Asiat eivät aina ole sitä miltä ne näyttävät - mikä on sinun salaisuutesi?
Toisten ihmisten elämä voi näyttää ulospäin onnelliselta ja täydelliseltä, jopa ystäville. Kaikilla on kuitenkin ristinsä kannettavana, sanotaan. Minä vaikutan itsevarmalta ja onnekkaalta. Olen hyvin koulutettu, hyvässä työssä, minulla on ihana mies ja kaunis koti ja taloudellisesti tulemme hyvin toimeen. Olemme yrittäneet lasta jo pitkään. Minulla on ollut kaksi keskenmenoa. En ole kertonut kenellekään, vaan lapsiuteluihin vastaan että emme ole vielä miettineet asiaa.
Mikä on sinun taakkasi?
Kommentit (215)
En tiedä onko se kateutta vai mitä, mutta minäkin jollain tavalla nautin siitä jos tutuilla menee huonosti parisuhteessa, ihmiset eroaa tai ei saa lapsia.
salaa toivon heille epäonnistumisia ja pahaa. Olen jollain sairaalla tavalla tyytyväinen, kun kuulen, että tutun parisuhteessa menee huonosti, mies pelaa rahat ja he ovat eroamassa. Puhun toista ja ajattelen toista. Ts kauhistelen ja säälin ja tsemppaan edessäpäin, takanapäin ajattelen, että voi kumpa eroaisivatkin...:/
Vähän aikaa sitten kuulin tuttavani (ovat jo kauan yrittäneet lasta ja kokeneet ilmeisesti keskenmenonkin )odotavan lasta...Jotenkin toivon, että sekin menee kesken tmv.
Olen varakkaampi kuin ystäväni ja työtoverini osaavat aavistaa. Osa sukulaisistani tietää aikanaan saamastani perinnöstä, mutta vain harvat ovat tietoisia omaisuuden määrästä. Pidämme mieheni kanssa yllä kulissia keskiluokkaisesta perheestä. Ystävämme esimerkiksi luulevat, että maksamme asuntolainaa. Todellisuudessa meillä on omaisuutta, noh, melkoisesti.
Meillä 3 kaunista, tervettä lasta, uusi hulppea omakotitalo järven rannalla, töissä sain tuntuvan palkankorotuksen, raha-asioista ei tarvitse huolehtia, välit miehen kanssa ovat kunnossa.
Oma pikku salaisuuteni on että minulla on seksisuhde mieheni naimisissa olevaan työnantajaan (=mies). Ensisilmäyksestä lähtien tunsin käsittämätöntä himoa miestä kohtaan ja tunne oli molemminpuolista. Nykyään näemme säännöllisen epäsäännöllisesti kerran viikossa paneskelun merkeissä. Saan mieheltä sen seksin mitä oma mieheni ei kykene tarjoamaan. Enemmänkin haluaisin mutta emme uskalla tavata useammin ettei käry käy.
Seksisuhde on kestänyt kohta vuoden.
Elän vakiintuneessa parisuhteessa, lapsia, asiat Okei. Salaisuuteni, kadun etten kokeillut ryhmäseksiä kahden miehen kanssa ollessani vapaana. Toteutumaton unelma. En ole kertonut kenellekään.
mietin kyllä että voi olla että vielä joskus toteutan tän...ongelma vain on että miten se esitetään miehelle...siis ettei painosta mutta että antaisi aidon mahdollisuuden osallistua mukaan jos haluaa...
mielialalääkityksellä ja sairastanut useaan otteeseen vakavan masennuksen. Edes terapeuttini ei tiedä, että olin kahdesti psykoottinen, kadotin siis marmorikuulani täysin vainoharhaiseen todellisuuteen. En tiedä miten selvisin hengissä, ja miksi minua ei ole toimitettu kertaakaan tahdonvastaiseen hoitoon.
Olen ollut täysin terve jo viisi vuotta. Tiedän täsmälleen missä menen mielenterveytenio suhteen, myös sen miten syvällä olen ollut.
En usko enää koskaan seurustelevani pidempään. Erosin todella raskaasta suhteesta, ja se repi minut täysin hajalle. En usko enää pystyväni luottamaan ihmisiin tarpeeksi pystyäkseni aidosti rakastamaan ja rakastumaan.
Suunnitelmani on jättää kaikki seurustelukumpanini kylmästi kuin nalli kalliolle ennen kuin he ehtivät tehdä saman minulle ja repiä minut rikki lopullisesti.
Toivon, että tulee ihminen, joka parantaa minut tästä.
ei tule ihmistä joka parantaa, voit sen itse tehdä alkamalla pitää huolta itsestäsi ja arvostamalla itseäsi. Ammattiauttaja voisi myös tehdä hyvää, joku psykologi ehkä? Pointti siis että älä odota apua parisuhteen toiselta osapuolelta, itse tulee vastata omasta onnellisuudesta, sitten saa sellaisen kumppanin jonka kokee ansaitsevansa ja jonka kanssa voi jakaa onnen.
jotka pääosin liittyvät perheeseeni.
Lapsuuden perheessäni oli viinaa ja väkivaltaa ja seksiä niin, että minut on otettu huostaan sukulaisiin asumaan. Meillä on pieni suku ja paljon avioeroja (ihan kaikki sukulaiseni ovat eronneet, myös isovanhempani), lisäksi kaikki ovat hyvin köyhiä juomisen takia. KAIKKI sukulaiseni ovat alkoholisteja: äitini miehineen, isäni vaimoineen, sisareni joka on vammautunut juomisen takia, mummini, hänen veljensä. Olen itse elänyt myös alkoholistimiehen kanssa, mutta sittemin eronnut. Myös hänen sukunsa puolella on reippaasti alkoholismia.
Itse olen huomannut myös olevani reippaasti addiktoituvaa tyyppiä ja viettänytkin hurjan nuoruuden. Teen tietoista työtä, jotta en ajautuisi samaan. Lasken omaa alkoholinkäyttöäni ja yritän saada sen minimiin. Jokainen yksikin alkoholiannos saa minut henkisesti voimaan pahoin. Mutta olen onnellinen siitä, että huolimatta lähtökohdistani, olen itse päässyt aika pitkälle ja elän suht onnellista elämää ja hyvinvoivaa elämää oman perheeni kanssa. Tämä on vaatinut hyvin paljon ajatustyötä ja tietoisia tavoitteita parempaan elämään.
Suhteet sukulaisiini ovat hyvin minimaaliset, äitiini ei suhdetta ole lainkaan, mitä hän joskus humalassa soittaa.
Olen onnellinen, mutta menneiden asioiden traumat vaikuttavat minuun kyllä aika paljon edelleen.
autot ja lapset, olemme onnellisia.
Kukaan ei tiedä että mieheni on ulosotossa. Hänellä on niin paljon velkaa että maksamme niitä monia vuosia.
Tuttavat joskus ihmettelee kun ei vaan asunnon remontti edisty mutta vetoan aina miehen työkiireisiin kun en kehtaa sanoa että rahaa meillä ei ole yhtään.
Täällä ei kukaan tiedä, että ensimmäinen mieheni on kuollut onnettomuudessa ja toinen mieheni on tehnyt itsemurhan. Minun nuorin lapseni on myös tehnyt itsemurhan. Maksan kokoajan takausvelkoja vanhimman lapseni veloista.
Helpottipa kummasti kun kerroin nämä asiat täällä.
Sitäkään ei lähes kukaan tiedä, että käyn välillä lataamassa akkuja.
aina kun käyn tyttöjen viihteellä ja otan vähänkään alkoholia, minulla alkaa naitattamaan. Lähden baariin tietoisena siitä että haluan munaa illan aikana ja kortsuja varaan mukaan. Joka kerta lähden baarista jonkun miehen kanssa ennen valomerkkiä. Paremman paikan puutteessa annan vieraalle miehelle vaikka kadulla hieman hämärämmässä paikassa tai rappukäytävässä. Kesäaikaan hame ja alla stringit on tosi kätevä. Mies nostaa hieman hametta, siirtää stringejä sivuun ja työntyy sisään.
Tämä on myös yhden miespuolisen työkaverini tiedossa. Viime pikkujouluissa flirttailin estottomasti ja loppuillasta tämä pani minua työpöydällään. Aina kun hänen vaimonsa on pitemmällä työmatkalla ja pois kotoa, pyytää työkaveri minua jäämään ylitöihin. Kotona on helppo selitellä poissaoloja, sillä töissä on kiirettä ja ylitöitä saisi tehdä niin paljon kuin haluaa.
Olen paneskellut miehen kavereita ja sukulaisia, ystävän miesystävää. Ihan ketä tahansa kunhan tällä muna housuissaan ja minulla kortsuja mukana.
Olen seksiaddikti.
Lasten syntymän jälkeen masennuin. Ulkoisesti olen ihan iloinen, eivätkä kaikki masentuneet toki muutenkaan itkeä pillitä koko ajan. Syön mielialalääkkeitä, sitä ei tíedä kuin mieheni. On ärsyttävää, kun en ole tästä kertonut kenellekään, mutta jotenkin tuntuisi hassulta yhtäkkiä sanoa, että hei, olen muuten syönyt mt-lääkkeitä epäsäällöllisen säännöllisesti jo kohta 3 vuotta.
Ulkoisesti tosi onnellinen avioliitto ja vauva.
Asioita joista ei tiedä edes aviopuolison lapset, saati omat vanhempani:
Olen mielisairas, ja vahvalla psyykelääkityksellä kait koko loppuikäni.
Tein abortin 1 ½ vuotta sitten yllätysraskauden takia.
Olen entinen alkoholisti ja skini.Tätä ei tiedä edes mieheni.
Ja kaiken lisäksi, meidän niin onnellisessa avioliitossa ei ole seksiä...
Pettämistä, koulutustietojen valehtelua, mielenterveysongelma, ja siinä kai isoimmat, niistä on sitten johdannaisia, joita en ala luetella paljastumisen pelossa.
naimisissa ennen mua. Ekasta avioliitosta tietävät, koska siitä on kaksi lapsipuoltani, mutta toisen olen vaiennut, kun muutenkin miehessä oli tarpeeksi nielemistä läheisille.
Toinen asia, jota salaan myös, on mieheni koulutus. Kaikki luulevat, että on ylioppilas ja viittä vaille insinööri (opinnot jääneet kesken työelämän takia). Todellisuudessa mies on käynyt ammattikoulun...
Minulla oli hyvin onnellinen avioliitto joulukuun alkuun saakka. Nyt se on kuitenkin pirstaleina, silä on käynyt ilmi, että mieheni valitsikin minut vain äitipuoleksi lapselleen ja nyt, kun lapsi on muuttanut pois kotoa, minussa ei enää ole mitään, mikä kiinnostaisi häntä. Järjestin täydellisen perhejoulun viimeistä kertaa, sydän särkien. En ole halunnut kertoa tästä kenellekään siltä varalta, että mieheni tulisi järkiinsä. Näyttää kuitenkin vahvasti siltä, että ero on edessä. Enää ajan kysymys.
muistuttaa kovasti mun entistä työkaveria, jonka kanssa eräissä bileissä 2kk omien häideni jälkeen jotain touhuttiin. Mulla oli tuohon mieheen joskus aiemmin suhde. Silloin oman mieheni kanssa meni huonosti. Sittemmin korjasimme välimme, menimme naimisiin ja tuo kerta oli todellakin inhottava hairahdus. Kadun sitä joka kerta kun katson poikaani. Kellekään en ole uskaltanut salaisuuttani kertoa. Onneksi poika muistuttaa myös minua, joten kukaan ei ole huomannut tuota.
ystävät ei tiedä että olen ollut ennen lasta amfetamiini ja essukoukussa vuoden.
Mies ei tiedä että olen ollut sängyssä hänene kaverinsa kanssa kun meillä oli tauko.
Juon nykyään liikaa, 3litraa viiniä menee helpsti viikonloppuna. Väitäin muille juovani pari lasia.
Kukaan ei tiedä että mieleni tekee huumeita, on tehnyt jo 6 vuotta mutta mihinkään en ole sortunut.
ystävät ei tiedä että olen ollut ennen lasta amfetamiini ja essukoukussa vuoden.
Mies ei tiedä että olen ollut sängyssä hänene kaverinsa kanssa kun meillä oli tauko.
Juon nykyään liikaa, 3litraa viiniä menee helpsti viikonloppuna. Väitäin muille juovani pari lasia.
Kukaan ei tiedä että mieleni tekee huumeita, on tehnyt jo 6 vuotta mutta mihinkään en ole sortunut.
Hei,
olen kirjoittamassa artikkelia ihmisistä, jotka elävät salaisuuden kanssa. Etsin juttua varten haastateltavia kertomaan oman tarinansa. Lehteen ei tule kuvia tai haastateltavien nimiä ja haastattelut ovat ehdottoman luottamuksellisia.
Haastattelu voidaan tehdä esimerkiksi puhelimitse. Jos kiinnostuit, ota pikaisesti yhteyttä:
noora.nuotio@forma.fi
että nyt pitää sitten pitää suu soukalla ja olla liikaa puhumatta omista lapsista ja niiden touhuista, koska olen nyt tekemisissä lapsettomuudesta kärsivien ihmisten kanssa. Lapsettomuuden valinneita on vielä niin vähän, että todennäköisempää on ensioletukseni. Teidän salaisuus on siis salaisuus vain itsellenne, ei muille.