Synnytystä odotellessa.
Heippa.
Viikkoja meillä 40+5 ja edelleen odotellaan synnytystä. Yliaikaiskontrolli varattu ens viikkoon ja tuntuu ettei mitään vaan tapahdu.
Limatulppa irtosi aamusti, ja supistuksia on hiukan ollut päivän aikana. Voiko synnytys käynnistyä ns. tyhjästä vaan? Eli ilman mitään näitä kuuluisia ensi oireita. Millään ei enää malttaisi ootella, kun kello ei käy ja päivät junnaa paikallaan =) muita viime hetken odottajia? :)
Kommentit (42)
Mitähän näille odottajille kuuluu?
:)
koska odotan omaa vauvaa syntyväksi vasta kesällä, mutta jatkakaa ihmeessä ketjua ja tulkaa kertomaan kun saatte nyytit syliinne :)
Mitä nyt sen verran olen myös miettinyt, ettei me ihan luomuna meinata vetää, sen mukaan vedetään lääkettä kun siltä tuntuu.. Ihan turhaan mä siinä itteäni ja vauvaa kiusaan ja pahimmassa tapauksessa vaan pitkitän synnytystä.. Epiduraalia olen myös miettinyt ja ilokaasua.. vaikka toiset sanoo ettö siitä kuulemma voi tulla tosi helposti tosi huono olo, mutta toiset taas vannoo sen nimeen :D Eipä mullakaan tuo kipukynnyt kovin alhainen ole, varsinkaan kun juur alkuvuodesta meni edeltävä raskaus tosi myöhään kesken (20+ viikoilla) niin sitä sitten koko ajan miettii, että voiko niitä kipuja verrata ja onko nämä synnytys supistukset paljonkin pahempia... tietysti se ponnistus osio on VARMASTI tuskaisempi, mutta onneksi se on kuitenkin melko lyhyt osa synnytystä.. :)
Arvaappa, kun menin miehelle mainitsemaan, että johan supistaa, niin nyt se kysyy joka 10 minuutti, että no, miltä nyt tuntuu, supistaako, kovastikko, vai miten? :D
On tuo.. Ihana mies :D
Jokos sä olet alkanut keskellä yötä heräilemään ihan ilman syytä pirteänä kuin peipponen? :D Mulla tullut näitä mystisiä yö heräilyjä nyt muutamia viikkoja ja on melko rasittavaa.. Varsinkaan kun ei mitään hyvää syytä heräämiselle ole (niinkuin vessahätä yms..) ja sitten ei enää saa nukuttua, vaan valveilla pyörii melkein poikkeuksetta lähemmäs tunnin..
T.2
Tsemppari :)
Mä koitan löytää tän ketjun kun lähtö tulee, jos ei hirveällä hädällä lähdetä :D Tai vähintään tulen ilmoittamaan kun on vaaveli syntynyt ja ollaan kotiin palattu ja tulen ensimmäistä kertaa koneelle :D
T. 2
Nyt täytyy mennä ruokkimaan nuo elukat :) Pian takaisin :)
ei itsekään tiedä millon sitä sitten pitää lähteä ja millon tuntuu mikä miltä ja sit vielä pitäis miehelle osata jotenkin kertoa olotiloista =D
ihanaa aikaa. heh!
Juu, kyllä täälläkin herätään välillä mitä ihmeellisimpiin aikoihin ja aivan pirteänä, sit pyöritään taas monta tuntia et löytyy hyvä asento ja tulis uni silmään. Vatsanahkakin on jo niin pinkeä et tuntuu että se vauva tulee kohta läpi tosta nahasta. -.- huih.
Ja synnytyksestä vielä että mitä sitä kipua kärsimään kun siihen on helpotusta kuitenkin tarjolla. :) näin itse ajattelisin asiaa. Ehdoin tahdoin nyt kukaan itseään kiduta tai satuta!
ihanaa että joku lukee meidän tuskasteluja, koitan myös tulla pelipaikoille sitten kun vauva on maailmassa, mikäli keskustelu jostain vielä sillon löytyy =)
Ihanat supistukset, jatkukaa nyt ja säännöllisiksi kiitos ni päästään synnyttämään! =)
Onhan tää supistelu nyt jatkunutkin jo vaikka kuinka ja kauan :D Tosin mitään hälyttävää tai säännöllistä ei mullakaan vielä, höh :(
Mullakin on maha nahka niin piukeena, että välillä ihan tunnoton :/ Raskausarvilta on silti ihme kyllä säästytty, yksi ainoa on tullut tohon napaan, kun joskus siinä ollut koru ja se vähän otti itteensä :D Mut jos mä näin vähillä arvilla vaan pääsen niin hieno homma! Muutenkin ollut suht vaivaton raskaus, tosi helpolla päästy, mitä nyt alussa oli vähän huono olo, jossain vaiheessa oli kauhea hiiva-kierre ja välillä närästää, mutta hyvin vähän..
T.2
Olen vasta rv 30 ja jo nyt alan olla ihan kypsä. Tai no aika monta viikkoa olen jo välillä todennut miehelle, että saisi jo olla aika kulunut. On tässä jo puoli vuotta tätä lasta valmistettu ja omaa pääkoppaa myös. Lisäksi nämä ruoansulatusvaivat ei vaan ole mun juttu. Koko ajan on huono olo, vaikka miten syö eikä yöllä kestä olla vaakatasossa, kun tulee tavaraa takaisinpäin. Ja se väsymys. Kun jaksaisi edes puolet päivästä touhuta, mutta se on ehkä muutama tunti.
Näinä pahimpina mahalaukun kiukuttelun hetkinä miettii aina kauhulla, että vielä on useampi kk jäljellä. :/ Miten ihmeessä silloin pystyy syömään, nukkumaan tai edes juomaan, jos jo nyt on tällaista.
Kolmas lapsi tulossa, ja supistelee lupaavasti. Ihan vielä en lähde, kun ei satu tarpeeksi, mutta ehkä jo huomenna :)
Ja todellakin synnytys voi alkaa tyhjästä, kolmannella kesti ekasta oireesta maailmaantulo 2h ja risat, neljännellä aikaa meni vajaa 5 h.
kun silloin tuntuu olo helpottavan..
Mä en halua että nämä helpottaa, eiei, mä haluan synnyttämään kiitos :D
T.2
Ps. Onko muita joilla raskauden aikana alkanut TODELLA herkästi vuotamaan verta nenästä?
Taas alkoi oikein vuolaasti valumaan verta nenästä.. ei kiva :/
t 30
Ps. mulla on KAIKKI synnytykset alkaneet nukkuessa =levossa
t 30
Ps. mulla on KAIKKI synnytykset alkaneet nukkuessa =levossa
Pitäiskö sitä mennä sitten nukkumaan :D ?
T.2
Huomenna tulen ja etsin tämän keskustelun ja jos en löydä niin aloitan uuden :)
Ei se uni kuitenkaan vielä pitkään aikaan tule, mut jos tonne miehen viereen sohvalle kävis köllöttämään :)
Mä jatkan mielessäni sun tsemppausta AP, palataan asiaan huomenna!! (jollet sitten onnekas ole jo synnärillä, tai minä!!)
T.2
Eipä täällä päästy vielä synnyttämään eilen, prkl...
Mites sulla ap, joko sulla tärppäsi?
Vai ollaanko me täällä yhdessä tuskailemassa vielä ensiviikollakin? :D
T.2
Nyt koirien kanssa lenkille, jos sais jotain aikaiseksi :D
Itellä lähti aamusta limatulppa, ja nyt jännäillään lähdetäänkö ens yönä tyksiin...
T:4
Neljänä edellispäivänä oli jo supistellut sen verran, että olin jo ajatellut, että nyt se käynnistyy. Kun synnytys sitten lähti, olin ihan ihmeissäni. Synnytys sujui kivasti ja oli vähemmän kivulias kuin olin olettanut.
Voisi tiivistää, että minulla oli kolme tuntia tukalat oltavat, mutta voisin kokea sen koska tahansa uudelleen! Ihana vauva tuli palkinnoksi!
ja flunssan pukkas tännekin :( Lueskelin että limatulpan irtoamisesta voi mennä vielä viikkokin itse toimintaan.
T:4
mutta silti ei vieläkään mitään! Taitaa meidän vuokralainen odotella käynnistykseen asti masussa. :) Saas nähdä! Ja flunssa vielä tähän loppusuoralla ja minä kiitän. Mites muilla, joko on lupauksia että vauvat olis maailmaan tulossa vai ? =)
ja sit kuitenkin ollaan edelleen yhtenä kappaleena =D heh. Ei olis ehkä kannattanut varautua ni johan oltais varmaan jo jakautuneita :D niin se tuntuu menevän et vähiten kun odottaa ni sit alkaa tapahtua. Hassua.
Sama mulla on et miettii aina et miten paljon niiden supistusten sit pitää oikeen sattua ennenku lähtee menemään, mullakaan ei hirveen matala tuo kipukynnys ole nih nih. =)
En oo miettiny synnytystä kauheesti, oon ajatellut että mitä vähemmän tiedän tai oon suunnitellu ni sitä parempi tai helpompi. Epiduraalin nyt olen jokatapauksessa meinannut ottaa, muuten ei suurempia suunnitelmia sen hetken varalle :P
Mulla tulee ens vuonna syksyllä 21 täyteen, että parikymppisiä ollaan täällä. Ja juu, mies on tulossa mukaan synnytykseen =)
Onkos sulla sen varalle jotain suunnitelmaa jo?