Onko muilla tälläistä uusavutonta vaimoa?
Meinaa oikeasti hermot mennä. Yhdessä olemme olleet 15 vuotta ja lapsia on. Meillä ei ole tiskikonetta ja vaimo heittää aina paskaset lautaset tiskialtaaseen eli vaikka niissä olis 100 g jauhelihaa niin sinne vaan. Sieltä löytyy myös paperia ja roskia. Minä sitten tiskaan eli ensin putsaan tiskialtaan, otan kaikki astiat pois, huuhtelen ne kuumalla vedellä ja esipesen kun ovat lilluneet rasva ja paskavedessä. Tämän operaation jälkeen alkaa varsinainen tiskaaminen. Olen nyt noin 100 kertaa pyytänyt kauniisti ja vähemmän kauniisti, että etkö voisi huuhdella omia jätteitä kun laitat astiat tiskialtaaseen, ei auta. Nyt sitten sanoin, että minun tiskaamiseni loppui tähän. Hän ei oikein osaa tiskata vaikka korkeakoulut on käyty jne eli astiat jää hänen pesunsa jälkeen niin paskaiseksi, että pitää käytännössä aina puolet pestä uudelleen. Samoin imurointi, jos minä en imuroi, meillä ei imnuroitaisi koskaan, samoin lattioiden pesu. Ruokaa hän kyllä tekee ja sen jälkeen keittiö pitäisi pestä painepesurilla. Lähes kaikissa kodin hommissa sama kuvio, mikään ei onnistu. Kirjojen luku ja telkkarin ääressä mussuttaminen onnistuu, liikuntaa ei jaksa töiden jälkeen harrastaa. Sanoin viimeksi, että otan tuon ruoan heittämisen jatkossa hlökohtaisena vittuiluna ja sanoin, että seuraavan kerran jälkeen en sitten enää tiskaa kerran kertaakaan pariin kkteen ja tänään se sitten alkaa. katson ilolla miten hommat rupeavat toimimaan. Olen itse ollut aina siisti ja olen sata varma, että kaikki hommat sujuisivat paremmin jos asuisin lasteni kanssa kimpassa ilman tuota uusavutonta tyyppiä. Pakko oli tulla tänne naisten palstalle avautumaan kun rupesi niin paljon vituttamaan, tekisi mieli lopettaa tämä perheen naisena olo kokonaan ja hommata oikea nainen kotiin ja antaa hänen jatkaa tuota rekkamieselämäänsä, prkl. Niin ja asuinpaikalla on väliä, tämä on tälläinen pk-seudun paremman perheen vesa eli kultalusikka suussa syntynyt. Olen tässä koittanut opetella elämään sikolätissä nämä vuodet ja se jo jotenkin onnistuu, mutta joku raja se on tässäkin. Muija kun lähtee työmatkalle niin meillä on aina sen ajan kämppä tiptop.
Vuodatusterveisin
vittuuntunut isä
Kommentit (85)
Meillä ei kumpikaan taida olla ihan tuolla tasolla kuin vaimosi, vaikka itse olen akateeminen ja sangen laiska kotitöissä. Lautasista ruoanjätteet kannattaa ensin tyhjentää roskiin, vaikka kompostiin. Viemäriin niitä ei kannata huuhdella, koska tukkivat sen helposti.
Mitä jos sinä ja lapset siivoaisitte omat tiskinne ja tiskaisitte ne. Vaimon tiski jäisi hänen omaksi huolekseen?
Meillä kokkauksen jälkeen keittiön siivoaa se, joka on kokannut. Minusta se on reilua.
Tiskikonekin voisi auttaa ongelmaanne. Sinne ei kannata laittaa huuhtelemattomia astioita. Ei luulisi olevan vaimollekaan liian työlästä.
muuttaa elämääsi kohtuullisemmaksi, kaikissa on hyviä ja huonoja puolia:
1. Hommaa astianpesukone, robotti-imuri ja muutenkin kaikki mahdolliset hienot kodinkoneet, niin kohennat ainakin omaa elämääsi. Toisaalta, silloin muijasi on edelleen sama possu mikä on, jonkun ne astiat on sinne koneeseen ja poiskin saatava ja edes kohtuullisessa kunnossa.
2. Osta hommat palveluna, maksaahan se, mutta jos ei mikään auta. Toisaalta ei ulkopuolisillakaan nyt kaikkea sentään voi teettää.
3. Anna akalles kenkää ja haet mieluiten jonkun ravintola-alan filippiiniläisen vaimoksesi, toiseksi parhaana thaikku. Silloin tosin naapurit sun muut alkaa kuiskuttelemaan keskenään, että "eikö tuokaan nyt muuten naista saa"
Tero
Eikö aika yksinkertainen apu olisi tiskikoneen hankinta? Olivat tiskit rasvaisia tai ei, ketuttaisi kuin pientä oravaa käsintiskaus. Olen itse jonkunlainen siivoushullu ja aina on siistiä, mutta astianpesukoneesta en luovu koskaan.
Palkkaa siivooja kotiin kerran viikossa hoitamaan hommat.
Toisaalta, jos teidän suhde tökkii muutenkin, niin lähde. Joskus vaihtamalla paranee.
Kiinnostaisi tietää minkälainen vaimosi on muuten. Huolehtiiko itsestään, hoitaako työnsä kunnolla, entä lapset. Kuka teillä kokkaa ruuat ja hoitaa käytännön askareet. Jos kaikki tämä on sinun vastuullasi niin en kadehdi.
Kaikki lapsiperheet ovat ajoittain sekaisia, mutta se on eri asia kuin saastainen.
Tsemppiä!
N38
kaikkien lapsiperheiden kodit ovat ajoittain sekaisia :-)
muuttaa elämääsi kohtuullisemmaksi, kaikissa on hyviä ja huonoja puolia:
1. Hommaa astianpesukone, robotti-imuri ja muutenkin kaikki mahdolliset hienot kodinkoneet, niin kohennat ainakin omaa elämääsi. Toisaalta, silloin muijasi on edelleen sama possu mikä on, jonkun ne astiat on sinne koneeseen ja poiskin saatava ja edes kohtuullisessa kunnossa.
2. Osta hommat palveluna, maksaahan se, mutta jos ei mikään auta. Toisaalta ei ulkopuolisillakaan nyt kaikkea sentään voi teettää.
3. Anna akalles kenkää ja haet mieluiten jonkun ravintola-alan filippiiniläisen vaimoksesi, toiseksi parhaana thaikku. Silloin tosin naapurit sun muut alkaa kuiskuttelemaan keskenään, että "eikö tuokaan nyt muuten naista saa"
Tero
Joo ei arkipäivän kaikkia hommia voi muilla teettää, laskut yms hoidan minä, vakuutukset no ihan helvetti kaiken! Jos en ole kotona esim pariin viikkoon niin kun tulen takaisin niin laskut on POSTILAATIKOSSA. Aasialaiset naiset on kyllä kauniita, mutta en minä varmaan sille tiellä jaksaisi lähteä, eiköhän ihan Euroopasta löydy vielä NAISIA. Japanilaisen naisen aina nuorempana halusin kun yhden kanssa olin ja yhdessä asuin ulkomailla asuessani, se oli kyllä kuin naiseuden huipputuote :) Taisin olla hänelle vaan lelu ja lian köyhä, hän kun sai vanhemmiltaan siihen aikaan noin 5000 punnan kkrahan :)) Minä köyhänä opiskelijana pyörittelin silmiäni kun lähdettiin shoppailemaan.
Niin meillä ei ole astianpesukonetta sen takia, koska asumme 100 vuotta vanhassa talossa, joka on täysin rempattu ja keittiö on pieni ja ruokailutila on erikseen. Sinne ei siis saanut mahtumaan mitenkään fiksusta astianpesukonetta enkä sellaista pientä pöytämallia jaksa hankkia kun ei mahdu oikein mitään. Minä kyllä tiskaan, ei siinä mitään, mutta kun altaassa on ruokaa, roskia ja kastuneita talouspapereita vedessä niin sekin rupee vituttamaan.
T: v isä
Vaikka on tullut jo muutamalta muulta.
1: Osta
2: Tiskikone
Helppoa :)
Minkäikäisiä lapsia? Miksi vaimo pitää tiskiallasta roskiksena, vai lapsetko sitä roskaavat?
Laita kuriin se akka!
Jos ei hyvällä niin sitten.....
ja niitä asioita, minkä vuoksi aikoinaan rupesit olemaan hänen kanssaan....Kiinnostaa....
Kyllähän se on kumma jos nainen ei edes alkeita kodinhoidosta osaa. Vaikka näinä tasa-arvon ja feminismin päivinä hieman särähtää korvaan tuo "oikean naisen hommaaminen kotiin" niin ymmmärrän kyllä tunteeni. Itse siivoan, leivon, laitan ruokaa ja pyykkään ihan mielelläni siksi, että mieheni hakee takkapuut, kolaa lumet, huoltaa ja remppaa taloa/autoa/pihaa, tamppaa matot ja tekee muut raskaat työt. Tosin meillä isäntä myös osallistuu kotitöihin, eli imuroi, täyttää kestovaipat, leipoo joskus, tekee ruokaa joskus ja usein auttaa muutenkin siivoamisessa.
Niin ja me molemmat olemme korkeakoulutettuja.
Ei ihme jos jurppii kun eukko on tuollainen laiskimusten emälaiskimus, oksettavaa suorastaan. Tuohan alkaa käydä jo parisuhteen päälle. Mutta, jotta asiasta ei tule vakavampia seuraamuksia, niin hommatkaa ihan ekana astianpesukone ja laittakaa vaikka se siivooja sitten kuten tuolla aiemmin on sanottu. Lisäksi ehdotan, että laitat vaimosi jonkun uhkauksen varalta jollekin kodinhoidon kurssille tai esimerkiksi talouskouluun.
Erittäin hyvä vaihtoehto on kyllä tuo että jätät astiat tiskaamatta jos homma ei ala toimia.
Minkäikäisiä lapsia? Miksi vaimo pitää tiskiallasta roskiksena, vai lapsetko sitä roskaavat?
Kuten tuossa aloituksessa jo taisin inistä, että olen sanonut kauniisti ja vähemmän kauniisti varmaan 100 kertaa viimeisen vuoden aikana, ei auta mitään eli olemme puhuneet. En oikein edes jaksa enää sanoa samoista asioista kun 6 vuotias poikammekin osaa pitää paikat puhtaana ja siistinä kun kerran pyytää. Siis vaimo heittelee sinne mitä milloinkin, samoin jos taskusta tippuu vaikka nenäliina niin se jää siihen lattialle odottamaan, että minä tulen sen siitä nostamaan. Lapset on yhtä lukuunottamatta alle kouluikäisiä.
T: ap isä, jonka verenpaine on kohta 200
Ei sinnekään voi työntää sataa grammaa jauhelihaa ja jonkun täytyy senkin kanssa huuhdella, latoa ja tyhjentää.
Ymmärrän täysin ap:ta, olin useamman vuoden samassa tilanteessa, mutta onneksi kämppiksen, en puolison kanssa. Meillä auttoi aikoinaan ihan perinteinen keskustelu ja siivousvuorot.
Kuinka suoraan olet asiat vaimollesi sanonut? Voisiko keskustelu auttaa? En tarkoita tällä sitä, että käsket/pyydät vaimoasi tiskaamaan tiskinsä, vaan että istutte alas ja kerrot suoraan, kuinka paljon asia vituttaa, kuinka paljon ekstraa sinä joudut tekemään ja mitä vaimosi pitäisi tehdä. Ei kenenkään tarvitse olla toisen piika, mutta jos ei ole kovin siisti ihminen, asiaa on yleensä hankala hahmottaa.
t. korkeakoulutettu kaupunkilaisnainen
Ap näytä tämä ketju vaimollesi.
Kyllähän se on kumma jos nainen ei edes alkeita kodinhoidosta osaa. Vaikka näinä tasa-arvon ja feminismin päivinä hieman särähtää korvaan tuo "oikean naisen hommaaminen kotiin" niin ymmmärrän kyllä tunteeni. Itse siivoan, leivon, laitan ruokaa ja pyykkään ihan mielelläni siksi, että mieheni hakee takkapuut, kolaa lumet, huoltaa ja remppaa taloa/autoa/pihaa, tamppaa matot ja tekee muut raskaat työt. Tosin meillä isäntä myös osallistuu kotitöihin, eli imuroi, täyttää kestovaipat, leipoo joskus, tekee ruokaa joskus ja usein auttaa muutenkin siivoamisessa.Niin ja me molemmat olemme korkeakoulutettuja.
Ei ihme jos jurppii kun eukko on tuollainen laiskimusten emälaiskimus, oksettavaa suorastaan. Tuohan alkaa käydä jo parisuhteen päälle. Mutta, jotta asiasta ei tule vakavampia seuraamuksia, niin hommatkaa ihan ekana astianpesukone ja laittakaa vaikka se siivooja sitten kuten tuolla aiemmin on sanottu. Lisäksi ehdotan, että laitat vaimosi jonkun uhkauksen varalta jollekin kodinhoidon kurssille tai esimerkiksi talouskouluun.
Erittäin hyvä vaihtoehto on kyllä tuo että jätät astiat tiskaamatta jos homma ei ala toimia.
Alon Gratchin "Jos miehet puhuisivat". Pakko tunnustaa, että minulla oli todella hauskaa lukiessani viestiäsi.
Paitsi, että meillä se on mies, joka toimii näin! Siis ruuanlaittoa myöten, ihan ku olisin ite kirjottanu :)
Minulla oli tuollainen mies, ja juuri laskut "miesten työt" ym. kaikki oli minun vastuullani. Kyllähän tuo mies joskus pyyhki pöytiä, imuroi ja laittoi ruokaa, mutta niin harvoin että hirveä sotku meillä oli, ei saanut yksin pidettyä siistinä kun monta pientä lasta ja osaa kotitöistä mies ei vaan tehnyt koskaan.
Jos asian otti puheeksi niin tuli hirveä huuto että kokoajanhan (=kerran viikossa-kahdessa)teen sitä sun tätä. Vaikka kämppä kuinka paskainen niin häntä ei haitannut ja hänen mielestään se oli täysin siisti, kunhan tavarat on poissa lattialta, ruskeaksi pinttyneet vessanpytyt ja tahmaiset lattiat ei haitanneet ollenkaan.
Laskuista vielä että raivosi minulle jos hänen nimellään olevat laskut olivat myöhässä, esim. autoverot ym. (hänen autonsa, minulla ei edes ajokorttia), netti katkesi (nettilasku tuli ainoastaan hänen sähköpostiinsa, siellä niitä sitten oli maksamattomana monelta kuukaudelta).
Meillä meni välit niin huonoksi että mies itse lopulta halusi lähteä (10v yhteiseloa ja 3 yhteistä lasta), ihastui lapsettomaan naiseen jonka kanssa on niiiiin kivaa kun ei tarvi arkiasioita miettiä. Oman yksiönsä joutuu nyt siivoomaan ihan itse alusta loppuun ja huolehtimaan laskuistaan eikä voi syyttää ketään muuta mokailuistaan. Minulla nyt tietysti sama työmäärä kuin ennenkin mutta ei sitä vihaa ja katkeruutta siitä kun toinen ei tee mitään. Lapsia olen yrittänyt kouluttaa siivoamaan jälkensä.
samanlainen vaimo. Ei siivoa eikä hoida tiskejä kuin äärimmäisen harvoin. Jos minä (mies) olen välillä vaikka väsynyt, kaaos valtaa huushollin päivässä. Keittiö täynnä ruuantähteitä ja likaisia astioita, lattiat täynnä rojua lasten jäljiltä jne. Samoin lapsista huolehtiminen; nukutukset, välipalat, ulkoilut aika pitkälti mun vastuulla.
On kokeiltu hyvällä ja pahalla (ja on se tiskikonekkin, mutta ei ne astiat itsekseen sinne mene), mutta minkäs teet kun ei toista voi muuttaa.
On välillä kestämistä, mutta yhdessä tässä vain sinnitellään...
Niin olen tehnytkin aina välillä eli teetän suursiivouksen jollain firmalla. Pitäisi ottaa kotiapulainen, se toimisi. Joku sirpakka aasialainen toisi muutenkin eloa arkeen.
T: ketjun aloittanut isä