Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syylät pois jalkapohjasta?

Vierailija
08.01.2011 |

Päätin uuden vuoden kunniaksi aloittaa taistelun syyliä vastaan, joten kertokaapa parhaat vinkkinne. Minulla on ollut yksi iso syylä jalkapohjassa jo monta vuotta. Jalkahoitaja sanoi aikoinaan, ettei sille kannata tehdä mitään, kuolee itsestään. Mutta mokoma lähetti ympärilleen satelliitteja ja nyt niitä on yhteensä jo viisi. Eli olisi kai aika jo tehdä jotain, ja nyt on lapsikin johon en haluaisi syyliäni tartuttaa.

Kaapissa on jo Verruxinia ja Wartneria, kummalla aloitan vai olisiko joku parempi keino? Ilmastointiteippiä kokeilin joskus mutta se ei pysynyt ollenkaan paikoillaan.

nimim. Kesällä ilman syyliä?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää lääkärilla ja pyytäkää resepti Wicaran-voiteeseen! Se auttoi mun jalkapohjassa olleeseen isoon ja sitkeään syylään. Syylä on ollut jalassa 6 vuotta eikä se siihen oo auttanu teippihoidot, verruxinit, etikat eikä mitkään. Menin lääkärille joka määräs syyliin Wicaran-voidetta. Sitä laitetaan syylän päälle aamuin ja illoin, päälle vielä laastari suojaksi. Syylää tulee hioa kerran päivässä, mä hioin sitä ehkä sen pari kertaa viikossa. Oon käyttäny voidetta tänään tasan kuukauden ja näyttää siltä että isoin syylä on lähtenyt. Jäljellä on enää punakkaa ihoa, mutta mustista pisteistä ei ole tietoakaan ja iho näyttää kaikin puolin siistiltä. Jätän Verruxinin jatkossa kyllä apteekkiin. Polttaa ihoa, sattuu h*lvetin paljon ja vaikeuttaa kävelemistä. Wicaranista ei ole tullut mitään oireita ja hoito on ollut täysin kivutonta. Sen takia mua epäilytti käyttää sitä, mutta se tepsii! :)

Vierailija
22/82 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimi Verruxin mutta niin kipeää se teki loppuvaiheessa että jos vielä syyliä tulee niin aion kokeilla teepuuöljyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähti lapsella sitkeä syylä tosi nopeaa ilmastointiteipillä. Verruxinia sivelin syylän päälle ja sitten ilmastointiteipistä syylän kokoinen pala päälle. Syylä kuoli muutamassa päivässä eikä tullut takaisin! Oli jalkapohjassa ja haittasi kävelyä. Kokeile ilmastointiteippiä vaan sitkeästi :)

Vierailija
24/82 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syylä jalkapohjasta. Useampi kuukausi menee ja kynsileikkurilla vielä leikkasin syylää teippien vaihdon yhteydessä. Kärsivällisyyttä. Minulla teippi pysyi aika hyvin.

Vierailija
25/82 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jalkahoitaja on saanut aina poistettua veitsellä syylät, mutta aina ilmaantuu uusi johonkin toiseen paikkaan. Sain itsekin apteekin sillä jäädytyssysteemillä hoidettua pois kolme syylää, mutta heti pukkas uudet uusiin kohtiin. Yli 5 vuotta tätä jatkunut.

Vierailija
26/82 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistettynä ilmastointiteippiin vei ison ja kipeänkin syylän pois.

Eli jäädytin ensin ja panin puolen vrk sisällä teipin. Käytä tarpeeksi isoa teippiä ja kuivalle iholle, kyllä sen pitäisi ainakin päivän ajan pysyä.

Vierailija
27/82 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on poistettu yksi iso syylä sairaalassa jäädyttämällä. Toista syylää on jäädytetty useamman kerran, mutta se ei silti ole hävinnyt. Sairaalassa annettiin kotihoito-ohjeet, joiden mukaan syylään pitäisi laittaa ilmastointiteippi ja halutessaan lisäksi vielä jotain syylälääkettä. Ilmastointiteipillä syylä pieneni kyllä huomattavasti, mutta sitten en enää jaksanut sitä pitää, joten syylä on edelleen jalkapohjassa.

Vierailija
28/82 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut lapsesta asti syyliä sormissa, eli lähestulkoon 20 vuotta. Pois vaan eivät lähde. Kaikkea olen kokeillut, mutta toivoa en vielä ole menettänyt.

Vierailija
29/82 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

useampikin syylä. Lapsena niitä tuli aina uusia, mutta oli se silti kivempaa, kun oli yksi pieni eikä viisi suurta syylää... Aikuisena on tullut silloin tällöin yksittäisiä. Joku väitti, ettei virus häviä elimistöstä, vaan jää viettämään hiljaiseloa elimistön kehitettyä riittävän vastustuskyvyn, ja voi aktivoitua joskus uudelleen?

Verruxinia olen levittänyt ohuesti iltaisin syylän päälle (reunasta ihan pikkasen yli, ei paljon, koska tappaa myös ihon). Suihkun jälkeen olen varovasti irrotellut kuivuneen aineen ja sen mukana irtoavan kuolleen syylän+ihon. Minusta ainakin näyttää, että tuo toimii ihan vaan tappamalla kaiken mihin koskee, ihoon siis tulee pikku hiljaa kuoppa. Hommaa jatketaan kunnes ensin tulee näkyviin syylän "juuret" (sellaisia tummempia pisteitä), ja kun ne lähtevät, syylä on kuollut (tai ainakin se pesäke). Jos lopettaa kesken, syylä alkaa kasvaa takaisin.

Eikä sitten kannata kiskoa niitä kuopan röpelöisiä reunoja yhtään vaikka mieli tekisi, koska jos veresliha paljastuu, niin se aine kirpaisee melkoisen mojovasti... (kokenut kaiken tietää, vaivainen kaiken kokee)

Vierailija
30/82 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuo "lopullinen" helpottaminen varmaan on paljon kiinni myös siitä, miten kunkin elimistö onnistuu vastustuskykyä kehittämään. Jos vastustuskykyä ei ole/kehity, syyliä tulee aina vaan uusia.

Vierailija
31/82 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pieni syylä tuntuu hävinneen, en ainakaan näe sitä enää, mutta muissa, isoissa syylissä on menossa tuo vaihe kun ne tummat pisteet näkyvät. Alussa laitoin ainetta turhan laajalle alueelle ja säikähdin kun iho meni kipeästi vereslihalle, mutta nyt yritän tähdätä paremmin. Kiitos vinkeistä.

Tarttuukohan syylä nyt erityisen tehokkaasti kun on tuo hoito menossa? Kannattaako esim. välttää saunassa käyntiä yhdessä lasten kanssa?

ap

useampikin syylä. Lapsena niitä tuli aina uusia, mutta oli se silti kivempaa, kun oli yksi pieni eikä viisi suurta syylää... Aikuisena on tullut silloin tällöin yksittäisiä. Joku väitti, ettei virus häviä elimistöstä, vaan jää viettämään hiljaiseloa elimistön kehitettyä riittävän vastustuskyvyn, ja voi aktivoitua joskus uudelleen?

Verruxinia olen levittänyt ohuesti iltaisin syylän päälle (reunasta ihan pikkasen yli, ei paljon, koska tappaa myös ihon). Suihkun jälkeen olen varovasti irrotellut kuivuneen aineen ja sen mukana irtoavan kuolleen syylän+ihon. Minusta ainakin näyttää, että tuo toimii ihan vaan tappamalla kaiken mihin koskee, ihoon siis tulee pikku hiljaa kuoppa. Hommaa jatketaan kunnes ensin tulee näkyviin syylän "juuret" (sellaisia tummempia pisteitä), ja kun ne lähtevät, syylä on kuollut (tai ainakin se pesäke). Jos lopettaa kesken, syylä alkaa kasvaa takaisin.

Eikä sitten kannata kiskoa niitä kuopan röpelöisiä reunoja yhtään vaikka mieli tekisi, koska jos veresliha paljastuu, niin se aine kirpaisee melkoisen mojovasti... (kokenut kaiken tietää, vaivainen kaiken kokee)

Vierailija
32/82 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jauheena tai kapselina, siis sisäisesti, vähän tujumpi ja pidempi kuuri. Kotimainen valmiste, tätä meille on suositellut ihan lastenlääkärikin. Joillakin toimii nopsaankin ja joillakin sitten ei, mutta ei se ota jos ei annakaan kokeilla, pitäisi olla muutenkin vastustuskykyä lisäävä.

Vierailija
33/82 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna sen verruxinin olla syylän päällä saunoessa, niin tuskin se virus sieltä alta karkailee. Saunominen myös pehmittää ihoa, niin irrottaminen on helpompaa.

Vierailija
34/82 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan noin 10 vuotta sitten söin kuurin vuosia vaivanneeseen tilanteeseen (jalkapohjat aivan täynnä niitä syyliä). Sai siihen aikaan luontaistuotekaupoista ja oli 1 kk:n ja 3 kk:n kuureja. Söin suosiolla tuon 3 kk:n kuurin ja siis heti 1,5 kk:n jälkeen lähtivät kaikki pois! 1 kk:n kuuri ei siis välttämättä riitä.

Vierailija
35/82 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiva kuulla ap että verruxin tepsii, minulla se ei tepsi ollenkaan ja lisäksi oli ruman näköistä kun sormet oli siinä valkoisessa mikä siitä tulee.

t. se jolla syyliä ollut jo parikymmentä vuotta.

Vierailija
36/82 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehosi yllättävän hyvin luontaistutekaupan 11 yrtin voide/salva, jota sivelin reilusti syylän päälle ja laition yöksi laastarin päälle. Ainetta lisäilin 1-2x vrk ja syylät kuivuivat oudosti pystyyn, niin että ne sai kivuttomasti nypättyä pinsetillä irti. Useamman viikon otti, mutta auttoi!

Nyt sama miehellä kokeilussa.

Vierailija
37/82 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivä. Itselläni oli monia syyliä (koulussa piti olla liikkatunnit paljasjaloin jos ei ollut kenkiä) ja parin viikon kuluessa muuttuivat mustiksi ja saunassa tippuivat pois.

Vierailija
38/82 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8v tytöllä oli iso syylä päkiässä, juuri siinä vaiheessa, että näkyy niitä mustia pilkkuja.

Wartnerilla jäädytettiin kerran (kunnolla pitkään, tarkasti käyttöohjeen mukaan), laitettiin sitten sellainen mukanatullut reikälaastari siihen päälle.

Parin viikon jälkeen nostin kynnellä kuivuneen syylän (1,5mm paksu) pois - valmista tuli.

Jos en olisi ollut utelias ja nostanut sitä kynnellä, en olisi varmaan tajunnut, että aine oli toiminut, koska syylä näytti vielä ihan samalta!

Vierailija
39/82 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla ilmastointiteippi-jutulla. Tai itse olen käyttänyt laastariteippiä, sellaista kankaista ja paksua. Olen käyttänyt sitä niin, että ensin 6,5vrk teippi syylän päällä ( siis kunnolla teipattu, niin että syylä ei saa happea), sitten 0,5 vrk ilman teippiä, sitten taas 6,5vrk teippi ja 0,5vrk ilman.

Tätä niin kauan että syylä lähtee. Meillä ottanut n kuukauden aina.

Vierailija
40/82 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä valmiste olis hyvä "osterivinokaskuuri" ja saako sen luontaistuotekaupasta vai apteekista?