"Kaipaatko" mitään korona-ajasta?
Itselle tuli mieleen että välillä sitä toivoisi, että kasvomaskit ja käsidesit olisivat jääneet pysyvämpään käyttön myös muiden tartutantautien, kuten influenssan leviämisen ehkäisemiseksi.
Kommentit (53)
Näkyi tosi vähän rumia ihmisiä. Lähes kaikilla oli jokin riepu naamalla.
Pakkorokotuksia , uudenmaan sulkua,. koronapassia, vilkkusovellusta ja puu tikkua nokkaan.
Niin ja jonoja puutikkua ottamaan.
2 metrin turvaväliä. Jestas miten ihanaa aikaa.
Saattaisin niinsanotusti kaivata, jos olisin elänyt poikkeustavalla kuten 99 prossaa väestöstä mutta elin kuten sitä ennen ja sen jälkeen, joten ei ns. kaivattavaa.
Kasvomaskit ja käsidesit voisivat olla epidemiakausina käytössä edelleenkin, oikein käytettyinä.
En kaipaa, se oli hirveää. Olen opettaja ja inhosin etäkoulua. Oppilaat eivät laittaneet kameroita päälle, joiduin horisemaan yksikseni kirjainpallukoille tietokoneen ruudulla. Olin onnellinen, kun koulu avattiin.
No en! Veljeni sairastui eristyksen seurauksena psykoosiin ja oli ihan kauhean ahdistava aika koko perheelle.
Etätyöt! nyt ei saa etäillä ei sitten millään
Kuukausia kestänyttä lomautusta, jonka aikana maksettiin ansiosidonnaista ilman mitään velvoitteita poikkeustilan vuoksi. Aah sitä vapautta <3
Ei tarvinnut tehdä työmatkoja, se oli ihanaa.
Kaipaan sitä, että päiväkotiin ei todella otettu sairaita lapsia sisään 😬 nyt joka toisella kuumetta ja räkä poskella, kun hoitoon raahataan sairastuttamaan kaikki.
Lockdownia kaipaan! Ei tarvinnut kelleen selitellä, miksi olen kotonani viihtymässä.
Sama myös tuo maskien käyttö olisi saanut arkistua, kuten aasiassa on tapana käyttää. Ei olisi laajoja influenssa kausiakaan, kun jengi suojautuisi.
Teattereissa oli katsojana mukavasti tilaa ja näkyvyys hyvä, kun joka toinen paikka jätettiin tyhjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan sitä, että päiväkotiin ei todella otettu sairaita lapsia sisään 😬 nyt joka toisella kuumetta ja räkä poskella, kun hoitoon raahataan sairastuttamaan kaikki.
Eli mitään ei opittu! :( Uutta pandemiaa odotellessa.
Kyllä. Silloin maailma oli vielä toisenlainen.
Olin koronan aikaan hyvin onnellinen. En tiedä mistä johtui. Ehkä elämä kuormitti vähemmän, kun ihmiset eivät hönkineet iholla, niitä oli vähemmän joka paikassa eikä muutenkaan tarvinnut juosta missään vaan sai luvan kanssa kotoilla. Flunssasta sai parantua rauhassa. Kukaan ei halunnut puolikuntoista töihin.
Kaipaan sitä kun ihmisiä vi#utti kun en ollut lammas ja käyttänyt maskia.
Kaipaan koko korona-aikaa sellaisena kun se oli. Silloin omassa elämässä kaikki oli vielä hyvin. Sen jälkeen alkoi alamäki. Tykkäsin siitä että kaikki sulkeutui ja sai olla vaan kotona.