Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanotaan karppauksesta mitä tahansa, niin minulle sen suomat edut ovat:

Vierailija
19.01.2011 |

- antaa loistavasti energiaa, olen tosi virkeä

- pärjään vähemmällä ruoalla

- maha toimii paremmin

- iho on paremmassa kunnossa

- saan syödä erittäin maukasta ruokaa rasvaa kaihtamatta

- ei "tarvitse" syödä sokeria ja viljahöttöä -> suuri vaikutus olemukseen

- olen laihtunut jo mukavasti ja ekana lähtee mahasta!!!!

En tuomitse toisten valintoja, jokainen laihduttaa tai elää tyylillään, tämä on mun vaihtoehto.

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oikeasi olet kiinnostunut, karppaus. infosta löytyy ihan oma osio, johon on kertty ko. tutkimuksia täydelline tietoineen.

Mut ai niin, nehän on täyttä hömppää, koska ne on linkitetty karpipalstalle ;)

Vierailija
22/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule kansainvälisten uutispalveluiden kautta. Se on varmaan salaliitto, ei laatuongelma ;).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin ihmislajin geenistö on varsin homogeenistä, eli erot ovat hyvin pieniä eri seutujen välillä kun katsoo kokonaisuuksia. Toisekseen Suomessa on ollut asutusta vasta vähän aikaa, eli emme mitenkään hirveästi eroa geneettisesti muista, mitä nyt jotkut taudit ovat yleisempiä ja jotkut harvinaisempia jne.

Lisäksi yksi asia mikä monilta aina unohtuu: se että joku asia on uusi (tai "uusi") ei välttämättä tarkoita sitä että se olisi huono tai vaatisi hirveästi sopeutumista jotta sen kanssa voisi elää! Samoin karppaajilta tuppa aunohtumaan, että myös nykyinen liha, munat, maitotuottete jne eroavat siitä millaista syötiin esim. 300 v sitten, eläimiäkin on jalostettu ja esim. niiden ruokavalio on ihan eri kuin aiemmin.

ova alunalkaenkin syöneet viljoja,heidän geeninsä ovat täysinerilaiset. Suomalaiset söivät alunalkaen lihaa,kalaa,marjoja jne,ja keho on muotoutunut kestämään niitä,viljat tulivat vasta paljon paljon myöhemmin suomalaiseen ruokavalioon, ja kroppamme ei ole tottunut niihin.

Vierailija
24/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino -13 kg (170 cm ja nyt 60 kg) ja nimenomaan maha katosi ensimmäisenä, kun yleensä just siitä en päässyt ennen eroon, vaikka muutaman kilon onnistuin laihduttamaankin.

Kärsin ennen unettomuudesta, nyt nukun kuin tukki sen 8 tuntia. Tämäkin tietysti vaikuttaa siihen, että energiaa on aivan mielettömästi.

Pms-oireet hävisivät tyystin: kivut, päänsärky, turvotus, masennus, ärtymys jne. Muutenkin mieliala on lähes koko ajan hyvä, ellei suorastaan loistava! Kuukautiskierto on nyt säännöllinen ensimmäistä kertaa elämässäni, 26 vrk, ennen oli 20-40 vrk ja olen jo 4-kymppinen. Vuodon määrä väheni varmaan kolmasosaan ja kesto 8-9 päivästä 5:een.

Ihon kuivuus katosi, enkä tarvitse mitään rasvoja. Iho on kuulas ja uskallan sanoa, että näytän nyt nuoremmalta kuin 5 v sitten. Hiukset kiiltää ja tuntuu, että ovat jopa vähän paksuuntuneet (imetykset ohensi hurjasti leijonanharjaani).

Ja sitten vielä sokerina pohjalla...seksihalut kasvoivat tosi paljon. Ennen hyvä jos kerran viikossa kiinnosti, nykyään vaikka päivittäin.

Syön todella runsaasti kasviksia joka aterialla ja marjoja joka päivä. Rasvaa syön varmaan aika paljon, voita, oliiviöljyä, vähän kookosöljyä, rasvaista kalaa ja lihaa, kermaa ja täysmaitoa. Liha on lammasta, hirveä, poroa, luomukanaa ja -possua ja -nautaa. Proteiineja syön ihan tavallisen määrän. Ainoa lisäravinne on d-vitamiini, 50 mcg päivässä, kesällä puolet tuosta. Niin ja kalaöljyä 1 tl.

Mulle tää sopii loistavasti ja suosittelen muitakin kokeilemaan, mutta en tyrkytä...jokainen valitkoon itse sopivimman elämäntavan.

Vierailija
25/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyinen liha, munat, maitotuottete jne eroavat siitä millaista syötiin esim. 300 v sitten, eläimiäkin on jalostettu ja esim. niiden ruokavalio on ihan eri kuin aiemmin.

siksi monet karppaajat suosivatkin mahdollisimman käsitelemätöntä ruokaa, vastustavat tehotuotantoa ja suosivat luomua.

Vierailija
26/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syövät paljon enemmän kasviksia kuin perus ruokavaliolla olevat,jos eivät niin toki sitten niitä ummetuksia tms tulee,eikä se ole eoikeaa karppausta jos kasvikset jättää minimiin..lisäksi lihaa ei syödä yhtäänsen enmepää kuin perus ruokavaliollakaan, niinkuin monet luulevat ja paasaavat liika proteiinistä.eihän lihan määrä kasva,vain perunat yms valkoinen poistetaan jakasviket tilalle. joku moni käyttää öljyä ruuan laitossa,karppi käyttää voita,ei sitäkään mitään älyttömiä,ihan perus nkare mikä nyt kanan paistoon menee ettei kiinni tartu..ei sen kummempaa

Vierailija
27/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oikeasi olet kiinnostunut, karppaus. infosta löytyy ihan oma osio, johon on kertty ko. tutkimuksia täydelline tietoineen.

Siellä oli kokonaista viisi tutkimusta listattu ja ilmoitus ettei llistaa päivitetä ja kehotus etsiä tutkimuksia foorumin keskutelujen seasta. Lisäksi noista kolmesta tutkimuksta viisi oli karppaus vastaan low-fat, ja itsekin olen sitä mieltä että lowfat haisee. Siis tämä kevyttuotehössötys, jossa rasvan puutteen kompensoimiseksi tuotteisiin tungetaan sokeria ja ties mitä muuta paskaa.

Vierailija
28/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten kuin tätä palstaa lukemalla ja jos oon ymmärtänyt oikein ei mun kaltainen taida kauheen monipuolista ruokavaliota sillä saada kun olen allerginen melkein kaikille kasviksille,pähkinöille ja pavuille enkä syö punaista lihaa enkä siipikarjaa.Eli;miten mä voisin karpata???? Söisin joka päivä kolmesti päivässä kalaa.Sit joutusin vetää niin paljon vitamiineja purkista et eihän se voi olla terveellistä.Mut kuten sanoin alussa,en tiedä onko käsitykseni edes oikea siitä mitä karppauksessa syödään.

Vierailija
29/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä oli kokonaista viisi tutkimusta listattu ja ilmoitus ettei llistaa päivitetä ja kehotus etsiä tutkimuksia foorumin keskutelujen seasta. Lisäksi noista kolmesta tutkimuksta viisi oli karppaus vastaan low-fat, ja itsekin olen sitä mieltä että lowfat haisee. Siis tämä kevyttuotehössötys, jossa rasvan puutteen kompensoimiseksi tuotteisiin tungetaan sokeria ja ties mitä muuta paskaa.

valehtelet?

Vierailija
30/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyinen liha, munat, maitotuottete jne eroavat siitä millaista syötiin esim. 300 v sitten, eläimiäkin on jalostettu ja esim. niiden ruokavalio on ihan eri kuin aiemmin.

siksi monet karppaajat suosivatkin mahdollisimman käsitelemätöntä ruokaa, vastustavat tehotuotantoa ja suosivat luomua.

Älä huijaa. Valehtelu on ilkeää. Suomessa kun ei meinaa saada luomulihaa, niin kyllä jokainen mun tuntema karppaaja syö mmm broileria ja muutenkin tehotuotettua, kun luomun eteen pitää nähdä vaivaa (ja rahaa).

Vierailija
31/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valehtelet?

Täältä: http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Tutkimuksia

Ja lisäksi heti tuo eka tutkimus herätti ihmetystä että onko tää nyt oikeasti karpeille edullinen lausunto tiivistelmästä? Vai ymmärsinkö jotain väärin?

By that standard, risk is reduced most effectively when trans fatty acids and saturated fatty acids are replaced with cis unsaturated fatty acids.

Vierailija
33/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ova alunalkaenkin syöneet viljoja,heidän geeninsä ovat täysinerilaiset. Suomalaiset söivät alunalkaen lihaa,kalaa,marjoja jne,ja keho on muotoutunut kestämään niitä,viljat tulivat vasta paljon paljon myöhemmin suomalaiseen ruokavalioon, ja kroppamme ei ole tottunut niihin.

Entäs ne partaäijäjugurtit, homejuustot, voit ja muut herkut? Ne ovat kuule tulleet ruokavalioon vasta viljan jälkeen ja silti tuntuvat länsimaisille karppaajille (karppausta ei juuri muissa kulttuureissa tunneta) hyvin maistuvan.

Vierailija
34/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos söisin aivan kuten suositus osoittaa, voisin ehkä hyvin niinkin. Mutta minä saan oireita viljasta vaikka keliakiaa ei kuulemma olekaan, oireet ovat mm. punoitus ja kutina iholla. Jätän siis ne väliin...

Rasvoja ei pitäisi kauheasti syödä suosituksen mukaan, lähinnä öljyjä ja pähkinöitä vähän. Margariineja en syö koska maistuvat muovilta, pähkinät taas eivät käy vatsalleni (= instant-ripuli!) ja öljyjä en osaa käyttää niin paljoa että saisin atopiaan taipuvaista, rutikuivaa ihoani kuntoon niillä. Karppasin 2 viikkoa ja IHONI EI OLLUT ENÄÄ KUIVA, PUNOITUS RAUHOITTUI SELKEÄSTI MYÖS. Kirjoitin tuon isolla koska itku pääsi kun ikuinen kosteusongelma loppui oikeanlaisella ruokavaliolla. :)

Ne kuidut...no joo. Ummetuksesta kärsin, se on totta. Mutta se on pientä kun ottaa huomioon ettei enää ole iho-oireita, ripulia tai outoja nivelkipuja. Hiivatulehdus uusii herkästi, pysyy kurissa kun en syö viljoja tai sokeria. Energiaa riittää ja yhdessä vaiheessa jouduin nostamaan hiilarirajaani (30 -> 50g päivässä), jotta saisin nukahdettua ;). Aikamoista...

En usko että ruokavalio sopii kaikille, varsinkaan niille jotka yrittävät laihduttaa sillä pikaisesti. Tämä on "for life"-juttu...paino putoaa jos/kun putoaa, hyvä vointi on tärkeämpää ja mittanauha kertoo sen, mistä vaaka ei hiiskukaan.

Vierailija
35/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
36/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hävinnyt makeanhimo, turvotus, ei hiivaongelmia yms yms.

Vierailija
37/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan, kun monet hehkuttavat vatsavaivojen katoamista ym. karppauksen aloituksen jälkeen, niin miten te sitä ennen sitten söitte että saitte niitä vastsavaivoja? Onko tosiaan ihmisiä, jotka syövät pelkkää pullaa ja vaaleaa leipää koko ajan, sitten tietysti vatsaa vaivaa ja eron huomaa kun ne jättää pois.

Itse syön mielestäni ihan terveellistä normaaliruokaa, ilman ongelmia. Leipä meille ostetaan aina vähintään 5 % kuitua sisältävänä, itse syön lähinnä ruisleipää. Kasvikset ja hedelmät kuuluvat tietysti päivittäiseen ruokavalioon. Pasta on useimmiten kaurapastaa, riisi on basmatia mutta syödään sitä suht. harvoin.

Vierailija
38/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa055317" alt="http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa055317">http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa055317</a&gt;

Conlusions: Our findings suggest that diets lower in carbohydrate and higher in protein and fat are not associated with increased risk of coronary heart disease in women. When vegetable sources of fat and protein are chosen, these diets may moderately reduce the risk of coronary heart disease.

Minusta tämä ei ole erityisesti karpeille edullinen tutkimus. Ensinnäkin, taas kerran, miten edistät terveyttäsi? Vaihtamalla kasviperäiseksi rasvan ja proteiinin. Aina sama homma, oikeasti, ja tää ei todellakaan ole karppeuksen kannalta positiivinen uutinen.

Siksitoisekseen jos karppaus on niin hieno ja terveellinen ruokavalio, niin eikö sen pitäisi näkyä positiviisena tuloksena? Niin että karppaus parantaa terveyttä eikä kasvissyönti niin kuin tässä. Ja lisäksi kun miettii että minkälaista ruokavaliota vastaan karppaus tässäkin todenänköisesti kisasi eli jotain perusjenkkihoitsun ruokavaliota, niin pitäisihän hiilaritietoisen terveyskarppauksen pystyä nytä päihittämään edes peruspullansyöjän ruokavalio? Eikä tulla tasoihin?

Vierailija
39/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene siis sinne karppaus.infoon, sieltä keskustelufoorumi. Siellä on ainakin osiot Karppilinkit ja periskooppi.

Vierailija
40/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaaleaa leipää koko ajan, sitten tietysti vatsaa vaivaa ja eron huomaa kun ne jättää pois.

Vaalea tai tumma leipä, ihan samaa viljaa niissä molemmissa on ja sama vaikutus verensokeriin. Ruisleipä on nopea hiilari, joita ravitsemussuositukset suosittelevat välttämään. Paljonkohan tässä maassa on diagnosoimattomia keliaakikkoja? Veikkaan, että aika paljon, sen verran monelle viljat aiheuttavat vaivoja. Miksi muuten televisiosa mainostetaan niin paljon ruoansulatusvaivoihin tarkoitettuja tuotteita, tyyliin, Activia auttaa. Onko ne kaikki tarkoitettu karpeille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan