Tuleva morsian kaipaa kipeästi neuvoja kokeneemmilta..
Eli olen menossa naimisiin ja minulla itselläni ei ole mitään kokemusta häistä. Eli en ole edes koskaan ollut vieraana. Nyt suunnittelu ei sujukkaan nin hyvin kuin oletin. Eli toivoisin teiltä mielipiteitä ja ehdotuksia hääpäivämme kulkuun. Olen itse pyöritellyt eri vaihtoehtoja mutta tästä ei taida tulla mitään, olen aika tumpelo näissä asioissa.
Tässä siis kaikki mitä häihin on suunniteltu joten voisitteko auttaa hääpäivän kulun suunnittelussa. Eli mikä mihinkin ja milloin ?
Kiitos jo etukäteen vastaajille :)
Vihkiminen kirkossa klo.14.15 - 14.45
juhlapaikka lähellä kirkkoa autolla sinne ajaa noin. 15 minuutissa, pääsee myös helposti yleisillä.
Juhlapaikalla ruoka buffet muodossa.
Alkupala, pääruoka, hääkakku,kahvi
häätanssi,tuttavaa esittää laulun, yksi puhe,onnittelumalja.
Tässä kaikki mitä häihimme tähän asti on suunniteltu. Olisiko teillä lisäideoita ja se että mihin järjestykseen nämä sekä osaisiko joku vielä arvioida että kauanko näihin kuluisi aikaa suunnilleen?
Kommentit (42)
kannattaa muistaa, että hääpari ei ole vastuussa jokaisen vieraan viihtymisestä. Kun ruoka on hyvää ja sitä on riittävästi sekä on edes jonkinlaista, pientäkin ohjelmaa, niin hääpari on oman hommansa tehnyt. Jokainen aikuinen vieras, jolla on normaalit sosiaaliset taidot, pystyy viihtymään tuttujen ja ystävien seurassa muutaman tunnin. Olen hyvin harvoin kuullut ihmisten valittavan häistä, ainoat valituksen aiheet on olleet siinä, jos ei ole tuntenut häistä ketään ja istumajärjestys on sellainen, että yksinäinen vierasparka on pistetty jonnekin jämäpöytään juttelemaan niitä näitä umpioutojen ihmisten kanssa.
50 ihmistä on juuri sopiva määrä häihin, eivät ne ole mitenkään erityisen pienet häät. Tunnelma voi olla vapaampi ja rennompi kuin isommissa häissä, koska jonottamiseen ei mene aikaa ja tilaa on riittävästi.
Älä ap hirveästi stressaa, teidän vieraat on olleet elämänsä aikana lukemattomissa häissä. Eivät he vertaile niitä keskenään (paitsi ne jotka on ihan vasta menneet itse naimisiin) koska heille ne ovat vaan juhlat juhlien joukossa
Te pääsette vihkimisen, hääpaikalle siirtymisen, onnittelumaljojen ja puheen jälkeen syömään vasta noin puoli viiden maissa. Jos tästä laskee tunnin siihen, että pääsette syömään pääruokaa, tunti aikaa pääruoalle ja sitten häätanssi + muuta tanssia niin kello on jo kahdeksan. Sitten tanssin välissä hääkakun leikkaus ja kahvi, aikaa tähän noin puoli tuntia, lisää tanssia ja vapaata seurustelua, niin siinä se ilta sitten melkein jo olikin. Osa lähtee kymmeneltä kotiin, osa jatkaa juhlintaa.
Jos loppuillan on musiikkia ja juomatarjoilua, niin en usko juhlan olevan tylsä.
t. 6