Kasvissyöjien jouluruuat!
Kyselisin vain, mitä te muut kasvissyöjät syötte joulupöydässä? Kun muut syö kinkkua, kanaa, kalaa..
Tokihan laatikoita ym. voi syödä. Mutta millä korvaatte kinkun?
Kommentit (43)
Aivan viimeaikoina useat tutkimukset ovat osoittaneet soijatuotteiden laskevan merkittävästi miesten testosteronitasoja. Lisäksi tutkimukset ovat antaneet viitteitä siitä, että soijatuotteet surkastavat miesten aivoja, heikentävät mentaalisia kykyjä ja aiheuttavat masennusta. Tämä johtunee soijan phytoestrogeenien kilpailusta miesten pienen mutta älylliselle toiminnalle välttämättömän estrogeenitason kanssa. Soijaa ei tästä syystä suositella miehille.
Ei tofua poikalapsille, eihän? Aivan viimeaikoina useat tutkimukset ovat osoittaneet soijatuotteiden laskevan merkittävästi miesten testosteronitasoja. Lisäksi tutkimukset ovat antaneet viitteitä siitä, että soijatuotteet surkastavat miesten aivoja, heikentävät mentaalisia kykyjä ja aiheuttavat masennusta. Tämä johtunee soijan phytoestrogeenien kilpailusta miesten pienen mutta älylliselle toiminnalle välttämättömän estrogeenitason kanssa. Soijaa ei tästä syystä suositella miehille.
Ja tofu on sellainen.
Jos luontoa täytyy suojella, niin sitten pitäisi kieltää soijan viljely sillä tällä hetkellä soijabisnes tuhoaa sademetsiä enemmän kuin mikään muu ihmisen toimenpide. Kaiken lisäksi GM-soija on vallannut kaiken viljelyalan.
http://www.soyonlineservice.co.nz/
Hormone Therapies for Boys Harmed by Soy Formula December 9, 2010
Every week I get agonized letters from parents who fed their sons soy infant formula and who report estrogenized boys who are flabby, lethargic, high strung and/or embarrassed by breasts and underdeveloped genitals. These parents want to know, “What can we do now?â€
First, read my two articles “Soy Recovery Part I” and “Soy Recovery: The Toxic Metal Component,” which are posted on this website. The first article discusses the importance of eliminating soy and other estrogenic foods from the diet and the necessity of gut healing. The second article covers the importance of eliminating toxic metals, such as mercury, aluminum, cadmium and lead, as well as reducing toxic levels of needed minerals such as copper and manganese.
Jos kaikesta huolimatta aiot käyttää soijatuotteita, niin pidä käyttömäärät maltillisina. Etsi käsiisi vain kaikkein laadukkaimmat, pitkän käymisprosessin avulla tehdyt luomu miso, tempeh, natto tai tofu.
Jos käytät soijaa sen sisältämän runsaan proteiinin takia, voisit harkita sen vaihtamista hamppuproteiiniin. Sitä saa nykyään lähes kaikista luontaistuotekaupoista ja vastaavista. Muita hyviä kasviperäisiä proteiinilähteitä ovat esimerkiksi pähkinät ja palkokasvit, kuten: herneet, härkäpavut ja linssit.
http://www.naturalnews.com/022630.html
En söisi sitä vapaaehtoisesti millään.
Jos käytät soijaa sen sisältämän runsaan proteiinin takia, voisit harkita sen vaihtamista hamppuproteiiniin. Sitä saa nykyään lähes kaikista luontaistuotekaupoista ja vastaavista. Muita hyviä kasviperäisiä proteiinilähteitä ovat esimerkiksi pähkinät ja palkokasvit, kuten: herneet, härkäpavut ja linssit.
muita tuotteita on aika vaikeaa saada. Mä käytän kyllä muita palkokasveja paljon, mutta esim. kotimaista härkäpapua on melkein mahdotonta saada, ellei sitä kasvata itse. Samoin kasvisproteiinijalosteita - esim. tofu - on todella vaikeaa saada. Makrobios on kehitellyt hampputofua ja etsinyt hampunviljelijöitä, mutta ilmeisesti ainakaan vielä he eivät ole lanseeranneet tuotetta markkinoille.
Isommissa kaupungeissa toki onkin paremmat valikoimat, mutta tällaisesta vähän yli 10 000 asukkaan kaupungista on jo huomattavasti vaikeampaa saada monipuolista proteiininlähdettä kasvissyöjälle.
Soija on kuulemma aikas epäterveellistä. En söisi sitä vapaaehtoisesti millään.
Mä luulen, että sitä pitää syödä aika paljon, jotta sillä olisi vaikutusta kehon hormoonitasapainoon.
menee aina tappeluksi soijasta? Soija nyt on kuitenkin aika pieni osa monen vegetaristin ruokavaliota.
Muistakaa muuten sitten se, että 85 % maailman soijasta tuotetaan eläinten ravinnoksi, ja 95 % Suomeen tuodusta soijasta päätyy eläimille.
syöpäkasvaimiin ja pikkuisiin homppelipoikiin, jotka ovat olleet kasvissyöjiä pienestä pitäen. Mä en antaisi soijaa pojille. Satunnaisesti voi syödä vaikka pieniä kiviä, mutta ei edes viikoittain.
ja soijasta on tehty paljon tutkimuksia, soijaa vastaan.
Sen takia se menee aina riidaksi, koska soija yksiselitteisesti ei ole hyväksi ihmiselle.
Minä ainakin haluan antaa pojilleni mahdollisuuden lisääntyä jos niin aikuisena haluavat.
vaikka niistä täälläkin joku aina vauhkoaa.
Mutta pysyisipä tämä ketju nyt asiassa, minäkin haluaisin lukea lisää kasvissyöjien jouluruoista. Itse syön kyllä kalaa mutta voisin joskus tehdä jotain tofua tms. lisäksi.
Useat veget korvaavat eläinprotskut soijaprotskulla ja soijasta on tehty paljon tutkimuksia, soijaa vastaan.
Sen takia se menee aina riidaksi, koska soija yksiselitteisesti ei ole hyväksi ihmiselle.
Minä ainakin haluan antaa pojilleni mahdollisuuden lisääntyä jos niin aikuisena haluavat.
enpä todellakaan tunne kasvissyöjää, joka söisi pelkkää soijaproteiinia. Ja muuten, mua rasittaa tuo termi "korvata". En mä korvaa mitään, mä vaan syön.
Muuten, eikö se eläinten syömä soija sitten vaikuta ihmiseen, vai katoaako ne hormonit siitä lihasta?
Mutta pysyisipä tämä ketju nyt asiassa, minäkin haluaisin lukea lisää kasvissyöjien jouluruoista. Itse syön kyllä kalaa mutta voisin joskus tehdä jotain tofua tms. lisäksi.
pitäiskö tehdä jotakin pateeta, mutta mä oon sanonut, että tehtäis mieluiten jotain sellaista, josta sitä proteiinia löytyy.
Mulle on toistaiseksi riittänyt tuo tofu proteiiniksi, koska joulupöydässä on muutenkin niin paljon syötävää, mutta toisaalta vois olla kiva saada jotain vaihtelua.
todella helppo ja tuottoisa vihannes kasvatella itse, jos on pala maata ja lisäksi se hoitaa maan kuntoa. Sääli että maahan roudataan ilmastoa saastuttaen ulkomaista tehoviljeltyä soijaa, kun kasvissyöjät voisi ruveta kyselemään myyntiin härkäpapua. Se oli tavallinen vihannes 1800-luvun Suomessa ja mm. Maatiainen-yhdistys myy sen siementä. Minä sain mennä kesänä 30 pavunjyvästä 10 litran sadon, ja se kasvoi perunan rivivälissä.
Kannattaa kasvissyönnissäkin ajatella vähän, mikä papu ja ruoka on ekologisinta. Aate on hieno, mutta jos sen takia lisää saastumista, ei olla ajateltu loppuun asti.
Mä syön maitotuotteita ja kananmunaa, lihaa ja kalaa en syö. Teen muutaman salaatin, rosollia ja jotain pähkinäistä ja juustoista ehkä. Lisäksi kokeilen uudessa Kotivinkissä ollutta sieni-ohrapateeta. Laatikot tietysti. Ja ajattelin myös keittää kananmunia ja laittaa puolikkaiden päälle majoneesia.
todella helppo ja tuottoisa vihannes kasvatella itse, jos on pala maata ja lisäksi se hoitaa maan kuntoa. Sääli että maahan roudataan ilmastoa saastuttaen ulkomaista tehoviljeltyä soijaa, kun kasvissyöjät voisi ruveta kyselemään myyntiin härkäpapua. Se oli tavallinen vihannes 1800-luvun Suomessa ja mm. Maatiainen-yhdistys myy sen siementä. Minä sain mennä kesänä 30 pavunjyvästä 10 litran sadon, ja se kasvoi perunan rivivälissä.
odotellut, että härkäpapua ja siitä tehtyjä valmisteita alkais saada kaupoista, mutta ilmeisesti markkinat on liian pienet tai viljely liian kannattamatonta. Oonkin ajatellut, että ensi kesänä voisin kokeilla kasvattaa itse.
BTW, musta on vähän hassua, että kasvissyöjien oletetaan kasvattavan ruokansa itse. Miksei sitten lihansyöjiäkin vaadita liittymään hirviporukkaan tai kasvattamaan itse possujaan?
Mä käytän jonkin verran soijatuotteita, esim. tofua ja soijarouhetta, mutta enemmän käytän esim. linssejä ja erilaisia papuja.
Kaikki maailman maat, joissa soija on ensisijainen proteiininlähde (mm. Japani, Kiina), tuottavat myös terveimmät ihmiset. Japanilaiset syövät tofua yleensä ainakin kerran päivässä, soijakastike on yleinen mauste jne. ja hehän elävät pisimpään koko maailmassa.
kasvattaa ja tappaa elukkansa ite tai käy metsällä. Kananuggettien ja kinkkupitsojen popsijatkin hokaisivat, että ruoka tulee ihan oikeasta, ennen elävästä olennosta.
kauheasti proteiinia, joten on kiva syödä jotain sellaista, jossa sitä on. Mulle tofu ei ole mikään "kinkku", vaan tofu, mutta koska tykkään siitä kinkun kuorrutuksesta - korppujauhot ja sinappi - niin tehdään sitten semmoinen kuorrutettu savutofu. Ei se mulle mitenkään kinkkua "korvaa", se on ruoka itsessään. Ja kyllä tofu on ihan aitoa ruokaa.