Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helppo ja maukas kanapasta ?

07.03.2006 |

Olisiko jollakin takuuvarma resepti? En ole koskaan itse tätä tehnyt ja nyt tekisi mieli oppia :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olisi yksi hyväksihavaittu ohje:

300 g kierrepastaa (tai mitä nyt sattuu olemaan..)

1 rasia hunajamarinoituja broilersuikaleita

1 paprika

1 prk ananaspaloja

100 g kevyttuorejuustoa

2 valkosipulin kynttä

2-4 dl ruokakermaa

(mustapippuria, mahd. suolaa)

Laita pasta kiehumaan ja paista samalla kanasuikaleet. Pilko sekaan paprika ja jos käytät valkosipulin kynsiä, purista sekin sekaan (itse käytän valkosipulijauhetta).

Lisää joukkoon ananaspalat, kerma ja tuorejuusto. Kiehauta, kunnes tuorejuusto sulanut. Lisää mausteita maun mukaan.

Itse käytän tuorejuustona esim. pippurituorejuustoa joten ainakaan pippuria ei tarvitse lisätä...

Kaada pasta ja kanakastike voideltuun vuokaan ja lisää päälle halutessasi juustoraastetta.

Pistä uuniin 200 astetta, kunnes juusto sulanut tai muuten saanut vähän väriä.

Vierailija
2/10 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broileri-sienipasta

400g broilerin fileesuikaleita

100g savukinkkua

1 rasia herkkusieniä

1 pss pakastewokvihanneksia

1-2 rkl vehnäjauhoja

2 dl kanalientä

2 dl ruokakermaa

1-2 tl rakuunaa

1 tl currya

tilkka öljyä

Ruskista broileri suikaleet paistinpannulla öljytilkassa ja lisää pieneksi kuutioitu savukinkku sekä lohkotut herkkusienet. Lisää muutaman minuutin jälkeen wokvihannekset, mausteet sekä vehnäjauhot. Sekoita hyvin ja kaada kanaliemi sekä ruokakerma pataan. Anna hautua kevyesti kiehuen n. 10 minuuttia ja tarkista maku.

Lisukkeeksi jotain pastaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on minun suosikki. Helppo ja tosi maukas -jos tykkää homejuustosta.

Maustamattomia broilerin suikaleita

sipuli

paketti Aurajuustoa

ruokakermaa

paprika paloiteltuna

mustapippuria

Kuullota sipulit öljyssä pannulla. Lisää kanapalat ja ruskista. Lisää paloiteltu Aurajuusto. Kun juusto alkaa sulamaan, lisää ruokakerma ja pippuri. Anna hautua kunnes kana on kypsää. Lisää paprika ja hauduta muutama minuutti (niin ettei paprika kypsy liikaa). Tarjoa tagliatelle pastan kanssa.

Vierailija
4/10 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/10 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kastike maistuu sekä meidän perheelle, että vieraillemme:

Helppo kanakastike

1 rkl rypsiöljyä

400 g marinoituja broilerisuikaleita

200 g vähärasvaista sulatejuustoa (esim. Pirkka)

1 tlk (227 g) ananaspaloja (itse olen käyttänyt murskaa) omassa mehussaan

1 tlk herkkusieniä

1. Kuumenna öljy pannulla ja ruskisata broilerisuikaleet siinä

2. Lisää sulatejuusto ja anna sen sulaa tasaiseksi

3. Lisää tarvittaessa nestettä ananasmehusta ja anna hautua kypsäksi

4. Lisää ananaspalat ja herkkusienet

Tarjoa pastan tai täysjyväriisin kera. (Itse käytän yleensä täysjyvä fusillipastaa).

Vierailija
6/10 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruskista kanan filesuikaleet pannulla (saa olla natural tai marinoituja) ja mausta jos haluat. sitten perään vähän vettä ja kanaliemikuutio.

purkki kermaa, parmesanraastetta reilusti ja sitten pilkot parsakaalin sekaan. nuput saa olla aika isoina paloina. hauduta kunnes parsat kypsiä. tarjoa tagliatellen kanssa.

toinen ihana kastike on alku sama toi vesi, kanaliemikuutio ja kerma. sitten perään vielä mustapekkajuustoa ja valkosipulituorejuustoa. nami.tää on vaan riisin kanssa parempaa.

Vierailija
7/10 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruskistettujen kanasuikaleiden antaa ensin kypsyä vaikka omenamehun kanssa, ja sitten lisää kermaa yms mistä tykkää

Vierailija
8/10 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pkt kanasuikaleita

sipuli

pekonipkt

1-2 prk kermaa

paprika

prk herkkusieniä

sulatejuustopkt

paista pannulla pekoni, lisää sipulit ja hetken päästä kanat. Lisää loputki aineet ja haudua kypsäksi. Mitään mausteita ei välttämättä tarvitse lisätä, maukkaat ainekset tuovat jo paljon makua. Olen joskus lisäännyt puolikkaan kanaliemikuution tai broilrimaustetta. Tagliatellen kanssa ollaan herkuteltu.

Ei ihan kevyt ruoka, mutta taivaallisen hyvää!!

Vierailija
9/10 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 g hunajamarinoituja broilerisuikaleita

2 dl ruokakermaa

vettä

paprikajauhetta, currya, mustapippuria, yrttimaustetta (Herbes de Provence), (suolaa)

Ruskista broilerisuikaleet pannulla, lisää vähän mausteita. Heitä sekaan kerma ja tilkka vettä, hauduta hetki ja nauti pastan kanssa!

Vierailija
10/10 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein viikonloppuna pastakastikkeen ohjeesi mukaan ja se oli aivan älyttömän hyvää ja vielä helppo & nopea tehdä! Kiitos ohjeesta! Sen verran tosin jouduin itse " säveltämään" , että sulatejuustona käytin paprikasulatejuustoa (kevyt-), koska tavallista en muistanut ostaa. Paprika sopi tosi hyvin ananaksen kanssa, joten suosittelen kokeilemaan...! ;-)

Nonnaliini