Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua jaksaa ihmetyttää häätouhuissa se, että...

Vierailija
31.12.2010 |

moni hääpari kuvittelee sen juhlansa olevan jotain elämää suurempaa. Siitä tehdään jotain paljon suurempaa ja ihmeellisempää kuin onkaan. Totta kai se sitä onkin sillehääparille mutta ei todellakaan niille kutsuvieraille, kaasoille yms jotka pahimassa tapauksessa joutuvat uhraamaan kohtuuttomasti aikaa häävalmisteluihin kun eivät kehtaa kieltäytyä. Sit on nää jotka ottavat syvään nokkaansa jos joku vieras ei pääse tai halua tulla syystä tai toisesta.Kutsutaan moukkamaisesti vain toinen puolisoista jne...jos ette voi kutsua molempia jättäkää sit molemmat kutsumatta...

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minusta edelleen tuo häiden vieraslistan nostaminen yli muun on outoa. Miksi perinteiden nimissä sinusta morsiammen ei tarvitse pukeutua mustiin? Omat vanhempani kun aikoinaan 60-luvulla menivät naimisiin, eivät häät olleet sukujuhla, vaan sinne kutsuttiin vain ne oikeasti läheiset. Eikä silloin se muutenkaan ollut tapana, vanhempani menivät Helsingissä naimisiin, eikä kyseessä olleet mitkään maalaishäät.

Ylipäätään Suomessa ei ole ollut mitään yhtä ja yhtenäistä hää- tai muutakaan kulttuuria. Jossain maaseudulla ja esim pohjanmaalla on ollut tapana viettää suuria sukuhäitä, mutta ei minusta ole ihan viisasta pitää sitä jonain yleisenä normina, jota kaikkien suomalaisten pitäisi yhtäkkiä ruveta noudattamaan.

Vierailija
22/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä on lämmin ja yhteenkuuluva, rento ja hauska ilmapiiri. Sirkuspelleily, yksityiskohtainen suunnittelu ja tärkeily on jäykkää ja naurettavaa, ja jättimäiset etukäteisodotukset saavat usein aikaan sen, että jos kaikki ei menekään just niin kuin kuvitteli, on pettymys valtava.

Meille oli juuri oikea ratkaisu mennä kaksistaan maistraatissa vihille ja tarjota lämmintunnelmallinen päivällinen lähiperheelle ja illallinen lähimmille ystäville. Kumpaakin lähinnä kauhistutti perushääjuhlien krumeluurit. Mutta toki jos sellaista haluaa, kaikin mokomin sellaiset järjestäköön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia pakottaa morsian pukeutumaan valkoiseen tai mustaan ja vaatia neitsyyttä kuin esim jättää tietyt sukulaiset tai kavereiden puolisot kutsumatta. On vaan todella moukkamaista kutsua kaveri ilman puolisoa eikä sillä ole niinkään etiketin kanssa mitään tekemistä. Maiju

Vierailija
24/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman puolisoaan. Kuka siellä haluaa oikeasti istua häähumussa ilman sitä omaa läheistään kun morsian juhlii siellä oman puolison kanssa? Puhumattakaan siitä miten tuollainen on epäkunnioittavaa sitä kaverin puolisoa kohtaan! Jos ei tunne kaverin puolisoa yhtään onko se todella niin läheinen kaveri että sen haluaa kutsua sitten häihinsä? Maiju lisää

Vierailija
25/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia pakottaa morsian pukeutumaan valkoiseen tai mustaan ja vaatia neitsyyttä kuin esim jättää tietyt sukulaiset tai kavereiden puolisot kutsumatta. On vaan todella moukkamaista kutsua kaveri ilman puolisoa eikä sillä ole niinkään etiketin kanssa mitään tekemistä. Maiju

Vierailija
26/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei voisi kutsua sitä kaverin puolisoa vaikka ei häntä tuntisikaan? Vai onko kyse siitä että sen tuntemattoman puolison tilalle voi kutsua sit jonkun toisen joka tuo lisälahjan?

Vierailija
27/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en päässyt polttareihin, tai olisin päässyt mutta en halunnut lähteä koska kotona oli 2 kk ikäinen vauva..

Vierailija
28/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täytyy oikein miettiä että kenen puolisot saavat luvan tulla ja kenen ei...missähän vaiheessa presidenttikin alkaa kutsua linnaan ilman avecia tai puolisoa?

Vierailija
29/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättää ne tuntemattomat ja merkityksettömät puolisot kutsumatta ja kutsuu tilalle puolituttuja jotka tuovat vielä lisää hienoja lahjoja :D

Vierailija
30/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman puolisoaan. Kuka siellä haluaa oikeasti istua häähumussa ilman sitä omaa läheistään kun morsian juhlii siellä oman puolison kanssa? Puhumattakaan siitä miten tuollainen on epäkunnioittavaa sitä kaverin puolisoa kohtaan! Jos ei tunne kaverin puolisoa yhtään onko se todella niin läheinen kaveri että sen haluaa kutsua sitten häihinsä? Maiju lisää

täyspäisiä ihmisiä, jotka voivat viettää juhlaa erilläänkin puolisostaan, kuten itse asiassa usein tekevätkin. Eihän työpaikan juhliinkaan mennä sen 'oman läheisen' kanssa, ja silti on kivaa.

No, minä menin naimisiin jo 90-luvun alkupuolella, nykymittakaavassa suht simppelein menoin, ja kavereilla oli avecit mukana, ja vanhempani maksoivat kaiken. Oikeastaan myös järjestivät, minulla ei ollut mitään erityisiä toiveita häiden suhteen, eikä edes häälahjalistaa, me vain halusimme mieheni kanssa naimisiin. Mutta minä en vain ymmärrä, miksi kukaan jaksaa vaahdota toisten ihmisten häistä, miksi ihmeessä se on teille niin kamalan tärkeää?

Vierailija
31/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä teille kaikille on sattunut varsinaisia bridezilloja kohdalle! Totta kai joillekin voi sattua ylilyöntejä, mutta eiköhän totuus kuitenkin ole se, että valtaosa morsiamista (ja sulhasista!) on täysin järjissään ja haluavat vain järjestää ihanan päivän itselleen, toisilleen ja läheisilleen.

Tuntuu naurettavalta, että täällä vallitsee taas sellainen konsensus, että "vain vaatimaton maistraatti/kirkkovihkiminen ja sen päälle pieni kahvitilaisuus sukulaisille takaa avio-onnen ja tyytyväiset vieraat". Ainakin kaikki häät, joissa minä olen ollut - sekä isot että pienet - ovat olleet ihania, hääparin näköisiä, juhlavia juhlia, joissa lahjalista oli sovelias, kukaan ei juonut liikaa ja kaikilla oli hyvä meininki!

Vierailija
32/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ketjua lukiessa alkoi askarruttaa, mikä se sellainen morsiAMME on?

Vierailija
33/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätetään kutsumatta! ei tulis mieleenkään juhlistaa omaa aviliittoani sillä tavalla. Kyse ei ole siitäe tteikö joku pystyisi juhlimaan ilman omaa puolisoa mutta että haluanko sitä minä tai vieraani...se onkin toinen juttu. Miksi ihmeessä pitää jättää se puoliso ilman kutsua? Kukaan ei ole vielä tähän osannut vastata :D

Vierailija
34/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hääpareja jotka keksivät mitä ihmeellisempiä juttuja häihinsä. Korreloi täysin sen kanssa että yhä enemmän on nuoria ihmisiä jotka elävät jossain omissa sfääreissään kuvitellen itsestään todellakin liikoja.

Vierailija
35/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkaverit tai harrastusporukka. Hehän tulevat mukaan 'porukkana', jossa puolisot olisivat ulkopuolisia, ja heillä olisi varmaan tylsää. Lisäksi jos haluaa pitää häät pieninä, tuosta tulee helposti kymmenen hengen ero. Eikä tarvitse olla huolissaan liioista lahjoista, tuollainen porukkahan luontevasti tuo yhden yhteisen lahjan.

Vierailija
36/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse enkeksi yhtään järjellistä syytä sellaiseen mutta entä te muut? Siellhään on sitten kivaa pistää jalalla koreaksi ilman sitä omaa puolisoa.Vai sekö se onkin nykyään hääjuhlissa tarkoitus että päästään juhlimaan toisten avioliittoa tanssimalla tuntemattomien kanssa? Hullua :D meininki on kuin polttareissa.Vai onko ne häät nykyään vaan polttareiden jatkobileet?

Vierailija
37/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko työporukka tai harrastusporukkaa. Kutsuisin vain ne läheisimmät sieltä puolisoineen. Mun ajatusmaailmaan ei sovi tuollainen tapa kutsua kaikkia mahdollisia ihmisiä ympäriltäni mutta kukin tavallaan. Silti pidän omituisena jos kaveri kutsutaan eikä sen puolisoa.

Vierailija
38/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse enkeksi yhtään järjellistä syytä sellaiseen mutta entä te muut? Siellhään on sitten kivaa pistää jalalla koreaksi ilman sitä omaa puolisoa.Vai sekö se onkin nykyään hääjuhlissa tarkoitus että päästään juhlimaan toisten avioliittoa tanssimalla tuntemattomien kanssa? Hullua :D meininki on kuin polttareissa.Vai onko ne häät nykyään vaan polttareiden jatkobileet?

Tässä nyt ehkä kuitenkin paljastui se syy, miksi on niin tärkeää, että kutsu on avec. Ollaan niin epävarmoja omasta suhteesta. Eihän kaikissa häissä edes tanssita, itse en ole tainnut missään häissä koskaan tanssia. Morsiuspari on tanssinut monissa häissä.

Vierailija
39/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan koko työporukkansa kanssa ole läheisissä tekemisissä ellei sitten kyseessä joku parin kolmen hengen porukka ja silloin voi vallan hyvin kutsua myös ne puolisot. Ei tässä kyse ole mistään epävarmuudesta vaan hyvistä tavoista, toisten kunnioittamisesta ja siitä minkä takia sitä omaa avioliittoa siellä juhlitaan. Hölmöä pyytää toisia juhlimaan MINUN avioliittoani ilman omaa puolisoa. Todella hölmöä ja moukkamaista!

Vierailija
40/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vieraat eivät saa? APUA onko tällaisia tosiaan?