Poikani erotettiin TET-harjoittelupaikasta kun myöhästyi 45 minuuttia!
Ja tämä tapahtui vain yhtenä päivänä. Olivat vaan sanoneet pojalle, että Tet-harjoittelu loppui siihen ja ilmoittaneet koululle saman asian. Nyt poika joutuu menemään sitten ensi viikolla kouluun takaisin 8. luokan tunneille. Poika on siis 9. luokalla ja TET olisi ollut 2-viikkoinen. Mielestäni naurettavaa tällainen jos harjoittelija nyt yhden kerran myöhästyy niin potkaistaan pihalle.
Kommentit (135)
Eipä siinä paljoa menetä jos TET:istä joutuu pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Meiltä on siis sinne työpaikalle noin 5-10 minuutin pyörämatka, poika siis mennyt pyörällä. Eli siitä heräämisestä on mennyt noin 10-15 minuuttia kun poika on ollut jo työpaikalla. Eli itsekin koen niin, että mitä sitä turhia soittamaan, kun jo hetken päästä oli siellä paikalla. Olisi vaan mennyt enemmän aikaa jos olisi ensin soittanut. Poika sanoi kyllä jo sen ekan päivän jälkeen, että oli aika tuiman oloinen se TET-paikan henkilö, että varmaan aika tiukat käytönnöt siellä.
Koulusta poika ei ole mitenkään erityisen paljon myöhästellyt, ihan silloin tällöin, ei ole esim. 9. luokan aikana tullut yhtään huomautusviestiä myöhästymisistä kotiin. Muutenkin tiedän, että TET-asiat on poika ottanut tosissaan, ettei sieltä sovi myöhästyä, kun taas koulusta myöhästyminen (jos ei toistuvaa) ei ole vakavaa. Pojalle on myös nyt kesäksi kuukauden ajaksi kesätöitä, mutta harmittaa nyt kun tämä työharjoittelu meni näin, kun ei
No nyt kun luin näitä ap:n äidin viestejä niin ihan oikein meni. Koulusta myöhästyminen ei muka ole vakavaa? Lapsi nukkui pommiin ikä siis varoittanut myöhästyvänsä? No huh huh.
Ap, oletko vielä palstoilla? Mitä pojalle kuuluu nyt?
Vierailija kirjoitti:
No on tuo aika sairasta. Itse olen ollut myöhässä 45 minuuttia vähintään joka viikko viimeisen 15 vuoden aikana. Sairaana en tosin ole ollut kuin joskus jouluna tai juhannuksena, kun ei ole ollut työpäivä.
Olet siis ollut tet-harjoittelussa 15-vuotta?!
No kyse kuitenkin 14-15v nuorista, joillakin vanhemmat sotkevat soppaa ja joku osaa jo herätä itse.. Mutta kuitenkin pelkkä myöhästyminen ei ole syy työsuhteen tai harjoittelupaikan purkamiseen. Ne ketkä ei ikinä ole myöhästyneet, älkää sitten myöhästykö ikinä. Menee pasmat sekaisin ja saatte vielä slaakin. Jos ohjaajalta puuttuu pelisilmä ja ei asioita osaa käydä läpi oppilaan kanssa, kannattaa tehtävä antaa enemmän elämänkokemusta omaavalle ohjaajalle. Kaikki eivät ole mulkeroita luonnostaan, mutta jotkut ovat ja siihen ei auta mikään. Tällä tarkoitan näitä huonoja ohjaajia ja työnantajia.
Äh tää on vm 2006. kuka näitä nostelee &@€x8&@!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on tuo aika sairasta. Itse olen ollut myöhässä 45 minuuttia vähintään joka viikko viimeisen 15 vuoden aikana. Sairaana en tosin ole ollut kuin joskus jouluna tai juhannuksena, kun ei ole ollut työpäivä.
Olet siis ollut tet-harjoittelussa 15-vuotta?!
Voihan sitä näinkin sanoa.
No voi hyvänen aika :( Ja sitten on ne kermaperseet, jotka on vanhempiensa yrityksissä ja perseilevät siellä tai tuskin edes menevät paikalle näyttäytymään.
No, nyt oppii laittamaan monta kelloa soimaan. Mun 16 v asuu eri kaupungissa yksin. Käy töissä, opiskelee ja treenaa joukkuelajissa. Pari kelloa käytössä, eikä myöhästy.
Ehkä ei kerrasta tarvis ihan lopettaa harkkaa, mutta toisaalta tosi ärsyttävää kun osa myöhästelee. Se vaikuttaa työpaikan toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
aika varmalla todennäköisyydellä hän on myös koulusta myöhästelijä, vai? Ja vanhemmilla kun on tuollainen asenne (ei niin vakavaa!!!) niin annatte todella huonot eväät lapsellenne tulevaisuutta varten. Saa siinä sitten opet koulussa yrittää sanoa että peruskoulun jälkeen ei ole kukaan enää perään kattomassa, jatkokoulutuspaikoista (/töistä) tippuu pois jos ei hoida hommiaan täsmällisesti ja luotettavasti!!!
T. ope
aika moni vanhempi tuntuu nykypäivänä suhtautuvan siihen että myöhästely nyt vain kuuluu tiettyyn ikään, ainakin mitä nyt omassa kaveripiirissä kuulee selityksiä..mä olisin varmaan sitten lastensuojelun piirissä kun teiniltä olisi takavarikoitu huoneen ovi, puhelin ja kaikki pelivehkeet + asennettu manuaalinen herätyskello jonkun metalliämpärin alle sen huoneen läheisyyteen..toki ennen sitä olisi ne lievemmät keinot kokeiltu...saatte hengittää helpotuksesta, mulla ei ole lapsia :D eikä tule..mutta en voi ymmärtää tollasta sluibailua..tai sitten vanhemmat ovat itse samanlaisia, muuta syytä en keksi.
Ei sitten tullut vanhemmille mieleen varmistella, että poika menee ajoissa sinne harjoittekupaikkaan? Hyvä opetus pojalle tämä harjoittelusuhteen purku ja toivottavasti poika nyt ymmärtää ja myös muistaa jatkossa, että työpaikalle mennään silloin kun töiden on sovittu alkavan.
Etkä ole itse ikinä myöhästynyt?
AP, mitä pojalles kuuluu nyt, reilu 30-vuotiaana?
Kyllä Suomi on tiukkapipoisten ihmisten maa! Ihan kaikessa ollaan kello kaulassa menossa. Ilmanko on verenpaine tautia ihmisillä.
Tetissähän ollaan vasta katsomassa, millaista työnteko on. Eihän siitä saa edes palkkaa. Tettiläiset ovat yläasteella, eivät he välttämättä vielä edes tiedä, minkä alan työstä ovat kiinnostuneita. Esim. 70-luvulla omassa nuoruudessa ollut mitään tettejä. Käytiin vain koulussa opiskelemassa.
Erotettiin😂😂😂😂😂🤦🏼