Vanhemman sukupolven naiset taisteli naisille
äänioikeuden ja muitakin oikeuksia. Lapsille päivähoidon ja naisille mahdollisuuden kulkea töissä ja tienata omaa rahaa.
Nykyiset nuoret naiset taistelevat, kenellä on isoimmat rinnat ja viivapillu ja kenellä on karvat nypitty parhaiten pois, että miehet villiintyisi ja haluaisivat panna heitä.
Alan ymmärtämään muslimeita, että he pitävät naisia alempiarvoisina ja ajattelevat, että nainen ei kelpaa kuin patjaksi ja synnyttämään lapsia.
Naiset itse näyttävät osoittavan sen todeksi. Surullista. Kaikki työ naisten oikeuksien puolesta on ollut turhaa kun ollaan sillä tasolla, että kuka voisi miellyttää miestä eniten.
Kommentit (96)
Itsekin olisin siis huomiosta kovin innoissani, jos joku minun silmissäni kiinnostava mies tulisi kehumaan tissejäni. Mutta en pidä hienona tai tavoiteltavana sitä, että olen keskimääräisen Keravan amiksen silmissä hottis, enkä tulisi sen perusteella selittämään av-palstalle kuinka miehet niin tykkää.
noissa ei ole oikestaan mitään eroa.
Onhan niissä. Toisella on jotain arvoa: Jos olen tehnyt vaikutuksen mieheen, jota itse pidän kiinnostavana, koen sen saavutuksena. Sen sijaan voi olla, että Keravan amiksen silmissä jokainen tissit omistava nainen on kuuma kissa. En siis koe sitä saavutuksena enkä ole siitä otettu.
Pointtini on jotakin sellaista, että jotkut tänne kirjoittavat pitävät itseisarvona sitä, että "miehet ovat kiinnostuneita heistä." Mitä tarkoitetaan käsitteellä "miehet?" Mitä lisäarvoa kenenkään elämään tulee siitä, että joku satunnainen mies on hänestä kiinnostunut, jos tuo mies ei ole omissa silmissä kiinnostava?
Onhan niissä. Toisella on jotain arvoa: Jos olen tehnyt vaikutuksen mieheen, jota itse pidän kiinnostavana, koen sen saavutuksena. Sen sijaan voi olla, että Keravan amiksen silmissä jokainen tissit omistava nainen on kuuma kissa. En siis koe sitä saavutuksena enkä ole siitä otettu.
Niissä ei silti ole mitään eroa sen suhteen, että yrität tehdä itsesi houkuttelevan näköiseksi. Se että omaan koukkuusi tarttunut kohderyhmä ei aina itseäsi miellytä on ihan toinen juttu.
Molemmissa on silti kyse samasta asiasta, itsensä houkuttelevaksi tekemisestä.
Pointtini on jotakin sellaista, että jotkut tänne kirjoittavat pitävät itseisarvona sitä, että "miehet ovat kiinnostuneita heistä." Mitä tarkoitetaan käsitteellä "miehet?" Mitä lisäarvoa kenenkään elämään tulee siitä, että joku satunnainen mies on hänestä kiinnostunut, jos tuo mies ei ole omissa silmissä kiinnostava?
mistä tiedät, ettei nämä miehet ole sen henkilön mielestä kaikki kiinnostavia ja kunnioitettavia? Olet vaan kateellinen kun sinusta ei ole kukaan kiinnostunut.
mitä vikaa tarkalleen ottaen on siinä, että haluaa olla vastakkaisen sukupuolen silmissä kiinnostava? Onko ainoa oikea tapa olla ja elää lihottaa itsensä satakiloiseksi, pukeutua säkkiin ja piereskellä, että olisi oikea ja arvostettava nainen, josta ei kukaan mies vahingossakaan pidä?
Onhan niissä. Toisella on jotain arvoa: Jos olen tehnyt vaikutuksen mieheen, jota itse pidän kiinnostavana, koen sen saavutuksena. Sen sijaan voi olla, että Keravan amiksen silmissä jokainen tissit omistava nainen on kuuma kissa. En siis koe sitä saavutuksena enkä ole siitä otettu. Pointtini on jotakin sellaista, että jotkut tänne kirjoittavat pitävät itseisarvona sitä, että "miehet ovat kiinnostuneita heistä." Mitä tarkoitetaan käsitteellä "miehet?" Mitä lisäarvoa kenenkään elämään tulee siitä, että joku satunnainen mies on hänestä kiinnostunut, jos tuo mies ei ole omissa silmissä kiinnostava?
mistä tiedät, ettei nämä miehet ole sen henkilön mielestä kaikki kiinnostavia ja kunnioitettavia? Olet vaan kateellinen kun sinusta ei ole kukaan kiinnostunut.
Enhän minä tiedäkään, enkä väitä vastaan, jos joku tulee ilmoittamaan että kaupungilla tuli tänään vastaan 20 ihanaa miestä, joista jokainen oli kiinnostunut. Mutta en pidä minään vielä sitä, jos joku todistelee kuumaa ulkonäköään vetoamalla epämääräisesti miesten osoittamaan kiinnostukseen. Nuo kiinnostustaan osoittaneet miehet kun VOIVAT olla vaikka puliukkoja Jakomäestä.
Niissä ei silti ole mitään eroa sen suhteen, että yrität tehdä itsesi houkuttelevan näköiseksi. Se että omaan koukkuusi tarttunut kohderyhmä ei aina itseäsi miellytä on ihan toinen juttu. Molemmissa on silti kyse samasta asiasta, itsensä houkuttelevaksi tekemisestä.
Enkä olekaan tässä ketjussa kertaakaan vastustanut sitä, että joku tekee itsestään houkuttelevan näköisen. Itsekin käytän siihen ison osan vapaa-aikaani enkä koe siksi olevani alistettu tai miesten kynnysmatto.
Olen vastustanut sitä, että naiset pönkittävät omaa egoaan tai katsovat olevansa kuumia kissoja sillä perusteella, että "miehet" (määrittelemättä tarkemmin ketkä tai millaiset miehet) ovat heistä kiinnostuneita. Tai no, eihän se minulta ole pois jos he siitä iloa saavat, mutta olen aina IHMETELLYT tätä argumenttia!
Enhän minä tiedäkään, enkä väitä vastaan, jos joku tulee ilmoittamaan että kaupungilla tuli tänään vastaan 20 ihanaa miestä, joista jokainen oli kiinnostunut. Mutta en pidä minään vielä sitä, jos joku todistelee kuumaa ulkonäköään vetoamalla epämääräisesti miesten osoittamaan kiinnostukseen. Nuo kiinnostustaan osoittaneet miehet kun VOIVAT olla vaikka puliukkoja Jakomäestä.
sun pitäisi älykkäänä feministinä olla sitä mieltä, että on ihan sama, onko miehet kiinnostuneita vai ei? Riippumatta siitä, onko itse kiinnostunut ko. miehestä. Kunnon nainen ei edes ole, vaan lukee aamusta iltaan Raamattua alkukielisenä ja kehittelee atomipommeja.
Olen vastustanut sitä, että naiset pönkittävät omaa egoaan tai katsovat olevansa kuumia kissoja sillä perusteella, että "miehet" (määrittelemättä tarkemmin ketkä tai millaiset miehet) ovat heistä kiinnostuneita. Tai no, eihän se minulta ole pois jos he siitä iloa saavat, mutta olen aina IHMETELLYT tätä argumenttia!
sinä käytät oman viehättävyytesi määrittelyyn ainoastaan omaa mielipidettäsi? Jos kaikki elämäsi miehet ystävällisesti sanoisi, että kaikki tyylissäsi on todella luontaantyöntävää, niin se ei vaikuttaisi mitenkään? Ketä varten yrität tehdä itsestäsi houkuttelevan näköisen?
Miehet taistelivat Suomelle itsenäisyyden, verta vuodatettiin ja kallis hinta maksettiin Suomen itsenäisyydestä.
Nykyään miehet eivät edes suostu käymään armeijaa. Itketään että "ei jaksa olla komennettavana" ja mietitään miten saa C-paperit paperit helpoiten ja milläkin tavalla.
No, tätähän aloittaja voisi perustella, että nykymaailmassa armeija ei ole niin tärkeää, koska sodat on todennäköisesti sodittu.
Sama toimii toisinpäin. Naiset ovat taistelleet itselleen jo tasa-arvoiset oikeudet, niin nykyään keskitytään vähäpätöisempiin asioihin. Miehet ovat taistelleet meille itsenäisen Suomen niin nyt kilpaillaan kenen autossa on eniten hevosvoimia.
sun pitäisi älykkäänä feministinä olla sitä mieltä, että on ihan sama, onko miehet kiinnostuneita vai ei? Riippumatta siitä, onko itse kiinnostunut ko. miehestä. Kunnon nainen ei edes ole, vaan lukee aamusta iltaan Raamattua alkukielisenä ja kehittelee atomipommeja.
Jos nyt pysyttäisiin ihan siinä alkuperäisessä keskustelunaiheessa eikä lähdettäisi pelaamaan stereotypioilla itselle suotuisten mielikuvien luomiseksi.
Kuten sanoin jo ekassa viestissäni tänne, pidän luonnollisena sitä, että naiset ovat kiinnostuneita vastakkaisessa sukupuolessa herättämistään ajatuksista. Olemmehan lisääntymishaluisia ja -kykyisiä. En myöskään paheksu vaan enemmänkin ihailen sitä, että joku näkee vaivaa ollakseen vaikkapa hyvän näköinen. Asia, jota en ymmärrä, on epämääräiseen "miesten kiinnostukseen" vetoaminen oman vetovoiman todistamiseksi. Kun baarissa katsoo vähänkin ympärilleen, voi todeta, että jokainen paikalla oleva nainen herättää vähintäänkin muutaman uroksen mielenkiinnon. Itse pyrin siihen, että olisin kiinnostava sellaisen miehen silmissä, jonka ehkä itse haluaisin - en kaikkien miesten silmissä kollektiivisesti.
Back to basics, nyt on tarvittavat oikeudet taisteltu
Voi keskittyä taas perusasioihin
panemiseen, lisääntymiseen ja ennen kaikkea siihen, miten saa jälkeläisilleen ne parhaimmat geenit. Eli siihen miten näyttää houkuttelevalta saadakseen ne parhaimmat geenit.
Eli meikkaamaan ja ehostamaan. Näyttämään hyvältä.
Ihan naisten oma agendahan se on, suvunjatkaminen mahdollisimman hyvillä geeneillä. Ja tämän voi sentään viettiin perustuen nimetä naissukupuolen yhteiseksi tavoitteeksi, toisin kuin jotkin tasa-arvoon tai näennäideen naisten feminismiin liittyvät whinetykset.
sinä käytät oman viehättävyytesi määrittelyyn ainoastaan omaa mielipidettäsi? Jos kaikki elämäsi miehet ystävällisesti sanoisi, että kaikki tyylissäsi on todella luontaantyöntävää, niin se ei vaikuttaisi mitenkään? Ketä varten yrität tehdä itsestäsi houkuttelevan näköisen?
Jos tämä nyt todella ei tullut vielä selväksi, vaikka erittäin selvästi sen yritin ilmaista, yritän tehdä itsestäni kiinnostavan sellaisen miehen silmissä, josta olen itse kiinnostunut. Tietenkin olisin vähän ilahtunut, jos olisin viehättävä jonkun satunnaisen kulkijan silmissä, mutta en sillä perusteella ajattelisi olevani ihmisten silmissä keskimäärin hottis ja "miesten mielestä kiinnostava." En tulisi sanomaan av-palstalle, että juuri minun omistamani tissien tai häpyhuulten muoto on se paras ja kuumin, koska "miehet tykkäävät." Tämä oli ainoa pointtini.
Jos tämä nyt todella ei tullut vielä selväksi, vaikka erittäin selvästi sen yritin ilmaista, yritän tehdä itsestäni kiinnostavan sellaisen miehen silmissä, josta olen itse kiinnostunut. Tietenkin olisin vähän ilahtunut, jos olisin viehättävä jonkun satunnaisen kulkijan silmissä, mutta en sillä perusteella ajattelisi olevani ihmisten silmissä keskimäärin hottis ja "miesten mielestä kiinnostava." En tulisi sanomaan av-palstalle, että juuri minun omistamani tissien tai häpyhuulten muoto on se paras ja kuumin, koska "miehet tykkäävät." Tämä oli ainoa pointtini.
kumpi todennäköisemmin on miesten mielestä hottis, sellainen, jolle useat miehet (osa heistä alkoholisteja ja narkomaaneja) kehuu ulkonäköä, vai sellainen, jota ei kehuta?
kumpi todennäköisemmin on miesten mielestä hottis, sellainen, jolle useat miehet (osa heistä alkoholisteja ja narkomaaneja) kehuu ulkonäköä, vai sellainen, jota ei kehuta?
Kuten jo aiemminkin yritettiin selittää, rusinoiden poimiminen pullasta on tässä tapauksessa aika hankalaa.
Ellei sitten lähde liikkeelle hienovaraisilla ja kohdennetuilla itsensäpaljastuksen metodeilla.
Vaikea sanoa. Riippuu siitä, kuinka moni mies heitä on kehunut (joillekin 20 miestä = kaikki maailman miehet) sekä henkilön luonteesta - toisia uskalletaan helpommin tulla iskemään kuin toisia. Lisäksi arviointia hankaloittaa se seikka, että makuja on monia ja esimerkiksi optimaalista tissien muotoa on siksi mahdotonta määritellä.
vaikkapa kehumiseen baarissa, totta kai vaikkapa tissit esillä oleva nainen kerää huomiota, koska hän näyttää potentiaaliselta yhden illan kumppanilta. Sen perusteellakaan en siis vetäisi vielä johtopäätöksiä.
on huvituksena lukea vanhoja naistenlehtiä, esim. 60-70-luvulta. Ostan niitä kirppareilta. Ja kyllä niissä olevien novellien, mielipidekirjoitusten ym. perusteella naiset ovat silloin olleet vielä paljon enemmän susia toisilleen kuin nykyään. Ja joskus viime vuosisadan alussahan naimisiin pääseminen oli naiselle usein vielä lähes elinehto, joten silloin kilpailu oli vielä kovempaa.
Minäkin olen sitä mieltä, että "naisten välisen solidaarisuuden" ym perään huutelijat kaipaavat yleensä lähinnä solidaarisuutta itseään kohtaan ja pitävät yhtä muiden naisten kanssa korkeintaan niin kauan, kun siitä on heille itselleen jotain hyötyä. Niin toimii ihmisluonto.
On eri asia pitää yhtä ystävän kanssa. Silloin voi tinkiä omista eduistaan. Mutta miksi ihmeessä joku olisi tuntematonta ihmistä kohtaan solidaarinen, jos siitä olisi itselle jotain haittaa?