Oletko ostanut Ikean PASKAA?
Jos olet niin mikä kiehtoo Sinua tuossa täysin mauttomassa tavarassa? Miksi sisustat tyylittömästi ja miksi haluat katsella tyhmännäköisiä kalusteita?
Jos olet ostanut Ikeasta niin mikä Sinua kiehtoo siinä, että saat itse noutaa painavat tavarat varastosta kärryillä autollesi ja yksin kanniskella niitä?
Kommentit (73)
On meillä Ikean tavaraakin, mutta ei mitään paskaa, vaan ihan kohtuullisen laadukasta ainakin hintaansa nähden. Ne halvimmat lastulevyhirvitykset jätän kylläkin suosiolla kauppaan. Lisäksi meiltä löytyy mm. Aaltoa, Pentikiä, antiikkia ja puusepän tekemiä huonekaluja. Nuo Ikean paskat nyt varmaan sitten pilaa kaiken muunkin...
[quote author="Vierailija" time="01.01.2011 klo 17:17"]
Jos olet ostanut Ikeasta niin mikä Sinua kiehtoo siinä, että saat itse noutaa painavat tavarat varastosta kärryillä autollesi ja yksin kanniskella niitä?
[/quote]
No onpas sulla ollut huonoa palvelua. Minä sain ihan opastetun kierroksen ja tavaratkin kannettiin autolle.
En. Meillä paska tehdään DIY. Ikeasta olen ostanut huonekaluja ja pientavaroita. Tänään viimeksi pyyhkeet, jotka ovat voittaneet jonkun pyyheliinatestin http://www.ikea.com/ms/fi_FI/media/pdf/customer_service/frajen_testimenestyja.pdf
[quote author="Vierailija" time="01.01.2011 klo 17:22"]
Voishan sitä tietysti kasvimaalle laittaa.
Se mitä on tullut Ikeasta ostettua, on palvellut tarkoitustaan ihan hyvin. Ei mitään valittamista.
Ja olen saanut tuotteen heti, ilman odottelua, toisin kuin esim. Askosta.
Asko on onnistunut sähläämään tilauksiemme kanssa niin monesti, ettei mitään positiivista sanottavaa tuosta firmasta. Asiakaspalvelukin tökkii Askossa.
Onneksi on vaihtoehtoja!
[/quote]
Joo eipä ne Ikean jutut nyt aina mitään parhaimman näköisiä ole ja laatukin joissain sellaista edullisen näköistä, mutta pitää kehua Ikeaa siitä että sieltä saa sitä mitä näkee. Paketeissa on aina oikea määrä ruuveja ym. osia, sekä koskaan ei ole ollut vioittunut tuote tai edes pakkaus. Eli saa todellakin sitä mitä ostaa. Sen sijaan olen ostanut paljon myös Askosta ja KodinYkkösestä ja kumpaankin olen joutunut reklamoimaan viallisesta tuotteesta, vaikka olivat arvokkaammat ja sen näköiset tuotteet että olisi luullut laadukkaammaksi. Oli myös aika nihkeä palvelu tuolloin kun tuotteiden virheistä heille ilmoittelin, palveluhan on hyvää vain silloin kun se on sitä myös reklamaatiotilanteissa eikä vain kun ollaan mielinkielin myymässä. Ikeassa olen saanut hyvää/ok palvelua aina, koskaan en niin nihkeää kuin noissa Askossa ja KodinYkkösessä.
Se on hyvää myös Ikeassa kun se on niin edullinen, muutamia vuosia sitten nuorempana kun ei ollut varaa vielä niin paljon laittaa kotiin niin Ikeasta tuli hommattua paljon, nytkin on sieltä spottilamput ja pieni kaappi. Mulla ei ole kun hyvää sanottavaa Ikeasta ja ottaen huomioon että olen siellä aika monesti asioinut, se on jo mun mielestä aika hyvin yritykseltä ettei ole tarvinnut pettyä kertaakaan mihinkään:)
Se on mun mielestä oikein hyvä vaihtoehto kodin hankinnoille. Jos laatua haluaa nykypäivänä, se on sitten todella hinnoissaan sillä monissa huonekalu/sisustusmyymälöissä se laatu on huonompaa kuin Ikeassa mutta paljon kalliimpaa. Ai niin, on myös lakana Ikeasta ja on kestänyt todella hyvänä verrattuna moniin kalliimpiin:)
[quote author="Vierailija" time="01.01.2011 klo 17:32"]
Voishan sitä tietysti kasvimaalle laittaa. Se mitä on tullut Ikeasta ostettua, on palvellut tarkoitustaan ihan hyvin. Ei mitään valittamista. Ja olen saanut tuotteen heti, ilman odottelua, toisin kuin esim. Askosta. Asko on onnistunut sähläämään tilauksiemme kanssa niin monesti, ettei mitään positiivista sanottavaa tuosta firmasta. Asiakaspalvelukin tökkii Askossa. Onneksi on vaihtoehtoja!
vastaa vaikka olet ällö provosoiva! oot varmaan juossut ikean läpi niin eihän silloin sieltä mitään löydäkkään, olen ostanut sieltä 8 hyllyä, eteisen lampun, lasten sängyn, lelulaatikostoja, (ihan täyspuisia) täyspuisen kirjahyllyn (maksoi silloin vaan 79 euroa!!) yöpöydän, mitäs vielä.... lukemattomia lehtikoteloita, laatikoita muovi/pahvi, maljakoita, ruukkuja, kehyksiä niin tauluihin kuin valokuviin... kylppärin mattoja, keittiöpyyhkeitä, tyyny, peitto, henkareita en ees muista kaikkea mitä olen sieltä ostanut....
Mitä käyttökelpoista on ikeassa? Kerro se äläkä valehtele.
En ole havainnut Ikeassa mitään ostamisen arvoista.
Mulla ei kyllä ole valittamista ikean tuotteista. Kai nyt jokainen tajuaa, että jos ostaa vaikka sen halvimman mahdollisen muovisen yöpöydän tai 4 euron pyykkitelineen niin ei ne kestäkään. Sen sijaan jos ostaa vähän kalliimman, mutta kuitenkin huomattavasti edullisemman kuin ISKUt, ASKOt ym puhumattakaan jostain vepsäläisestä, niin laadussa ei ole moittimista.
Mulla on IKEAsta aika paljon, eteisen iso peili, kirjoituspöytä, sohva, tv-taso, sänky tulee varmaan olemaan kohtamyös IKEAa. Mutta on mulla myös mummun perintösenkki, itämainen matto (no juu on pakistanilainen eikä iranilainen eikä maksanutkaan kuin vähän päälle tonnin), on vanhojen tavaroiden liikkeestä ostetut ruokailuryhmä ja vitriinikaappi.
Arvaa muuten aloittaja mikä on kämpässäni eniten (varmaan ainoana) kehuja kerännyt huonekalu? Anttilan 90 euron sohvapöytä. Ja on muuten täyttä puuta.
Mieluummin ikeasta kuin jostain sotkasta, maskusta tai anttilasta. Mikään ei ole juntimpaa kuin joku sotkan divaanisohva. Ikealla on paljon heikkolaatuista rojua, mutta myös tosi hyviä ja toteuttamiskelpoisia sisustusideoita ja kekseliästä ja toimivaa suunnittelua. Kaikkien huonekaluliikkeiden kamat on nykyään kasattava itse (paitsi joku Vepsäläinen ehkä). Ikealla on pitkä kokemus siitä, millaisiksi ohjeet kannattaa laatia, että kasaaminen käy mahdollisimman kivuttomasti.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2011 klo 17:17"]
Jos olet niin mikä kiehtoo Sinua tuossa täysin mauttomassa tavarassa? Miksi sisustat tyylittömästi ja miksi haluat katsella tyhmännäköisiä kalusteita?
[/quote]
Ostettiin ensimmäiset kalusteet IKEASTA kun piti kalustaa koko kämppä kerralla. Aikamoista paskaahan nuo Ikean halvimmat tuotteet ovat. Osa tosin ihan toimivia. Olen kironnut muutamaan kertaan. Kotona esim. pöydistä meillä ei koskaan kulunut pinta rikki tai tietokonetuolit hajonneet itsestään, mutta Ikean halvimmat eivät tosiaan kaikki kestä käyttöä paria vuotta pidempään.
Varmasti Ikean kalliimmat tuotteet ovat ihan OK, koska niissä laatu on sitten jo parempi. Opiskelijana minulla oli joitain Ikean halvimpia lautasia ja kuppeja. Eihän ne kestä.
Että mielelläni ostan romuni tulevaisuudessa muualta. Onneksi meilläkään ei ihan kaikki ole Ikeaa.
Ostin yli 10v. sitten Ikeasta kuusi settiä puuvillapussilakanoita, ne ovat olleet ainoat pussilakanat minulla ja miehellä ja ovat yhä edelleen käytössä ja ehjiä. Mielestäni hyvä ostos, koska kuosikin on miellyttävä ja kestää aikaa.
Samoin taulunkehykset ja henkarit ovat säilyneet hyvin. Suurempia tavaroita ei olla sitten sieltä hankittukaan, mutta noi pientavara ovat olleet nappiostoksia.
Ikeasta ostettu muutama kirjahylly sekä kirjoituspöytä. Kaikki tosi hyviä, kunhan ne vaan on ensin saatu kasattua, noin puolen päivän aherruksen jälkeen!
Useimmissa tavaroissa hyva suunnittelu, ei mitaan maalaisromantiikkaa tai muuta tarpeetonta krusidullia.
Keittion laatikoiden vetosysteemit aivan samat kuin yltiokalliissa Poggenpohlin keittiossa.
Nuo "huonekaluekspertit" jotka hehkuttavat umpipuisia kamoja eivat huonekalujen valmistuksesta paljon tieda. Kylla joku umpi kirjahylly painaisi niin paljon etta tarvittaisiin pataljoona raavaita miehia sita liikuttelemaan. Yksi hyvan huonekalun funktio on se etta sita pystyy tavallinen ihminen siirtamaan sivuun vaikka siivouksen tielta.
Aika vahalla ymmarryksella haukutaan IKEAa paskaksi. Firmalla on liikkeita ympari maailmaa, jotainhan niiden pitaa tehda oikein. Montako Askoa on esim. USAssa?
Meidän koti on sitten täynnä paskaa...
Vierailija - 01.01.11 05:18 (ID 11788279)
ja onko se in?
Kuukausituloni ovat 410 €:
Mistähän voisi ostaa esim. sohvan, maton tai sängyn, joita tarvitsisin?
Ihan sama, vaikka saisin ikeasta jotain. Olisin tosi tyytyväinen.
Voishan sitä tietysti kasvimaalle laittaa.
Se mitä on tullut Ikeasta ostettua, on palvellut tarkoitustaan ihan hyvin. Ei mitään valittamista.
Ja olen saanut tuotteen heti, ilman odottelua, toisin kuin esim. Askosta.
Asko on onnistunut sähläämään tilauksiemme kanssa niin monesti, ettei mitään positiivista sanottavaa tuosta firmasta. Asiakaspalvelukin tökkii Askossa.
Onneksi on vaihtoehtoja!
ovat 3 viimeksi ostamaasi sisustuslehteä. Ole hyvä kerro, ellet halua paljastua provoksi...
en ole tullut sieltä ostaneeksi, yhden umpipuisen pystyhyllyn ja lastenhuoneeseen pari sänkyä. INiys on mulle ykshailee, riittää että miellyttää omaa silmää.
Kuukausituloni ovat 410 €: Mistähän voisi ostaa esim. sohvan, maton tai sängyn, joita tarvitsisin? Ihan sama, vaikka saisin ikeasta jotain. Olisin tosi tyytyväinen.
ei nyt tietenkään noin alhaiset tulot sinullakaan. Miksi aina kerrotaan summa joka käytetään esim. sähkölaskuihin? miksei kerrota sitä mitä saadaan?
Ikeasta saa joo paskaa ja kas, ihan hyvääkin tavaraa. Meillä on muutama IKEA:n kaluste näiden ISKU:n ja Vepsäläisten mööpeleitten seassa, eikä mitenkään hyppää silmälle. Me tykätään ja onhan se nyt typerää maksaa samannäköisestä seinähyllystä kymmeniä euroja enemmän vain sen takia että on ISKU:sta :O.
erotan paskan kohtuullisesta laadusta.
sen sijaan voisi vastavuoroisesti kysyä, ajatteleeko joku että vaikka vepsäläiseltä saa pelkkää laatua?
Vaimo toi sitä paskaa laatikkotolkulla, nytten joudun viemään sen roskiin ei sillä mitään tee