Mikä on lapsikuvajoulukorttien "ikäraja"?
Minkä ikäisen lapsen aiotte vielä pukea tonttupukuun ja valokuvata joulukorttiin? 10v? 15v? :D
Kommentit (29)
Poitsu on siinä lumilautansa ja itse kutomansa tonttupipon (itse puettukin:)) kanssa Alpeilla. Lähetti kummeille, isovanhemmille, serkuilleen, kavereille jne. Se oli kiva!
Itse en lapsikuvakortteja ole koskaan lähetellyt, olemme kyllä aina tuunanneet kortit itse. Olen aika "askartelufriikki".
Kanadassa - ja ymmärtääkseni myös USA:ssa - on tavallista lähettää koko perheestä joulukuva joulukirjeen kera. Pidän tavasta.
Kanadassa - ja ymmärtääkseni myös USA:ssa - on tavallista lähettää koko perheestä joulukuva joulukirjeen kera. Pidän tavasta.
Meille on tullut niitä jo kolme kappaletta. Suomesta! En ole minään vuonna lukenut ainuttakaan kirjettä.
Toivottavasti ei yleisty tämän enempää suomessa.
edes vaivautuisivat pukemaan ne kuvattavat mukulat niihin tonttuvaatteisiin/jouluisiin asuihin, hiukan miettimään ajatusta kuvalle jne. Mutta ei, kun napataan kamerasta ekat kuvat lapsukaisista, sattuu ne sit oleen viime kesältä tai kalsarikuvia räkä tai ruuat poskella ja tilataan niistä valmiit korttipohjat. Ai niiin sööööpöä...
Jos tekee kauniita kortteja ja kuvan ajatus kasvaa lasten iän myötä, niin miksipä niitä kuvakortteja ei voisi tehdä isommistakin lapsista, vaikka niistä teineistäkin.
Kun ne kuvat EI OLE hienoja ja jouluisia vain sillä että että laitetaan lapset istumaan sohvalle tikkurilan värikartta-vaatteissa ja tungetaan sille tonttulakki päähän. Pahimmillaan niillä on tosiaankin räkä poskella tai naama ruoassa. Nähkää vaivaa niiden kuvien eteen. Miettikää vaatteet, tausta, valaistus jne.
Minä saan joka vuosi noita lapsikuvajoulukortteja (viime joulunakin 12 kpl) ja vain yksi ainoa heistä onnistuu kuvissaan joka vuosi.
terv. 6 eli se joka kirjoitti räkänokista ja jolla myös on omia lapsia
lapsista, jotka ovat silloin 17, 11 ja 8. Pitkästä aikaa, ihan vaan av-mammojen kiusaksi.
kysyin lapsiltani vitsinä, suostuisivatko joulukorttikuvattaviksi tonttulakit päässään. Jopa teinipojat 15 ja 17 olisivat suostuneet, että näin. No en kuvannut kun en periaatteestakaan lähettele kortteja, mutta ehkä ensi vuonna :-D.
Parempi kuvakortti kuin joku ihme kuusenkuva tiimarista...
mun mielestä se on OK. Ei ne tonttupuvuissa siinä ole.
[
Kun ne kuvat EI OLE hienoja ja jouluisia vain sillä että että laitetaan lapset istumaan sohvalle tikkurilan värikartta-vaatteissa ja tungetaan sille tonttulakki päähän. Pahimmillaan niillä on tosiaankin räkä poskella tai naama ruoassa. Nähkää vaivaa niiden kuvien eteen. Miettikää vaatteet, tausta, valaistus jne.Minä saan joka vuosi noita lapsikuvajoulukortteja (viime joulunakin 12 kpl) ja vain yksi ainoa heistä onnistuu kuvissaan joka vuosi.
terv. 6 eli se joka kirjoitti räkänokista ja jolla myös on omia lapsia
ovat aika tylsiä. Paljon mieluummin otan vastaan kortin, jossa ne lapset puuhaavat jotain esim. ovat pulkkamäessä, leipovat pipareita jne. Se sohvalla istuminen tonttupuvuissa saa usein niin keinotekoisen tunnelman, ja lasten hymyt ovat jäykkiä ja kyllästyneitä.
Tosin mulle kelpaa sellaisetkin mieluummin kuin ne tusinatavaratiimarikortit, joissa ei saajaa ole kahta kertaa mietitty. Siinä jäykässä tonttupukukuvassa on sentään yritystä. Niin kuin oli ihanan kummityttöni piirtämässä joulukortissakin. 2 vee oli saanut väsättyä pari viivaa, mutta tiedän, että niitä on hartaasti väännetty keittiön pöydän ääressä. :)
edes vaivautuisivat pukemaan ne kuvattavat mukulat niihin tonttuvaatteisiin/jouluisiin asuihin, hiukan miettimään ajatusta kuvalle jne. Mutta ei, kun napataan kamerasta ekat kuvat lapsukaisista, sattuu ne sit oleen viime kesältä tai kalsarikuvia räkä tai ruuat poskella ja tilataan niistä valmiit korttipohjat. Ai niiin sööööpöä...
Jos tekee kauniita kortteja ja kuvan ajatus kasvaa lasten iän myötä, niin miksipä niitä kuvakortteja ei voisi tehdä isommistakin lapsista, vaikka niistä teineistäkin.