Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MAALISMASUT TAMMIKUUSSA***

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se litku on aina vaan niin pahaa, mut jos jotain ni kehu kuin nopee vetäsin naamariin ne..pakkohan se oli ni pääsee pahasta nopeemmin. sf-mitasta ja koosta ni tosiaan noista ollu pienemmät mitat n. samoilla viikoilla ja esikoinenhan painoi 3370g ja toka sen 4210g et aika heitto. tosin kakkonen oli 41+3 vkolla ja esikoinen sektiolla 39+0. itse olen painanut 2050g ja ollut tosi lyhyt alle 49cm, mutta en jaksa kaivaa sitä neukkukorttiani nyt. ja synnyin ihan täysillä viikoilla, eli olen ollut pieni..miten muhun voi sit mahtua jätti vauvoja :o)

Noh..10.2 ois seuraava neukku ni sit kyselen lisää ja oon kyllä ilmottanutkin että haluan seurantaa ettei päästä isoksi tätä palleroa.

joku kirjotti et on hikkaava vaavi niin täälläkin on sellanen, välillä tuntuu ettei muuta tee kun hikkaa.

Eipä si muuta tällä erää..

Ipanapa11

Vierailija
42/43 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikkaava vauva...esikoinen hikotteli jonkin verran kohdussa, mikä oli sikäli kiva, et lopussa kun ei mahtunut oikeen liikkumaan, ni hikasta tiesi ainakin kaverin olleen hengissä;D Tää nykynen ei oo viel hikannutkaan.

Niin ei se isokokoisuus vaikuttanut synnytyksen pitkään kestoon ainakaan kohdallani. Tyttö syntyi viikolla 41+5. Ponnistusvaihe taisi olla 16 minsaa. Sairaalaan menin ysiltä illalla ja syntyi neljältä aamuyöstä. Kivempihän se oli kanniskella reippaankokoista jolla oli napakat niskat...ei tarvinnut olla niin varovainen. Hassulta vaan neiti neljäkiloinen näytti toisen 2800grammasen rinnalla. Meitä on moneksi.

Inserttiä en saanut Ergoon huudettua. Jahka pinniksen kohdalla tärppäisi. Huuto.netti mukava, mutta saattaa ryöstää luvattomasti aikaa.

Sokerirasituksestakin selviää erityyleillä. Ite kun yritin nopeasti niellä niin ylöshän ne tuli. Nyt hörpin tyyliin lusikallinen kerrallaan.

Oon ite sellainen hassu, et pihtaan nimeä kasteeseen saakka. Vanhankansan uskomuksen mukaan lapsesta tulee lörppösuu, jos nimen kertoo ennakkoon. Mutta voi olla, että vauvalle on parempi, että häntä kutsutaan alusta saakka sillä oikeella kutsumanimellä.

tsemppistä odotukseen, etenkin jos päivät tuntuu viikoilta.

Tiuhti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nikotellaan kanssa useita kertoja päivässä, niin vauva kuin äitikin. Liikkumaan mahtuu vielä hyvin, kylkeä kääntää vielä päivittäin ja muutenkin touhukkaalta tytöltä tuntuu. Esikko oli hyvin rauhallinen masuvauva aikoinaan ja on sitä tänä päivänäkin, tästä taitaa tulla samanlainen ikiliikkuja kuin tokastakin tämän logiikan mukaan.

Supistuksia on koko ajan enemmän, ei mitään kivuliaita vielä, mutta hieman ahistavia. Jännittää kyllä ensi viikon lääkäri käynti että onko saaneet mitään aikaan. Edelliset syntyneet 40+5 ja 40+3, jotenkin samaan oisin tämänkin ajatellut, mutta onhan tämä raskaus ollut hieman raskaampi että jotenkin ajatus kääntynyt että tämä tulisi aikasemmin, saapa nähdä...

Mulla synnytykset olleet suht helppoja, ensimmäinen tosin kestoltaan 18tuntia, mutta ei hirveän rankka muuten, ponnistusvaihe 6min ja tyttö oli 3255g ja 50cm eli hyvin samankokoinen kuin minä aikoinani. Toinen syntyi aika rytinällä, sairaalaan olin lähtenyt vaan tarkistelemaan kun vuosin vähän verta, sisätutkimus sitten käynnisti synnytyksen ja tästä meni noin 2tuntia kun tyttö, 3700g, oli sylissä, ponnistusvaiheeksi merkattiin 5min, ei tosin tainnnut olla sitäkään.

Sussi rv 35+3