Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla tälläistä uusavutonta vaimoa?

Vierailija
30.12.2010 |

Meinaa oikeasti hermot mennä. Yhdessä olemme olleet 15 vuotta ja lapsia on. Meillä ei ole tiskikonetta ja vaimo heittää aina paskaset lautaset tiskialtaaseen eli vaikka niissä olis 100 g jauhelihaa niin sinne vaan. Sieltä löytyy myös paperia ja roskia. Minä sitten tiskaan eli ensin putsaan tiskialtaan, otan kaikki astiat pois, huuhtelen ne kuumalla vedellä ja esipesen kun ovat lilluneet rasva ja paskavedessä. Tämän operaation jälkeen alkaa varsinainen tiskaaminen. Olen nyt noin 100 kertaa pyytänyt kauniisti ja vähemmän kauniisti, että etkö voisi huuhdella omia jätteitä kun laitat astiat tiskialtaaseen, ei auta. Nyt sitten sanoin, että minun tiskaamiseni loppui tähän. Hän ei oikein osaa tiskata vaikka korkeakoulut on käyty jne eli astiat jää hänen pesunsa jälkeen niin paskaiseksi, että pitää käytännössä aina puolet pestä uudelleen. Samoin imurointi, jos minä en imuroi, meillä ei imnuroitaisi koskaan, samoin lattioiden pesu. Ruokaa hän kyllä tekee ja sen jälkeen keittiö pitäisi pestä painepesurilla. Lähes kaikissa kodin hommissa sama kuvio, mikään ei onnistu. Kirjojen luku ja telkkarin ääressä mussuttaminen onnistuu, liikuntaa ei jaksa töiden jälkeen harrastaa. Sanoin viimeksi, että otan tuon ruoan heittämisen jatkossa hlökohtaisena vittuiluna ja sanoin, että seuraavan kerran jälkeen en sitten enää tiskaa kerran kertaakaan pariin kkteen ja tänään se sitten alkaa. katson ilolla miten hommat rupeavat toimimaan. Olen itse ollut aina siisti ja olen sata varma, että kaikki hommat sujuisivat paremmin jos asuisin lasteni kanssa kimpassa ilman tuota uusavutonta tyyppiä. Pakko oli tulla tänne naisten palstalle avautumaan kun rupesi niin paljon vituttamaan, tekisi mieli lopettaa tämä perheen naisena olo kokonaan ja hommata oikea nainen kotiin ja antaa hänen jatkaa tuota rekkamieselämäänsä, prkl. Niin ja asuinpaikalla on väliä, tämä on tälläinen pk-seudun paremman perheen vesa eli kultalusikka suussa syntynyt. Olen tässä koittanut opetella elämään sikolätissä nämä vuodet ja se jo jotenkin onnistuu, mutta joku raja se on tässäkin. Muija kun lähtee työmatkalle niin meillä on aina sen ajan kämppä tiptop.

Vuodatusterveisin

vittuuntunut isä

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei vaan osaa kaikkea, itse olet vaimosi valinnut.

Vierailija
42/85 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun vaimo on laiska, eikä välitä. Hän on itserakas. Näytä missä on ovi, ja kysy tarvitseeko apua.

Älä pilaa koko elämääsi tuohon, vaikka paljonhan jo siihen on mennyt. Oletko ajatellut että kysymys voisi olla toisesta miehestä?

Tuon tyypin ihmiset käyttää kaikki keinot siihen miksi ei tarvitsisi jotain tehdä, ja loppujen lopuksi syyttää sinua, ja keksii sinusta virheet miksi ei siivoa tai korjaa jälkiään. Hän pitää itseään silti täydellisenä, ja löytyy jonkinlaista narsistin vikaa.. Kuulostaako tutulta?

Näin ainakin meillä. Lojutaan kaikki illat ja vapaat sohvalla, eikä mikään muu kuin omat asiat kiinnosta.

Vikoja kyllä löytyy muista, mutta omia virheitä ei myönnetä milloinkaan. Paras lääke on lähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkö nyt nähdään se vapaan kasvatuksen tulos - kun ei ole kotona vaadittu lasten ja nuorten osallistumista kotitöihin niin sama meno jatkuu sitten aikuisena omassa perheessä. Kauheea luettavaa oli.

Itse en jaksaisi pitkää tuollaista menoa. Miten vaimosi voi olla noin vastuuton ja itsekäs? Näyttää huonoa esimerkkiä lapsille. Eikä ajattele sinun jaksamista ao. kaaoksessa.

Kannattaisiko erota tai ottaa pelotteena esille keskustelussa eronmahdollisuus ellei vaimo ala elämään vähän sinunkin toiveiden mukaan?

Vierailija
44/85 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tilanne yhtään muuttunut?

Vierailija
45/85 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miehet voivat kai useimmiten olla tuollaisia, mutta omassa tuttavapiirissäni kyllä miehetkin ovat varsin siistejä tapauksia. Suurimman osan olen tuntenut opsikeluajoista lähtien, eikä heidän kämppänsä ole koskaan tälläisiä olleet. Tähän väsyy. Miehet kuitenkin usein tekee muita hommia, hakkaa puita, ajaa nurmikot, korjaa autoa, huollattaa autot, katsastaa, luo lumet jne. Mulla rupee vuorokaudesta loppumaan aika kun samalla koitan pyörittää omaa firmaa jne. T: isä

Mä en tunne yhtään miestä, joka osaisi edes nenäliinansa kantaa roskiin ilman erillistä pyyntöä. Omani ei osaa, veljeni eivät osaa eivätkä osaa myöskään tuttavapiirin miespuoliset henkilöt. Joissain perheissä ei haittaa, ollaan sitten sotkuisia, toisissa käy siivoaja ja toisissa on kotiäitä/-rouva, joka puunaa.

Meillä on yrittäjämies ja vaimo, joka käy osa-aikatöissä kodin ulkopuolella samaan aikaan kun pyörittää kotoa käsin omaa yritystään sekä hoitaa lapset ja kodin. Ei ole tiskikonetta meilläkään, ja mies on ihan kuten ap:n vaimo. Hänellä tosin ei ole kyse siitä ettei osaa, vaan siitä, ettei jaksa tai viitsi. Kun minä olen paikalla katsomassa esim. hänen imurointiaan, se sujuu tosi hienosti, mutta jos erehdyn vaikka viemään roskikset samalla, yllättäen hän onkin muka imuroinut sillä aikaa = pyörittänyt imuria kaksi kertaa keskellä lattiaa.

Jaa mitähän muita miesten hommia tuo minun mieheni sitten mahtaa tehdä? Mikäli hän pilkkoo puita, ajaa nurmikoita, korjaa ja/tai huollattaa autoja, luo lumia tai tekee jotakin pikkuremppoja, hänellä taitaa sitten olla jossakin toinenkin perhe. Meillä ei ole yhtään ainutta puuta polttoaineeksi vaativaa lämmönlähdettä, koko asunto lämpiää sähköpattereilla. Edes omaa saunaa ei ole, vaan käytetään taloyhtiön saunaa, ja sekin on sähkölämmitteinen. Autoakaan ei ole, eikä tässä asunnossa saa edes pikkuremppoja tehdä ilman taloyhtiön hallituksen kokousta ja erillistä kirjallista suostumusta. Seinien maalaamiseenkin piti esittää hyvin yksityiskohtaiset suunnitelmat, esitellä värikartat ja niin edelleen. Nurmikon ajamiset ja lumityöt hoitaa huoltoyhtiö. Meillä miehen kotitöiksi taidetaan laskea lähinnä bussikorttien lataamisesta huolehtiminen, eikä sekään tule hoidettua - nimim. tänäänkin yllärinä lompakkoaan kaivelemaan joutunut äiti, kun lapsen bussikortti olikin lataamatta

Vierailija
46/85 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisiko kommentit samanlaisia, jos ap olisi nainen ja kertoisi sohvalla makaavasta miehestään ;)

Vierailija
47/85 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki maksaa jotain kun joka päivä käy, mutta kuulostatte aika varakkailta.

Usein on tuollaisia tapauksia jossa mies se possu, ei ole yhtään sen järkyttävämpää kun nainen on epäsiisti. Naisen tehtävä ei ole olla kodinhengetär eikä miehen tehtävä ole tehdä ns. miesten töitä. Sen sijaan MOLEMPIEN tehtävä on pitää kohtuullista siisteyttä yllä ja osallistua kotitöihin voimiensa ja kykyjensä mukaan.

Vierailija
48/85 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti mua jäi häiritsemään se, että kun joskus itse kirjoitin täällä vastaavanlaisen vuodatuksen, niin mut teilattiin täysin turhasta itkijäksi.

Olen siis nainen ja hoidan yksin: pyykit, tiskin, ruuanlaiton, yhteydenpidon hoitopaikkoihin, siivouksen, ruokaostokset, lasten vaatteiden valitsemisen hoitopäivinä ja lisäksi käyn vuorotöissä. Asumme kerrostalossa, eli lumitöitä tms ei ole. Ja mies valittaa, kun hänellä ei ole mitään tekemistä. Huonona päivänä vihaan miestä sydämeni pohjasta.

Asioista puhuminen auttaa meillä ehkä n. viikon. Sitten kaikki jatkuu ennallaan. Mikähän tämmöseen tosiaan auttais. Tosin tää ei meillä ainakaan oo ainoo asia, joka suhteessa hiertää, vaan sen oikeen asian rinnalla tähän on helpompi tarttua ja ottaa puheeksi... En muutenkaan oikein usko, että kukaan haluaisi rakastamansa ihmisen jättää siivottomuden takia. Mutta jos kuviossa on muutakin vikaa...

Vierailija
49/85 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä minua ärsytä mikään niin paljon kuin nalkuttava äijä. Hänen siisteyskäsityksensä on aina ollut erilainen kuin omani.

Minulle riittää vähempikin siisteys, mutta mieheni mielestä se on sotkuista.

Mieheni ei myöskään huomaa niitä kotitöitä, joita minä teen: ostan lasten vaatteet (vaikka inhonkin vaatekauppoja), huolehdin muutenkin vaatehuollosta, hankin kaikki perheen isommat ostokset, hoidan kaikki yhteydet lasten kouluihin ja päiväkotiin, huolehdin lasten kanssa heidän huoneistaan, leikin lasten kanssa, luen heille, käytän heitä teattereissa, elokuvissa yms.

Lisäksi kyllä pesen vessat ja kylppärit, siivoan ja teen muitakin kotitöitä aina, kun huomaan niitä ja ehdin, huolehdin pienistä remonttihommista jne. Lumitöitä ja ruohonleikkuuta teen mielelläni niin paljon kuin ehdin, mutta yleensä mies tekee ennen kuin minä ennätän.

Kyse on vain siitä, että eri ihmisille eri asiat ovat tärkeitä.

Mikään ei vituta niin paljoa kuin se, että on aikeissa alkaa imuroimaan ja mies tulee kieltämään, kun en kuitenkaan osaa. Myös monia muiden kotitöiden kanssa on samalla tavoin. Mies kieltää tekemästä, kun en kuulema osaa tehdä kunnolla.

Pitääkö minun teeskennellä tekeväni jotain silloin, kun mies on kieltänyt minua siivoamasta ja siivoaa itse vai voinko istua sohvalle lukemaan? Yritykseni auttaa tyrmätään joka kerta tai sitten minun toimiini suhtaudutaan kuin pienen lapsen hommailuun, mikä on nöyryyttävää.

On myös joitain asioita, kuten tyhjien WC-paperihylsyjen jättäminen vessaan, jota en huomaa aina tehdä, vaikka yrittäisinkin. Se vain unohtuu, enkä huomaa laittaa hylsyä roskiin, vaikka kuinka yritänkin. Usein muistankin sen, mutta niitä kertoja ei mieheni tiedä ja nalkuttaa vain niistä kerroista, kun tyhjä hylsy löytyy väärästä paikasta.

Vierailija
50/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa tiskaamista ja vähentää vitutsta.

Kaavi/huuhtaise astiat ennen vatiin laittoa. Perään tiakiaine ja niin kuuma vesi kuin hanasta tulee.

Sillä välin kun vesi jäähtyy voi siivota paskat altaasta että on astioille huuhtelupaikka. Samalla astiat likoaa ja tiskaaminen helpottuu.

Tee ohje vaimollesikin, jos hän akateemisena tarvitsee kirjalliset ohjeet

T: Perhe jolla tiskikone puuttuu samasta syystä kuin teilläkin vaikkei talo ihan yhtä vanha olekaan.

Vierailija
51/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hanki se siivooja ja keskity naisesi palvontaan ja onnelliseen seksielämään.

Meillä käy siivooja kerran viikossa ( asunto 90m2). Maksaa meille kotitalousvähennysten jälkeen nettona jotain 11/e tunti elo meillä jotain 22-30 e/vko. Mun mielestä se on tosi vähän perheonnesta ja lasten ehjästä kodista.

Kuinka paljon muuten käytät rahaa kaljaan tai johonkin elektroniikkaan kuukaudessa ?

Pyydät siivousfirmalta sopmuksen jonka lähetät verovirastoon ja sitten voit itse käydä veroviraston sivuilla muuttamassa verokorttiasi. Ennakkopidätys siis pienenee heti..

Huonommallakin matematiikkapäällä saa nopeasti laskettua että siivooja pariksi vuodeksi maksaa ihan hel..sti vähemmän kuin avioero, kaksi asuntoa ja kaksi autoa puhumattakaan muista varusteista.

Vierailija
52/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesetkö ap raitasi wc-pöntöstä myös

Vierailija
53/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani että olet tuollaiseen sitoutunut.

Vierailija
54/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa 500 e

Vierailija
55/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et hankkisi tiskikonetta? :)

Vierailija
56/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maata sohvalla telkun ääressä mussuttamassa. Eikö todella tee muuta? Leikkiikö lasten kanssa? Ettei vaan olis masennustapaus sulla siellä kotona. Ainakin mulla tulis sellanen mieleen. Tai sitten eukkosi on vaan yksinkertaisesti laiska pystyynpaskannettu lapamato. Jos ei ole synnyinkodissa tarvinnut mitään tehdä, niin eipä sitten mitään osatakaan, näinhän se menee.

Mut hommaa se siivooja ja paa eukkos se maksamaan. Kyllä yhteisen kodin hoitamiseen pitää osallistua koko perhe. Näin meillä tehdään. Selkeä työnjako kotihommista ollut aina.

Vierailija
57/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytämallinenkin kone on muuten kiva.

Jos asutte noin käsittämättömän kivikautisesti ettei astianpesukonetta saa mahtumaan minnekkään niin suosittelen kyllä isoa remonttia tai asunnon vaihtoa ennen kuin parisuhteenne hajoaa.

Avioero on nimittäin hel...tin kallista !"

Eihän kukaan täysjärkinen ole tiskannut enää puoleen vuosisataan !

Vierailija
58/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

apua! meillä kuitenkin asioista rakentavasti riidellään ja olenkin parin viime vuoden aikana petrannut kotitöissä. astianpesukone on kyllä ehdoton, samoin pesukoneen ohella kuivausrumpu. jokaiselle perheenjäsenelle sitten puhtaanpyykinkori ja likavaatekori, niin siitähän se pyykkihuoltokin lähtee helpottamaan.

minun kohdallani heikkoa kotityömotivaatiota on selittänyt kiireinen ja vaativa työ (keskimäärin 60h/vko) ja erityisesti laiskotteluun taipuvainen luonne (vaikka ansiotyöni hoidan vimpan päälle) ja luonnollisestiolen kotiäidin pilalle passaama kuopus, jonka ei tarvinnut tehdä kotitöitä lapsena ja teininä ollenkaan.

masentuneelta minustakin vaimosi kuulostaa.. tai työn rasittamalta uraohjukselta. tai vittumaiselta narsistilta.

ehdotan vielä, että pidät välillä viikon-pari lomia kotitöistä. syötte kertakäyttöastioilta valmisruokaa, laitat vain ison mustan jätesäkin keittiöön ja sinne roskat. samoin keräät vaan vaimon tavarat johonkin koriin ja sieltä saa tavaransa sitten lajitella. peset vain omat ja lasten pyykit jne.

Vierailija
59/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimosi ei ehka nae tapojaan likaisuutena tai sotkuisuutena. Mulla on yksi tuttava, jo keski-ikainen, joka on ihan samanlainen. Meidan muiden kavereiden mielesta hanen kotonaan on suoraan sanoen likaista. Kaikki pinnat ovat tavarakasojen peitossa, samoin suuri osa lattioista. Hanen mielestaan hanella on hieman sotkuista mutta se kuuluu asiaan koska han on boheemi ja vapaa luonne, jolla on parempaakin tekemista kuin 'jatkuva puunaaminen'. Kuulemma hanen lapsuudenkodissaan oli ihan samanlaista.

Oletan etta jos vaimosi on tyytyvainen sotkun keskella hanelle on turha nipottaa jatkuvasti siivouksesta. Sinun taytyy a) sopeutua, b) yrittaa saada kompromissi aikaan, c) erota. Riippuu kuinka paljon vaimoasi rakastat sellaisena kuin han on.

Vierailija
60/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos vaimo ei huolehdi omia tiskejaan koneeseen niin syököön likaisista lautasista kun muu perhe käyttää puhtaita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme