Syylät pois jalkapohjasta?
Päätin uuden vuoden kunniaksi aloittaa taistelun syyliä vastaan, joten kertokaapa parhaat vinkkinne. Minulla on ollut yksi iso syylä jalkapohjassa jo monta vuotta. Jalkahoitaja sanoi aikoinaan, ettei sille kannata tehdä mitään, kuolee itsestään. Mutta mokoma lähetti ympärilleen satelliitteja ja nyt niitä on yhteensä jo viisi. Eli olisi kai aika jo tehdä jotain, ja nyt on lapsikin johon en haluaisi syyliäni tartuttaa.
Kaapissa on jo Verruxinia ja Wartneria, kummalla aloitan vai olisiko joku parempi keino? Ilmastointiteippiä kokeilin joskus mutta se ei pysynyt ollenkaan paikoillaan.
nimim. Kesällä ilman syyliä?
Kommentit (82)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 20:45"]
kuusenpihka ehdotomasti paras syylien poistoon
[/quote]
kävi mielessä itelläki ekana, mutta farmaseutti dissas sitä ideaa, aion testaa myös tämän kuusenpihkan vicks kokeilun jälkeen, pitääki lähtä keräämään pihkaa talteen --->
Meillä lähti jättimäinen syylä 4-vuotiaan tytön jalkapohjasta Wartnerin jäädytyskitillä, kolme kertaa tehtiin ja tämän jälkeen syylä meni mustaksi ja tipahti pois. Iho sileä taas.
[quote author="kaisa7571" time="01.10.2015 klo 09:10"]
Syylän hoito - http://shytobuy.fi
[/quote]
Ensimmäinen "ominaisuus" jo kuvattu loistavasti:
Voi tehokkaasti auttaa pääsemään eroon syylistä
Mulla on kotona kivi joka voi tehdä sinusta lottovoittajan :D
Olen itse voittanut sinnikkään taistelun jalkapohjan syylien kanssa ja kyllähän se aikaa kesti. Kokeilin apteekin jutut, hiomiset, liidut, syljet, teipit yksinään jne. Kyllä se lopuksi kipeitä toimia vaati :/ Leikkasin syyläkertymää ja ihoa ympäriltä ja lopullinen apu tuli, kun sekoitin etikkaa, sipulia ja suolaa ja laitoin sitä verestävälle syylälle ja ilmastointiteipin päälle. HUOM! Suolaa haavalle eli kipua ei voinut välttää. Joku shokkireaktio sinne jalkaan tuli, tummeni syylän kohdalta ja lopuksi kuoli pois. Näin siis minulla ja nyt tepsuttelen jo toista vuotta syylättömillä jaloilla. Toki nuo vähemmän kivuliaat vinkit kannattaa kokeilla ensin, mutta tämä vinkki sitten äärimmäisenä keinona.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2011 klo 11:56"]
Minä nimittäin luulin pitkään että minulla on jalkapohjassa syylä. En saanut sitä pois, ja se haittasi kävelyä aika pahasti. Menin yleislääkärille poistattamaan sitä, ja hän tyytyväisenä "kauhoi" sen pois ja antoi vielä toisella käynnillä jäädytyshoitoa. Ei mitään vaikutusta, edes aluksi!
Lopulta ihotautilääkäri sanoi kyseessä olevankin känsän, poisti sen, ja lähetti minut jalkaterapeutille. Asian taustalla oli peräti jalkojen rakennevika, joka vaati tukipohjalliset. Nyt kun käytän niitä, känsä ei enää muodostu uudestaan. Eniten kuitenkin jäi jurppimaan se yleislääkäri, joka ei erottanut syylää känsästä ja pitkitti harmejani antamalla täysin tehotonta hoitoa.
[/quote]
Minulla taas jalkahoitaja piti syylää känsänä ja höyläsi kuivaa paksua ihoa ympäriltä saaden syylän entistäkin kipeämmäksi. Tuohon aikaan ei vielä ollut kylmähoitoja vaan lääkäri poltti syylän pois. Uusi syylä kasvoi suunnilleen samaan paikkaan parikymmentä vuotta myöhemmin. Poistin sen hiomalla sitä pienoishiomakoneella "Dremelillä" matalammaksi, laitoin Verruksinia ja annoin itse kehittelemääni kylmähoitoa. Muutaman viikon tota kesti kunnes kerran kuivaa ihoa nyppiessäni lähti mukana nuppineulan pään kokoinen nysä. Sen jälkeen ei ole kiusannut.
Itae olen vasta 14v tyttö ja kärsinyt syylistä jalkapohjissa jo reilun vuoden. Syyliä minullakin on useita ryhmittymiä (varsinkin kantapäissä). Varpaista syylät lähtivät Wartnerilla, kantapäistä syylät ovat pienentyneet (eivät lähteneet) SyylEnd:in avulla.
Pikainen kysymys, kannattaisiko käydä ihotautilääkärillä näyttämässä syyliä kun kotona ei meinaa lähteä?
Wikipedian Syylä keskustelupalstalta: "Työnnetään neula niin syvälle kuin vain voi (n.5 mm), kuumennetaan neula tulitikulla punahehkuun, purraan hammasta ja otetaan neula pois kun se on jäähtynyt. Kuuma neula polttaa syylän juuret, voi tulla 2.asteen palovamman tapainen blisteri. Toistetaan tarvittaessa. Etuja: helppo suorittaa itse, ei lääkärissä käyntiä (typpijäädytys) ei apteekkitavaraa (salisyylihappo); Haittana sangen pistävä kipu kun neulaa lämmittää. Salisyylihapolla tosin voi syylän merkata ja puuduttaa." Sopii vain aikuiselle itselle tehtyyn syylänpoistoon.
Puolassa asuttuani kavin juuri ennen lahtoa pedikyyrissa. Paikka oli tyylikas ja miespedikyristi. Kiva yllari, kun huomasin saaneeni sielta syylan jalkapohjaan. Jalkojenhoitajan neuvosta hakeuduin terveyskeskukseen ja kavin siella useammankin kerran jäädytyshoidossa. Syylä lähti eikä onneksi ole tullut takaisin.
Jäädytys ei muuten sattunut ollenkaan, vaikka sita pelkasinkin.
5-vuotiaani sai syylän peukalon kynnen alle. Kaapissa oli Frantsilan terva-pihkasalvaa, jota alettiin voidella siihen useita kertoja päivässä. Hän otti purkin päiväkotiinkin mukaan ja voiteli itse välillä. Toisinaan saattoi unohtua päiviksi. Muutaman kerran myös sekoitin ruokalusikallisen soodaa vesilasilliseen ja siinä sai uitella sormiaan. Kuukaudessa syylä hävisi omaksikin yllätykseksi.
Tänään alettiin hoitamaan isoa syylää hänen kantapäässään. On saanut liotella kantapäätä kaksi kertaa lämpimässä vedessä, johon olen sekoittanut ruokalusikallisen soodaa. Lisäksi laitoin n. puoleksi tunniksi laastarin alle valkosipulimurskaa, johon sekoitin c-vitamiinijauhetta ja omenaviinietikkaa. Näin se pehmeä osa on lähtenyt kokonaan irti päivässä ja nyt vastassa on se kova tumma osa kuopan pohjalla. Lisäksi sivelen tuota samaa salvaa useita kertoja päivässä. Toivon, että sama hoito auttaa tähänkin, vaikka syylä onkin paljon isompi ja sitä kovettumaa on terveenkin ihon alla kuopan ympärillä.
Vinkit olen katsonut täältä:
Nyt se lähti, kahden viikon hoidon jälkeen! Välillä meni parikin päivää ilman, että ehdin katsoakaan koko syylää. Lopussa hoidin lähinnä laittamalla valkosipulimurska+c-vitamiinijauhe (Super-C, Puhdistamo)+ omenaviinietikka laastarin alle n. tunniksi ja sen jälkeen rapsuttelin pehmennyttä pois.
Nyt jäljellä on reikä, jonka pohjalla tervettä ihoa.
Monet ovat varmaa koittaneet syylendiä, ja todenneet että se ei toimi. Minulla oli käsissä +30 syylää. Koitin jäädyttämistä ja muitakin keinoja, mutta mikään ei toiminut. Loppuen lopuksi löysin keinon jolla ne saa pois. Ensiksi liotat käsiä kuumassa vedessä 15minuuttia. Tämän jälkeen hiot syyliä hiekkapaperilla niin että syylien päällys lähtee pois, tämän jälkeen laitat syylendiä syyliin. Se voi kirvellä tosi kovaa mutta se toimii. Minulla meni alle kuukausi kun kaikki syylät olivat kadonneet. Uskon että tämä toimii kaikilla. Kannattaa kokeilla. Syylät eivät ole tulleet takaisin sen jälkeen.
celiac kirjoitti:
Monet ovat varmaa koittaneet syylendiä, ja todenneet että se ei toimi. Minulla oli käsissä +30 syylää. Koitin jäädyttämistä ja muitakin keinoja, mutta mikään ei toiminut. Loppuen lopuksi löysin keinon jolla ne saa pois. Ensiksi liotat käsiä kuumassa vedessä 15minuuttia. Tämän jälkeen hiot syyliä hiekkapaperilla niin että syylien päällys lähtee pois, tämän jälkeen laitat syylendiä syyliin. Se voi kirvellä tosi kovaa mutta se toimii. Minulla meni alle kuukausi kun kaikki syylät olivat kadonneet. Uskon että tämä toimii kaikilla. Kannattaa kokeilla. Syylät eivät ole tulleet takaisin sen jälkeen.[/quot
Laitoitko ainetta vain kerran vai useammin sen kuukauden aikana? Neste vai geeli?
Lapselta lähti sitkeät syylät apteekin jäädytyslaitteella. Kokeiltiin kaikki mahdomlinen ennen kuin raaskin ostaa tuon hintavan vempaimen. Syylä pitää jäädyttää kunnolla, jotta se alkaa kuolla ja kuihtua pois. Toistimme jäädytyksen pari kertaa muistaakseni viikon välein. Syylät ei ole uusiutuneet, onneksi.
Känsä & Syylä Laastari - http://tonzes.com/syyla.htm Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti.
selkke kirjoitti:
Känsä & Syylä Laastari - http://tonzes.com/syyla.htm Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti.
Kiitti vinkista :)
Syylendillä lähtee, se syylä pitää kaivaa auki ainakin jalkapohjassa (paksun nanhan alla on) ja sitten kunnolla painetaan muurahaishappoa pumpulipuikolla, niin että se vähän tuntuu. Kyllä lähtee muutaman toistokäsittelyn jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
8v tytöllä oli iso syylä päkiässä, juuri siinä vaiheessa, että näkyy niitä mustia pilkkuja.
Wartnerilla jäädytettiin kerran (kunnolla pitkään, tarkasti käyttöohjeen mukaan), laitettiin sitten sellainen mukanatullut reikälaastari siihen päälle.Parin viikon jälkeen nostin kynnellä kuivuneen syylän (1,5mm paksu) pois - valmista tuli.
Jos en olisi ollut utelias ja nostanut sitä kynnellä, en olisi varmaan tajunnut, että aine oli toiminut, koska syylä näytti vielä ihan samalta!
Tämä on totta, sama kokemus eli nosto on tehtävä.
vastarannan kiiski täällä pistää testiin VICKSin voiteen, laastari päälle ja placebot sekä itsesuggestiot käyttöön, eiköhän toi lähe pois, ellei lähe nii pitää testaa tota aamusylkeä tai etikkaa tai sitä liitua tai ruokasoodaa, mutta kalliisiin lääkkeisiin en aio koskea