Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla tälläistä uusavutonta vaimoa?

Vierailija
30.12.2010 |

Meinaa oikeasti hermot mennä. Yhdessä olemme olleet 15 vuotta ja lapsia on. Meillä ei ole tiskikonetta ja vaimo heittää aina paskaset lautaset tiskialtaaseen eli vaikka niissä olis 100 g jauhelihaa niin sinne vaan. Sieltä löytyy myös paperia ja roskia. Minä sitten tiskaan eli ensin putsaan tiskialtaan, otan kaikki astiat pois, huuhtelen ne kuumalla vedellä ja esipesen kun ovat lilluneet rasva ja paskavedessä. Tämän operaation jälkeen alkaa varsinainen tiskaaminen. Olen nyt noin 100 kertaa pyytänyt kauniisti ja vähemmän kauniisti, että etkö voisi huuhdella omia jätteitä kun laitat astiat tiskialtaaseen, ei auta. Nyt sitten sanoin, että minun tiskaamiseni loppui tähän. Hän ei oikein osaa tiskata vaikka korkeakoulut on käyty jne eli astiat jää hänen pesunsa jälkeen niin paskaiseksi, että pitää käytännössä aina puolet pestä uudelleen. Samoin imurointi, jos minä en imuroi, meillä ei imnuroitaisi koskaan, samoin lattioiden pesu. Ruokaa hän kyllä tekee ja sen jälkeen keittiö pitäisi pestä painepesurilla. Lähes kaikissa kodin hommissa sama kuvio, mikään ei onnistu. Kirjojen luku ja telkkarin ääressä mussuttaminen onnistuu, liikuntaa ei jaksa töiden jälkeen harrastaa. Sanoin viimeksi, että otan tuon ruoan heittämisen jatkossa hlökohtaisena vittuiluna ja sanoin, että seuraavan kerran jälkeen en sitten enää tiskaa kerran kertaakaan pariin kkteen ja tänään se sitten alkaa. katson ilolla miten hommat rupeavat toimimaan. Olen itse ollut aina siisti ja olen sata varma, että kaikki hommat sujuisivat paremmin jos asuisin lasteni kanssa kimpassa ilman tuota uusavutonta tyyppiä. Pakko oli tulla tänne naisten palstalle avautumaan kun rupesi niin paljon vituttamaan, tekisi mieli lopettaa tämä perheen naisena olo kokonaan ja hommata oikea nainen kotiin ja antaa hänen jatkaa tuota rekkamieselämäänsä, prkl. Niin ja asuinpaikalla on väliä, tämä on tälläinen pk-seudun paremman perheen vesa eli kultalusikka suussa syntynyt. Olen tässä koittanut opetella elämään sikolätissä nämä vuodet ja se jo jotenkin onnistuu, mutta joku raja se on tässäkin. Muija kun lähtee työmatkalle niin meillä on aina sen ajan kämppä tiptop.

Vuodatusterveisin

vittuuntunut isä

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös tiskit tiskata kunnolla. Jos ei tee, johtuu lapsuuden kotioloista luultavasti: jos passattiin, eikä opetettu tekemään, ei aikuisenakaan osaa tehdä.

Pahoittelen tilannetta.

t. tasapuolisesti siivoava vaimo ja äiti

Vierailija
62/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän tekee kunnolla vain ne asiat, jotka häntä oikeasti kiinnostaa.

Tutustupa aiheeseen, niin hoksaat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

apulainen. Tiskikonekin on hyvä vaihtoehto. Taisit aikoinaan ajatella niitä kultalusikan myöhemmin mukanaan tuomio rahoja tai arvostit hyvää seuraa, jota tarjoaa hyvin koulutettu puoliso joka on kiinnostuneempi lukemisesta kuin kodinhoidosta. Kyllä kuule naistakin syö jos joutuu piikomaan, joten siksi kannattaakin hankkia maksettu piika. Jos oikeasti naisit ihmisen, joka on kotitaloustyöorientoitunut, niin vittuuntuisit vielä äkkiämpää siihen tyhjäpäiseen nipotukseen, ainakin jos omien korviesi välissä on jotain. Kotityöt nyt vaan on syvältä. Ei ne kuulu naiselle sen kummemmin, joten et ole sä ole perheen "naisena". Sinähän et voi määritellä kodin siisteystasoa teidän molempien puolesta tai jos sä teet niin, niin sitten myös vastaat siitä. Jos vaimolle käy vähän vähemmän tiptop meininki, niin miksi hänen pitäisi siivota sen yli sinun mieliksesi?

Vierailija
64/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin syökää ulkona. Keskity vaimon hyviin puoliin. Haluaisitko ihan oikeasti jonkun kotihengettären? Oletko sä juntti? Millainen malli sinulla on naiseudesta kun käytät ilmauksia "oikea nainen" ja oliko se "naiseuden huippu"? Jos sulla on kamalan kapea ja asenteellinen naiskuva, niin ongelma on sinussa eikä vaimossa. Siivota osaa kuka vaan, mutta jotkut ovat laiskoja tai heitä ei vain huvita kun maailmassa on niin paljon muuta mielenkiintoista.

Vierailija
65/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muakin vituttais. En ole supersiisti , mutta ei nyt ihan noinkaan. JA itse kyllä urheilen ja pidän itsestäni huolta kolmen lapsen työn ja koulun ohella. Vaimolle tekisi hyvää hieman "tehdä jotain " niin ehkä ne kotityökin sujuisin paremmin. Oletko ajatellut, että vaimosi käyttää sinua hyväkseen???On tottunut että siivoat ja teet kaiken?

Vierailija
66/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että onkohan naisellasi jotain ongelmia josta tuollainen johtuu, esim. masennusta/uupumusta tms. Aivan outoahan tuollainen käytös. Ei ikäänkuin ota vastuuta omasta elinympäristöstään tai lapsistaan. Tuli vain mieleen... Kyllähän tuohon kannattaisi jotain apua hakea tai ainakin keskustella vakavasti asiasta. T. 30

Mä en kyllä lukenut muusta piittaamattomuudesta kuin siivouksen ja liikunnan suhteen. Laittaahan nainen ruokaa ja voi olla tosi hyvä ja läsnäoleva äiti, monesti lapset pitää vähän boheemeista vanhemmista, joiden kanssa voi jutella eikä ne ole aina varattuja jonkin kotityön takia. Kyllä on rajoittuneita ihmisiä jos heti leimataan laiskaksi vaikka tämä nainen voi olla vaikka miten pätevä työssään, hyvä seuraihminen, mukava äiti ja miniä, luotettava ystävä, tunteja laskematon yhdistysihminen jne.

Vierailija
67/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua. Olen hoitovapaalla. Meillä on kolme lasta. Teen tietysti suurimman osan kotitöistä kun kerran kotona olen, alkaen roskien viennistä lähtien. Laitan ruoan, siivoan aina lähes aina yksin, imuroin, katan päydän ja korjaan aina astiat ja laitan ne astianpesukoneeseen muiden jäljiltä. Kyyditsen lapsia harrastuksiin ym. Käyn kaupassa jatkuvasti lasten kanssa, leikitän, ulkoilutan lapsia niin arkena kuin viikonloppuisinkin pääsääntöisesti yksin. Hoidan lemmikkimme täysin. Pidän ns. ohjat käsissä lasten kohdalla, tiedän harrastukset ja heidän muut menonsa, tsekkaan heille aina vaatteet seuraavaksi päiväksi, autan läksyissä ja herätän kouluun. Maksan laskut, teen lumityöt. Raskasta on toisinaan. T.Välillä kettuuntunut äiti, vaan ei yh.

Vierailija
68/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on vaativa työ ja monia mielenkiinnon kohteita ja jotka eivät ole pätkääkään kiinnostuneita siivoamisesta, ruuanlaitosta kylläkin jossain määrin. Voin kertoa ettei sellaista naista voi pakottaa millään opetustempuilla siivoamaan. Heidän ajatuksensa ei kulje niin, että pitää olla siistiä ja käytänpä tuota toista hyväkseni. He ajattelevat, että jos siivoat, oma on asiasi, mutta jos toinen lopettaa siivoamisen, niin sitten vain tulee sotkuisempaa. Tietyn tyyliset ihmiset eivät vain suo ajatustakaan siivoamiselle. Itse pidän tämän tyyppisistä ihmisistä, sillä heille voi aina mennä kylään ihan tuosta vaan, eikä tarvitse kuunnella selityksiä siivoamattomuudesta tai tyhjänpäiväistä tarinointia kotitöistä. Heti pääsee mielenkiintoisempiin aiheisiin. Tämän tyyliset ihmiset eivät myöskään kyttää muita tai tee tupatarkastuksia, puhumattakaan että kilvoittelisivat siitä kuka on mainioin emäntä. Jos he ovat facebookissa, päivityksessä ei ole koskaan mitään niin tylsää ja ärsyttävää kuin että "koti on siivottu, pakkasessa reippailtu ja uunissa korvapuustit".

Vierailija
69/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös tiskit tiskata kunnolla. Jos ei tee, johtuu lapsuuden kotioloista luultavasti: jos passattiin, eikä opetettu tekemään, ei aikuisenakaan osaa tehdä. Pahoittelen tilannetta. t. tasapuolisesti siivoava vaimo ja äiti

aikamoinen hermokimppu. Tottakai hän opetti minut tekemään kotitöitä ja yritti opettaa myös asennetta "kunnollisesta naisesta", joka leipoo, siivoaa yms. Kaikesta huolimatta itsestäni tuli lievästi sanoen suurpiirteinen siivoamisen suhteen ja ruuanlaitossakin olen kiinnostuneempi ruuan terveellisyydestä kuin pullanpaisto-osastosta. En ole tippaakaan kiinnostunut kotitöistä, mutta lukemisesta, opiskelemisesta, ihmissuhteista, työstäni, matkustelemisesta ja perheestäni kyllä. Mieheni arvostaa korkeaa koulutustani, tärkeää työtäni, uteliaisuuttani, hyvää seuraani ja rentouttani eikä piittaa vaikka kotona on boheemi meininki.

Vierailija
70/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei osaa laittaa ruokaa, siivota tai ees hoitaa lapsia....

Mulla on sellaisesta ravintola-alan perheestä oleva miesjokaosaa kokata, käydä kaupassa ja organisoida asioita. Ite en osaa ees tehdä oikeen mitään ruokaa ees(perunatkin palaa pohjaan), kunhan saan lapsille ees terveelliset pöperöt pöytään niin se on jo saavutus! Mun mies on supertehokas, se haravoi pihan kymmenessä minuutissa, imuroi kymmenessä ja käy kaupassa viikon ruokaostokset puolessatunnissa...ja itse poden huonoa omaa tuntoa siitä, mutta jotain sentään osaan, nimittäin pestä pyykkiä! Sen mies jättää mun hoidettavaks ku tietää et osaan sen ja itse pelkää et pilaa lasten kalliit vaatteet.

Mun ehdotus olis et sopisitte töistä jotka sopivat itsekullekin ja joista voi suoriutua kunnialla ja olla vielä ylpeä.

Vierailija
71/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua. Olen hoitovapaalla. Meillä on kolme lasta. Teen tietysti suurimman osan kotitöistä kun kerran kotona olen, alkaen roskien viennistä lähtien. Laitan ruoan, siivoan aina lähes aina yksin, imuroin, katan päydän ja korjaan aina astiat ja laitan ne astianpesukoneeseen muiden jäljiltä. Kyyditsen lapsia harrastuksiin ym. Käyn kaupassa jatkuvasti lasten kanssa, leikitän, ulkoilutan lapsia niin arkena kuin viikonloppuisinkin pääsääntöisesti yksin. Hoidan lemmikkimme täysin. Pidän ns. ohjat käsissä lasten kohdalla, tiedän harrastukset ja heidän muut menonsa, tsekkaan heille aina vaatteet seuraavaksi päiväksi, autan läksyissä ja herätän kouluun. Maksan laskut, teen lumityöt. Raskasta on toisinaan. T.Välillä kettuuntunut äiti, vaan ei yh.

ole raskaita (mm lasten herättäminen, pöydän kattaminen ja laskujen maksaminen), välttämättömiä (kotieläimen hoito, sillä niitähän ei ole pakko ottaa, kaupassakäynti jatkuvasti lasten kanssa, sillä hyvin suunnitellen siellä ei tarvitse käydä kuin kerran pari viikossa) tai joita voisi tehdä kouluikäiset lapsetkin (pöydän kattaminen, roskien vieminen, vaatteiden tsekkaaminen). Miksi sä teet turhaa tai yli tai miksi lasket kotityöksi ihan höpönlöpön hommia? Oletko marttyyri, haluatko kiitosta ja huomiota, eikä itsetunto ole ihan kohdallaan?

Vierailija
72/85 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ole uusavuton: osaan kyllä jos haluan. Mutta en halua. Olen niin mukavuudenhaluinen, että makaan mielummin sohvalla kun siivoan. Ja mua ei sotku haittaa niiiin paljon, että oikeasti jaksaisin siivota. Ja koska en jaksa siivota päivittäin, viikottain, kuukausittain, niin silloin kun se into jostain ilmestyy, onkin kämppä vuoden siivoomattomuuden jälkeen siinä kunnossa, ettei sitä siivoa enää päivissä, vaan menee viikkoja, ja minun intoni taas ei kestä kun korkeintaan tunnin.

Vierailija
73/85 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[kotieläimen hoito, sillä niitähän ei ole pakko ottaa,

Vierailija
74/85 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä vaimot valittaa nojatuolimöhkäleistään

Vierailija
75/85 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin nyt ei ole muuttunut muu kuin et vain saa tarpeeksi. Lisää seksiä niin vannekin kiristää vähemmän.

T: toinen isä, joka saa tarpeeksi ja siksi sietää vähemmän siivoilevaa puolisoaan paremmin

PS: seksiä saa naisilta kun siivoaa enemmän, eikös se neuvot niin menneet;-)

Vierailija
76/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi sitten kyseessä mies tai vaimo.

Itsekin olen hieman suurpiirteinen huithapeli, mutta kyllä koto täytyy siistinä osata ja jaksaa pitää.

Jos vuodesta toiseen olisi puolisona patalaiska porsas niin en jaksaisi.

samanlainen vaimo. Ei siivoa eikä hoida tiskejä kuin äärimmäisen harvoin. Jos minä (mies) olen välillä vaikka väsynyt, kaaos valtaa huushollin päivässä. Keittiö täynnä ruuantähteitä ja likaisia astioita, lattiat täynnä rojua lasten jäljiltä jne. Samoin lapsista huolehtiminen; nukutukset, välipalat, ulkoilut aika pitkälti mun vastuulla.

On kokeiltu hyvällä ja pahalla (ja on se tiskikonekkin, mutta ei ne astiat itsekseen sinne mene), mutta minkäs teet kun ei toista voi muuttaa.

On välillä kestämistä, mutta yhdessä tässä vain sinnitellään...

Vierailija
77/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis olevan varaa..Kuulostaa tuo kyllä yököttävältä. Varsinkin kesähelteillä paskaisiin astioihin tulee nopeasti ötököitä, hajua ja bakteereja.Hyii!

Vaimosi taitaa olla todella patalaiska. Itse olen siisti naisihminen, mun mieheni ei yhteen aikaan vaivaantunut laittamaan astioitaan koneeseen ja aina se olin mä joka ne pöydiltä sinne raivas. Sama juttu jos se otti jääkaapista jotain niin aina ne jäi pöydälle pilaantumaan kun ei herra viitsinyt niitä laittaa sinne takaisin.

Sitten päätin että nyt riittää aikuisen ihmisen jälkien siivoaminen, en ole hänen äitinsä. Sanoin suoraan että seuraavan kerran kun jättää paskaiset astiansa levälleen, heitän ne seinään. Katotaan onko mukavampi herran siivota sirpaleita lattialta. Jos jääkaapista jää roinaa pöydälle, tinttaan ne roskikseen. Sinne on muutaman kerran lentänyt ketsuppipullosta lähtien vaikka mitä ja kas kummaa...keittiö on pysynyt nyt paljon siistimpänä!

Tsemppiä sulle vittuuntunut isä.

T: Siisti naisihminen

Vierailija
78/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi työllistää, jos ei ole tiskonetta.

Mun kaverilla ei ole ja pidän sitä kyllä tosi outona. Mitäs jos vaikka myisitte pyykinpesukoneenkin pois.

Laiskalla ihmiselle ehdoton juttu on astianpesukone.

Vierailija
79/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi työllistää, jos ei ole tiskonetta.

Mun kaverilla ei ole ja pidän sitä kyllä tosi outona. Mitäs jos vaikka myisitte pyykinpesukoneenkin pois.

Laiskalla ihmiselle ehdoton juttu on astianpesukone.

Niin kuten tuossa aika monta kertaa kirjoitin, ettei meidän vanhaan museotaloon saanut laitettua tiskikonetta. Meillä on ruokasali ja pieni keittiö. Tiskaaminen on vain yksi juttu, jos luet tuota ketjua niin laitoin aika monta esimerkkiä mikä ottaa päähän, postit jää viikoiksi laatikkoon, roskat jää lattialle, jos minä en siivoa meillä ei siivota koskaan jne jne

T: vittuuntunut isä

Vierailija
80/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on arkipäivää monelle naiselle. Mies kuin yksi lapsista....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän