Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muilla tälläistä uusavutonta vaimoa?

Vierailija
30.12.2010 |

Meinaa oikeasti hermot mennä. Yhdessä olemme olleet 15 vuotta ja lapsia on. Meillä ei ole tiskikonetta ja vaimo heittää aina paskaset lautaset tiskialtaaseen eli vaikka niissä olis 100 g jauhelihaa niin sinne vaan. Sieltä löytyy myös paperia ja roskia. Minä sitten tiskaan eli ensin putsaan tiskialtaan, otan kaikki astiat pois, huuhtelen ne kuumalla vedellä ja esipesen kun ovat lilluneet rasva ja paskavedessä. Tämän operaation jälkeen alkaa varsinainen tiskaaminen. Olen nyt noin 100 kertaa pyytänyt kauniisti ja vähemmän kauniisti, että etkö voisi huuhdella omia jätteitä kun laitat astiat tiskialtaaseen, ei auta. Nyt sitten sanoin, että minun tiskaamiseni loppui tähän. Hän ei oikein osaa tiskata vaikka korkeakoulut on käyty jne eli astiat jää hänen pesunsa jälkeen niin paskaiseksi, että pitää käytännössä aina puolet pestä uudelleen. Samoin imurointi, jos minä en imuroi, meillä ei imnuroitaisi koskaan, samoin lattioiden pesu. Ruokaa hän kyllä tekee ja sen jälkeen keittiö pitäisi pestä painepesurilla. Lähes kaikissa kodin hommissa sama kuvio, mikään ei onnistu. Kirjojen luku ja telkkarin ääressä mussuttaminen onnistuu, liikuntaa ei jaksa töiden jälkeen harrastaa. Sanoin viimeksi, että otan tuon ruoan heittämisen jatkossa hlökohtaisena vittuiluna ja sanoin, että seuraavan kerran jälkeen en sitten enää tiskaa kerran kertaakaan pariin kkteen ja tänään se sitten alkaa. katson ilolla miten hommat rupeavat toimimaan. Olen itse ollut aina siisti ja olen sata varma, että kaikki hommat sujuisivat paremmin jos asuisin lasteni kanssa kimpassa ilman tuota uusavutonta tyyppiä. Pakko oli tulla tänne naisten palstalle avautumaan kun rupesi niin paljon vituttamaan, tekisi mieli lopettaa tämä perheen naisena olo kokonaan ja hommata oikea nainen kotiin ja antaa hänen jatkaa tuota rekkamieselämäänsä, prkl. Niin ja asuinpaikalla on väliä, tämä on tälläinen pk-seudun paremman perheen vesa eli kultalusikka suussa syntynyt. Olen tässä koittanut opetella elämään sikolätissä nämä vuodet ja se jo jotenkin onnistuu, mutta joku raja se on tässäkin. Muija kun lähtee työmatkalle niin meillä on aina sen ajan kämppä tiptop.

Vuodatusterveisin

vittuuntunut isä

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. mutta mä vaan mietin millaiseen satavuotiaaseen (kerrostalo?)asuntoon tulee postit laatikkoon.

Vierailija
2/85 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. mutta mä vaan mietin millaiseen satavuotiaaseen (kerrostalo?)asuntoon tulee postit laatikkoon.

Eiköhän tuolla varmaan 5 viestissä ap puhu lumien luomisesta ja talon korjaamisesta jne :) eli kannattaa opetella lukemaan ja sitten kirjoitella vasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on samanlainen mies! Eikä ole edes ainoa laatuaan tuttavapiirissä.

Vierailija
4/85 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onkohan vaimosi masentunut. Oma äitini oli uraäiti, joka ei juuri siivoamisesta välittänyt, mutta ei hänkään heitellyt nenäliinojaan lattialle. Masennukselta tuo minusta kuulostaa.

Toisaalta, jos vaimo esim. leikkii kolmen tenavan kanssa vapaa-ajat, eli huolehtii sillä tavalla lasten kasvattamisesta ja virikkeistä, niin ei energiaa paljon jää muihin kotitöihin. Itse oli äitiyslomalla semmoinen, että kokopäiväinen imettäminen vei kaiken huomioni. Pyykinpesu, tiskit yms. jäi miehen tehtäväksi silloin.

Ja kuten joku sanoikin, jos vaimo tosiaan tekee vaativaa työtä ja luo uraa, hän voi olla kotona ihan sippi ja ajatella, että tiskeistä ja siivoamisesta jäkättäminen on toisarvoista löpinää. Sekin voi vaikuttaa, että jos vaimo tienaa miestä enemmän, kuten omassa lapsuudenkodissani oli. Isäni joskus jäkätti äidille siivoamisesta, mutta se oli siinä tilanteessa minusta epäreilua, koska äiti kuitenkin käytännössä elätti meitä kaikkia.

Vierailija
5/85 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuo on mies-ominaisuus :)

Kaikki miesystäväni nimittäin ovat heittäneet tiskialtaaseen ruuanjämät, osa myös roskia kun eivät viitsi avata roskiskaapin ovea =o

Muuten ovat kyllä fiksuja kavereita.

Vierailija
6/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeakoulussa opetella tiskaamaan. Miksi otit avuttoman vaimon, sillä käytännön taidot ovat tarpeen lapsiperheessä, toki aikuistaloudessa myös.

Vierailija
7/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun vaimoa!!! Onpas ällöttävää! Otatko vaikka mut vaimoksesi, kun olen kans samanlainen kuin sä ja tykkään pitää kodin siistinä. Miten mä voisin edes päästää yllätysvieraita kotiini jos en pitäisi kotia suurinpiirtein kunnossa? Huhhuh. Ei taida naises oikein arvostaa sitä, että on hyvän miehen saanut.

Vierailija
8/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuollainen on miehenä. Ok, tekee kyllä kotihommia pyydettäessä ja huolellisesti sen, mitä tekee, mutta oma-aloitteisesti ei mitään, eikä ota mitään vastuuta kokonaisuudesta.

Mutta hei: jotain näissä siipoissa silti on, johon ollaan alunperin rakastuttu ;-) Koeta kaivaa se esille ja muistaa se.

Kurjaahan se on, että siisteyskäsitykset eroaa kovasti, se hankaloittaa elämää - tiedän hyvin sen.Mutta ei se nyt sentään syy eroon ole! Minun siisteyskäsitykseni on kuitenkin vain yksi mahdollinen lukuisten joukossa. Eikä ole olemassa yhtä ja ainoaa tapaa elää ja olla, minun (ja sinun) pitää se kestää ja hyväksyä.

Vierailija
9/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tota muuten jaksa lukea.

Vierailija
10/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ihanaa että asia voi joskus olla toisinkinpäin.

Meillä siis tuo sama, mutta perinteisellä kaavalla eli mies on se uusavuton, joka luulee asuvansa hotellissa. Sikäli ymmärrän hyvin vitutuksen määrän.

Vierailija
11/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun vaimoa!!! Onpas ällöttävää! Otatko vaikka mut vaimoksesi, kun olen kans samanlainen kuin sä ja tykkään pitää kodin siistinä. Miten mä voisin edes päästää yllätysvieraita kotiini jos en pitäisi kotia suurinpiirtein kunnossa? Huhhuh. Ei taida naises oikein arvostaa sitä, että on hyvän miehen saanut.

Kyllä se arvostaa, mutta mulla rupee olemaan kuppi aika täynnä. Jos uudelleen naismarkkinoille lähtisin niin tuo olisi kyllä yksi kriteeri ja naisen saisin kyllä vaikka viikossa, niitä tarjokkaita kun on ollut koko ajan haitaksi asti. Tuo rupeaa oikeasti syömään miestä ja jotenkin itsetuntokin menee kun joutuu koko ajan toisten paskoja siivoamaan, siihen päälle lumityöt, roskien vienti on myös mahdoton tehtävä jne jne jne.

Joo ottaisin sut jos muut kriteerit ovat kunnossa ja olisin vapaa :)

T: Vittuuntunut isä

Vierailija
12/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö asuneet yhdessä ennen lasten maailmaan tuloa? Söittekö vain ulkona? Tällaiset asiat tuppaavat tulemaan esille jo yhteisen elon alkutaipaleella vai olitko silloin rakkauden sokaisema? Näillä asioilla on oikeasti väliä ja ne kärjistyvät lasten tulon jälkeen. Auts siksi, että tunsin piston sydämessäni: mies on meilläkin siistimpi ja ärsyyntyy sotkusta nopeemmin kuin minä, mutta ei meillä asiat ihan noin pahasti ole. Ruuanlaitto kuuluu mulle, mies siivoaa sitten keittiön, imurointikin enimmäkseen mulle, pyykkihuolto 50/50. Mitä sulle neuvoksi..? Lopeta vaimosi passaaminen mutta lopeta myös mielenosoitus. Välinpitämättömyyttä vois kokeilla.

Vierailija
13/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeakoulussa opetella tiskaamaan. Miksi otit avuttoman vaimon, sillä käytännön taidot ovat tarpeen lapsiperheessä, toki aikuistaloudessa myös.

Se peitti sen ekat vuodet hienosti, huomasin kyllä, että hänen asunnossaan oli aina tehty pika huithapelisiivous ennen kuin sinne menin :), mutta ei se silloin pillunkiilto silmissä niin haitannut.

T: vittuuntunut isä

Vierailija
14/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tota muuten jaksa lukea.

En minä jaksa mitään kappalejakoja tälläiseen vuodatukseen laittaa, jos ei joku jaksa lukea niin olkoot lukematta.

T: isä

Vierailija
15/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuollainen on miehenä. Ok, tekee kyllä kotihommia pyydettäessä ja huolellisesti sen, mitä tekee, mutta oma-aloitteisesti ei mitään, eikä ota mitään vastuuta kokonaisuudesta.

Mutta hei: jotain näissä siipoissa silti on, johon ollaan alunperin rakastuttu ;-) Koeta kaivaa se esille ja muistaa se.

Kurjaahan se on, että siisteyskäsitykset eroaa kovasti, se hankaloittaa elämää - tiedän hyvin sen.Mutta ei se nyt sentään syy eroon ole! Minun siisteyskäsitykseni on kuitenkin vain yksi mahdollinen lukuisten joukossa. Eikä ole olemassa yhtä ja ainoaa tapaa elää ja olla, minun (ja sinun) pitää se kestää ja hyväksyä.

En ole kyllä ennen vuodattanut, mutta ehkä joku kohtalotoveri on. Välillä kyllä tekisi mieli vaihtaa, ei voi mitään :( Lapsetkin oppivat tuollaisen hälläväliä eletään paskan kesellä tyylin jo nuorena, prkl :)

Vierailija
16/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis tuo sama, mutta perinteisellä kaavalla eli mies on se uusavuton, joka luulee asuvansa hotellissa. Sikäli ymmärrän hyvin vitutuksen määrän.

Ihan totta koko juttu. Niin miehet voivat kai useimmiten olla tuollaisia, mutta omassa tuttavapiirissäni kyllä miehetkin ovat varsin siistejä tapauksia. Suurimman osan olen tuntenut opsikeluajoista lähtien, eikä heidän kämppänsä ole koskaan tälläisiä olleet. Tähän väsyy. Miehet kuitenkin usein tekee muita hommia, hakkaa puita, ajaa nurmikot, korjaa autoa, huollattaa autot, katsastaa, luo lumet jne. Mulla rupee vuorokaudesta loppumaan aika kun samalla koitan pyörittää omaa firmaa jne.

Vierailija
17/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en kyllä koe, että olisi minun tehtäväni piikoa aikuista miestä. Lapset oppivat kyllä siivoamaan, jos sinä edes siivoat.

Vierailija
18/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa siivooja, vaimo akateeminen ja sinä yrittäjä, luulisi olevan varaa, vai? Siivoojasta saa kotitalousvähennyksen ja sulle jää aikaa..lasten kanssa olemiseen??!

Vierailija
19/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos teillä lapsia, niin kai nämäkin siivoavat jälkensä?

Vierailija
20/85 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta koko juttu. Niin miehet voivat kai useimmiten olla tuollaisia, mutta omassa tuttavapiirissäni kyllä miehetkin ovat varsin siistejä tapauksia. Suurimman osan olen tuntenut opsikeluajoista lähtien, eikä heidän kämppänsä ole koskaan tälläisiä olleet. Tähän väsyy. Miehet kuitenkin usein tekee muita hommia, hakkaa puita, ajaa nurmikot, korjaa autoa, huollattaa autot, katsastaa, luo lumet jne. Mulla rupee vuorokaudesta loppumaan aika kun samalla koitan pyörittää omaa firmaa jne.

koska asutaan kerrostalossa, ei ole siis nurmikonleikkuuta, ei lumitöitä, puiden hakkaamisesta puhumattakaan. Niin, ja vaikka mieheni on autonasentaja ammatiltaan, hän EI suostu tekemään minun autolleni mitään. Itse vaihdan renkaat, käytän huollossa ja katsastuksessa yms.

Ja minä käyn yhtälailla töissä kun miehenikin, ja maksan puolet kaikesta.