Te joilla on erityismies, millainen joulu?
Kommentit (52)
Kyllä kyllä, silti luulen että olisi siinä tapauksessa kirjoittanut ehkä hieman eri sävyyn...
juuri tämä mua erityislapsen äitinä (ja muuten vaimonakin) tässä ketjussa hieman haittaa. Kuvitteletteko te että erityislasten erityisyys joko katoaa johonkin kun he aikuistuvat, tai että se aikuisuun on tuollaista? Vai onko tää vaan yksi niistä ketjuista, joiden sanoma on että abortoikaa ne surkeat epäsikiönne, koska vaikka ne nyt ois söpöjä niin oikeasti niistä tulee möliseviä ja pelottavia aikuisia? Mun mieheni erityisyys vaikuttaa meidän jouluun siten, että hän ei kestä isoa määrää vieraita ihmisiä tai melua. Niinpä emme osallistu joulun sukukokouksiin, vaan vietämme joulua hiljaksiin kotona perheen kesken ja käyme mummuloissa vasta välipäivinä. Hän on myös yliherkkä kaikille hajuille, joten meillä on joulukukkana amaryllis, ei hyaseintteja, ja kynttilöitäkin on vain ulkona. Hän saa erityismielenkiinnonkohteeseensa liittyviä lahjoja, joilla sit varmaan "leikkiikin" koko joulun. Sekä miehellä että pojalla on asperger.
ja miksi pitäisi osallistua sukukokouksiin, jouluhan on tarkoituskin viettää oman perheen kesken, ihan normaalilta kuulostaa ja hajusinttejä ei voi meille tuoda minun takiani.
Asperger on aika pieni vaiva, kun on jotain suurempaa mihin verrata, muuten.
t. vielä erityisemmän äiti, mutta ei elämä sillä nipottamisellakaan mihkään muutu.
Kyllä kyllä, silti luulen että olisi siinä tapauksessa kirjoittanut ehkä hieman eri sävyyn...
juuri tämä mua erityislapsen äitinä (ja muuten vaimonakin) tässä ketjussa hieman haittaa. Kuvitteletteko te että erityislasten erityisyys joko katoaa johonkin kun he aikuistuvat, tai että se aikuisuun on tuollaista? Vai onko tää vaan yksi niistä ketjuista, joiden sanoma on että abortoikaa ne surkeat epäsikiönne, koska vaikka ne nyt ois söpöjä niin oikeasti niistä tulee möliseviä ja pelottavia aikuisia? Mun mieheni erityisyys vaikuttaa meidän jouluun siten, että hän ei kestä isoa määrää vieraita ihmisiä tai melua. Niinpä emme osallistu joulun sukukokouksiin, vaan vietämme joulua hiljaksiin kotona perheen kesken ja käyme mummuloissa vasta välipäivinä. Hän on myös yliherkkä kaikille hajuille, joten meillä on joulukukkana amaryllis, ei hyaseintteja, ja kynttilöitäkin on vain ulkona. Hän saa erityismielenkiinnonkohteeseensa liittyviä lahjoja, joilla sit varmaan "leikkiikin" koko joulun. Sekä miehellä että pojalla on asperger.
Meillä mies ei ole hajuyliherkkä, vaan tuntoyliherkkä eikä siedä isoja väenkokouksia. Tai no sietää, jos on pakko - mutta jouluna ei ehdoin tahdoin viitsitä tunkea mihinkään isoihin tilaisuuksiin. Äänisekamelska, sellainen kaikuva, on pahin - ei niinkään siis äänen kovuus sinänsä.
Musiikkia meillä ei kauheasti voi kuunnella stereoista, koska mies ei tykkää kuin hyvin valituista kappaleista. Kuuntelen siis mp3:sta.
-23-
joten joulu menee meillä niin ihanan loistavasti ja hellästi ja lempeästi kuin kuvitella saattaa! :)
T. yh
Mun as-mies sai lahjaksi seksiä. Ei tarvinnu mitään muuta. :D
vain miettimään, että kuinka 4:lla hoidetaan tuo seksipuoli? Onko sitä jouluna, vai riittikö kun lapset on saatu aikaseksi?
Mun kaverilla on samanlainen mies. Sillä seisoo joskus ja sitten mies osoittelee heppiään ihmeissään ja sanoo vaimolleen "kato kato se on pitkä" ja jos lapset on päiväunilla tai yöunilla niin vaimo saattaa innostuakin ja johdattaa miehen makuuhuoneeseen ja käy hajareisin tämän päälle. Näin ne lapsetkin on tehty. Joskus vaimo on ollut suihkussa ja mies on tullut katsomaan ja on seissyt siinä ovella pippeli ojossa ja silmät on pudonnut melkein päästä ja on alkanut ähkiä ja lauennut siihen paikkaan. On se varmaan rankkaa.
minun mieheni on erityinen koska se on uskova, ei juo, polta eikä käy vieraissa siksipä siis kiva raitis joulu eikä materialistinen. kannattaa hankkia tämmönen erityismies.
Ahdistumaan taipuvaisen mieheni vuoksi emme juurikaan kyläile ja pidämme joulunvieton eleettömänä.
Meillä myös erityisen kiva joulu tulossa. Niin joo ja onhan se myös assi, mutta lievä. Saa erityiskiinnostuskohteensa lahjoja myös kuten jonkun muunkin mies :)
minun mieheni on erityinen koska se on uskova, ei juo, polta eikä käy vieraissa siksipä siis kiva raitis joulu eikä materialistinen. kannattaa hankkia tämmönen erityismies.
koska erityismieheni on Jeesus. Odottelemme itämaan tietäjiä kylään ja hätistelemme lampaita vähän kauemmaksi joulupöydästä. Paimenet on onneksi viime vuosina oppineet jättämään sandaalinsa meidän kuraeteiseen.
Meillä mies toivoi kaikista eniten parkkihallia ja sai sitten sellaisen ettei poru pääse aattona. (Kaikista tukevimman mitä löysin, hän kun välillä istuu lelujen päälle ja kaikki eivät kestä 75 kiloa!).
Lisäksi pussillisen pikkuautoja, leijan, Brio-puujunan rataosia ja yhden patterikäyttöisen junan, leimasimia, Hama-helmiä (osaa tehdä nättejä kuvioita!), ja Aku Ankan taas vuodeksi.
Yhteiseksi lasten kanssa sai wii-pelejä ja trampoliinin ja lasten dvd:tä.
Mitäs annatte erityismiehille tänä jouluna lahjaksi?
Minä laitan kuusen alle rattikelkan (mikä on suurin merkki?) ja play doh-muovailuvahaa miehelle.
Lapset saavat pleikkarin, pelejä ja legoja.
juuri tämä mua erityislapsen äitinä (ja muuten vaimonakin) tässä ketjussa hieman haittaa. Kuvitteletteko te että erityislasten erityisyys joko katoaa johonkin kun he aikuistuvat, tai että se aikuisuun on tuollaista? Vai onko tää vaan yksi niistä ketjuista, joiden sanoma on että abortoikaa ne surkeat epäsikiönne, koska vaikka ne nyt ois söpöjä niin oikeasti niistä tulee möliseviä ja pelottavia aikuisia?
Mun mieheni erityisyys vaikuttaa meidän jouluun siten, että hän ei kestä isoa määrää vieraita ihmisiä tai melua. Niinpä emme osallistu joulun sukukokouksiin, vaan vietämme joulua hiljaksiin kotona perheen kesken ja käyme mummuloissa vasta välipäivinä. Hän on myös yliherkkä kaikille hajuille, joten meillä on joulukukkana amaryllis, ei hyaseintteja, ja kynttilöitäkin on vain ulkona. Hän saa erityismielenkiinnonkohteeseensa liittyviä lahjoja, joilla sit varmaan "leikkiikin" koko joulun. Sekä miehellä että pojalla on asperger.