Sukulaisnainen sitten meni varastamaan meidän hääidean, kivakiva!
Meillä on häät kesällä. Ollaan oltu 3vuotta yhdessä. Häät tulossa loppukesästä. Kaikki tietää, että ollaan kihloissa, mutta hääpäivää ei olla kerrottu.
Niin eikös nyt sitten sukulaisnainen, joka on ollut yhdessä miehensä kanssa vuosikausia, myös ole päättänyt mennä ensi kesänä naimisiin. Ai kun kiva! Ovat jo ilmoittaneet epävirallisesti hääpäivän ja kuinka sopivasti, just meidän häiden alla pari viikkoa aiemmin... Grrrr!
Kyllä pistää vihaksi. Isoäiti sanoi vieläpä, että tämähän kätevää, nyt pärjään sitten kahdet häät yhdellä juhla-asulla. Siis kiva. Sukulaiset tulee meidän häihin jossain kierrätysasuissa, joissa on jo oltu yksissä häissä. Onkin siinä morsiamella tosi spesiaali olo, kuin vanhan kertausta, kun samoja vieraita kuin aiemmissa häissä ja samoissa vaatteissa vielä.
Miksi ihmiset on niin itsekkäitä, että pilaa toisen ilon ja väkisin haluavat palan siitä huomiosta mitä toisille on tulossa? En tajua, miksi pitää samana kesänä mennä naimisin, kun ovat vuosia olleet yhdessä, olisi ollut aikaa vaikka miten mennä vihille. Niin menevätkö sitten kun on mahis, eivät mene, vaan odottavat, että saavat pilata sukulaisten hääilon varastamalla shown. Haistakoon pitkän paskan!
Kommentit (116)
Siinäpähän jäisi sukulainen nuolemaan näppejään.
Minkä hääidean se sukulaisnainen sitten meni varastamaan? Hääideallahan tarkoitetaan lähinnä ns. teemaa, ei itse vihkiseremoniaa. Jos teillä on kovin kiire naimisiin (= ennen tuota sukulaisnaista), niin käykää maistraatissa vihillä hissukseen ihan kahden kesken hetimiten ja kertokaa olleenne naimisissa jo tammikuusta lähtien sitten kesän lopulla... Yksinkertaista.
joka meni kihloihin vuosi sitten. Tarkoituksena heillä on mennä naimisiin kesällä 2012. Hän oli aivan tajuttoman järkyttynyt kun sanoin että myös minä ja mieheni olisimme menossa näillä näkymin samana kesänä naimisiin. Lähes tulkoon suuttui ja varoitti vielä että koko loppukesä on varattu heille.
Niin ja emme siis ole sukua, että ei ole huoli että olisi muutamaa muuta kaveria lukuunottamatta edes samoissa häissä...
Aina vaan ei tajua muiden järjenjuoksua.
ei ole edes samoja vieraita häissä.
Niin ja emme siis ole sukua, että ei ole huoli että olisi muutamaa muuta kaveria lukuunottamatta edes samoissa häissä...
Vasta sitten opit olemaan itsekin tyytyväinen ja onnellinen, kun olet oppinut iloitsemaan toisten onnesta.
Toivottavasti olet vielä hyvin kehittymätön ja nuori, vaikka totta puhuen ei lapsikaan saisi olla noin kohtuuton tunteissaan kuin sinä.
Mutta ihan totta: nyt istut alas ja mietit, miten kiva on, kun suku on "ajanut ne uudet vaatteensa sisään" edellisissä juhlissa, niin että liikkuvat jo rennommin sitten teidän juhlissanne. Äläkä rupea vertailemaan - teidän juhlanne ovat teidän juhlanne, sukulaisen sukulaisen.
Oletat kai, että kaikki toivovat teille parasta ja iloitsevat kanssanne? Miten voit olettaa näin, jos itse olet noin hapan ja pahansuopa?
Hän oli aivan tajuttoman järkyttynyt kun sanoin että myös minä ja mieheni olisimme menossa näillä näkymin samana kesänä naimisiin. Lähes tulkoon suuttui ja varoitti vielä että koko loppukesä on varattu heille.
Siis tokihan esim. 20 hengen kaveripiirissä saa mennä korkeintaan yksi henkilö per vuosi naimisiin. Siinä sitten kivasti kuluu sellaiset parikymmentä vuotta, että kaikki pystyvät toteuttamaan naimisiinmenon :-D...
Ja mä kun en edes älynnyt loukkaantua, vaikka kaveri meni naimisiin elokuun alussa kun me menimme syyskuun alussa. Siis eihän tossa ole kuin kuukausi väliä! Ihan kauheeta...täytyy varmaan loukkaantua näin jälkikäteen.
Noi on just pahimpia! Seuraavaksi varastavat idean tehdä lapsi seuraavana vuonna, joten teidän kannattaa jo laittaa oma alulle hyvissä ajoin. Toivottavasti et ole maininnut nimiä joita aiot lapsille antaa, varastaa vielä nekin.
Eivät siis tienneet hääpäiväänne, kaikki ihmiset eivät ole kroisoksia, joten ei ole epätavallista käyttää samaa asua useampaa kertaa, lisäksi kesällä häitä yksinkertaisesti on jatkuvasti, ei välttämättä sinun suvussasi, mutta on ihmisillä ystäviäkin, joiden häitä juhlitaan...ja millä tavalla teidän kolme vuottanne eroavat muiden useista vuosista? Tai kihlauksen pituus? Spesiaaliolon hääpäivänäsi saat aikaan puvullasi, hääpaikalla, koristeluilla, hääkimpullasi ja kaikella muulla mahdollisella mitä siihen päivään saat kuulumaan. Toisen syyt naimisiinmenoon eivät kuulu muille, mistäs tiedät vaikka olisi vauva tulossa, talon hankinta tai jotain muuta sellaista. Sellaiset asiat saattavat jopa aiheuttaa avioitumista...
Noi on just pahimpia! Seuraavaksi varastavat idean tehdä lapsi seuraavana vuonna, joten teidän kannattaa jo laittaa oma alulle hyvissä ajoin. Toivottavasti et ole maininnut nimiä joita aiot lapsille antaa, varastaa vielä nekin.
Nimiasian nyt voi helposti vääntää vaikka miksi julkisesti ja ennen aikojaan, esim. että pitää kansainvälisistä nimistä vaikka todellisuudessa pitäisikin perinteisistä suomalaisista tai päinvastoin. ;)
Mutta joo, kannattaa tosiaan laittaa lapsi aluilleen viimeistään kesän kynnyksellä, niin on pullat varmasti hyvin uunissa ennen häitä sitten loppukesästä, eikä kukaan varasta ideaa ennen The Morsmaikkua! =))
Hää- ja vauvatohinan jälkeen voidaankin sitten luontevasti siirtyä pohtimaan, millaisessa omakotitalossa (huom.!!) itse kukin haluaa asua, millaisella autolla olisi tarkoitus huristella ja minkä rotuinen koira hankitaan talonvahdiksi.
En oikein usko näihin liittoihin, joissa ensin odotetaan tyyliin 5-6v ja sitten vasta naimisiin. Tiedän tosi monia, jotka aika pian sitten eroavat. Ulkopuolinen tajuaa sen jotenkin jo ennen häitä...
ap
Mut tähän täytyy kommentoida, että oltiin mieheni kanssa 6 v yhdessä ja sitten mentiin naimisiin. Naimisissa ollaan oltu nyt 13 vuotta, lapsia on kaksi. Mulla ei ole tiedossa, että oltaisiin eroamassa.
Sitä vastoin tiedän useammankin parin, joilla on ollut kauhea kiire alttarille, vuoden tai parin seurustelun jälkeen, ja sitten onkin tullut kiire jättää se eroanomus...
Mä oon ostanut kerran häitä varten uudet vaatteet. Olin silloin kaasona. Muutoin menen niissä mitä vaatekaapillani on tarjota. Taidan olla vähän köyhä..
joiden pillin mukaan tanssitaan alusta loppuun saakka. Lukekaa ja oppikaa. Ihmiset tarvitsevat lapsuuteen pieniä kriisejä ja traumoja, muuten ne vetävät aikuisena koko hernepussillisen nenuun tyhjästä...vähän niin kuin ap.
kuningas lahjoitti häävieraille häävaatteet poikansa häihin. Ilman noita kuninkaan antamia häävaatteita vieraat eivät olleet kelvollisia tulemaan häihin.
Ehkä voisit ottaa esimerkkiä tuosta vertauksesta ja lahjoittaa sinäkin häävaatteet vieraille :)
...Tai ehkä sittenkin voisit antaa rakkauden ja armon ja anteeksiantamuksen olla kantava teema häissänne.
Kerran tulee kuitenkin olemaan häät, suuremmat kuin teidän tai sukulaisenne häät. Ne tulevat olemaan Jumalan Karitsan, Jeesuksen häät. Hän on hääjuhlan sulhanen. Morsian on kaikki Jeesukseen uskovat eli Kristuksen seurakunta. Silloin kaikki uskovat saavat ilmaiseksi uuden häävaatteen, Jeesuksen lahjavanhurskauden. Ilman tuota lahjavaatetta ei niihin niihin häihin ole asiaa.
Onko mikään ihme, että häitä osuu samaan ajanjaksoon. Melkein kaikki kun vaikuttavat menevän naimisiin kesä-, heinä- tai elokuussa varsinkin jos kirkkohäistä on kyse ja hääjuhlista, koska Suomen kesä on lyhyt.
Ei muiden ihmisten tarvitse ajoittaa häitään/naimisiinmenoaan seuraavaan vuoteen tai eri kuukaudelle sinun takiasi. Teidän häänne on jo otettu huomioon, koska sukulaisesi pitää juhlansa 2 viikkoa aikaisemmin. Ovat saattaneet suunnitella häitänsä pitkään ja vielä paremmalla syyllä menevät naimisiin jos ovat olleet kauan yhdessä. En minäkään ilmoittanut häistäni vasta kuin 2kk etukäteen niille harvoille, jotka oli kutsuttu. Siltikin häät oli olleet mielessä useamman vuoden ja puolisoni kanssa tiesimme ajankohdan vaikka sitä ei muille kerrottu etukäteen.
Eikö tuo ole nyt ihan sama jos vieraat tulevat samoissa asuissa. Teillä nyt sattuu olemaan samat sukulaiset suurimmaksi osaksi, mutta poimi vieraat omaan häihisi vaikka kadulta niin ei sitten tule saman kertausta.
Et ole maailman napa.
En oikein usko näihin liittoihin, joissa ensin odotetaan tyyliin 5-6v ja sitten vasta naimisiin. Tiedän tosi monia, jotka aika pian sitten eroavat. Ulkopuolinen tajuaa sen jotenkin jo ennen häitä... ap
mun kaveri meni naimisiin parin vuoden seurustelun jälkeen, eros about 4 kuukauden kuluttua...ööööööh mikä ei täsmää? ois varmaan pitäny mennä naimisiin puolen vuoden jälkeen ni ois ehkä toiminu...
tää on kyl ihan surkee..
tämä on provo...paitsi ap;) Ehkä ap:kin vielä tajuaa ja lopettaa provoilun...