Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakettimatkojen vihaajat

Vierailija
12.01.2011 |

Mitäs sanotte siitä, että jos pienellä budjetilla on liikkeellä, niin omatoimimatka tulee usein ihan järjettömän kalliiksi? Minäkään en ole kovin innoissani pakettimatkoista, mutta sellaiseen olen kuitenkin toisinaan langennut kustannussyistä. Varsinkin äkkilähtönä saattaa saada esim. 300 eurolla viikon majoituksen ja lennot. Itse reittilennot ja hotellit varaaamalla tullaan helposti kaksinkertaisiin summiin.

En kaipaa suomenkielisiä oppaita ja suomalaisseurueita, mutta eihän niitä tarvitse sen jälkeen juuri katsella, kun hotelliin on päästy.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosi paljon paikasta mihin haluaa mennä. Esim. Kreetalle reittilennot tulee poikkeuksetta kalliimmiksi kuin ottaa koko paketti, kun taas esim. kaupunkilomalle lähtö on useinmiten halvempaa kun viittii itse räätälöidä. Mekin on aina varattu hotellit sun mut etukäteen, hotelleja olen paikanpäällä etsinyt viimeksi inter raililla joskus 80-luvulla. Sillä mennään mikä sillä hetkellä tuntuu hyvältä, mutta jos haluaa valita matkustuskohteen sen mukaan mihin halua mennä, eikä sen mukaan mihin pakettimatkalla pääsee, niin silloin täytyy osata räätälöidä ja viitsiä seilata netissä ja etsiä. Mä haluan matkustaa omien mielenkiinnon kpohteitteni mukaan, en sen mukaan mitä matkatoimisto mulle välttämättä on päättänyt tarjota.

Vierailija
22/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sanotte siitä, että jos pienellä budjetilla on liikkeellä, niin omatoimimatka tulee usein ihan järjettömän kalliiksi? Minäkään en ole kovin innoissani pakettimatkoista, mutta sellaiseen olen kuitenkin toisinaan langennut kustannussyistä. Varsinkin äkkilähtönä saattaa saada esim. 300 eurolla viikon majoituksen ja lennot. Itse reittilennot ja hotellit varaaamalla tullaan helposti kaksinkertaisiin summiin.

En kaipaa suomenkielisiä oppaita ja suomalaisseurueita, mutta eihän niitä tarvitse sen jälkeen juuri katsella, kun hotelliin on päästy.

En vihaa pakettimatkoja mitenkään erityisesti, en kyllä niitä harrastakaan vaan olen jo vuosia varannut lennot ja hotellit itsenäisesti netistä. Kertaakaan ei vielä ole maksanut enempää kuin pakettimatka samaan kohteeseen, jos siis pakettimatkaa kohteeseen on ollut edes tarjolla. Usein ei ole ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa matkusteltaessa majoitumme usein couchsurfingin kautta, jolloin maksettavaksi jää tietenkin vain matkat ja käyttörahat.

rahaa, että voisi maksaa oman majoituksensa

Vierailija
24/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me yleensä matkustamme kaupunkikohteisiin varaamalla sitä kautta. Jos aikoo vielä vuokrata auton, voi hyvin kikkailla valitsemalla lennon pienelle lentökentälle suuren sijaan.

Ebookers on matkatoimisto, eli kyllä sivustoa käyttämällä matkatoimiston palveluita hyödyntää.

En tosin vihaa pakettimatkoja :) mieheni vaan haluaa aina itse suunnitella kaikki yksityiskohdat.

Vierailija
25/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kyllä hyvä juttu ja samalla pääsee tutustumaan paikallisiin ihmisiin. :)

Vierailija
26/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vain osata etsiä edullisemmat vaihtoehdot ominpäin matkustaessa. Mulla ei ole mitään sellasia ihmisiä vastaan, jotka käyvät pakettimatkoilla, mutta itse en sellaiselle haluaisi lähteä. Eikö matkustamisen tarkoituksena ole päästä pois Suomesta ja eroon suomalaisista? En myöskään halua pakettimatkoille sen takia että ne usein ovat melkoisia turistirysiä ja alkuperäinen kulttuuri täysin kadonnut.

Pakettimatka Novgorodiin tai Muncheniin ei vastaa mielikuviani turistirysistä.

Vierailija
27/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. tämä avautuminen johtui yhdestä henkilöstä, joka nokka pystyssä usein toteaa, että hän ei ikinä matkusta millään pakettimatkoilla.

En taida olla se sama henkilö, mutta itse olen samaa mieltä. En nokka pystyssä sitä ilmoita, mutta koska matkustamme monen lapsen kanssa, niin useit (ei todellakaan kaikki) edullisemmat pakettimatkat tarkoittavat usein jo lentokentältä alkavaa yletöntä juopottelua, varsinkin jos on vanhempia miesseurueita mukana. Muutama vuosi sitten jouduimme lasten kanssa kuuntelemaan lähes 4 tuntia kestävä lennon aikana, kuinka 3 humalaista miestä puhui keskenään kuinka heti menevät ostamaan naisia kun päästään lomapaikkaan. Sama porukka heitteli alapään kommentteja lentoemännille ja myös hermostuivat mulle, kun sanoin pyysin jossain vaiheessa olemaan hiljaa tai puhumaan jostain muusta kuin maksullisista naisista.

Mieluiten ostan lennot jossa on reittimatkustajia eikä "lomatuulella" olevia juopottelijoita.

Vierailija
28/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettavat matkat sisällä kuljetuksia tai edes opasta. Muistaakseni 2006 olin Roomassa pakettimatkalla yhden kaverin kanssa ja ihan junalla me tultiin lentokentältä ja taas junalta hotellille.

Vierailija
29/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko matkatoimiston lento+majoitus sellainen? Vai kuuluuko pakettimatkaan aina esim. kuljetus lentokentältä yms.?

Vierailija
30/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on pakettimatkan virallinen määritelmä, mutta näkisin asian niin että matkaan kuuluu lennot, kuljetukset, majoitukset ja oppaan palvelut.

Vierailija
31/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ihmeen pakettimatkoilla porukka matkustaa, jos aina törmää ryyppyseurueisiin jo heti lentokentällä? Kyllä mekin käydään perheen kanssa joskus etelänmatkalla, mutta enpä ole vuosiin enää huomannut, että ns. dokausmatkat olisivat muodissa. Ihan asiallista porukkaa siellä nykyään on, toisin kuin joskus 80-luvulla.

Mitä omatoimimatkoihin tulee, yritin minäkin tässä jokin aika sitten etsiskellä mukamas halpaa ja helppoa omatoimimatkaa Nizzaan. Tulos oli se, että löytyi suht. halpoja lentoja, mutta kaikki olivat sellaisia, joissa piti odotella useita tunteja jollakin Euroopan kentällä vaihtolentoa. Ja tietysti epämääräisen kellonaikaan. Hotellihinnatkaan eivät olleet kovin halpoja. Päädyimme sitten matkatoimiston pakettimatkaan, joka sisälsi tietysti ne kenttäkuljetukset, ja hotelliaamiaisen, joka sekin olisi maksanut erikseen omatoimimatkalla.

Eli aika suhteellista tuo omatoimimatkojen halpuus. Mieluummin suora lento Suomesta, kuin tuntien odottelu lentokentällä.

En vastusta kumpaakaan matkustusmuotoa, mutta ihmettelen niitä, jotka selvästi jotenkin "halveksivat" pakettimatkan valinneita.

Suomalaiset turistit eivät mitenkään häiritse minua maailmalla. Suvaitsevaisuutta, hyvät ihmiset!

Vierailija
32/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko matkatoimiston lento+majoitus sellainen? Vai kuuluuko pakettimatkaan aina esim. kuljetus lentokentältä yms.?

Oisko se hyvä määritelmä?

Vierailija
33/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ihmeen pakettimatkoilla porukka matkustaa, jos aina törmää ryyppyseurueisiin jo heti lentokentällä? Kyllä mekin käydään perheen kanssa joskus etelänmatkalla, mutta enpä ole vuosiin enää huomannut, että ns. dokausmatkat olisivat muodissa. Ihan asiallista porukkaa siellä nykyään on, toisin kuin joskus 80-luvulla.

Mitä omatoimimatkoihin tulee, yritin minäkin tässä jokin aika sitten etsiskellä mukamas halpaa ja helppoa omatoimimatkaa Nizzaan. Tulos oli se, että löytyi suht. halpoja lentoja, mutta kaikki olivat sellaisia, joissa piti odotella useita tunteja jollakin Euroopan kentällä vaihtolentoa. Ja tietysti epämääräisen kellonaikaan. Hotellihinnatkaan eivät olleet kovin halpoja. Päädyimme sitten matkatoimiston pakettimatkaan, joka sisälsi tietysti ne kenttäkuljetukset, ja hotelliaamiaisen, joka sekin olisi maksanut erikseen omatoimimatkalla.

Eli aika suhteellista tuo omatoimimatkojen halpuus. Mieluummin suora lento Suomesta, kuin tuntien odottelu lentokentällä.

En vastusta kumpaakaan matkustusmuotoa, mutta ihmettelen niitä, jotka selvästi jotenkin "halveksivat" pakettimatkan valinneita.

Suomalaiset turistit eivät mitenkään häiritse minua maailmalla. Suvaitsevaisuutta, hyvät ihmiset!

Vierailija
34/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ihmeen pakettimatkoilla porukka matkustaa, jos aina törmää ryyppyseurueisiin jo heti lentokentällä? Kyllä mekin käydään perheen kanssa joskus etelänmatkalla, mutta enpä ole vuosiin enää huomannut, että ns. dokausmatkat olisivat muodissa. Ihan asiallista porukkaa siellä nykyään on, toisin kuin joskus 80-luvulla. Mitä omatoimimatkoihin tulee, yritin minäkin tässä jokin aika sitten etsiskellä mukamas halpaa ja helppoa omatoimimatkaa Nizzaan. Tulos oli se, että löytyi suht. halpoja lentoja, mutta kaikki olivat sellaisia, joissa piti odotella useita tunteja jollakin Euroopan kentällä vaihtolentoa. Ja tietysti epämääräisen kellonaikaan. Hotellihinnatkaan eivät olleet kovin halpoja. Päädyimme sitten matkatoimiston pakettimatkaan, joka sisälsi tietysti ne kenttäkuljetukset, ja hotelliaamiaisen, joka sekin olisi maksanut erikseen omatoimimatkalla. Eli aika suhteellista tuo omatoimimatkojen halpuus. Mieluummin suora lento Suomesta, kuin tuntien odottelu lentokentällä. En vastusta kumpaakaan matkustusmuotoa, mutta ihmettelen niitä, jotka selvästi jotenkin "halveksivat" pakettimatkan valinneita. Suomalaiset turistit eivät mitenkään häiritse minua maailmalla. Suvaitsevaisuutta, hyvät ihmiset!

Otapa esimerkiksi Deturin matka Turkkiin tai bulgariaan. Edullinen matka espanjaan tai thaimaaseen. 80-luku is todellakin siellä lentokoneessa.

Vierailija
35/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ihmeen pakettimatkoilla porukka matkustaa, jos aina törmää ryyppyseurueisiin jo heti lentokentällä? Kyllä mekin käydään perheen kanssa joskus etelänmatkalla, mutta enpä ole vuosiin enää huomannut, että ns. dokausmatkat olisivat muodissa. Ihan asiallista porukkaa siellä nykyään on, toisin kuin joskus 80-luvulla. Mitä omatoimimatkoihin tulee, yritin minäkin tässä jokin aika sitten etsiskellä mukamas halpaa ja helppoa omatoimimatkaa Nizzaan. Tulos oli se, että löytyi suht. halpoja lentoja, mutta kaikki olivat sellaisia, joissa piti odotella useita tunteja jollakin Euroopan kentällä vaihtolentoa. Ja tietysti epämääräisen kellonaikaan. Hotellihinnatkaan eivät olleet kovin halpoja. Päädyimme sitten matkatoimiston pakettimatkaan, joka sisälsi tietysti ne kenttäkuljetukset, ja hotelliaamiaisen, joka sekin olisi maksanut erikseen omatoimimatkalla. Eli aika suhteellista tuo omatoimimatkojen halpuus. Mieluummin suora lento Suomesta, kuin tuntien odottelu lentokentällä. En vastusta kumpaakaan matkustusmuotoa, mutta ihmettelen niitä, jotka selvästi jotenkin "halveksivat" pakettimatkan valinneita. Suomalaiset turistit eivät mitenkään häiritse minua maailmalla. Suvaitsevaisuutta, hyvät ihmiset!

Otapa esimerkiksi Deturin matka Turkkiin tai bulgariaan. Edullinen matka espanjaan tai thaimaaseen. 80-luku is todellakin siellä lentokoneessa.

plajonkin pakettimatkoilla reissanneena olen törmännyt sellaisiin vain yhdesti ja siitäkin on jo 10v aikaa. Yleensä lapsiperheet sijoitetaan lentokoneen etuosaan ja ainoat siellä möykkäävät ovat niitä pikkupilttejä...

Vierailija
36/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökäävät ja rääkyvät ja öykkäröivät lapsiperheet. Samoin lapsiperheet pilaavat möykällään monta lentomatkaa.

Vierailija
37/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää myös muistaa, että pakettimatkalaisen kuluttajansuoja on parempi kuin omatoimimatkaajan!

Eihän tuolla muuten väliä ole paitsi erikoistilainteissa. Kohde hotelli on tehnyt konkurssin (rahat saa kyllä takaisin luottokorttiyhtiöltö mutta ensimmäisen yön majoitus voi olal hankala löytää), tuhkapilvi (monet matkavakuutukset kattavat vain pari ylimääräistä yötä hotellissa), lentoemolakko, thaimaan punakapina (lentokenttä suljettu), luonnonmullistukset, jne, jne.

En tarkoita tällä etteikö noista myös omatoimimatkailija selviäisi mutta työtä se aina vaatii ja monesti se ihan perus matkavakuutus ei riitä.

Pakettimatkassa taas matkanjärjestäjä hoitaa kaiken ja vastaa kaikesta. Matkanjärjestäjä kun pystyy vuokraamaan koko lentokoneen evakuointia varten. Omatoimimatkaaja joutuu jonottamaan reittilennoille.

Tässä mielessä pakettimatka, josta hyödyntää majoituksen ja lennot (ja saa pakettimatkan kuluttjasuojan) mutta kohteessa sitten kiertelee omaan piikkiin kuullostaa hyvätlä vaihtoehdolta.

Vierailija
38/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi: plajon ei tarkoita mitään, oikea muoto on PALJON.

T.36

Vierailija
39/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää myös muistaa, että pakettimatkalaisen kuluttajansuoja on parempi kuin omatoimimatkaajan!

Eihän tuolla muuten väliä ole paitsi erikoistilainteissa. Kohde hotelli on tehnyt konkurssin (rahat saa kyllä takaisin luottokorttiyhtiöltö mutta ensimmäisen yön majoitus voi olal hankala löytää), tuhkapilvi (monet matkavakuutukset kattavat vain pari ylimääräistä yötä hotellissa), lentoemolakko, thaimaan punakapina (lentokenttä suljettu), luonnonmullistukset, jne, jne.

En tarkoita tällä etteikö noista myös omatoimimatkailija selviäisi mutta työtä se aina vaatii ja monesti se ihan perus matkavakuutus ei riitä.

Pakettimatkassa taas matkanjärjestäjä hoitaa kaiken ja vastaa kaikesta. Matkanjärjestäjä kun pystyy vuokraamaan koko lentokoneen evakuointia varten. Omatoimimatkaaja joutuu jonottamaan reittilennoille.

Tässä mielessä pakettimatka, josta hyödyntää majoituksen ja lennot (ja saa pakettimatkan kuluttjasuojan) mutta kohteessa sitten kiertelee omaan piikkiin kuullostaa hyvätlä vaihtoehdolta.

moneen turistirysäänkään sesongin ulkopuolella.

Vierailija
40/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi: plajon ei tarkoita mitään, oikea muoto on PALJON.

T.36

t. oikea 36

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi