Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***MAALISMASUT TAMMIKUUSSA***

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Avasin tässä aikani kuluksi uuden pinon kun jo tammikuuta elellään..

Päivittelin vähän listaa ja jos joku vielä listalta puuttuu ni ilmotelkaa, niin lisäilen sitten..

Tuo listapohjahan on se alkuperäinen ihan alkuajoilta, että jos joku muistaa, että joidenki kohdalle on matkanvarrella muutoksia tullut tai poistunut maalismasuista, ni voin niitäki korjailla sitten.. sen verran laiska oon, etten kaikkia kuukausia jaksa rueta uudestaan lukemaan :)

Mukavaa alkanutta vuotta kaikille.. Laskettuaika alkaa lähestyä meilä kaikilla kovaa vauhtia :)

-Luanna rv 32+5-

Vierailija
2/43 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ajattelin kirjoittaa, että saisi vähän pinoa aikaseks, täälä on ollut niin hiljasta viimeaikoina. Siis lukemassa olen käynyt lähes päivittäin...

Kuinka moni aikoo käyttää kestovaippoja?

Minä ajattelin tälle tulevalle alkaa pitään jo heti kotio päästyä mutta mies haluaa ihan kertakäyttösiä, vaikka hyvin se nykyiselle nuorimmallekkin vaihtoi kestoja=) jos olin valmiiksi pistänyt täytteet taskuihin yms.

Ihan vastasyntyneellä en ole koskaan pitänyt, mitä ehdotatte, mikä olisi kaikista mukavin vastasyntyneen vaippa? Ite ajattelin harso+villahousut ja villahousuja aloinkin jo tekemään=) ja taskuvaippoja olisi myös tarkoitus tehdä s kokoa muutama kokeeksi.

Olisis kiva kuulla teidän muidenkin mielipiteitä.

niin ja mikä harso(merkki) olisi luotettavin siis imukykyisin. ruskovilla? imse vimse? joku muu?

eurokankaassa on myös noita harsokankaita mutta ne ei kuulemma ole kovin hyviä, itellä ei ole niistä kokemusta.

Tällästä pähkäilyä täällä. Pikku hiljaa alkaa iskeen paniikki kun on huomannut että eihän sitä aikaa enään niin kauheesti oo jäljellä, täytyy alkaa peseen jo vauvan vaatteita valmiiksi=)

himpula3 rv 32+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä elo ei ole juuri kummentunut, mitä nyt se kuukauden kestäny lepomääräys kumottiin ennen joulua! Ultran mukana kohdunsisäsuu oli kiinni ja kiinni olevaa kanavaa niin palijo jäljellä ettei tilanne oo uhkaava ollenkaan.

Kipeitä suppareita silti on, mutta kaippa ne ei nyt aiheuta sen enempää. Streptokokin suhteen ei tehä mitään, koska tulee yleensä heti ab-kuurin jälkeen takasi, ainoastaan synnytyksessä pitäis mulle laittaa ab-tippa pariksi kolmeksi tunniksi, ettei vauva saa bakteeria synnytyskanavasta.

Väkisinki tulee synnytystä mietittyä kun varsinki iltasin nukkumaan käyessä alkaa supparit. Eilen sitte hoksasinki että pitäiskö sairaalakassi jo pakata?! Ja sitte tajusin että vauvan vaatteetkin on vielä varastossa... Onko muilla jo vaatteet pestynä ja sairaalakassi pakattuna?

HIMPULA: Minä en aio kestoja käyttää. Esikoiselle yritin mutta kun se oli koliikkivauva niin ei pää kestäny sitä miettimistä että mitä se nyt itkee, niin sitte tuli mietittyä tietenki myös sitä että onko vaipassa joku vika jne. Toiselle en jaksanu jotenki muuten vaan ja nyt luovutin ja tätä kolmatta oottaessa möin kestot pois.

Aattelin tänään lasten kans uimaan kun se ei nyt enää ookkaan kiellettyä.

HANNELE rv 31+4

Vierailija
4/43 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi Wattuwarpaalle oikein hurjasti onnea! Toivottavasti tyttö voi hyvin.

Täällä aiotaan kokeilla kestovappailua. Miehen sisko on käyttänyt kestoja omille pienokaisilleen ja on niin hyvin onnistunut minulle niitä suosittelemaan, että olen innoissani ostanut aika hyvän kasan erilaisia kestovaippoja ja olen päättänytkin ainakin aloittaa niillä. Taskuvaippoja on suurin osa, mutta sitten on myös muutama AIO-vaippa ja sitten on sisävaippoja kuorilla ja tietysti vaippahousuja on tullut haalittua. Harsovaippoja en ole haalinut lainkaan. Jotenkin se harso tuntuu vieraalta minulle.

Viikko sitten haettiin Ikeasta limevihreä pinnasänky ja jo ihan innoissamme sen kasasimme. Nyt alkaakin kova koulutus kissoillemme, että sinne sänkyyn ei mennä. Mitenkäs muuten te muut kissaperheelliset olette saaneet kissanne pysymään pois pinnasängystä?

Huomenna meidän on tarkoitus osallistua sairaalan järjestämään synnytysvalmennukseen. Jokos te muut ootte olleet valmennuksessa?

Sairaalakassin pakkaus ja vauvan vaatteiden pesun olen aatellut jättää mammalomalle, joka alkaakin jo viikolla 6! Kyllä tää aika rientää...

mama*83 31+2

Vierailija
5/43 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekkaan pitkään aikaan kirjoitellut.

Tänne kuuluu ihan hyvää, mitä nyt meinaa välillä supistella kipeästikin. Tosin itse kohtu ei niitä supisteluja aiheuta, vaan mahavaivat! Kohta en uskalla syödä enää mitään, kun ei tiedä laittaako syötävä mahan sekaisin vaiko tuottaa niin paljon ilmaa, että sitä saa sitten piereskellä koko ajan. Muuten olo alkaa olla kuin rahtilaivan kapteenilla, saa olla tarkkana minne tämän kropan kanssa menee, jotta pääsee myös pois. Yöt on kamalia, kun lonkat puutuu niin paljon, ettei nukkumisesta tule mitään, kun koko ajan saa olla kylkeä kääntämässä ja vessassa saa ravata koko ajan.

Painoa on tullut nyt 15kg aika tarkalleen ja turvoksissa ollaan. Hemppa oli tippunut 111, joten pakko kait se on kokeilla taas noita rautalääkkeitä, jos niitä nyt uskaltaisi syödä. Viimeksi kun niitä otin niin laittoi mahan niin sekaisin, että hetken jo olin varma että synnytyskin käynnistyi.

Vauvan vaatteita olen jo ensimmäisen koneellisen pessyt, tosin en tuota ole kaikkea vielä edes hankkinutkaan. Vielä puuttuu ulkohaalari ja muutamia collegehousuja ja paitoja. Edellisten jäljiltä minulla oli harsoja vaikka millä mitalla, ostin yhden paketin kuvioharsoja ja värjäsin kaikki omat harsot, niistä tuli oikein räikeän keltaisia :D

Huomasin että tänään muuten alkoi minun äippäloma, kun otin sen 50pvän mukaan. Sama olla äippälomalla jo nyt, kun kotona kuitenkin lapsien kanssa olen.

Ninppa ja Onni 31+5

Vierailija
6/43 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko tässä omiakin kuulumisia taas pitkästä aikaa kirjoittelisi, mutta ensinksi..

Himpula: Meillä ei ole tarkotus rueta käyttämään kestovaippoja, jotenki mielikuva niidenkäytöstä on niin monismutkanen ja muutenkaan ei intoa ole asiaan ollut enempää sitten perehtyä..

Mama83 ja muuta kissaihmiset: Meidän perheen kissaluku tippui yhteen lokakuussa, kun toinen kissaveljeksistä lähti ihan yllättäen kissojen taivaaseen :(

Kyllä jo alkuraskauden aikana huomattiin kissojen käytöksessä muutosta, olivat paljon enemmän huomiota ja hellyyttä vailla kuin ennen, ehkä he sitten aistivat raskaana oloni tai jotain. nyt tämä toinen joka ennen oli melkoinen arkajalka, on nykyään melkoinen sylikissa mitä ei koskaan ennen ole harrastanut, johtunee varmaan kyllä nyt siitä että on ainukainen..

Mutta asiaan josta kyselit..Eli uskon että meillä ei tuo kissa pinnasänkyyn mene.. vieä ei ole kylläkään kyseistä vermettä kasattu näkyviin, mutta mitä vaunukoppa ja turvakaukalo on näkyvillä ollut niin ei kiinnostusta niitä kohtaan ole ilmaissut.. Muutenkaan en pidä tuota sänkyyn menoa todennäkösenä, kun on oppinut ettei meidänkään sänkyyn tai pöydille ole asiaa.. mutta eihän sitä toki tiedä miten muuttuu kun vauva tulee taloon.. varuillaan toki täytyy olla!

Siiten omaa napaa..

Täällä vointi edelleen suht hyvä ja saa ihan puuta koputtaa kuin helpolla olen päässyt.. neuvolassa kävin viimeksi ennen uutta vuotta ja silloin totesivat että vauva jo kääntynyt oikeaan asentoon, toki saattaahan se vielä siitä kuperkeikan väärinpäin tehdä, katsotaan nyt..

Verenpaine edelleen hyvä, hemppa oli nyt tippunut 120:een joten rautakuuri alkoi täälläkin..

Selkäni hajotin tuossa joulunjälkeen lumitöitä tehessä, joka nyt on sit enemmän tai vähemmän vihotellut..

iskias kivuksi tai joksikin muuksi vastaavaksi äsyttäväksi kivuksi se siis nyt on muuttunut, mutta periksi en oo vielä antanu.. Neuvolassa kyl oli sitä mieltä et pitäs saikkua hakea, mut päätin viel katsoa hetken ja nyt taas ollut pari päivää parempana, vaihtelee siis päivittäin tuo kiputaso ja se miten hyvin pystyy kävelemään.. Töitä tosiaan enää olisi pari viikkoa jälellä ennen äityyslomaa..

Supistelujakaan täällä ei vielä ole ilmennyt (tai sit en oikeasti osaa niitä tunnistaa, jota toki epäilen, ehkei minunkaan kipukynnys niin korkea voi olla että jäisi huomaamatta), joten senkin takia aijon sinnitellä..

kerkäen kyllä turhautua vielä monesti täällä kotona oloon synnytystä odotellessa, joka tosin vieläkin tuntuu hyvin kaukaselta vaikka laskettuun enää 7vkoa ja molemmilla meillä semmonen kutina että tulee etuajassa, tiedä sitten..

Ehkä täytyisi tosiaan rueta enemmän pikku hiljaa stressaamaan tuota synnytystä ja sen jälkeistä aikaa.. juurikaan ei suuria ole tullut sen eteen tehtyä.. turvakaukalo nyt saatiin hommattua ja vaunut tulevat reilun viikonpäästä, mutta pienemmän hankinnat ja vaatteiden pesut vielä tekemättä..

Esikoinen kun tulossa, niin edelleen aika tietämätön olo, vaikka asioista yrittänyt täältä netistä lukea.. Nyt ensi viikolla meillä on toki sinne perhevalmennukseen meno (joka ei hirmusesti toki innostais, kun en oikein ole samalla aaltopituudella tuon meidän neuvolatätin kanssa, edelleen sen lässyttävä puhe ja "holhous" nyppii).. perhevalmennusta siis on 2krt ja kuun vaihteessa olisi sitten naistenklinikalle se tutustuminen.. ehkä sitten ollaan vähän viisaampia, että miten toimia kun h-hetki lähestyy..

mutta juu.. nyt on tarinaa jo tullut kovasti.. ehkä tässä voisi opetella kirjottelemaan (eikä vain lukemaan muiden tekstejä) kuulumisia tänne useammin, niin ei aina romaani mittoja päivityksen kerrallaan olisi..

Jaksamisia kaikille, ei enää pitkä odotus ole edessä..

Luanna rv33

Vierailija
7/43 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIMPPA: Yösi kuulostaa ihan mun öiltä. Mulla on auttanu paljonki ku pehmentää sänkyä. Ensin oli ylimääränen petari (ostettu ihan tähän tarkotukseen 80cm leveä petari parisänkyyn edellisraskaudessa) ja nyt jo ylimääränen peittokin alla kaksin kerroin. Se auttaa lonkkiin kun on pehmeää alla. Ei se silti sitä muuta että kylkeä on käännettävä muutaman minuutin välein ja yöt on tosi katkonaisia mutta eipähän säre niin palijo.

Taian minäki jättää sitte vauvanvaatteiden pesun äitiyslomalle, vaikkei sillä väliä oo ku edellisestä oon hoitovapaalla nyt kuitenkin.

(.) Eilen olin mahatauissa ja voin kertoa että oksentaminen ison mahan kans on pirun hankalaa ku ei voi kumartua! Liekkö joku ikioma tauti kun maha reistaa muutenki.

Kohtuullista vointia kaikille ja loppusuoran odottelua!

HANNELE rv 31+6

Vierailija
8/43 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas neuvolassa käyty ja todettu että pienokainen kääntynyt takaisin perätilaan.. tässä nyt vähän tiheämpää seurailua, että kääntyykö poika vielä takaisin oikein päin vai miten edetään..

Flunssakin tässä iski ja täytyi antaa periksi ja käydä hakemassa pari päivää saikkua, ei yksin kertaisesti nyt voimat riitä mennä töihin, eikä haluaisi että ihan mahdottomaksi tämä tauti tässä vaiheessa yltyisi..

Miten muuten teillä muilla, onko vatsa ollut paikkapaikkoin turran oloinen? mulla tuosta toiselta puolelta iha välillä tuntuu iahn tunnottomalta/puutuneelta.. Neuvolasta en yllätteän tuohon juuri vastausta saanut onko normaalia.. kait kuulema joku hermo kenties kireellä tai jotain.. veikkailuja siis vain..

Mutta nyt lepoa ja kuumaa mehua!

-Luanna-

Vierailija
9/43 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs esikoisen lasketty aika on 29.3. ja minun ikäni 20 v. :)

Vierailija
10/43 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama viikko taakse päin oli tuolla alapäässä inhottava olo ku valkovuotoa tuli ihan hirveenä. En muista haisiko.. Ostin Gyno Lactia ja käytin ohjeitten mukaan mutta valkovuotoa tulee edelleen runsaasti. Varsinkin aamulla pitää huolehtia että on suoja koska muuten on pikkarit ihan märät ja haisee PIIMÄLLE! Varsinkin aamulla vuoto on tosi nestemäistä, päivän mittaan saattaa olla venyvää.. Kuuluuko raskauteen vai onko joku sairaus tms? Tosi kiusallinen vaiva, tuntuu että haisen kokoajan... :/

Vierailija
11/43 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajtelin itekkin liittyä joukkoon kun olen näitä sivua pitkään seurannut.

meillä on kolme pientä lasta ja neljäs syntyy maaliskuussa 15.3.11

Vierailija
12/43 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa maaliskuu odottaja! Laskettu aika on 10.3, ja neljättä odotan.Tampereelta olen ja ikää 30 vuotta!

Vierailija
13/43 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi on alkanut ihan mukavasti. Aika on tuntunut kuluvan tosi nopeasti nyt. Onneksi, sillä oireet vain pahenevat. Ruoansulatus senkuin hankaloituu ja sitä myöten syöminen vähenee ja muuttuu epämukavaksi. Mahalaukku kun on ihan lytyssä ja puskee tavaraa takaisin. Ei ole kivaa päiväsaikaankaan se, saatika yöllä. :/

Viime päivinä on lisäksi väsyttänyt aivan mielettömästi. Jos istun sohvalla, alan pilkkiä! Ja ihan joka vuorokaudenaikaan käy noin. Mitään ei jaksaisi tehdä ja nytkin tulin koneelle pakoon, kun pitäisi pestä pyykkiä ja käydä suihkussa, mutta ei vaan meinaa jaksaa. Hyvä etten seisaalleni nukahda.

Tuleepa valitusta. Mutta tämä odotus on nyt ollut odotusta oikein isolla o:lla - lasken jo melkein päiviä, milloin tästä viimeistään pääsee eroon! Ja tietysti pidän peukkuja, että ipanalla olisi kiire maailmaan. :)

Esimaitoa on muuten tullut rv 30 alkaen. Ihan joka ilta ei ole paita märkänä, mutta selvästi rinnat ovat hokanneet, mitä pitää tehdä. :)

Luanna: Meillä lapsi pyörii vielä ihan väkkärää. Sekä päivällä että yöllä tuntuu vaihtavan asentoa ääripäästä toiseen vähän väliä. Parina yönä on iskenyt sellainenkin, että pitää vähän aikaa hengittää tosi voimakkaasti, kun tuntuu, ettei muuten saa henkeä kunnolla. Selvästi vauva on silloin ollut pää ylhäällä ja painanut keuhkoja.

Nyt sinne pyykille ja suihkuun - heh juuri mies keksi, että hän voi laittaa ne pyykit. :)) Enää siis yksi pakollinen, sitten voi löhötä koneella loppuillan. :)

Talviterveisin, ivilla & Erkki rv 33+4

Vierailija
14/43 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, 3 viikkoa töitä jäljellä! Mä olen niin kyllästynyt pimeisiin ja kylmiin aamuihin, pukemiseen ja tahtoikäisen kanssa vääntämiseen. Mä pilkin myös jatkuvasti ja nukahtaisin varmaan seisaaltani, jos se olisi mahdollista.

Tiistaina on neuvola, tuskin siellä mitään mullistavaa tapahtuu. Neuvolantäti yrittää kovasti tsempata, mutta ei se nyt auta. Tämä pimeys ja työrytmi vie kaiken mehun, eikä siihen ole parannuskeinoa. Äitiyslomalla otan itselleni aikaa, kun esikoinen on ainakin helmikuun vielä hoidossa arkisin. Lääkäri "määräsi" mua viemään hänet hoitoon, jotta saisin nukkua ja levätä ja saisin itselleni aikaa. Onhan tämä viimeinen vuosi ollut tosi rankka, tammikuussa 2010 palasin töihin ja sitten kesästä alkoi alkuraskauden järkyttävä pahoinvointi ja väsymys.

Yritän pysyä positiivisella mielellä, mutta viime aikoina se on ollut haasteellista ja kutakuinkin mahdotonta. Kyljet väsyy ja naksuu, herään siihen yölläkin välillä. Pissahätä on ihan koko ajan ja nivuset on edelleen hellänä. Luulen, että kaveri on pää alaspäin, koska kohdunsuulla juilii hassusti. Esikoinen syntyi rv 41+3, joten tämän toisen kohdalla toivon, että tulisi aiemmin. Lasketun ajan ylittävä aika on niin päätä hajoittavaa.

Meillä on periaatteessa kaikki valmista vauvaa varten, kapaloliinan tilasin, mutta se on matkalla vielä. Apteekista pitäisi vielä muutama juttu hankkia, vaippoja ym. kävimme esikoisen kanssa ostamassa eilen. Yritän ottaa häntä nyt jo mukaan näihin vauvajuttuihin ja jatkossakin nimetä hänelle joitain tärkeitä vauvanhoitoon liittyviä pieniä tehtäviä, niin tuntee itsensä tärkeäksi jo alusta asti. Onhan hänestä tulossa isosisko :)

Anteeksi valitusvirsi, nyt mentävä pötkölleen.

Vointeja kaikille!

Miaea ja Jaajo 32+1

Vierailija
15/43 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaa väsymystä täällä kanssa. kaksi viikkoa vielä töitä. nyt iski vielä flunssa, joten tän päivän ollaan oltu pojan kanssa kotona. töissä jaksaminen alkaa olla aika rajoilla terveenäkin. rasituksessa alkaa ylävatsaan sattumaan. muuten ei suurempia vaivoja. väsymystä, närästystä, ja ennen nukkumaan/makuulle menoa ei voi syödä sillä muuten tulee kaikki takas ylös.

meillä suurin osa hankinnoista ja valmisteluista tekemättä. työpäivän jälkeen en jaksa mitään muuta kuin nukkua. viikonloput menneet vielä pitkälti remontti yms. puuhissa esim. rautakaupoissa ym juoksemisessa. muutettiin marraskuun lopulla ja vielä on aika kesken erästä..vähän alkaa hirvittää kun toivoisin että saataisiin kaikki kuntoon ennen vauvan syntymää...aika tuntuu menevän aika nopeen. olisi myös mukavaa jos ehtisi vähän levähtää äitiyslomalla ennen vauvan syntymää ja touhuumaan pojan kanssa.

aika ärtynyt olo ollut tuon väsymyksen takia (alkuraskaudesta lähtien olen nukkunut todella huonosti). tännään ois aika työterveys lääkärille täytyy samalla kysästä tosta ylävatsakivusta että mitä mahtaa olla ja meinata.

Vierailija
16/43 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei niinkään väsytä, vaikka pienempi on vihdoin oppinu heräämään öisin - on 5-kuisesta nukkunu yöt, mutta pari viikkoa herää yöllä ja valvoo monta tuntia, ei tunnu ymmärtävän että nukkumista pitäis jatkaa, ja huutaa kuin hyeena tietysti. Ei jaksa rampata hänen luona, eikä hän nukaha viereenkään. Hankalaa. Hampaita on tullu eli johtunee heräilyt niistä.

Tsemppiä kaikille väsyneille ja raskauteen kypsyneille! Minäkin ootan jo kovasti synnytystä, tämä tulee olemaan myös viimeinen raskauteni, joten pitää yrittää nauttia näistä viimeisistä hetkistä. Vaikka eiköhän tässä se 2 kk vielä yhessä koossa olla ;o)

Kun teiän juttuja lukee, tuntuu että mukava olla kotona. Edellisestä siis vielä hoitovapaalla. Mutta tsemppiä, tsemppiä, äitiysloma häämöttää jo! Ja MIAEA ihan oikein lääkäriltä määrätty että hetken oot kotona ilman esikoista! Jääkö hän sitte kokonaan pois hoiosta?

UUSILLE tervetuloa vielä joukkoon mukaan! Hetki vielä - niin saadaan siirtyä vauvapuolelle palstaileen =o)

TSIRPULA: Ei ole minulla vastaavaa ongelmaa mutta aina raskausaikoina haisen kyllä, nytki vaihan alkkarit 2 x päivässä ja kalsarit melkeen joka päivä ainaki ku haju tarttuu niihinkin. Liekö syynä tosiaan joku haju, vai oma tarkentunu hajuaisti ;o)

Mutta mitäpä tässä muuta, täällä vointi on suht ookoo, kipeistä suppareista, menkkajomotuksesta, katkonaisista öistä, kipeistä lonkista ja muista vaivoista huolimatta ;o) Ihan jopa nauttii välillä olostaan! Tulee vaan mieleen kuinka nopia synnytys tulee olemaan. Streptokokin takia mun olis syytä olla sairaalassa hyvissä ajoin.

HANNELE rv 32+5

Vierailija
17/43 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään äitipolilla rh-immunisaation takia. Kyllä ei jäänyt yhtään hyvä mieli siitä reissusta. Vauvalla oli kaikki ok ja painoarvioksi saatiin 2120g. Lääkäri tuumasi ensimmäisessä lauseessa että hän ei oo koskaan kuullukaan tämmöisestä immunisaatiosta mikä mulla on, mulla on siis anti-Cw. Toiseksi käyntiin sisältyi vaan ulraus, jossa teki painoarvion ja katto 5min napavirtauksia. Koko reissu siis kesti 15min!! Ei siinä muuten mitään, mutta meiltä oli tuonne sairaalaan tunnin ajomatka ja ajokeli ei ollu mikään paras, kaiken lisäksi olin yksinään liikenteessä, kun mies ei päässy töiden takia lähtemään mukaan. Lääkäri viel sano että jos nyt verikokeista tulevat arvot on kohonnu, niin sit viikolla 37 tulla uudestaan. Meinasin sannoo että pidä aikas, minä tuun tänne seuraavan kerran vasta synnyttämään.

Kyllä on taas yöt muuttunu levottomiks. Nukuttua ei oikein saa ja koko ajan saa ravata vessassa. Paras on, että en ees juo niin paljon, mitä yön aikana pissiä tulee :D En tiiä sit voiko muka olla turvotusnestettä vai mitä, mut hassua kuitenkin.

ninppa ja Onni 32+5

Vierailija
18/43 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen välillä taustalla seuraillut teitin juttuja, mutta nyt kun jäin työttömäksi niin saattaisi olla aikaa paneutua enemmänkin ja ehkä kirjoitella omiakin kuulumisia :)

Olen siis 24v maaliskuun odottelija Lahdesta, aviopuoliso myös 24v. Laskettuaika meillä ihan maaliskuun lopulla 29.3. eli voipi olla että meitin odotus venähtää sinne huhtikuun puolelle.

Täällä on voitu tähän saakka varsin hyvin, uskalsimmepa käydä tuossa joulukuun alkupuolella Thaimaassakin asti reppumatkalla. Nyt vasta vuodenvaihteen jälkeen ovat selkäkivut ilmestyneet päiväohjelmaani. :/ Närästyspoltteluita on myös erityisesti yöaikaan, muuten olen tainnut selvitä vaivoitta. Painoa tähän asti kertynyt 4-5 kiloa.

Meillä huomenna neuvolakäynti, minne pitäisi palautella mm. synnytyssairaalan esitietolappunen. Ei sillä, että olisi merkitystä mutta me on täällä kovasti nimijuttuja pähkäilty kun siinä niitä hätäkastenimiä toivotaan.. Hieman hankalalle vaan tuntuu, koska ei olla haluttu tietää vielä pienokaisen sukupuolta niin joutuu sitten kummallekin miettimään sen nimen :)

- Eowya ja Möhö 30+1

Vierailija
19/43 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjotin joulukuussa ja lueskelin teidän pinoanne

La 21.3 Pikku-Tiuhti n81/m76 Helsingistä tyttö 04/09

Aion kestoilla uuden tulokkaan kanssa, ku vanhemmalla yhä vaipparallia. Ostin huutiksesta lisää Äp 08.ssa olleita flanellisia ImseVimsejä. Mitään normihintasta NB-kokoa en osta kahdelle ekalle kuukaudelle...odotan isokokoista vauvaa, esikoinenkin 4068g syntyessään. Harsoista joku kyseli. Itse tykkään kovasti Ruskovillasta. Jutalla myös hyvä, muttei niin pehmeä. ÄP08.n harsot todella läpikuultavia, niillä vaan pyyhitään pesun jälkeen pyllyä. Disannan eko-harsot ihanan tuntuisia, mutta pienempikokoisina vaikea saada taitettua riittäväksi vaipaksi. Muutaman värillisen ja kuviollisen hommasin aikoinani puklurätiksi niin ei tuu sitten pyyhittyä pyllyräteillä suuta.

Esikoiselle (1v.9kk) hommasin Joyk.in Elias nuken, joka imitoi vastasyntynyttä vehkeineen kaikkineen. saa sen sitten laitoksella, kun tulee tervehdyskäynnille. Suosittelen!

Vauvalle en oo sit hommannut vielä soittorasiaa ja Totoro-vilttiä ihmeellisempää. Mutta hankintalistalla ovat seuraavat

-pumpulipuikkoja

-septidiniä

-pinnis ja patja

-d-vitamiineja

-muutama pullotutti Avent ja korviketta (varmuuden vuoksi)

-rusetti kastepukuun

-vauvavuoden-kirja

Itselle

-imetysliivit

-rintakumit (ehkä)

ja kenties sisarlauta vaunuihin. Mietin myös kannanko jo olemassa olevalla Baby Björnillä vai hankinko babyinsertin jo olemassa olevaan Ergoon. Ja muille vinkiksi Baby Björn maailman turhin ostakaa ihmeessä Ergo insertillä tai Manduca, niillä niin paljon pidempi käyttöikä.

Kun on tulossa samaan vuoden aikaan kuin esikoinenkin l. kevätvauva niin vaatteet ovat sopivankokoisia. Vanhoilla mennään, ellen sitten innostu ja lähde mopo käsistä. Mitään ei kyllä oikeesti tarvitse.

Meillä ei tuollaisia esitietokaavakkeita ole pyydetty täyttämäänkään kuin Eowyalla.

Vähän jännittää miten kahden kanssa pärjää ja jännittä se synnytyskin, ku viimeeksi kolmannen asteen repeämät. Synnytyksessä ei repeämät jännitä vaan se ehtiikö lapsenvahti tulla 250km päästä että saan mieheni synnytykseen tueksi ja kannustimeksi. Toisaalta mulla on 1.3 synnytystapa-arvio, et synnytetäänkö vai leikelläänkö. Pelkään leikkausta, kun siinä ollaan kuiteskin tajuissaa eikä voi avuttomana tehdä mitään. Jännittää vähän lapsivuodeosastokin, kun ei oo yksityisyyttä niin ku viimeeksi. Perhehuonetta suosittelen ensisynnyttäjille!

Painoa on tullut ja paikat aika pinkeenä ni toivois, et olis jo h-hetki käsillä. Ei se viimeeksi ihan tältä tuntunut, mut silloin en tietty kyykkinyt ja pyllistellytkään taaperon perässä. Rauta-purkki piti avata, mutta muita vaivoja ei juurikaan oo.

Tsemppistä kaikille ja malttia odotukseen

Vierailija
20/43 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille ja tervetuloa uudet!

Kävin alkuviikosta neuvolassa, eikä mitään ihmeellistä kerrottavaa. Painoa tullut n. 8 kg ja kylkiparat on ihan loppu. Vaaveli on edelleen raivotarjonnassa ja toivottavasti pysyykin niin tästä eteenpäin. Kääntyilemiseen ei kuitenkaan enää ole paljoa tilaa kun uskon kaverin olevan aika kookas. SF-mitta oli nyt 32+3 29 cm (esikoisesta vastaavilla viikoilla 27,5). Esikoinen painoi syntyessään 3970 g, eli tämä menee todennäköisesti yli 4 kg:n.

Meillä eletään tahtoikää esikon kanssa ja hän on alkanut kovasti viihtymään sylissä, mikä on tietysti ihanaa. Tilanteessa on vaan se huono puoli, että pyytää syliin aina kun laitan ruokaa. Eilen punnitsin tyttelin, kun ajattelin että kuvittelenko vaan hänet painavaksi tämän masuni takia. Vaaka näytti 16,3 kg, eli en kuvitellut. Sellainen pikkupuntti mulla siis :) eipähän tarvitse salilla käydä rautaa nostelemassa!

Yöt olen nyt nukkunut hyvin, vaikka kääntyminen onkin aina hankalaa. Silti kova väsy vaivaa ja odotankin äippäloman alkua, että saan päivisin ottaa päikkärit ja nukkua univelkani pois. Meillä ei esikon takia ole öitä ikinä jouduttu valvomaan, mutta hän on puolivuotiaasta asti herännyt aikaisin aamulla (n. klo 6). Viime aikoina onneksi nukkunut viikonloppuisin jopa kahdeksaan, ihan luksusta!

Hannele: olen miettinyt esikoisen hoitojuttua ja hän jatkaa siellä ainakin helmikuun loppuun asti. Sitten varmaan jää mun kanssa kotiin, koska vauvan synnyttyä mies pitää isyysloman ja sitten onkin jo ihan kevät ja kesälomakin miehellä lähellä. Haluan olla kesällä molempien lasten kanssa kotona ja syksyllähän nämä mussukat ovat jo puolivuotiaita ja toivottavasti jonkinlainen päivärytmikin on löytynyt :)

Nyt on pakko painua lepuuttamaan väsyneitä kylkiä, tsemppiä kanssasiskot!

Miaea ja Jaajo 33 tasan