten te sitä ennen sitten söitte että saitte niitä vastsavaivoja? Onko tosiaan ihmisiä, jotka syövät pelkkää pullaa ja vaaleaa leipää koko ajan, sitten tietysti vatsaa vaivaa ja eron huomaa kun ne jättää pois. Itse syön mielestäni ihan terveellistä normaaliruokaa, ilman ongelmia. Leipä meille ostetaan aina vähintään 5 % kuitua sisältävänä, itse syön lähinnä ruisleipää. Kasvikset ja hedelmät kuuluvat tietysti päivittäiseen ruokavalioon. Pasta on useimmiten kaurapastaa, riisi on basmatia mutta syödään sitä suht. harvoin.

nimenomaan ruis aiheuttaa mahakipua, esim., täysjyvävehnää kestän.

Vierailija
42/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten televisiosa mainostetaan niin paljon ruoansulatusvaivoihin tarkoitettuja tuotteita, tyyliin, Activia auttaa.

lappaa kaupassa hihnalle. Karkkia, pullaa, sipsejä, alkoholia, vaalea leipää, pullaa, tuotteita jotka säilyy ikuisesti ja on pumpattu täyteen lisäaineita, ylirasvaisia ja suolaisia eineksiä, kolajuomia, energiajuomia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan, kun monet hehkuttavat vatsavaivojen katoamista ym. karppauksen aloituksen jälkeen, niin miten te sitä ennen sitten söitte että saitte niitä vastsavaivoja? Onko tosiaan ihmisiä, jotka syövät pelkkää pullaa ja vaaleaa leipää koko ajan, sitten tietysti vatsaa vaivaa ja eron huomaa kun ne jättää pois.

Itse syön mielestäni ihan terveellistä normaaliruokaa, ilman ongelmia. Leipä meille ostetaan aina vähintään 5 % kuitua sisältävänä, itse syön lähinnä ruisleipää. Kasvikset ja hedelmät kuuluvat tietysti päivittäiseen ruokavalioon. Pasta on useimmiten kaurapastaa, riisi on basmatia mutta syödään sitä suht. harvoin.

Ihan tavallista suomalaista kotiruokaa söin. En esim liikaa karkkia tai pullaa.

Mutta viljat eivät vaan sovi kaikille. Itse asiassa viljat eivät sovi useimmille ihmisille.

Vierailija
44/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyinen liha, munat, maitotuottete jne eroavat siitä millaista syötiin esim. 300 v sitten, eläimiäkin on jalostettu ja esim. niiden ruokavalio on ihan eri kuin aiemmin.

siksi monet karppaajat suosivatkin mahdollisimman käsitelemätöntä ruokaa, vastustavat tehotuotantoa ja suosivat luomua.

Älä huijaa. Valehtelu on ilkeää. Suomessa kun ei meinaa saada luomulihaa, niin kyllä jokainen mun tuntema karppaaja syö mmm broileria ja muutenkin tehotuotettua, kun luomun eteen pitää nähdä vaivaa (ja rahaa).

en voi todellakaan mitään sille, mitä sinun tuttusi syövät, mutta turha väittää minua valehtelijaksi.

Vierailija
45/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa viljat eivät sovi useimmille ihmisille.

Vierailija
46/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toisin sanoen ei ollut sitä omaa osiotaan tutkimuksille ja periskoopissakin on kokonaista aloituspostaus.

Vierailija
47/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö oikeesti osaa käyttää tietokonetta?

Vierailija
48/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli mieleen, että onkohan niin että näkyvät vaan rekisteröityneille?

Vierailija
49/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

linkittää tänne suoraan.

Vierailija
50/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödään vain ja ainoastaan riistaa ja luomulehmää. Possuakin vain jouluna. Mies karppaa ainoastaan, mutta minullakin myötävaikutuksesta tippunut 8kg! Miehen kolesteroolit laskeneet niin, ettei arvinnutlääkkeitä aloittaa. Niin ja tietysti luomu kaaleja ja kasviksia kuluu paljon. (Kuulutaan luomuruokapiiriin.)

Vierailija
51/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kuullut hyviä kokemuksia eri ihmisiltä. Ja esim paula heinonen on puhunut asiasta etc...

mutta tuossa olla hyvä linkki

http://www.raikasweb.com/siunaa-jokapaivainen-leipamme

Vierailija
52/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolesteroli laski silläkin tyypillä, joka laihdutti leivoksilla. Pääasia että laihtuu.

Vierailija
53/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla luonnonjogurttia(turkkilainen) ja vadelmia, kahvia

Välipala/porkkanaa/kaalia yms jos tarvis

Päivällä (tomaatti, kurkku, paprika, kiinankaali oliiviöljy, sipuli, pippuri, suola )salaatti ja yksi kanapihvi

päivällinen

Sosekeitto koskenlaskijajuustolla, kivennäisvettä

Välipala/porkkanaa kaalia yms

Illalla

Munakas jossa esim sipulia, kalkkunaleikettä, juustoa, tomaattia

Teetä

Vierailija
54/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla luonnonjogurttia(turkkilainen) ja vadelmia, kahvia

Välipala/porkkanaa/kaalia yms jos tarvis

Päivällä (tomaatti, kurkku, paprika, kiinankaali oliiviöljy, sipuli, pippuri, suola )salaatti ja yksi kanapihvi

päivällinen

Sosekeitto koskenlaskijajuustolla, kivennäisvettä

Välipala/porkkanaa kaalia yms

Illalla

Munakas jossa esim sipulia, kalkkunaleikettä, juustoa, tomaattia

Teetä

Elämä varmaan tuntuu tosi pitkältä jollei faktisesti pitenisikään :)

T. kasvissyöjä

Vierailija
55/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödään vain ja ainoastaan riistaa ja luomulehmää. Possuakin vain jouluna. Mies karppaa ainoastaan, mutta minullakin myötävaikutuksesta tippunut 8kg! Miehen kolesteroolit laskeneet niin, ettei arvinnutlääkkeitä aloittaa. Niin ja tietysti luomu kaaleja ja kasviksia kuluu paljon. (Kuulutaan luomuruokapiiriin.)

Tämä siis vastaus sille, joka sanoi että tuetaan tehotuotantoa.

Vierailija
56/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaaleaa leipää koko ajan, sitten tietysti vatsaa vaivaa ja eron huomaa kun ne jättää pois.

Vaalea tai tumma leipä, ihan samaa viljaa niissä molemmissa on ja sama vaikutus verensokeriin. Ruisleipä on nopea hiilari, joita ravitsemussuositukset suosittelevat välttämään. Paljonkohan tässä maassa on diagnosoimattomia keliaakikkoja? Veikkaan, että aika paljon, sen verran monelle viljat aiheuttavat vaivoja. Miksi muuten televisiosa mainostetaan niin paljon ruoansulatusvaivoihin tarkoitettuja tuotteita, tyyliin, Activia auttaa. Onko ne kaikki tarkoitettu karpeille?

siis vaalealla ja tummalla leivällä ON eroa. Vaalea leipä on nopeaa hiilaria ja tumma leipä hitaampaa. Tosin nykyään näissä saa olla tarkkana, kun on kaikenmaailman "taikaruista" yms. Tosin ne taikarukiiset ovat hyvä vaihtoehto vaalean leivän ystäville, jos sitä välttis haluaa syödä.

Tärkeää on katsoa leivästä se kuidun määrä, itse en syö alle 8 % kuitua sisältävää ollenkaan, ne alkavat tuntua jo pullalta.

Mulla on diabetes. En ole karppaaja, vaan käytän kohtuus kaikessa -tekniikkaa :D Pääruoilta olen jättänyt perunan ja vaaleat makaronit kokonaan pois, joskus otan tummaa riisiä, mutta yleensä täytän sen puolet lautasesta kasviksilla.

Mielestäni ei ole viisaasta/turvallista noudattaa jotain hirveän tarkkaa ruokavaliota. Siinä vaiheessa kannattaa alkaa miettiä järkevyyttä, kun elämästä tulee yhtä ruoan tarkkailua. On helppoa jättää nopeat hiilarit pois, mutta tuo karppaus menee liian pitkälle. Kokeilin kerran viikon, kun asiaa niin ystäväni mainosti. Söin täysin ohjeiden mukaan kun se tuntui helpoimmalta. Tuloksena: kahden päivän jälkeen en jaksanutkaan enää juosta normilenkkiäni (10 km) ilman että hengästyin ja tuntui jopa voimattomalta. Kyllä niitä hiilareita tarvitaan jos urheilee. Kuinka karppaajien lihaksisto voi? Tutkimuksia aiheesta tuskin on vielä tarpeeksi, tai ainakaan niin paljon että nielisin sen errattuna omaan kokemukseeni..

Vierailija
57/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokeri- ja kolesterolilääkityksen pois ns. karppaamalla.

Kovasti se muakin on houkutellut uuteen ruokavalioon, mutta en mä oikein ole syttynyt, vaikka kateellisena katselenkin isän jotenkin tervehtynyttä "luukkia"...

Vierailija
58/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vaalealla ja tummalla leivällä ON eroa. Vaalea leipä on nopeaa hiilaria ja tumma leipä hitaampaa

Ruisleipä on nopeaa hiilaria, ainakin glykeemisen indeksin perusteella, GI 89. Tätä nopeaa hiilaria ravitsemussuositukset kehottavat välttämään. Suomen suosituin ruisleipä (Vaasan ruispalat)muuten sisältää vehnäjauhoja ja perunaa. Ruista on 72%, josta puolet täysjyvää.

Vierailija
59/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloksena: kahden päivän jälkeen en jaksanutkaan enää juosta normilenkkiäni (10 km) ilman että hengästyin ja tuntui jopa voimattomalta.

Tuo voimattomuuden tunne minutkin yllätti kun kokeilin. Siis että yritin urheilla mietin että herrajumala olenko sairas vai onko mun kunto yhtäkkiä romahtanut vai olenko ihan tosi väsynyt, kunnes älysin yhdistää karppaukseen.

Vierailija
60/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehittää mitään kalliita avokado mössöjä ja pähkinä salaatteja joka päivä. Ruok pitää olla helppoa, halpaa ja hyvää+ terveellistä mm. kaalissa enemmän c vitamiinia kuin appelsiineissa.

[/quote]

Elämä varmaan tuntuu tosi pitkältä jollei faktisesti pitenisikään :)

T. kasvissyöjä

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi