***LOKAKUISET***
Aloitan lokakuisten pinon. Puhaltakoon raskautumistuulet meihin kaikkiin vuoden vaihtumisen kunniaksi!!!
Helene kp.2/22-29, yk.12
Kommentit (662)
Alexandra: Sulla alkaa olla tosi jännät paikat, pidän peukkuja ja varpaita pystyssä että täti pysyy poissa. :)
ON: Itsellä on ollut nyt vajaan viikon nännit tosi kipeet, viimeksi kun ässäiltiin piti sanoa miehelle ettei koske niihin, kun sattui vaan. Oon suihkussa katellu, että ihankuin tissit ois kasvaneet (toiveajatteluako?) Tänään sitten menin pidemmän tauon jälkeen taas bodyjumppaan ja vedin urheilutopin päälle. Toppi on ennen ollut mukavan napakka ja rintoja tukeva, mutta ei kiristävä. Tänään en sitten melkein saanut tissejäni sullottua siihen ja kun sain, niin kiristi... hmph. sain kuitenkin jumpattua.
En tiedä voisiko sitten olla joku raskautumisen merkki vai vaan hormonien heittelyä pillereiden lopetuksen jälkeen. Tiedä häntä. Aattelin jo äsken, että oon ihan sekopää, onneks teille voi kertoa eikä kukaan pidä hulluna :D .. miehelle en kyllä viitti vielä mitään sanoa..
Nyt tuli pelkkää omaa napaa, pahoitteluni..
Elmu kp 21/? yk1.
Moro ja iltaa naiset! Kiitoksia tsemppailuista, kyllä tää palstatuki on ihan uskomatonta :) En sitten millään jaksanut odottaa testaamista huomiseen (ylläri) vaan pissin tikkuun heti töiden jälkeen tunnin pidättelyn jälkeen. Ja Apteekin omaan testiin piirtyi alle 30sek 2 lähes tasavahvaa viivaa! Mä olen RASKAANA :)
Nyt saunomaan, mutta ihan valtavasti tsemppiä koko sakille ja nyt siirrytään kaikki samaan plussajunaan! Ihanata viikonloppua :)
Rupikonna omananapaisena
Oon aiemmin tuolla kolmosissa ja km:n kokeneissa kirjotellut, mut jos nyt vaihteeks täälläkin, kun on nyt aktivoiduttu taas tässä yritysasiassa. Mukavan aktiivista porukkaa täällä. Ite käyn harva se hetki kurkkimassa täällä, niin kiva kun on jotain lukemistakin... ;)
Monta plussaakin tänne jo tullut, onnea tuhannesti! Ihanaa!
Meillä siis pari lasta ennestään, kolmatta kuumeillaan. Kaks ekaa raskautta ihan ilman mitään ongelmia, mut sit tuli kaksi rv:n 11 km:a, viime syksynä toinen ja vuos sitten syksyllä toinen. Vajaan vuoden verran siis noitten välissä käytettiin ihan ehkäisyä. Semmosia ikäviä juttujahan ne on, mut niin vaan nyt sit kuitenkin taas alkoi vauvakuume kohota, ja nyt on täys yritys taas päällä. :) Ovis oli ehkä eilen tai sitten on vasta tuloillaan, en niin kauheesti seuraile oireita. Mennään ihan fiilispohjalta. Pari viikkoa pitäis nyt sit tässä jotenkin kestää kehittelemättä mitään oireistoa. Kaikki raskaudet tosin olleet hyvin vähäoireisia. Ja alkaneet helposti 1-2 kierrolla, vähän jännittää miten nyt käy. Tai aika paljonkin itse asiassa. Ja tietty ihan se mahdollinen raskauskin jännittää. Molemmilla kerroilla alkuraskauden ultrissa on sykkeet näkyneet, mut niin vaan huonosti kävi kuitenkin. :( Nyt en oikeen tiedä sit mitä tehdä, kun se plussa jossain vaiheessa tulee. Vaikee on kyl siihen luottaa et kaikki menis hyvin, mutta ehtiihän sitä sitten siinäkin vaiheessa murehtia...
Semmosta napaa täällä suunnalla. Tsempit kaikille! t.VM kp:t ois vissiisti sit 14/n.28
Onpas tänne nyt iskenyt plussa aalto!! :) Onnea teille kaikille tasaväkisesti!! Toivottavasti aalto pyyhkäisee mahdollisimman monta meistä mukaan!!
Tsemppiä myös kaikille joilla jännät hetket käsillä!
ON: Olisikohan tuo greippimehu vaikuttanut myös suun limakalvoihin, kun nyt sen juonnin aloitettuani on suussa ollut jatkuvasti sellainen janon tunne?? Lämmöt ne vaan pysyy hieman koholla koko ajan, tiedä sitten mistä johtuu? Tänään siis kp 10/25-28 ja kuiva kausi loppui sekä vuoroin vasemmasta vuoroin oikeasta muniksen kohdilta nippailee, vasemmalta niin että repii nivusiin asti. Ala selkä ollut todella tukalassa kunnossa, ja päätä särkenyt, mutta ne varmasti ovat ihan tuon muuton syytä.
Todettiin tänään isännän kanssa, ettei koskaan aloiteta omakotitalon rakennusta taikka mitään suurempaa remonttia, kun tämä pelkkä muutto ja uusien huonekalujen kokoaminen jo saa meidät toistemme kurkkuihin kiinni. (normaalioloissa, olemme pariskunta joka ei juurikaan onnistu tappelua saamaan aikaan)
Muuton tuoksinnassa on jäänyt nyt se suunnitelma siitä oviksen tikutuksesta, sekä ässäilyt tältä viikolta vain haaveeksi. Mutta tosipaikat taitaa olla viikonloppuna ;)
Lauantaina juhlimme 27-vuotispäivääni. Tasan seitsemän vuotta sitten juhlimme 20-vuotissynttäreitäni, joiden loppuhuumassa saimme esikoisen aluilleen. Olisikohan viikonloppuna samaa taikaa ilmassa!? ;)
Miina ja epätoisoinen yritys sammuttaa jano!
RUPIS ONNEA! Todella paljon onnea!
Uskomatonta miten alkupäästä raskautuu nyt noin paljon porukkaa! Wau! Jääkö sinne junaan paikkoja meille loppupään ihmisille lainkaan? Toivottavasti. :)
Minulla on yksi Apteekin raskaustesti odottamassa kaapissa. Voi kun sitä pääsisi käyttämään ja näkemään itsekin ne kaksi tasavahvaa viivaa siinä.
Tämä palsta ja te ihmiset olette kyllä korvaamaton tuki. En minäkään miehelle viitsi hössöttää koko ajan. Yritetään muutenkin keskittyä myös kaikkeen muuhun ja toisiimme. Onhan tämä sitä aikaa kuitenkin, että nyt voi nauttia kahdestaan olemisesta. Sitten jos saadaan se kolmas perheenjäsen, niin moni asia muuttuu kuitenkin jossain määrin.
Itsellä toki pyörii tämä raskausasia jatkuvasti päässä ja siksi helpottaa, kun saa täällä käydä lukemassa ja jakamassa kokemuksia ja fiiliksiä.
Marjana
Ollikolli kp 31/28
Pomena kp30/33 yk1
Alexandra84 kp 28/30-32 yk1
Mammuska kp 26/26-28 yk 4
Tuutuli kp 25/28-32 yk 11
Lindaliina kp 24/30
Anju kp 23/36 yk 2
Crystal kp 22/25-29 yk 5
Elmu kp 21/? yk 1 (oli ilm. väärin aiemmin 20 korjasin)
Wilpuri kp20/27-30 yk 10
Minni86 kp 19/27 yk 13
Arianna kp 18/27-28
Martta 16/?
Uuve kp 15/30 yk 3
Kokis kp 15/26-28 yk 4
sopisko Vattu? kp 14/n.28
Jepsis kp 13/29-31 yk 4
Lumi kp 11/30-32 yk1
Miina kp 10/25-28
Marjana kp 8/30-37 yk 11
Tähtisafiiri kp 7/29 yk 10
Krislee kp 7/? yk 3
Minny kp 7/31 yk 7
Hipskukka kp 7/28 yk 3
Eleanora kp 6/30
Elle80 kp 6/23-28 yk1
Maatis 5/28-33 yk3
Höttis 5/27 yk2
Mermaid kp 4/28-30 yk 5
Pullis kp 1/30 yk 3 *isot pahoitteluhalit*
Tellu
Eve
Miiru75
+Plussanneet+:
Sandokai kp 30/30 yk 1
Helene kp.24/22-29, yk.12, dpo.10
Rupikonna kp 30/28-30 ONNEA!!!! ja tarrasukkia!!
Onko muut tähän kiertoon ottanut sitä punkkua? Oon nyt juonut sitä eilen ja tänään (dpo:t 4 ja 5) noin 1 dl illassa. Saas nähdä onko mitään hyötyä. Se Jakobs creek:in punkku on ainakin ihan hyvää jos ei tykkää niistä kamalan kuivista ja väkevistä.. sitä itse juon. Mut tosiaan kannattaa kysyä alkosta ne tietää valita hyvän.
Osaako kukaan teistä sanoa että millaista se mahdollinen kiinnittymiskipu on? onko se jomottavaa niinku menkkakivut vai pistävää??? vai vaihteleeko sekin ihmisestä riippuen?? Oli pari aika kovaa (tosin ertittäin lyhyttä) pistoa tänään keskellä (munasarjoja on kyllä pakottanut mutta ne kivut erotan tästä) tää oli jotenki erilaista. Voihan tää kyllä olla sen leikkauksen jälkikipujakin.. )= kiinnikkeistä tai jotain...
onnea paljon sinnekin!! Tästähän tulee mahtavan hyvä kuukausi! Seuraavana plussan saa huomenna Ollikolli, eikös vaan! Tuut heti kertomaan testin tuloksen, me täällä taas jännitetään;)
VadelmaMama, tervetuloa tännekin! Ollaan ennenkin pyöritty samassa ketjussa;) Meni vaan niin hiljaiseksi toi kolmosten ketju, ettei sieltä paljon vertaistukea löydy:(
Uuve, mä komppaan Marjanaa tossa punaviiniasiassa. Chileläiset on hyviä ja yleensä tasalaatuisia punaviinejä. Niissä löytyy edullisistakin viineistä hyviä vaihtoehtoja. Mutta alkossakin varmaan osataan neuvoa hyvin siinä asiassa;)
Marjana, meille ois myös kolmas lapsi tämä tuleva, jos sitä nyt koskaan tulee. Kyllä sitä välillä miettii, mihin päänsä pistää, kun nyt kuitenkin pääsee jo aika helpolla. Mutta tänään kävi taas kylässä kaveri pienen vauvansa kanssa ja oli se vaan niin suloinen...huh huh!
Joo, pitäisköhän munkin tästä kipaista ottamaan se lasillinen punaviiniä, jos siitä kerran apua saattaisi olla...T.Wilpuri kp20/27-30 yk10
P.S Olit Minni ehtinyt päivittää listankin tällä välin, kun kirjoittelin omaa viestiäni, kiitos siitä! Kysyit kiinnittymiskivuista...niitä on varmaan erilaisia mutta mulla on ollut molemmista lapsista vatsa aivan järkyttävän kipeä koko päivän (oletettavasti kiinnittymispäivä). En pystynyt tekemään muuta kuin makaamaan sängyssä kippurassa! Seuraavana päivänä ei ollut enää mitään.
Täällähän on kunnon plussa-aalto!!!!
Onnittelut kaikille plussanneille!
ON: ei mitään erikoistuntoja. kp33 on sunnuntaina, joten maanantaina testaillaan, jos ei menkat ole sitä ennen alkaneet.
Juu, muistinkin sut kyllä. :) Toivon sulle pikaista plussaa, kyllä säkin oot jo ihan tarpeeks kauan täällä pyörinyt...! On tosiaan hiljanen toi kolmosten pinkka, mä siirryin oikeestaan kokonaan sinne km-pinoon, mutta kiva kirjotella täälläkin kun on paljon ihmisiä ja aktiivista porukkaa. Mä myös mietin sitä, et onko järkeä sitä kolmatta hinkua niin kovasti, kun pinna palaa näitten kahdenkin ihanan, mutta välillä myös niin tosi raastavan tenavan kanssa. ;)
t.VM
Yhdyn myös näkemykseennne Chileläisistä viineistä ne on ollut hyviä melkein poikkeuksetta, mutta nyt tällä hetkellä tosiaan suosikkina toi Jakobs.
onko muilla kokemuksia noista kiinnittymiskivuista olis kiva saada tietää... Mä vähän epäilen ettei taida tästäkään kierrosta tulla lasta eikä pas... voi kauhee XD anteex kielenkäyttöni ottaa vaan jo niin päähän tää kierto nro 13!
koska testaa???
Ollikolli, Pomena, Alexandra84, Mammuska
ONNEA rupikonnalle=)
ON: Täällä täti näyttää VIHDOINKIN poistumisen merkkejä... huh! Pääsee yrittämään oikeasti.
Suhtaudun kyllä erittäin suurella varauksella, että tässä kierrossa tapahtuisi mitään mullistavaa.
Luulen, että näin pian pillereiden lopettamisen jälkeen mahkut ovat pienet ja sitten kun olen poissa sen kriittisimmän ajanjakson.
Mutta onhan se harjoittelukin mukavaa;)
Toivon kuitenkin monta plussaa vielä tähän junaan, itse taidan nähdä perävalot=D
Ensisksi onnea rupikonna plussasta, nyt niitä alkaa satelemaan.
Itse en tiedä milloin testaan, ehkä viikonloppuna jos menkat ei ala, olen vaan nii skeptinen, näin kyllä viimeyönä unta että olin testaamassa mutta en uskaltanut, ovis testin olin tehnyt joka oli plussa.
Nyt pelkään kokajan että menkat alkaa. Yleensä ne alkaa aamulla.
Eilen illalla oli vatsassa outo olo niin piti oikein miehelle sanoa että ei pidä kättä vatsan päällä, hän sitten kysyi että onko siellä vauva, hänhän ei kuumeile ollenkaan, olen hänet tähän iltatähteen vähän niinkuin taivuttanut, niinkuin tohon kuopukseenkin joka menee syksyllä kouluun, poika on hänelle kaikki kaikessa.
Mutta nyt täytyy alkaa valmistautumaan töihin.
Ei huvita, nää 17 vuorot on rasittavia kun seisot tyyliin yhden lapsen kanssa ulkona.
Tulen sitten ilmoittamaan kun jotain tapahtuu joko täti tai plussa, toivottavasti vika vaihtoehto.
Mammuska kp 27/26-28
Helene4: Plussa se on! Onneksi olkoon! Nauti!
Wilpuri: Tuntuu varmasti välillä lohduttomalta! Tsemppiä!
Uuve: Mun mielestä kuulostaa kyllä noi ässäilyjen ajankohdat ihan hyvältä. Älä lannistu! Itsellä on edelleen huonovointisuutta vähän väliä ja sen lisäksi on tämän viikon ollut päänsärkyä aina silloin tällöin. Normaalisti ei ole oikeestaan ikinä päänsärkyä, eikä kyllä mitään huonovointisuuttakin. Tänä aamunakin heräsin huonovointisena. Mutta, vaikka oireita on, niin kyllä se täti vaan kurvasi paikalle ja vielä etuajassa. Eli, eilen tuhrutti jo ja tänään on jo kunnon vuodot. Fiilikset maassa, korkeelta tipuin, niinkun odotettua. Jotenkin tuntuu vielä pahemmalta kuin on kaiken maailman oireita ja nippailuja tällä viikolla ollut, ihan turhaan. Ja sitten vielä täti tuli etuajassa, en ollut henkisesti ehtinyt valmistautua… :/ No, ei kai muuta kun uuteen yritykseen!
Mammuska: No, miten on, onko täti tullut? Oireet vaikuttaa hyvältä! Nyt vaan plussaamaan!
Marjana: Kiitos tsempeistä! Ehkä ensi kierrosta… Viikonloppuna juon kyllä viiniä! Ja syön mudcakea! Ehkä se vähän saa piristymään…
Elmu: Kiitos onnentoivotuksesta! Sun oireet kuulostaa todella hyvältä! Varmasti olet raskaana! Jään jännittämään sun plussausta!
Rupikonna: Onneksi olkoon!!! Mahtavaa!!!! Plussajuna on lähtenyt hyvin käyntiin!
Miina84: Onneksi olkoon tulevien syntymäpäiviesi johdosta! Nyt vaan sama syntymäpäivälahja, kuin 7 vuotta sitten, aluille!
VadelmaMama: Tervetuloa!
ON: Kuten jo kirjoitinkin, niin täti tosiaan kurvasi paikalle etuajassa jo eilen. Mieli on maassa. Eiköhän sitä sitten viikonlopun jälkeen taas osaa asennoitua asiaan paremmin ja lähteä vaan uuteen yritykseen. Olisin toivonut, kuten kaikki täällä totta kai, että olisi tärpännyt nyt. En oikeastaan haluaisi marras- tai joulukuussa laskettua aikaa. On ne pimeimmät kuukaudet vuodesta. Mutta toisaalta, raskautumista ei voi tilata, joten jatketaan edelleen yritystä ja tärppää kun tärppää. Tätä ei vaan voi suunnitella ihan loppuun asti.
Mutta, nyt kaikki plussaamaan!
Hyvää viikonloppua kaikille!
Alexandra, kp2/27-32, yk2
Onneksi olkoon kaikille plussanneille tasapuolisesti. Uusi kun olen niin on nuo nimimerkit vielä vähän hakusassa :)
Ja niille joilla täti on tullut kylään niin tsemppejä. Nokka kohti uutta kiertoa ja yritystä!
Omassa tilassa ei ihmeempiä. Laskeskelin että nyt olisi 18 kierron pv ja lämmöt alhaalla, että ei ole kait sitten vielä ovis tapahtunut. Tää nyt kyllä povaa sitten kiertoa 30 päälle. Viime vuodelta löysin kalenterista joitain merkintöjä kirrosta ja ne vaihtelivat 27 ja 33 välillä. Kahden edellisen raskauden aikana muistelen oviksen olleen 18 taikka 19 pv yleensä, mutta vaihtelevathan nuo. Greippimehua on täälläkin alettu litkiämään :)
Mukavaa viikonloppua kaikille! Itsellä tänään kaverisynttärit tiedossa. Josko sitä relaisi ja joisi muutaman siiderin...
Ja ensimmäiseksi ONNEA Rupikonnalle!! Hienoa että plussia ropisee, niin pitääkin :))
Ketkäs on seuraavat testaajat? Ollikolli ja mammuska taisi ainakin olla ihan kierron lopussa, tuokaapa tekin plussat kehiin :)
Omaa: Tissit on koko ajan kipeämmät ja äkkiä noustessa vihloo vasemmalta. Ei nämä mitään raskausoireita ole, koska vasta viikon päästä ollaan kierron loppupuolella. Oon muutenki yrittäny olla liikaa seurailematta omia olotiloja, mutta kyllä sitä kaiken normista poikkeavan rekisteröi.. Lämmöt on koholla, 36,89C näytti tänä aamuna, kun normaalisti mulla lämmöt siinä 36 paikkeilla. Ois pitäny vielä merkkailla johonki ylös noita omia lämpöjä, ku en nyt muista millon ne alkoi nousemaan.. Lämpöjä mittailemalla on mun mielestä helppo ennustaa millon menkat alkaa, ku ne takuuvarmasti tipahtaa vähän ennen ku täti tupsahtaa kylään.
Ootteko muut huomannu, että eri vaiheessa kiertoa hiukset rasvoittuu nopeammin? Mua ärsyttää, ku nyt näyttää, että joka päivä on pakko pestä hiukset (ainakin jos meinaa mennä ihmisten ilmoille ilman pipoa.. ;)) Tosi nopeasti rasvoittuu hiukset, eikä tällaista ollu vielä viikko sitten.
Tsemppiä kaikille, joille täti tuli kyläilemään. Ja ovista odottaville ahkeraa touhuilua ;)
Tärppionnea kaikille, toivotaan että niitä plussia kopsahtelee paljon!!
Arianna kp 19/27-28
kyllä olen huomannut minäkin, että hiukset on likaiset aina ennen tädin kyläreissua.
Ei ole kivaa, kun sillon on muutenkin aina niin epämukava olo=(
ALEXANDRA: Kehvelin täti! Pahoittelut. :(
Minä en ole kiinnittänyt tuohon hiusten rasvoittumiseen mitään huomiota, mutta toisaalta harrastan hikiliikuntaa lähes joka päivä, joten joudun hiukset pesemään kuitenkin joka ilta.
Mutta kyllähän se kierron mukaan varmasti voi vaihdella.
Tänään tuli jostain syystä ihan kirkasta vuotoa. Ei se oikeastaan ollut valkovuotoakaan vaan ihan kirkasta. Hassu ajankohta jotenkin, kun ei olla vielä lähelläkään ovista ja menkatkin loppui oikeastaan toissapäivänä. Noh, tuo tuskin on kovin merkityksellistä tässä vaiheessa.
Mukavaa viikonloppua kaikille! Tämä tyttö on reissussa pari päivää, joten saa nähdä tuleeko edes koneella käytyä. Ehkä vielä tänään illalla.
Hitsit, pitääköhän sitä pakata greippimehutölkkikin mukaan. =P
Marjana kp 8/30-37
RUPIKONNA suuronnittelut!!! Omaa napaa: meinasin saada järkytyskohtauksen aamulla kun tein Mammaksin HERKÄN eli Davidin 10-herkkyyksisen ja juuri ja juuri erottuva haaleista haalein viiva tuli. Kauhuissani tein sitten Pregentin samasta pissasta ja tulihan sieltä eilistäkin hiukan vahvempi plussa. Siis nyt sanon sitä jo ihan plussaksi, oli vahvuudeltaan noin puolet kontrolliviivan vahvuudesta:) Että varoituksen sana noista ns.herkistä testeistä, että näyttävät kyllä päinvastoin kuin lupaavat, samahan oli jo keskiviikkona että Sofin herkkä oli haamuista haamuin jota oli vaikee ees tulkita, mutta päiväpissan Pregent oli aika selkeä punertava viiva. Pikkuhiljaa alan uskoa että sitä on kuin onkin raskaana:) Tuntuu hassulta että vihdoin kun testiin alkoi saada toivottua tulosta, niin minusta tuli testien suurkuluttaja..keskiviikosta asti tehnyt jo 5 testiä ja 7 testiä odottaa kaapissa:) Ihan hävettää myöntää..Huomenaamulla teen sekä Davidin herkän että Pregentin, lähinnä siksi että saan tuosta aamupissan Davidista vertailutestin tuleviin, koska niitähän tuli Mammaksilta 6kpl joista 5kpl jäljellä. Kai niissäkin vahvistuu se viiva sitten koko ajan(?). Enempi luotan tohon Pregentiin kylläkin, siksi huomenna teen sen myös aamulla etten hermoile pelkän herkän testin varassa. Maanantaille säästän viimeisen Pregentin, silloin sen oltava jo tasavahvoilla viivoilla jos kaikki hyvin. Eli metsästän sitä tasavahvaa tulosta, siksi näin paljon testailuja. HULLUA!:) Nyt jokainen odotusjunaan mukaan!
Helene kp.26/22-29, yk.12, dpo.12
ps.kuten sanoin, vasta maanantaina uskallan ehkä alkaa käyttää rv. se kumma pelko on varmasti läsnä piiitkään:/
Pahoittelut Alexandra! Kesävauva olis kiva. Esikoinen syntyi kesäkuussa. Mun kaveri sai vauvan samanan päivänä kuin minä ja hänen vauvansa oli tosi itkuinen ja halusi tissiä _koko ajan_ ja hän nyt toivoo, että seuraava syntyisi talvella. Hänellä kuulemma meni kesä ihan ohi kun istui vaan sohvalla imettämässä vauvaa. Talvella voi sitten istua ja imettää sohvalla :)
Mut toisaalta kaikki kelpaa!
ON: ei mitään oireita. Olo on kyllä vähän sellanen että raskaana ei taideta olla. Ainakaan ei ole sellanen olo kuin viime kerralla raskautuessa. Maanantaina testaillaan, jos sitä ennen ei tätiä näy.
PULLIKSELLE pahoittelut!
ALEXANDRA: Näin olen ajatellutkin aina, että kun menkat alkaa, niin se on hyvä syy avata pullo jotain hyvää viiniä.
Lohduttaa edes hieman siinä kurjuudessa. Kyllähän meillä melko ahkerasti ässäillään ylipäätään, mutta oviksen ajankohta on kyllä hyvä
tietää, koska välillä taas menee työt ja menot niin ristiin, että ässäilylle on vaan järjesttävä aikaa, ettei mene tärppipäivät ohi. Miehen iltavuoroviikoilla voi tulla
juuri se kriittinen 5 päivän tauko, jos ei tiedä oviksen olevan juuri silloin. Siksi minä sen ajankohtaa aina jännäilen.
Älähän sinä luovuta siellä! Kierto noin lopuillaan, niin nyt toiveet korkealle! :)
HELENE: Plussaltahan tuo näyttää! :) Älä liikaa jännitä. Parin päivän päästä teet sitten aamupissasta testin uudestaan, niin on varmaan jo vahvistunut tuo viiva. Mahtava juttu, kun sinullakin noita
yrityskertoja oli takana useita!
WILPURI: Pidetään peukkuja, että tärppäisi teilläkin tästä kierrosta!
UUVE: Kannattaa kysyä Alkon myyjiltä ihan sellaista helposti juotavaa punkkua. Niillä on melkoisen hyvä käsitys niistä viineistä oikeasti ja osaavat suositella sopivaa. Eihän sitä
tarvitse kertoa mihin tarkoitukseen sitä ostaa. Sanoo vaan, että tulee ihmisille, jotka eivät ole tottuneita punaviinin juojia. Itse pidän chileläisistä viineistä sekä valkkarina että punaviininä. Ne on melko kuivia kyllä, että toiset taas ei pidä niistä.
MAMMUSKA: Milloin meinaat testata? Jännät hetket käsillä...
Omassa navassa ei mitään uutta. Greippimehua lipitän ja odottelen miestä kotiin.
Turhauttavan pitkältä tuntuu aika, kun ainakin 3 viikkoa vielä siihen, että pääsee itse jännäilemään onko tärpännyt..
Marjana kp 8/30-37 yk 11