Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua jaksaa ihmetyttää häätouhuissa se, että...

Vierailija
31.12.2010 |

moni hääpari kuvittelee sen juhlansa olevan jotain elämää suurempaa. Siitä tehdään jotain paljon suurempaa ja ihmeellisempää kuin onkaan. Totta kai se sitä onkin sillehääparille mutta ei todellakaan niille kutsuvieraille, kaasoille yms jotka pahimassa tapauksessa joutuvat uhraamaan kohtuuttomasti aikaa häävalmisteluihin kun eivät kehtaa kieltäytyä. Sit on nää jotka ottavat syvään nokkaansa jos joku vieras ei pääse tai halua tulla syystä tai toisesta.Kutsutaan moukkamaisesti vain toinen puolisoista jne...jos ette voi kutsua molempia jättäkää sit molemmat kutsumatta...

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteeko hän hääparin? Onko tavannut? Vai onko kyseessä joku miehen työkaveri tms.?

Vierailija
42/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omassa lähipiirissä ovat niitä, joilla ei ole omaa eämää, vaan ovat ns. miehensä jatke. Jos ainoa saavutus elämässä on olla vaimo&äiti, niin silloin häätkin kokee eri tavalla vert. ihminen jolla on oma elämä, eli tekee uraa, harrastaa, on kavereita keiden kanssa viettää aika ilman miestä. Monella vaan on huono itsetunto(?) yai jotain, eikä osata olla missään muuta kuin pariskuntana/perheenä.

Ja häihin kun saa kutsun, se yleensä on läheiseltä ihmiseltä, eli oletettavasti häistä tuntee myös muita ihmisiä. Ei siellä yksin tarvitse olla...! Pikkuserkun häissä on tuttuja sukulaisia, työkaverin häissä muitakin työkavereita, harrastuskaverin häissä muita harrastuskavereita, lapsuudenkaverin häissä muita lapsuudenkavereita jne. Joskus olen saanut kutsun (oli avec-kutsu) asiakkaan tyttären häihin, en mennyt koska koin etten siellä mitään tee kun luultavasti en ketään tunne (en edes ymmärrä miksi minut kutsuttiin ;)

Ja harvoin olen häissä jotka ovat ns. tanssihäät, toki yleensä se häävalssi on ja pieni alue missä muutamat parit tanssivat, mutta eivät häät enää ole mikään "lavatanssi-tapahtuma" jossa haitari soi ja jalalla laitetaan koresti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen uraa, harrastan jne. Ja sinänsä musta on ihan ok mennä yksinkin johonkin ja varmaan ap:n tilanteessa meillä voitais hyvinkin mennä yksin häihin. Mutta silti kutsu ihmetyttäisi. Itse en ikinä kutsuisi juhliin serkkuani ilman hänen puolisoaan tai kummankaan kaveria ilman puolisoa. Vaikka miehen kaverin vaimo ei olisi ihan älyttömän läheinen mulle, en silti kehtaisi jättää häntä kutsulistalta pois.

omassa lähipiirissä ovat niitä, joilla ei ole omaa eämää, vaan ovat ns. miehensä jatke. Jos ainoa saavutus elämässä on olla vaimo&äiti, niin silloin häätkin kokee eri tavalla vert. ihminen jolla on oma elämä, eli tekee uraa, harrastaa, on kavereita keiden kanssa viettää aika ilman miestä. Monella vaan on huono itsetunto(?) yai jotain, eikä osata olla missään muuta kuin pariskuntana/perheenä.

Vierailija
44/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se usein on n. 10 ihmistä. Ja jos pieni työpaikka, niin on aika tylyä jättää kutsumatta 1-2 tyyppiä siksi ettei heitä ehkä ihan niin hyvin tunne. Ja harrastusporukatkin näköjään erilaisia, ymmärrän toki että jos jossain jumpassa käy siellä ei niin tutustu "harrastuskavereihin" koska kyseessä on tavallaan yksilölaji.

Mutta monissa joukkuelajeissa yhdessä on treenattu vuosia yhdessä ja kaikki tuntevat kaikki eikä ketään halua olla kutsumatta.

Ja jos molemmilla esim. 10 työkaveria ja 10harrastukaveria =40 ihmistä ja noille avecit se on jo 40 "tuntematonta" lisää häihin, ja jos häihin tulee esim. 120vierasta niin noiden avecien osuus olisi 1/3 ja ketään/kaikkia ei ehkä koskaan ole edes tavannut!

Vierailija
45/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eihän siellä ole kenenkään pakko tanssia, jos ei ole oma puoliso mukana eikä halua vieraiden kanssa tanssia. Vai olisiko hääparin pitänyt kutsua avec sen takia, että sinun avecisi pääsee tanssimaan?

Vierailija
46/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppoa kutsua se miehen kaverin vaimo, jos näitä ei montaa ole. Mutta jos heistä olisi iso liuta, niin mielipide varmaankin muuttuisi. Laske huviksesi montako käytännössä tuntematonta (et lainkaan - pari kertaa tavattua) miehesi kevrin avecia sinun häissäsi oli/olisi? Jos niitä on muutamia, niin tottakai helppo lähettää avec kutsut, jos taas kymmeniä niin paljon vaikeampaa.

+Ei toteudu ajatus rennosita ja mukavista häistä, jos paikalla on kymmeniä "pakko avec" kutsun saaneita, jotka eivät ketään häistä tunne kun sen (avo/)puolison kenen kautta kutsun sai.

Itse en tahtoisi/kehtaisi mennä häihin joiden hääparia en tunne, ja siksi ymmärrä miksi minut olisi pakko kutsua miehen avecina...! Kiva joku leikki jossa kysellään mistäs sinä hääparin tunnet "no en tunne, sulhanen Kari, ei kun siis Jari taitaa olla tämän mieheni Tepon työkaveri, en keksi nyt mitään muuta sanottavaa, onnea vaan hääparille"! -Noloa-

Vierailija
47/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. minulla on 68 ekaa serkkua (ei, emme edes ole lestadiolaisia). Toki en kaikkien kanssa ole yhtä läheinen, mutta silti läheisempi kuin mieheni muutamat serkut hänelle. Eli meidänkään häissä ei olisi voitu tehdä mitenkään kaikkien etikettien mukaan mummoja tyydyttävää ratkaisua paitsi jos olisimme olleet miljonäärejä. Pakko oli jostain vieraita karsia, sen takia ei ollut lapset kustuttuna eikä jonkun serkun uudehko puoliso (jota emme koskaan olleet nähneet) päässyt paikalle.

Vierailija
48/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois kutsuttujen listalta ja he tulevat sinne omassa porukassa mutta se on juntia jos mikä että jätetään vaan jonkun kaverin puoliso kutsumatta. Itse en koe olevani mieheni jatke vaikka tuntisinkin oloni tympeäksi istuessani jossain kaverin häissä omassa ylhäisessä yksinäisyydessäni. En myöskään tajua miksi joku haluaisi kutsua kaverinsa ja jättää ne puolisot kutsumatta sillä todellisten kavereiden puolisotkin on mun ystäviäni. En kutsuisi mitään puolituttuja vaan oikeita ystäviä puolisoineen. Samoin itse pitäisin todella outona jos mieheni kaverit jättäist mut kutsumatta. Eivät sellaista kyllä koskaan tekisi sillä ovat hyvin kasvatettuja ja muutenkin kunnioittavaa sakkia.

Vierailija
49/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

serkkusi häihin mutta et hänen uutta puolisoaan? Noloa!

Vierailija
50/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran ei voi kutsua hänen puolisoaan? Lahjan takia? Mun mies sai kerran hääkutsun joltain harrastustutultaan joka oli tosiaan ihan vaan tuttava ja etäinen sellainen. Ihmettelimme todella sitä kutsua vaikka sentään sen verran tapoja löytyi että molemmat saimme kutsun mutta häissä ollessamme mietimme että olis pitänyt jättää menemättä. Mitä järkeä olla vieraana häissä joista ei tunne ketään muuta kuin hääparin ja senkin puolivillaisesti...oli tympeä olo siellä.

Vierailija
51/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulhanen kestää morsiamen hää-hullutukset, se kestää todennäköisesti ainakin yhdet raskaushormonit.

Vierailija
52/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolisotkin juhlimaan toisten avioliittoa toisin kuin nykyään. Nykyään tärkeitnä on saada mahdollisimman näyttävät, isot ja lahjakkaat juhlat. Jos ei voi kutsua kaverin puolisoa jätetään sit se kaverikin kutsumatta. Oi tapoja oi aikoja!

Vierailija
53/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 48 kutsutiko sä tosiaan jonkun puolitutun

serkkusi häihin mutta et hänen uutta puolisoaan? Noloa!

Serkku on minulle tuttu ja läheinen, hänen puolisonsa oli täysin tuntematon.

Mutta juurikin tämä - joskus on tehtävä valintoja! Olisiko meidän pitänyt jättää kutsumatta kaikki miehen serkut, koska he olivat vähemmän tuttuja kuin osa minun serkuistani? Olisiko sitten ollut kaikillä hyvä mieli? Kun on paljon sukua/tuttavia, on pakko valita parhaansa mukaan. Muuten olisi ollut vieraita 400 enkä usko, että kellään olisi ollut sitten mukavaa, ei ainakaan minulla.

Vierailija
54/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia ettei ole sulle tuttu :( ja miten voi se serkku olla sulle läheinen jos miehensä on sulle ihan vieras? Vähän ristiriitaista selitystä nyt...tuskin kukaan kuitenkaan niin äkkiseltään menee naimisiinhöpö höpö!

Vierailija
55/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se usein on n. 10 ihmistä. Ja jos pieni työpaikka, niin on aika tylyä jättää kutsumatta 1-2 tyyppiä siksi ettei heitä ehkä ihan niin hyvin tunne. Ja harrastusporukatkin näköjään erilaisia, ymmärrän toki että jos jossain jumpassa käy siellä ei niin tutustu "harrastuskavereihin" koska kyseessä on tavallaan yksilölaji.

Mutta monissa joukkuelajeissa yhdessä on treenattu vuosia yhdessä ja kaikki tuntevat kaikki eikä ketään halua olla kutsumatta.

Ja jos molemmilla esim. 10 työkaveria ja 10harrastukaveria =40 ihmistä ja noille avecit se on jo 40 "tuntematonta" lisää häihin, ja jos häihin tulee esim. 120vierasta niin noiden avecien osuus olisi 1/3 ja ketään/kaikkia ei ehkä koskaan ole edes tavannut!

monesti nuo työ- ja harrastuskavereiden puolisot jättävät tulematta koska eivät tunne juhlista ketään muuta kuin puolisonsa, mutta kutsu pitäisi silti lähettää koska on "moukkamaista jättää puoliso kutsumatta". Ja nämä kohkaajat on muuten poikkeuksetta naisia. Monestiko olette miestenne kuulleet valittavan siitä että etteivät pääse vaimon tutun juhliin kun eivät itse tunne juhlakalua/juhlakaluja? Eivät monestikaan, ovat vaan tyytyväisiä kun ei tarvi lähteä uppo-outojen ihmisten seuraan kuuntelemaan itselle merkityksettömiä ja outoja juttuja. Mutta se on tuo naisen itsetunto niin huono...

Vierailija
56/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaimpina naimavuosina sekä isä että äiti vuoroviikoin tai jopa yhtaikaa (lapset tietty mummolle hoitoon) juoksisivat milloin kenenkin harraste- tai työkaverinsa häissä soolona. Taisin tehdä pahan virheen kun en edes harkinnut kutsua koko punttisalin jengiä ja zumbapumppua häihini.

Vierailija
57/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jättää serkun puolison ilman kutsua. Ikinä en kehtaisi sillä sukulaisuus eri asia kuin esim kaveruus. Mitä mahtoi serkku puolisoineen ajatella? Ja perustelet asiaa sillä että läheisen serkun puoliso sulle vieras. Huh heijaa tuskin on serkku miehineen sulle kovinkaan läheinen mutta lahjan takiahan sä sen kutsuitkin!

Vierailija
58/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan hyvistä tavoista ja toisten kunnioittamisesta mutta siitähän ei eräät tiedä mitään kun ei ole kasvatettu.

Vierailija
59/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman sitä omaa uutta puolisoaan kuten tämä eräs oletti serkkunsa innolla tekevän. Läheinen juu :D

Vierailija
60/71 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia ettei ole sulle tuttu :( ja miten voi se serkku olla sulle läheinen jos miehensä on sulle ihan vieras? Vähän ristiriitaista selitystä nyt...tuskin kukaan kuitenkaan niin äkkiseltään menee naimisiinhöpö höpö!

Kun taas hänen tyttöystävänsä oli häidemme aikaan ollut kuvioissa vasta vajaa puoli vuotta. Asumme eri paikkakunnalla, emme olleet tavanneet. Tietysti haluan häneenkin tutustua jos suhde jatkuu (ja onkin jatkunut kohta jo vuoden). Mutta en todellakaan usko, että serkkuni tai hänen tyttöystävänsä mitenkään ajatteli pahalla kun kutsu ei ollut avec. He lienevät keskimääräistä viisaampaa väkeä :)

Onko nyt vielä "ristiriitaista selitystä"?