Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukulaisnainen sitten meni varastamaan meidän hääidean, kivakiva!

Vierailija
10.01.2011 |

Meillä on häät kesällä. Ollaan oltu 3vuotta yhdessä. Häät tulossa loppukesästä. Kaikki tietää, että ollaan kihloissa, mutta hääpäivää ei olla kerrottu.

Niin eikös nyt sitten sukulaisnainen, joka on ollut yhdessä miehensä kanssa vuosikausia, myös ole päättänyt mennä ensi kesänä naimisiin. Ai kun kiva! Ovat jo ilmoittaneet epävirallisesti hääpäivän ja kuinka sopivasti, just meidän häiden alla pari viikkoa aiemmin... Grrrr!

Kyllä pistää vihaksi. Isoäiti sanoi vieläpä, että tämähän kätevää, nyt pärjään sitten kahdet häät yhdellä juhla-asulla. Siis kiva. Sukulaiset tulee meidän häihin jossain kierrätysasuissa, joissa on jo oltu yksissä häissä. Onkin siinä morsiamella tosi spesiaali olo, kuin vanhan kertausta, kun samoja vieraita kuin aiemmissa häissä ja samoissa vaatteissa vielä.

Miksi ihmiset on niin itsekkäitä, että pilaa toisen ilon ja väkisin haluavat palan siitä huomiosta mitä toisille on tulossa? En tajua, miksi pitää samana kesänä mennä naimisin, kun ovat vuosia olleet yhdessä, olisi ollut aikaa vaikka miten mennä vihille. Niin menevätkö sitten kun on mahis, eivät mene, vaan odottavat, että saavat pilata sukulaisten hääilon varastamalla shown. Haistakoon pitkän paskan!

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on häät kesällä. Ollaan oltu 3vuotta yhdessä. Häät tulossa loppukesästä. Kaikki tietää, että ollaan kihloissa, mutta hääpäivää ei olla kerrottu.

just joo, mistä ne sitten saattoi tietää, että te olette menossa nyt naimisiin.

ap

No olishan sukulaisten pitänyt tajuta, että olette "varanneet" tämän kesän itsellenne!! Tarkkaa päivää ette ilmoittaneet, mutta sentään _Tänä_kesänä olette ilmoittaneet aikovanne naimisiin. Olishan tuosta pitänyt tajuta! Huh, miten moukkamaisia olivat! :) NOT!!

Nyt Ap pipoa vähän löysemmälle!!

Vierailija
62/116 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli mennä naimisiin kesällä 2011!

Ei olekaan enää niin ikimuistoiset häät sitten sukulaisille. Tuskin muistavat missä häissä on mitäkin tapahtunut.

Kyllä minusta etiketin mukaan on syytä kunnioittaa morsiusparia niin paljon, että ei tule häihin vanhoissa vaatteissa. Itse olen aina ostanut häihin mennessäni uudet juhlavaatteet, joka kerta. Ei tulisi mieleenkään aliarvioida toisen suuria juhlia ja patsastella sinne kuteissa, jotka kaikki on jo nähnyt.

ap

Miten voit jo nyt tietää, miten ihmiset pukeutuvat, kun häitä ei ole vielä ollutkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muiden ihmisten tarvitse ajoittaa häitään/naimisiinmenoaan seuraavaan vuoteen tai eri kuukaudelle sinun takiasi. Teidän häänne on jo otettu huomioon, koska sukulaisesi pitää juhlansa 2 viikkoa aikaisemmin. Ovat saattaneet suunnitella häitänsä pitkään ja vielä paremmalla syyllä menevät naimisiin jos ovat olleet kauan yhdessä. En minäkään ilmoittanut häistäni vasta kuin 2kk etukäteen niille harvoille, jotka oli kutsuttu. Siltikin häät oli olleet mielessä useamman vuoden ja puolisoni kanssa tiesimme ajankohdan vaikka sitä ei muille kerrottu etukäteen.

Mitäs olisitte tehneet, kun joku kutsutuista olisikin ilmoittanut pitävänsä omat juhlansa juuri samana päivänä? Olisitteko peruneet kirkon ja juhlapaikan vai pitäneet silti samana päivänä pakottaen puolet vieraistanne valitsemaan?

Vierailija
64/116 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hääsuunnittelijan hankkimista. Ap vaikuttaa just sellaiselta ihmishirviö-herneprinsessamorsimelta, joka juoksuttaa kaason henkihieveriin ennen häitä, saa sulhasen miettimään, mitä tulikaan tehtyä ja ylipäätään kaivaa itsestään esiin kaikki ihmisyyden ikävimmät puolet tarmolla, jonka rinnalla uhmaikäinenkin kalpenee.

Olen ollut todistamassa tätä, eikä se ollut kaunista katsottavaa. Törkiömorsianta ei otettu tyttöporukkamme yhteisrientoihin loppukesänä eikä syksynä. Sulhaselta meni kaksi vuotta, ennen kuin hääkuvien katselu alkoi aiheuttaa muitakin kuin negatiivisia viboja.

Ja vielä teoreettinen kysymys palstapeikolle: Jos olisit saanut kuulla sukulaisparin häistä viikkoa ennen oman hääsuunnitelmanne julkistamista, olisitko siirtänyt kesähääsi 2011 kesähäiksi 2012 vai törkeästi varastanut jo pitkään yhtä pitäneen parin uniikin idean ja vanhemman etuoikeuden?

Vierailija
65/116 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joku ei olisi päässyt niin meidän puolestamme voi mennä vapaasti muualle juhlimaan tai olla vaikka perheen kanssa kotona. Periaatteessa ihan sama minulle vaikka puolet vieraista olisi olleet poissa.

Vierailija
66/116 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämä ei ole provo :D Me menimme naimisiin pitkän seurustelun jälkeen ja kaverit suunnitteli että menisivät samana vuonna muutaman hassun seurusteluvuoden jälkeen. Vitutti! No onneksi eivät sitten menneetkään ja sain hössöttää kesän morsiamena :D No ei vaan, kaasolla en hommia teettänyt ja muutenkin häissä oli tosi rento meininki mutta hyvin ymmärrän ap:tä. MUTTA se toinen osapuoli voi ajatella ap:sta samoin. Että mitäs tuo menee naimisiin kun ei ole seurustellutkaan vielä juuri minkään vertaa...

Vierailija
67/116 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut mieheni kanssa kihloissa jo aika pian seurustelun aloittamisesta, meille on ollut heti selvyys, että mennään naimisiin.

Nämä yhdet menivät vuosien vitkastelun jälkeen yllätyskihloihin. Aina ovat puhuneet, että aviolitto ei ole heitä varten jne. Nyt sitten yllättäen onkin maailman paras idea. Jotenkin tuntuu, että ei ole nämä heidän häänsä muuta kuin huomionhakuisuutta. Molemmat ovat aina vakuuttaneet, että eivät mene naimisiin, nyt sitten yllättäen ovat menossa. En oikein usko näihin liittoihin, joissa ensin odotetaan tyyliin 5-6v ja sitten vasta naimisiin. Tiedän tosi monia, jotka aika pian sitten eroavat. Ulkopuolinen tajuaa sen jotenkin jo ennen häitä...

ap

Siis mitähän helvettiä? Et siis usko meidän liittoomme koska menimme naimisiin kun oltiin oltu yhdessä 6 vuotta? Tiedoksi! Laskettiin eilen mieheni kanssa että samoihin aikoihin naimisiin menneistä vähemmän aikaa seurustelevista pareista ei ole enää puoliakaan jäljellä! (= yli puolet eronneet jo!) Kyllä ne VUODET saa sitä varmuutta avioliittoon ja tulevaan elämään. Suosittelen teillekin vielä pari lisävuotta niin ehkä vaihtuu teilläkin jopa kumppani siinä välissä. Ei tarvitse sitten olla 20 vuotias (henkisesti vaikutat nuorelta) eronnut YH äiti.

Vierailija
68/116 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut mieheni kanssa kihloissa jo aika pian seurustelun aloittamisesta, meille on ollut heti selvyys, että mennään naimisiin. Nämä yhdet menivät vuosien vitkastelun jälkeen yllätyskihloihin. Aina ovat puhuneet, että aviolitto ei ole heitä varten jne. Nyt sitten yllättäen onkin maailman paras idea. Jotenkin tuntuu, että ei ole nämä heidän häänsä muuta kuin huomionhakuisuutta. Molemmat ovat aina vakuuttaneet, että eivät mene naimisiin, nyt sitten yllättäen ovat menossa. En oikein usko näihin liittoihin, joissa ensin odotetaan tyyliin 5-6v ja sitten vasta naimisiin. Tiedän tosi monia, jotka aika pian sitten eroavat. Ulkopuolinen tajuaa sen jotenkin jo ennen häitä... ap

Siis mitähän helvettiä? Et siis usko meidän liittoomme koska menimme naimisiin kun oltiin oltu yhdessä 6 vuotta? Tiedoksi! Laskettiin eilen mieheni kanssa että samoihin aikoihin naimisiin menneistä vähemmän aikaa seurustelevista pareista ei ole enää puoliakaan jäljellä! (= yli puolet eronneet jo!) Kyllä ne VUODET saa sitä varmuutta avioliittoon ja tulevaan elämään. Suosittelen teillekin vielä pari lisävuotta niin ehkä vaihtuu teilläkin jopa kumppani siinä välissä. Ei tarvitse sitten olla 20 vuotias (henkisesti vaikutat nuorelta) eronnut YH äiti.

pakko kommentoida tätä yhdessäolovuosien määrää versus avioliiton kestäminen. Seurusteluajan pituudesta ei voi päätellä yhtään mitään siitä, tuleeko liitto kestämään vai ei. Tunnen pareja, jotka ovat seurustelleet tyyliin kuukauden ennen kihlautumista ja ovat olleet vuosikymmeniä naimisissa (onnellisina!) sekä pareja, jotka ovat seurustelleet kymmenen vuotta ennen avioitumista ja sitten eronneet vuoden avioliiton jälkeen. Ja kaikkea tältä väliltä.

Vierailija
69/116 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveriporukassamme useampi pari aikoi mennä samana kesänä naimisiin ja kaikki halusivat pitää isot häät.

Minä tapasin äkkiä suuren rakkauteni. Päätimme yrittää lastakin heti siihen samaan syssyyn. Se tärppäsi heti ja halusimme naimisiin. Mutta kun en ole juhlaihminen, kävimme vain maistraatissa salaa. Naimisiinmenoamme ei huomannut muusta kuin sormuksista ja sukunimen vaihdosta.

Herranjumala sentäs kun ihmiset suuttui. Me olimme uskaltaneet mennä naimisiin ennen heitä ja lapsikin oli tulossa ensimäisena ja emme olleet edes seurustelleet kuin vajaan vuoden kun meidät vihittiin. Aivan ihmeellistä raivoa ja pilasimme kuulemma toisten ihanan päätapahtuman kun menimme salaa naimisiin ennen heitä.

Tästä on jo aikaa 16 vuotta. Aika moni noista pareista on eronneet, jotka kokivat meidän naimisiinmenon loukkauksena. Meille on tullut lisää lapsia ja olemme edelleen onnellisia yhdessä.

Vierailija
70/116 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alussa sanot että muut eivät teidä teidän hääpäivää, joten mistä se toinen naimisiin menevä pari silloin voisi tietää teidän hääpäivän???

Siirrä omat hääsi vuodella eteenpäin, niin ei tarvitse olla kierrätyshäissä. Tai vielä parempaa pidä sykyllä, silloin on vähänemmän häitä, niin pienempi mahdollisuus että jollain toisella sattuisi häät samalle kesälle, kun se niin kauheaa tuntuu olevan!

Vierailija
71/116 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden pillin mukaan tanssitaan alusta loppuun saakka. Lukekaa ja oppikaa. Ihmiset tarvitsevat lapsuuteen pieniä kriisejä ja traumoja, muuten ne vetävät aikuisena koko hernepussillisen nenuun tyhjästä...vähän niin kuin ap.

Vierailija
72/116 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveripiireissä häät kasautuvat yleensä aika pienelle ajanjaksolle, muutaman vuoden aikana häitä on paljon. Tietysti osa avioituu poikkeuksellisessa iässä tai aloittelee jo toista kierrosta. Serkukset ja sisaruksetkin ovat yleensä samaa ikäluokkaa. On tämä niin vaikeaa joillekin. :)

Häitä emme järjestä, vaan menemme kahden naimisiin maistraatissa. Onneksi sentään pääsen ehkä aikanaan pilaamaan jonkun hautajaissuunnitelmat, jos kuolen joskus 2060-2070. Varmaan monen muukin samanikäisen hautajaiset osuvat samoihin aikoihin.

Vierailija
73/116 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin et tiedä mitä kullakin on päällään! Kaikkien asut ovat sinulle uusia..

Vierailija
74/116 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saadaan ens talvena nauraa tälle touhule koko kansa. Vuodatat nää ahdistukses sympaattiselle juontajalle.

Vierailija
75/116 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on tuollaisia ihmisiä oikeasti olemassa. Yksi kaverini aikoinaan juuri itkun kanssa teki näitä suunnitelmia että minä kesänä on kenenkin vuoro ja oikeasti aikuisilla ihmisillä oli hirveä riita siitä jos joku vie huomiota toisiltaan jne. Mä en enää muista niitä parhaita tarinoita mutta ainakin yksi kihlautuminen ennen heidän häitään sai itkun tulemaan

Vierailija
76/116 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kaveri on vuosia puhunut naimisiin menosta. Nyt tekivät päätöksen, että ensi kesänä se sitten tapahtuu. Kaveri sitten ohimennen sanoi, että minä en saa mennä samana kesänä naimisiin.

En ole edes kihloissa mutta koskaanhan ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Tökeröä kuitenkin tolta kaverilta.

Onkohan noi tollaset jotan häiähulluja?!

Vierailija
77/116 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helkkarin hauska sen takia että tällainen pelleily ja herkistely voi olla jonkun kohdalla täysin tottakin. Jos me menemme joskus naimisiin, tehdään se varmaankin hyvin pienellä porukalla tai täysin salaa.

Vierailija
78/116 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt HETI perutte tapahtuneen koska se oli MUN KESÄ MENNÄ NAIMISIIN, ei teidän !!! Ja koska se oli mun hääkesä niin teidän muiden samana kesänä avioituneiden liitot on ihan syvältä ja tuhoon tuomittuja, ei niitä oikeastaan ole edes olemassa koska SE OLI MUN KESÄ JA MUN HÄÄT!

Ja kyllä huudan. Tämähän on ihan helvetin tärkeä asia.

Vierailija
79/116 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helkkarin hauska sen takia että tällainen pelleily ja herkistely voi olla jonkun kohdalla täysin tottakin. Jos me menemme joskus naimisiin, tehdään se varmaankin hyvin pienellä porukalla tai täysin salaa.

Mä olin aikoinaan kaasoillut useamman kerran ja etenkin tämä itkijämorsian sai hääkiintiöni lopullisesti täyteen. Kun kerroin hänelle että menimme naimisiin, hän polki jalkaa ja rupesi itkemään.

Olinkohan 87 tai jotain

Vierailija
80/116 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

SE OLI MUN KESÄ JA MUN HÄÄT!

Ja kyllä huudan. Tämähän on ihan helvetin tärkeä asia.