Miksi kaikki viljelee täytesanaparia Niin sanotusti?
Joka hemmetin asia on niin sanotusti niin sanotusti!
Kommentit (20)
En ole kuullut kenenkään sanovan niin.
Toinen yleensä turha on "itse asiassa".
Tavallaan se kuuluu niin ku asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan se kuuluu niin ku asiaan.
Näinhän se tavallaan niin sanotusti on itse asiassa. Niinku palttiarallaa suunnilleen.
Moni aloittaa kysymyksen siis tai elikkä sanoilla.
Vierailija kirjoitti:
Moni aloittaa kysymyksen siis tai elikkä sanoilla.
Siis ööh alottaako jotkut ihmisjoukot kysymyksen tolleen? Elikkä mitäh ihmettäh?
Vierailija kirjoitti:
Asutko maakuopassa erämaassa?
Vierailija kirjoitti:
Ketkä kaikki?
Öööö tervetuloa vuoteen 2025
Vierailija kirjoitti:
Tässä ihan viikon sisällä moni media niin sanotusti viljelee tuota Niin sanotustia. Googlaa Niin sanotusti viimeinen viikko. On molempia iltapäivälehtiä, Lapin kansaa, YLEä, Salon seudun sanomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ihan viikon sisällä moni media niin sanotusti viljelee tuota Niin sanotustia. Googlaa Niin sanotusti viimeinen viikko. On molempia iltapäivälehtiä, Lapin kansaa, YLEä, Salon seudun sanomia.
STT, Satakunnan Kansa, Journalisti, Tekniikka & Talous, ja lista niin sanotusti jatkuu.
Niin sanotusti lausutaan lyhennettynä: ÄNÄS
Yrittäkää muuttaa mun mieli?
Samaa ihmettelen. Jotain se yrittää sanoa.
Ööh nimittäin, itse asiassa kutakuinkin palttiarallaa kaikki niinku käyttää niin sanotusti.
Vierailija kirjoitti:
Niin sanotusti lausutaan lyhennettynä: ÄNÄS
Yrittäkää muuttaa mun mieli?
Änänäs on niin sanotusti mäntyomena. Än-äs taas niin sanotusti lyhenne sanoista niin sanotusti.
Koska ihminen on matkiva olento, joka ottaa käyttöön liikkeellä olevia termejä, kun huomaa muidenkin käyttävän. Joku "random" tyyppi, tai ihan "randomisti" on myös yksi tällainen. Ihan hyvin voisi sanoa "satunnainen".
Muistelen että Virossakin on tämä sananparsi. Jotenkin sanoi että "nii õeldatud". Jäin ihmettelemään että mitä, mutta ilmeisesti juuri tuo "niin sanotusti" oli se mitä tarkoitti.
Se on kyllä niin sanotusti ärsyttävää.
Hiukan kuin viranomaisten puheessa aina sanotaan "lähtökohtaisesti" tai "pääsääntöisesti", jotka molemmat voidaan aina korvata sanalla "yleensä". Mutta kun "lähtökohtaisesti" tai "pääsääntöisesti" siltä, että millään muulla tavalla ei koskaan toimita.
Ketkä kaikki?