Vauvaa ei saa imettää makuulla!
Vauvan korvatorvi on kehittymätön. 99% korvatulehduksista johtuu juuri tästä, patalaiska äiti imettänyt vauvaa makuulla ja korvaan mennyt bakteereita.
Voiko joku olla taas niin idiootti ettei tätä tiedä
Kommentit (58)
Minä olen 3 lasta syöttänyt makuulla ja yhdelläkään ei ole ollut korvaongelmia.
Sanoin että 99% korvatulehduksista aiheuttuu tästä, en sanonut, että 99% makuulla imetetyille tulee korvatulehdus
Eikä yhdelläkään ole ollut korvatulehduksia imetysaikana.
Yhdellä oli kerran korvassa punotusta ja alkavaa tulehdusta 3- vuotiaana mutta se meni yhdellä lääkekuurilla ohi, johtui ihan tavallisesta lenssusta. :)
välillä makuulla, eikä lapsella (imetysaikana) ollut korvatulehduksia.
Ap:n kuvaama tilanne syntyy korvalääkärin mukaan myös silloin, jos lapsi menee heti syömisen jälkeen makuuasentoon. Joten yhtä hyvin voisi vouhkata siitä, että lapsi pitäisi väkisin pitää pystyasennossa x min imetyksen jälkeen...
Imetin lastani 1-vuotiaaksi, ja usein myös makuultaan. Nyt lapsi on yli 2-vuotias eikä edelleenkään ole ollut ensimmäistäkään korvatulehdusta (koputetaan puuta).
Mutta onnex vauva oli niin kiltti ettei saanut korvatulehdusta
että miten ne bakteerit sinne korvaan menee makuulla paremmin kuin sylissä imettäen? Makuulla vauvan korvaa vasten on todennäköisesti imetysalusta tai jos sitä ei ole niin todennäköisesti peitto tai lakana, eikö? Sylissä imettäen vauvaa korvaa vasten on imetysalusta tai jos sitä ei käytetä niin äidin puseron hiha tai tyyny, eikö? Missä on oleellinen ero?? Kyllä pieni vauva melko lailla vaaka-asennossa rinnalla on joka tapauksessa, eikö?
puoli-istuvassa asennossa sylissä. Ja kaikkia olen röyhtäyttänyt syöttämisen jälkeen.
panna mutuheitoilleen tueksi tutkimuslinkkiä.
vuoden kutakin eikä ole yhtään korvatulehdusta ollut. Nykyisin sairaalassakin tuodaan lapsi viereen.
Siinä ap on aivan oikeassa, että olen patalaiska, mutta koska menen mistä aita on matalin silloin kun se on mahdollista, jaksan uupumatta silloin kun en voi luistaa.
Annapa ap linkki esimerkiksi johonkin tutkimukseen, jossa tämä asia ja myös nuo prosenttiluvut on todistettu. Miten tässä on suljettu pois vauvauinnin vaikutus?
Ihan samaa asiaa se tarkoittaa.
Jos korvatulehdus johtuu selällään imettämisestä niin silloin selällään imettäminen aiheuttaa tulehduksen.
Missä asennossa lapsen pitää imeä ettei maitoa valu korvaan? Päällään?
Olen imettänyt lapsiani erilaisissa asennoissa: itse kyljällään, selällään, istuvillaan ja lapsi makaa sylissä, makaa vieressä tai lapsi maannut päälläni makuultaan kun olen itse maannut selälläni.
8
että vauvaa on imetetty makuultaan, niin mites kun meillä alkaneet tulehdukset vasta taaperoiässä ja eivät ole silloin tissiä imeneet. Kuulutaan harvinaiseen 1 prosenttiin..
korvatorven kosteana (= otollinen kasvualusta bakteereille). Lisäksi kuulemma maidossa olevat (vauvan omalle elimistölle) vieraat proteiinit voivat korvatorveen päästyään altistaa korvatulehdukselle.
Imetys ei siis olennaisesti vaikuta tähän vaan se, pääsekö maitoa korvatorveen syönnin aikana tai sen jälkeen ja pääseekö se sieltä ulos. Tämä siis vain altistaa korvatulehdukselle: korvatulehdus ei johdu tästä.
t. #9
Voisko joku selvittää minulle tyhmeliinille että miten ne bakteerit sinne korvaan menee makuulla paremmin kuin sylissä imettäen? Makuulla vauvan korvaa vasten on todennäköisesti imetysalusta tai jos sitä ei ole niin todennäköisesti peitto tai lakana, eikö? Sylissä imettäen vauvaa korvaa vasten on imetysalusta tai jos sitä ei käytetä niin äidin puseron hiha tai tyyny, eikö? Missä on oleellinen ero?? Kyllä pieni vauva melko lailla vaaka-asennossa rinnalla on joka tapauksessa, eikö?
onkin provosoiva ja osittain virheellinenkin, niin haluan kommentoida sinun (ja muutaman muunkin) ajatuskulukua.
Jos lapsellasi ei ollut imetysaikana korvatulehdusta, niin ette kuulu ap kommentoiman prosenttiosuuden piiriin lainkaan. Jos lapsella oli imetysaikana korvatulehdus, niin (ap:n mukaan) se johtui 99 % tuosta imetysjutusta.
Ette siis kuulu tuohon mainitsemaasi 1 % sen kummemmin kuin 99 %:kaan.
t. #9
Jos 99% tulehduksista johtuu siitä että vauvaa on imetetty makuultaan, niin mites kun meillä alkaneet tulehdukset vasta taaperoiässä ja eivät ole silloin tissiä imeneet. Kuulutaan harvinaiseen 1 prosenttiin..
Idiootiksi ei kannattais tulla huutelemaan, kun itse uskoo ties mihin humpuukiin.
että miten ne bakteerit sinne korvaan menee makuulla paremmin kuin sylissä imettäen? Makuulla vauvan korvaa vasten on todennäköisesti imetysalusta tai jos sitä ei ole niin todennäköisesti peitto tai lakana, eikö? Sylissä imettäen vauvaa korvaa vasten on imetysalusta tai jos sitä ei käytetä niin äidin puseron hiha tai tyyny, eikö? Missä on oleellinen ero?? Kyllä pieni vauva melko lailla vaaka-asennossa rinnalla on joka tapauksessa, eikö?
PUHUTAAN KORVATORVESTA EI KORVAKÄYTÄVÄSTÄ!
99 % todennäköisyydellä. Sana todennäköisyydellä jäi vahingossa pois.
t. #9
Jos lapsellasi ei ollut imetysaikana korvatulehdusta, niin ette kuulu ap kommentoiman prosenttiosuuden piiriin lainkaan. Jos lapsella oli imetysaikana korvatulehdus, niin (ap:n mukaan) se johtui 99 % tuosta imetysjutusta.
makuultaan ja aika vähän ollu korvissa tulehduksia :) räyhää sä siellä vaan.