Otatteko rokotuksia raskaana ollessa?
Miten on? Mitkä kaikki rokotukset olisi tarjolla tällä hetkellä? Vai pitäisikö sanoa edelleen...
Kommentit (51)
En. En ota silloin mitään. Tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
En. En ota silloin mitään. Tietenkään.
Olen ihan samalla linjalla. Mietin vaan tänään influenssarokotettakin esim.
Ehkä johtuu siitä, kun olen itsekin nyt flunssassa. Sitähän suositellaan raskaana oleville.
Tietysti otan jos suositellaan. Kuten tähänkin saakka koko elämäni.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti otan jos suositellaan. Kuten tähänkin saakka koko elämäni.
Jos suositellaan? Siis ihan koronarokotuksetkin esim? Vuonna 2024?
Ei suositus ole mikään ehdoton pakko tai riskitön asia, tai lain sana, tai mikään muukaan. Se on suositus.
Vierailija kirjoitti:
Ei suositus ole mikään ehdoton pakko tai riskitön asia, tai lain sana, tai mikään muukaan. Se on suositus.
Kyllä ja terveydenhuollon ammattilaisena otan suositukset riittävällä vakavuudella.
Itse otan mahdolliset sivuvaikutukset tosi vakavasti. Ihan erityisesti raskaana ollessani.
kaikki suositellut otan - tietenkin
Korona- ja influessarokotteita tyrkytettiin , kumpaakaan en ottanut.
Älä ota jos olet raskaana. Voit ottaa sitten taas kun et ole, etkä imetä. Kaikki mitä nyt otat ja syöt vaikuttaa sikiöönkin.
Terveydenhuoltoalan amnattilainen minäkin olen.
Vierailija kirjoitti:
Älä ota jos olet raskaana. Voit ottaa sitten taas kun et ole, etkä imetä. Kaikki mitä nyt otat ja syöt vaikuttaa sikiöönkin.
Joo. Näin ajattelin toimia. Näin on paras kyllä.
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi lähihoitajana keulimaan rokoteosaamisella.
Silloinhan ne ovat tärkeitä. Jos lapsi syntyy vaikka covidtautisena, niin on vaarassa saada jotain ikäviä oireita.
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan ottanut.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi lähihoitajana keulimaan rokoteosaamisella.
En mä ole lähihoitaja.
Tottakai otan. Raskaana oleva on esim. koronan ja influenssan riskiryhmää.
Vierailija kirjoitti:
Silloinhan ne ovat tärkeitä. Jos lapsi syntyy vaikka covidtautisena, niin on vaarassa saada jotain ikäviä oireita.
Jos saat sivuoireena sydänongelmat tai veritulpat, tai jotain muuta, niin... Long covid voi tulla myös rokotteesta, tiesitkö? Kuinkakohan monta covidtautista vauvaa on syntynyt edes pahimpaan covidaikaan? Päinvastoin vauva saa vasta-aineet, jotka muuten toimii itse tautia vastaan, toisin kuin "rokotteet".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan ottanut.
Miksi?
Kaikki mitä otat menee syntymättömään lapseen. Myös ongelmat voi vaikuttaa siihen.
Itse en ajatellut ottaa mitään.