Uskomatonta tuo karppaus!
Iskee nälkä. Lohkaisen 50g möhkäleen täysirasvaista kermajuustoa ja mutustelen sen. Nälkä lähtee, vähän tulee jopa öllö olo. Kalorit alle 200.
Ennen saatoin keittää saavillisen spagettia, vetää sen peston kanssa samanlaiseen nälkään, saada liki 500kcal... ja hetken päästä taas nälkä.
Uskottava se on: rasva ja proteiinit PITÄVÄT nälkää jopa tällaisella syöpöllä.
Kommentit (39)
Mutta ei kaikki pysty syömään noin. Mä en kerta kaikkiaan saa alas isoa rasvakönttiä ja pekonia ja paistettua sitä ja tätä koko aikaa.
Syön paljon myös vaikkapa lihaisia tai juustoisia (feta-, vuohenjuusto- tms) salaatteja joihin lorauttelen ronskilla kädellä oliiviöljyä. =)
ap
Mun äitee söi maalaisihmisenä just punaista lihaa, voita, täysmaitoa, ym. ei mitään kevyttuotteita ja kuoli 66v. sydänkohtaukseen, mihin hänen suvussaa on suuri taipumus, siis alle 70v. kuolla ja mahdollisesti jo 50v. Ei, minua ei tuohon saada ylipuhuttua.
Hän ei varmaan jättänyt ruokavaliostaan mitään pois?
Mä syön usein lounaaksi töissä pienehkön pasta-annoksen ja pärjään sillä loistavasti iltaan asti. Mulla tosin ei ole ikinä ollut mitään ahmimis- tai syömishäiriöitä.
Ei minkään laihdutuksen pääasia ole poistaa nälkää, nälkää pitää oppia sietämään. Olen hoikka koska minulle ei ole mitään haittaa siitä että minulla on nälkä monta kertaa päivässä.
Ja syön siis ihan mitä tahansa milloin tahansa.
Mä syön usein lounaaksi töissä pienehkön pasta-annoksen ja pärjään sillä loistavasti iltaan asti. Mulla tosin ei ole ikinä ollut mitään ahmimis- tai syömishäiriöitä.
Hiilarihimo. En tunnu tulevan pastasta, leivästä tai riisistä millään kylläiseksi. =/
ap
Ei minkään laihdutuksen pääasia ole poistaa nälkää, nälkää pitää oppia sietämään. Olen hoikka koska minulle ei ole mitään haittaa siitä että minulla on nälkä monta kertaa päivässä.
Eikä itseasiassa tarvitsekaan.
mutta esim. iotse syön vain kun on nälkä, ja lopetan kun olen kylläinen (en ääriään myöten ähkytäynnä). Ei ole koskaan ollut paino-ongelmia.
-toinen hoikka
Eikä itseasiassa tarvitsekaan.
On vaarallista munuaisille, älkää nyt vetäkö sitä liikaa rasvakammossanne. Sitä paitsi, kyllä rasva pitää nälkää paljon paremmin, jopa kakasi kertaa paremmin kuin prode tai hiilari.
mutta esim. iotse syön vain kun on nälkä, ja lopetan kun olen kylläinen (en ääriään myöten ähkytäynnä). Ei ole koskaan ollut paino-ongelmia.
En myöskään syö turhia välipaloja tai pullia kahvin kanssa. En tykkää karkista, ja sipsejäkin jaksan syödä pienen kupillisen kerrallaan.
Eikö nälkä ole ihan normaali asia? Miksi se on niin kamala mörkö ettei sitä saa tulla eikä hetkeäkään kestää?
Rasva ei nälkää pidä poissa, proteiini kylläkin. Sitäpaitsi, minulla hiilarit (hedelmistä saadut, joskus leivästä, riisistä tai perunasta saadut) pitävät nälän poissa monta tuntia. 8 parhaimmillaan :) Pystyykö sinun oksettavan rasvainen mötikkäsi (jota kutsut juustoksi) siihen?
Kokeilin joskus syödä aamulla kaurapuuroa lautasellisen. Tulos: kurniva nälkä tuli jo 9-10 välillä, kun ilman puuroa nälkä tuli 11-12 välillä.
Rasva ei nälkää pidä poissa, proteiini kylläkin. Sitäpaitsi, minulla hiilarit (hedelmistä saadut, joskus leivästä, riisistä tai perunasta saadut) pitävät nälän poissa monta tuntia. 8 parhaimmillaan :) Pystyykö sinun oksettavan rasvainen mötikkäsi (jota kutsut juustoksi) siihen?
Kokeilin joskus syödä aamulla kaurapuuroa lautasellisen. Tulos: kurniva nälkä tuli jo 9-10 välillä, kun ilman puuroa nälkä tuli 11-12 välillä.
Että sori vaan, minun kroppani ei vaadi hirveitä määriä ihraa pysyäkseen käynnissä, jonkun ehkä tarvii.
Sitäpaitsi kahdessakin prisma-dokkarissa todettu juttu: Rekkakuskit (ekassa) ja raksamiehet (tokassa) saivat samakaloriset annokset, vain ravintoaineiden suhde oli eri. Proteiinipitoisin piti nälän poissa molemmilla parhaiten.
PS: voisit olla vähemmän ärtyisä jos kaurapuurossa olisi ollut lisäksi maitoa (proteiini). :P
mikään pakko syödä mitään paistettua, pekonia, mitään ällörasvaista tms. Muniakaan ei ole pakko syödä.
Miltä kuulostaa ruokaisa salaatti oliiviöljykastikkeella? Tai pippuripihvi vihanneslisukkeella, joka nautitaan voinokareen kanssa?
Mutta ei kaikki pysty syömään noin. Mä en kerta kaikkiaan saa alas isoa rasvakönttiä ja pekonia ja paistettua sitä ja tätä koko aikaa.
Proteiinipainotteinen ruokavalio saattaa altistaa aikuistyypin diabetekselle, tuoreet hollantilaistulokset vihjaavat. Erityisesti liha- ja maitoproteiini liittyvät suurentuneeseen sairastumisriskiin.
Diabetes Care -lehdessä julkaistujen tulosten mukaan noin 90 grammaa päivittäin proteiineja syövän riski sairastua oli kaksi kertaa suurempi kuin noin 60 grammaa nauttivan. Riskiä suurensi myös se, jos henkilö käytti proteiineja energianlähteenä hiilihydraattien ja rasvan kustannuksella.
Proteiineihin liitetty diabetesriski saattaa tulosten perusteella mahdollisesti rajoittua hoikkiin ja normaalipainoisiin.
Havainnot ovat mielenkiintoisia, sillä yleensä tutkimuksissa on keskitytty rasvojen ja hiilihydraattien diabetesvaikutuksiin proteiinien jäädessä vähemmälle huomiolle.
Tutkimus perustuu 38 000 aikuisen terveystietoihin, jotka kerättiin osana laajaa terveystutkimusta. Kymmenen vuoden seurannan aikana runsaat 900 osallistujaa sairastui aikuistyypin diabetekseen.
Uutispalvelu Duodecim
noin 90 grammaa päivittäin proteiineja syövän
Tuo on aika mielenkiintoinen määrä. Tuo proteiinimäärä on nimittäin ihan linjassa virallisterveellisten ravitsemussuositusten kanssa, proteiinia pitäisi olla 10-20 % kokonaisenergiansaannista. Tuo 90 g on 360 kcal, joka taas on 18% 2000 kcal kuluttavan päivittäisestä annoksesta. Kulutus on aika alhainen jos jää 2000 kcal päivässä, joten kaikki, jotka noudattavat virallisia ravitsemussuosituksia, ovat tuon uutisen mukaan vaarassa sairastua diabetekseen. Kummasta diabeteksestä muuten oli kysymys? Onneksi VHH on rasvadieetti, ei tarvii pelätä liikaa proteiinia.
noin 90 grammaa päivittäin proteiineja syövän
Tuo on aika mielenkiintoinen määrä. Tuo proteiinimäärä on nimittäin ihan linjassa virallisterveellisten ravitsemussuositusten kanssa, proteiinia pitäisi olla 10-20 % kokonaisenergiansaannista. Tuo 90 g on 360 kcal, joka taas on 18% 2000 kcal kuluttavan päivittäisestä annoksesta. Kulutus on aika alhainen jos jää 2000 kcal päivässä, joten kaikki, jotka noudattavat virallisia ravitsemussuosituksia, ovat tuon uutisen mukaan vaarassa sairastua diabetekseen. Kummasta diabeteksestä muuten oli kysymys? Onneksi VHH on rasvadieetti, ei tarvii pelätä liikaa proteiinia.
että pääsisi vähemmillä kaloreilla...
Syökää vähemmän niin laihdutte. Ei kovin vaikeaa.
läskiksi niin ei tarvitse vetää pelkkää juustoa kaksin kourin.
Aamulla söin viilin ja kahvin ja leivän. Päivällä kahvin ja pullan ja omenan.
Nyt juuri välipalaksi otin salaattia ja muutaman hapankorpun.
Illaksi teen pizzaa.
Muutama lasi maitoa tulee juotua päivässä.
Tällaista tänään ja huomenna taas jotain muuta. Ja eipä ole tarvinnut kuureilla kun harrastaa liikuntaa ja syö vain nälkäänsä.
ravinnon vajauksesta. Se on normaali tunne, mutta nykyään yhä harvempi tunnistaa nälkäänsä vaan syö lisää ennen nälkää. Nälkään saa syödä. Nälässä ei tarvitse olla. Nälkäisenä ei tarvitse ahmia vaan voi syödä pienen välipalan nälän poistamiseksi.