***LOKAKUISET***
Aloitan lokakuisten pinon. Puhaltakoon raskautumistuulet meihin kaikkiin vuoden vaihtumisen kunniaksi!!!
Helene kp.2/22-29, yk.12
Kommentit (662)
OLLIKOLLI suuronnittelut!!
Muistaakseni rv.7+ alkaa syke näkymään. Minä myös ajattelin kysellä ekaa neuvola-aikaa jo rv.7-8 kun pääsee lääkärille ja täällä ultraavat aina lääkärikäynnillä. Mullakin tuulimuna oli pari vuotta sitten,todettiin rv.10+5 ja lisäksi 2 keskenmenoa ollut niin aattelin että ajoissa ultraan. Jos eivät ota niin aikaisin niin käyn yksityisellä, mut tuo rv.7+ taitaa se sykkeen näkymisen raja olla. POMENA seuraavaksi mukaan plussajunaan!!
Onnea Ollikolli ja muutkin; Heleneä en ainakaan ole vielä onnitellut. Suuret onnittelut! Ja Rupikonna ja ketä muita olikaan! Kauheesti plussia :) Hieno juttu!
Tosiaan rv 7+ alkaa sykkeet näkymään ultrassa. Näkyy yleensä jo rv 6 mutta, jos viikot on epävarmat (pitkä/lyhyt kierto) kannattaa mennä vasta rv 7 jälkeen,jotta varmasti näkyy. Ainakin jos yksityiselle menee. Ei mene sitten rahat hukkaan :) Ja riippuuhan se paljon ultralaitteestakin, koska näkyy ja mitä. Meillä ainakin tk:ssa on niin surkeat ultrat että hyvä kun rv 10+ näkyy syke. Ja toisaalta sit taas yksityisillä on usein ihan huippulaitteet.
Lumi, tervetuloa jännäilemään! Mä kuumeilen kolmatta ja tämä kuumeilu on jo saanut ihan uudet mittasuhteet. Kyllähän nuo 2 ekaakin kuumeilutti, mut nyt on otettu kovat otteet käyttöön. Meinaan ovis-tikkuja ym. Ja nyt kun tärppiä ei ala kuulumaan niin kuume sen kun yltyy ( ja paniikki ) ;) Ekahan sai alkunsa tokasta kierrosta ja toka ekasta :) Ja nyt mennään jo neljättä.
).(
Ovista olen bongaillut pari päivää. Kovin haaleaa näyttää. Tässä vaiheessa pitäis jo näyttää musta vahvempaa. Onkohan nyt sitten pitkä kierto tulossa? Limoistakaan ei tietoakaan. No peiton heiluttelu on joka tapauksessa aloitettu kun kerran aika on :) Tänään en vielä kyllä ole tikuttanut.
Jepsis kp 15/29-31
Kävin zumbassa ja sen aikana alko inhottavasti tuntemuksia alavatsassa,vähän sellaista menkkamaista, ja alaselkää vihlomaan! Koitin kyllä sitten tehdä liikkeet mahdollisimman rauhallisesti.. Voi ei kunhan en nyt pilannut mahdollista alkavaa raskautta kun lähdin sinne hyppimään! :`(
kuinka nopeaa alkio kiinnittyy kohtuun hedelmöityksen jälkeen? Onko se juuri se viikko,vai voiko jo aijemmin?
Ensiksi ONNEA TOOOOSI PALJON KAIKILLE PLUSSANNEILLE, voi miten hienoa :) Ottakaahan meitä muitakin sitten plussajunaanne mukaan :)
On ollut niin kiireinen viikko ettei ole ehtinyt pyörimään täällä ihmeellisessä virtuaalimaailmassa :) Mutta vino pino oli tekstiä tullut luettavaksi, mahtavaa, että meitä on näin paljon.
Tiedättekös, kävin hakemassa eilen vähän vauvapöpöjä sylittelemällä kahden viikon ikäistä pikkuprinpsessaa :) aivan ihana. Hieman tietysti alkoi mietityttämään synnytysruljanssi, kun kuulin kertomusta tuoreelta äidiltä...Mutta kai se luonto ohjaa meitä ja viimekädessä terveydenhuollon ammattilaiset. Ja turhahan sitä vielä on miettiä, kun massussakaan ei ketään vielä ole :)
Täällä on alettu ässäilemään jokatoinen päivä...ja pidemmän kaavan mukaan, kun en nyt ole varma noista kiertopäivistäni...tuhrua tuli 8 pv sitten, sit välis pari limapäivää ja sit vasta kunnon vuoto. Aloitin uuden kierron laskemisen kuitenkin tuosta tuhrusta.
Nyt on kuitenkin aika levollinen mieli verrattuna viime kuun (yk1) hötkyilyyn. Ekalla kerralla tikuttelin ovista ja tein tuhannet :) raskaustestis, nyt ajattelin mennä ilman testailua, myös oviksen suhteen...
Joku kyseli viikolla hyvää punaviiniä. Itse en ole punkun ystävä, paitsi
Lambrusco Grasparossa di Castelvetro Amabile il Fojonco. Maistuu marjamehulta ja uppoaa ainakin minulle ja on hieman hiilihappoisentuntuinen. Sitä onkin varattuna kaappiin :)
Niin, ja uhmasin luontoa ja ostin tänään kaksi pikkubodyä. En voinut vastustaa...toivottavasti tää nyt kostaudu mulle, mut oli ihan pakko :)
Kivaa viikonloppua kaikille :)
t. Elle
Hei kaikki!
Kirjoittelin joulunaikaan tuolla syyskuisissa, tässä kierrossa en ole kerennyt muuta kuin lueskella muiden juttuja, kun taas työt alkoi. Onnea valtavasti kaikille plussanneille, ja tsemppia kaikille vielä jännääville.
Tähän kiertoon odotukset oli tosi alhaalla, oikee puoli kun on venyttänyt kiertoja yleensä tosi pitkiksi, nytkin ovis tuli vasta kp.23. Dpo7 eteenpäin kuumeinen olo ja jäätävä väsymys on kuitenkin vaivanneet, samoin rintoja on pistellyt ikäänkuin "sisältäpäin". Kun tänä aamuna löysin itteni keittiöstä aamuviideltä sämpylä kädessä (valtava nälkä, en pystynyt nukkumaan!), ajattelin että on ehkä syytä tehdä raskaustesti. Selvästi havaittava pikku haamunen siihen liuskaan ilmestyi, nyt siis dpo12. Toivottavasti vihdoin on oikeesti tärpännyt, yritystä kun on ollut viime keväästä saakka ja välillä onnistuminen on tuntunut täydeltä mahdottomuudelta.
Ajattelin kirjoittaa, jos tämä vaikka antais toivoa muille "pitkänmatkalaisille" ja pitkästä kierrosta kärsiville. Ja nyt oli muuten eka kierto kun join desin punkkua dpo.0-10, en tiedä oli sillä merkitystä mutta suosittelen kyllä lämpimästi!
Onnea matkaan kaikille!
t. Mallu, joka ei ole palstaillut eikä tässä kierrossa pysäkillä odotellut, mutta hyppäsi plussajunaan salamatkustajaksi(toivottavasti kestää kyydissä).
LUMI: Älähän panikoi. :) Ei liikuntaa ja muuta normaalia elämää kannata ruveta pelkäämään liikaa. Kyllä se vaavi siellä mukana kestää varmasti, jos sen on tarkoituskin kestää. :) Tsemppiä sinne!
MALLULLE PALJON ONNEA!! :)
Muiden juttuja silmäilin nyt vain nopeasti läpi, kun on vähän kiirus aikataulu.
Itse olen sitä ovista alkanut odotella pikkuhiljaa. Eihän se vielä ihan käsillä ole, mutta ei malttaisi odottaa. Eilen ässäiltiin ja ensi viikolle täytyy yrittää ainakin joka toinen päivä. Onneksi onkin miehen aamuvuoroviikko, joten normaalistikin ehditään silloin olemaan enemmän yhdessä, joten ässäillytkin kuuluu aina ohjelmaan.
Marjana kp 11/30-37 yk 11
Täti ei ole tullut vaikka pe piti alkaa, en ole vielä uskaltanut testata, kait se täytyis viimeistään alkuviikosta testata. Mä vaan niin pelkään että testi näyttää negaa. Mulla on kyllä täti tullut aina säännölisesti ja vielä aina aamulla ennen töihin lähtöä. Testejä kyllä löytyy muutama että kyllähän sitä vois testata. Voi kun olis rohkeutta.
Mammuska kp 29/26-28
Rohkeesti vaan testaamaan mammuska! :)
Itsellä oli ilmeisesti ovis eilen (kp19). Pari tuntia oli illalla alavatsa niin kipee ettei istua pystynyt ja sitten helppas. Nyt vain jäljellä sellasta pikkasta jomotusta tietyissä asennoissa. Lämmöt olleet alhaalla vielä eilisen, mutta tänään on hienoista kohoamista. Peittoja heiluteltiin edellisen kerran viimeiseksi maanantaina joten saa nähdä riittikö eiliset ässäilyt nyt sitten tässä kierrossa. Toivotaan niin! :)
MAMMUSKA testaamaan jo!! Itse tein aamulla pelkän Davidin ja ei se tasavahva ole edelleenkään..tosin aivan selvä plussa kuitenkin. Huomenaamuna teen sekä Davidin että Pregentin, luulisi että Pregent jo aikas tasavahva aamulla kun onhan se viiva siihenkin vahvistunut koko ajan vaikka luulin eka ettei vahvistu. Oon nimittäin säästänyt kaikki nuo tehdyt testit ja laittelin ne riviin niin selvästi huomaa että on se vahvistunut koko ajan, sitä ei vaan silleen silmä näe ellei just riviin laita niitä testejä. Ke ja to testit ovat nimittäin vielä ihan hirveän valjuja viivoja ja nyt la ja su testit jo aivan selviä punaisia viivoja. Hulluutta tämä testailu kyllä on, mutta mikäs tuossa kun testejä kaapista löytyy:) Huomenna jos ei mitään vuoda, niin alan käyttää rv-merkintää:) Ja miksi vuotaisi, raskaanahan minä oon:) Ei vaan osaa luottaa yhtään että kaikki menisi hyvin, kukaan ei ole luvannut mulle että saan tän lapsen.
Helene kp.28/22-29, yk.12, dpo.14
ps.voin huomenna yrittää kuvata tuon testijonon jos näkyisi miten viiva vahvistunut, tänään en voi kuvata kun muksut kotona enkä kyllä kerro mitään heille:)
tälläkertaa Ollikollille ja salamatkustaja-Mallulle;) Ja vähän vaikuttais siltä, että Mammuskakin hyppää plussajunaan kunhan uskaltautuu vaan testaamaan!! On muuten aika vauhdilla tullut noita plussia...mitenhän loppukiertolaisten käy, jatketaanko marraskuisiin...no, toivottavasti joku paikallisjuna nappaa meidät kyytiin!
Lumi, zumbatunnin jälkeen pitää tuntuakin tolta mitä kuvailit. Siksi se onkin niin hyvä liikuntamuoto, vahvistaa keskivartalon lihaksia!
Mulla on tänään ollut pientä menkkajuilintaa vatsassa...toivottavasti ei ole sitä mitä epäilen!
T.Wilpuri kp23/27-30
Pomena kp33/33 yk1
Mammuska kp 29/26-28 yk 4
Tuutuli kp 28/28-32 yk 11
Lindaliina kp 27/30
Anju kp 26/36 yk 2
Crystal kp 25/25-29 yk 5
Elmu kp 24/? yk 1
Wilpuri kp23/27-30 yk 10
Minni86 kp 22/27 yk 13
Arianna kp 21/27-28
Martta 20/27-33
Uuve kp 18/30 yk 3
Kokis kp 18/26-28 yk 4
Vattu kp 17/n.28
Jepsis kp 16/29-31 yk 4
Lumi kp 14/30-32 yk1
Miina kp 13/25-28
Marjana kp 11/30-37 yk 11
Tähtisafiiri kp 10/29 yk 10
Krislee kp 10/? yk 3
Minny kp 10/31 yk 7
Hipskukka kp 10/28 yk 3
Eleanora kp 9/30
Elle80 kp 9/23-28 yk1
Maatis 8/28-33 yk3
Höttis 8/27 yk2
Mermaid kp 7/28-30 yk 5
Pullis kp 4/30 yk 3
Alexandra, kp 4/27-32, yk2
Tellu
Eve
Miiru75
Lumi
+Plussanneet+: ONNEA!!!! ja tarrasukkia!!
Sandokai kp 30/30 yk 1
Helene kp.24/22-29, yk.12, dpo.10
Rupikonna kp 30/28-30
Ollikolli kp 32/28
Mallu84 dpo12
Helene mä oon ihan tarkoituksella jättänyt noi plussanneiden kp:t päivittämättä ku ajattelin että olis kiva porukoiden tietää koska plussa/haamu teille tuli.. ku tehän periaatteesa meette rv.. jotain eikä enää kp.
Kyllä se plussa sulla selväti vahvistuu joten ei mitään hätää.. (=
*Muoks* ILTIS MÄ TARVIN SUN APUA!!! eli kokeilin piruuttani eilen donnatestin (testaa siis estrogeenin pit.) ja se näytti et olis muka ovis vaikka kp oli 21 ja terolutit käytössä ja yks ovis oli varmasti kp 14.. MITÄ HIT...? Maha oli kipeä ihan samalla lailla ku ennen menkkoja koko eilis illan vaikka niiden pitäis alkaa vasta viikon kuluttua... Pliis kerro et voiko toi estrogeeni pitoisuus olla korkee muulloinki kun vähä ennen ovista??? siinä oviksen jälkeen nimittäin näytti et se pitoisuus kyllä laski selvästi.
MAMMUSKA: Rohkeutta testaukseen! Toivotaan, että saat kaksi viivaa testiin sitten, kun uskaltaudut testaamaan. Ymmärrän kyllä, että pelottaa se testaaminen, jos ei vaikka tuukaan positiivista. Joskus on parempi, ettei tiedä missä mennään. Plussatuulia +++! Meillä muuten myös auton vaihto edessä. Miehellä on autokuume ja mulla vauvakuume :)
OLLIKOLLI & MALLU: Onnea onnea!!! Nämä uutiset on aina ihan parhaita!
WILPURI: Musta menkkajuilinta tossa vaiheessa kiertoa kuulostaa hyvältä! Siellähän vois olla jotain tapahtumassa! Tai sitten ei merkkaa mitään, kuten mulla yhdessä kierrossa. Oli siis menkkakipuja kahteen otteeseen parin päivän välein juurikin tossa vaiheessa suunnillee, mutta ei tullut menkkoja kuitenkaan. (Tai tulivat, mutta vasta ihan ajallaan.) Toivotaan, ettei enteile tätiä vielä!
HELENE: Hassua, miten kieli pitkällä sitä odottaa toisten kuvia kusisista tikuista :D! Eli kuvaa tänne ihasteltavaksi heti kun ehdit! Niitä on aina kiva katsella :)
MARTTA: Hyvältä kuulostaa ässäilyn ajoitus ainakin. Toivotaan parasta. Nyt vielä pari viikkoa jännäilyä miten käy!
LUMI: Tervetuloa! Tuskin oli zumbasta muuta kuin hyötyä! Mulla tulee välillä menkkatuntemuksia raskaamman liikunnan kanssa silloin tällöin. Esim. viikko sitten kun liikuin normaalia rivakammin niin tuli ihan menkkakipuja, kramppasi niinkuin kuukautisten edellä. Mutta se kyllä loppui, kun rauhoitin tahtia eikä jatkunut enää. Seuraavana päivänä oli ihan ok normaali olo liikkuessa taas.
JEPSIS: Joko on ovis saapunut? Mulla ovis tulee aina ihan yllättäen. Testaan siis ovistesteillä, kun kierto ja omat tuntemukset hiukan hakusessa vielä, ja vahva viiva tulee testiin aina ihan puskista! Vaikka edellisenä päivänä olis ihan haalea haamu tikussa niin seuraava voikin olla jo plussa! Mulla meinas mennä tää ovis ihan ohi, kun odottelin sitä vasta n. kp 16-17 ja tulikin jo kp 12. Lyhyempi kierto siis tulossa.
KOKIS: Mitä kuuluu? Saitko miehen kanssa oviksen hyödynnettyä vai menikö harakoille?
ON: Dpo 5 menossa. Aika matelee... Lämmöt ollut pari päivää mittailtuna 36.9, eli muutaman kymmenyksen koholla. Tänään huomasin tissien kipeytyneen hiukan keskeltä nännien takaa. Eivät siis satu, ellei niitä runno :) Ekassa kierrossa olivat tosi kipeät rintojen sivusta, viime kierrossa ei ollut mitään tuntemuksia. Eli eipä tästä mitään voi päätellä. En ole punaviiniä juonut vaikka tarkoitus oli. Ei vaan innosta jotenkin. Hassusti sellainen olo, että tästä kierrosta vois vaikka tärpätä :) Toivotaan.
Nyt saunaan ja sitten töiden kimppuun. Mukavaa sunnuntaita!
UUVE kp 18/28 dpo 5 yk 3
Testasin tänään digitestillä ja nega sieltä tuli. No ei mikään hirveän iso ylläri. Täti saapuu varmaan pian. No uuteen yritykseen :)
Konsultti ILTIS paikalla ;)
Ei maar, piti muutenkin tulla moikkaamaan teitä kaikkia ja erityisesti Helenelle vastaamaan muutamasta asiasta. Koittakaa jaksaa minua..
HELENE: Sulla on vasta DPO 13 (eiks se niin ollut??9 eli ei edes menkkojen oeltettu pv-määrä. Voit ottaa ihan rauhassa, sillä ETENKIN NOI LIUSKAtestit ei välttämättä tummu edes alussa, vaativat ainakin sen 3-5 vrk, että näkyy jotain muutoksia värissä. Ne voi DPo 10 jälkeen näyttää haamuja ja hyvin vaaleita haamuja, sitten DPo 14 on SE päivä, jolloin pitäisikin vasta jotain näkyä. Eli voit katsoa sen pv siksi, kun olevinana testaisit ekan kerran, kun testaat liuskamallisilla testeillä. Saikohan tästäkään mitää selkoa? DPO 14 jälkeen hormoni lähtee nousemaan hyvin voimakkaasti normaalissa raskaudessa- määrän tulee ainakin tuplaantua muutamassa vuorokaudessa, siksi joka 2.- 3. pv testaus antaa luotettavimman tuloksen HCG määrän kasvusta!! Nyt kun huomenna testaat, se on SE testi, minkä olisit "ennen vanhaankin" saanut ekana, kun varhaisia ym. ei olult. tse muuten en myöskään Early predillä saanut mitään tulosta DPO 11- 15, hienoa... Rahat sain takaisin :). Ota rauhassa, sisälläsi todella kasvaa alkio-vauva, siitä voit olla varma, mutuen HCG:tä ei erity. testaa huomenna ja ke, siinä näykyy voimistuminen parhaiten. Ja ehkä kandee testata esim. viikkonäytöllä kanssa, kun ensi viikon puolelle mennään, eli DPo 15 -->. Itsellä viivat voimistui liki päivittäin, erityisesti DPo 11 lähtien, mutta mä en testaillutkaan liuskoilla...
MINNI: Oletko raskaana ;)? Jos ovis on todistetusti ollut kp 14, nyt viikko oviksesta, eikö? Tai oliko testi plussa kp 14? Silloin ovis on ollut tietenkin vasta kp 15- 17. Ja Donna-testi voi joskus näyttää väärin. JOs se ovisplussa kuitenkin oli siten,e ttä ovis oli 14 pv. epäilisin, että jokin siellä alkaa kiinnittyä. TAI sitten (kuten itselläni arveltiin ensin käyneen, ultra todisti mennellä viikolla kyllä toisin) voi kysessä olla toinen ovis. Eritt. harvinaista kylläkin. Malta 3 pv, sitten voit testailla HCG-määrää, jos o-testikin edelleen antaa plussaa! Jännää. Peukkuja ***
ONNEA OLLIKOLLI ja KAIKKI MUUT PLUSSANNEET!!! Kolkutelkaa meidän syyskuisten ryhmälle, jos sinne saataisiin muutama lokakuinenkin tuttu :)
ILTIS 6+2
ONNEA OLLIKOLLI!!! :))
Tosi hienoa että plussia tulee!!
Pomena, toivottavasti täti pysyy poissa ja saat vielä sinäkin sen plussan.
Ja mammuska, tsemppiä testailuun, plussa sieltä on varmasti tulossa :)
Uuve, jänskättää jo sun puolesta, koska usein se oma "kutina" tärpistä pitää paikkansa, peukkuja!!
Omaa: Vihloo kovasti vasemmalta puolelta aina kun tekee jotain äkkiliikkeitä. Yöllä vihloi kun käänsin kylkeä, ei kiva. Ja aivastus aiheutti sellaisen repäisykivun että huhhuh. Rinnat on turpeat ja niitä pistelee. Tuntuu vähän samalta ku imetysaikana kun maito nousi :D Muuten aika normaali olo. Ei väsytä, ei palele, ei ota hajut nenään. Eli ei mitään sellasia normaaleja raskausoireita. Ens viikko varmasti matelee, viimeinen viikko tälle kierrolle.
Plussaonnea naiset!!
Arianna kp 21/27-28
*muoks* niin ja tietysti TERVETULOA uusille minunkin puolestani!
Meillä kans sama eli kolmatta kuumeilla ja 2 edellistä saaneet helposti alkunsa. Nyt on yk4. kolmesti oon tullut helposti raskaaksi joista yksi oli kohdunulkoinen.
No, päätin etten ota stressiä tästä kierrosta. Ei ole ovistikkuja. Tulee siis jos on tullakseen-meiningillä:D Greippimehua kyllä menee, punkkua en oo vielä testatillut, ehkä pitäs joku päivä poiketa alkon kautta:D
Eleanora
siis apua testit näyttää plussaa, siis mä oon todellakin raskaana, kolmella testillä piti kokeilla.
Viikkotesti näytti 2-3 viikkoa.
Mammuska rv n. 4
Suuret onnittelut mammuskalle, Ollikollille ja Mallulle!
Täällähän alkaa olemaan jo järjettömän hyvä hedelmöittymisprosentti!
Itse jännäilen lokakuiset loppuun saakka. Sitten voisi siirtyä odottajiin. Menkkajuilintaa on ollut jo kaksi viikkoa mahassa. Kuvottavaa oloa jo viikko. Mutta en valita :D
Sandis rv 5+0
Täällä ei mitään erityistuntemuksia. Testaan maanantaina, jolloin kp34. Viimeksi sain haalean plussan vasta kp37.
Pomena kp32/33