Pakettimatkojen vihaajat
Mitäs sanotte siitä, että jos pienellä budjetilla on liikkeellä, niin omatoimimatka tulee usein ihan järjettömän kalliiksi? Minäkään en ole kovin innoissani pakettimatkoista, mutta sellaiseen olen kuitenkin toisinaan langennut kustannussyistä. Varsinkin äkkilähtönä saattaa saada esim. 300 eurolla viikon majoituksen ja lennot. Itse reittilennot ja hotellit varaaamalla tullaan helposti kaksinkertaisiin summiin.
En kaipaa suomenkielisiä oppaita ja suomalaisseurueita, mutta eihän niitä tarvitse sen jälkeen juuri katsella, kun hotelliin on päästy.
Kommentit (45)
Millä ihmeen pakettimatkoilla porukka matkustaa, jos aina törmää ryyppyseurueisiin jo heti lentokentällä? Kyllä mekin käydään perheen kanssa joskus etelänmatkalla, mutta enpä ole vuosiin enää huomannut, että ns. dokausmatkat olisivat muodissa. Ihan asiallista porukkaa siellä nykyään on, toisin kuin joskus 80-luvulla. Mitä omatoimimatkoihin tulee, yritin minäkin tässä jokin aika sitten etsiskellä mukamas halpaa ja helppoa omatoimimatkaa Nizzaan. Tulos oli se, että löytyi suht. halpoja lentoja, mutta kaikki olivat sellaisia, joissa piti odotella useita tunteja jollakin Euroopan kentällä vaihtolentoa. Ja tietysti epämääräisen kellonaikaan. Hotellihinnatkaan eivät olleet kovin halpoja. Päädyimme sitten matkatoimiston pakettimatkaan, joka sisälsi tietysti ne kenttäkuljetukset, ja hotelliaamiaisen, joka sekin olisi maksanut erikseen omatoimimatkalla. Eli aika suhteellista tuo omatoimimatkojen halpuus. Mieluummin suora lento Suomesta, kuin tuntien odottelu lentokentällä. En vastusta kumpaakaan matkustusmuotoa, mutta ihmettelen niitä, jotka selvästi jotenkin "halveksivat" pakettimatkan valinneita. Suomalaiset turistit eivät mitenkään häiritse minua maailmalla. Suvaitsevaisuutta, hyvät ihmiset!
Otapa esimerkiksi Deturin matka Turkkiin tai bulgariaan. Edullinen matka espanjaan tai thaimaaseen. 80-luku is todellakin siellä lentokoneessa.
plajonkin pakettimatkoilla reissanneena olen törmännyt sellaisiin vain yhdesti ja siitäkin on jo 10v aikaa. Yleensä lapsiperheet sijoitetaan lentokoneen etuosaan ja ainoat siellä möykkäävät ovat niitä pikkupilttejä...
Tosi hyvä juttu ettet ole törmännyt, sittenhän sun kannattaa ilman muuta jatkaa pakettimatkailua! :)
Tämä nyt ei liity varsinaisesti pakettimatkailuun mutta kuitenkin....
Tottakai saa halvemmalla jos ottaa kaikista halvimmat lennot ja matka thaimaaseen kestää 26 tuntia... Itse harrastan mieluusti suoria lentoja (vaikka ne enemmän maksaisivatkin). Muutaman tunnin odottelu lentokentällä kun ei ole mitään mukavaa puuhaa.
Eli mieluummin Finskillä suoraan thaimaahan kuin muutamalla pompulla euroopan kautta muutaman satkun säästäen.
lennot + majoitus, mutta ei esim. kuljetuksia hotellille, opasta tms. niin sitten ollaan käyty valmismatkalla :)
Matkanjärjestäjän valmismatka, josta maksetaan könttähinta.
Onko matkatoimiston lento+majoitus sellainen? Vai kuuluuko pakettimatkaan aina esim. kuljetus lentokentältä yms.?
Oisko se hyvä määritelmä?
mutta aina olen tehnyt pakettimatkoja ja all inclusiveja Karibialle. Siellä on aika hankala pärjätä yksin edes lentokentältä hotellille, tiet ovat perseestä ja eipä moneen taksikuskiin voi luottaa.. Nautittu ollaan kovasti lomistamme ja kuukauden päästä lähdetään taas Jamaikalle :)
omatoimimatkat paljon halvemmalla. Nytkin säästimme juuri 4 000 euroa / 4 hlöä joululomalla, kun seikkailimme Thaimaahan itse ja saimme vielä nähdä tuohon hintaan muutakin Aasiaa.
Kun on ajoissa liikkeellä ja vertailee hintoja, saa omatoimimatkan lähes aina halvemmalla (ainoa poikkeus on ollut Kanariansaaret, johon en ole vielä halvemmalla fiksusti löytänyt). Juuri suunnittelin syyslomamatkaa Turkkiin, jonka taas saisin lähes 1000 euroa halvemmalla kuin pakettimatkana.
Itse kyllästyin paketteihin, kun kävimme parissa Finnmatkojen Blue Village -hotellissa. Ei kiitos sitä lajia enäääää... Toki pakettimatkalle voin lähteä joskus, jos halvemmalla saan. Itse en vaan voi noille äkkilähdöille lähteä, kun ei niitä omalla loma-ajalla ole.