Te joilla on erityismies, millainen joulu?
Kommentit (52)
Minä ja lapset koristellaan aamulla kuusi, syödään puuroa koko perhe, paistetaan tortut lasten kanssa, koristellaan vielä kotia... Mies istuskelee sillä aikaa usein matolla samassa huoneessa ja leikkii pikkuautoilla. Puuro maistuu toki hänellekin. Sitten käymme saunassa koko perhe, minä vahdin ettei mies koske kiukaaseen tai putoa lauteelta. Lapset osaavat varoa jo itse (9v, 10 v. ja 12v) Saunan jälkeen mies ja lapset saavat limpsaa, minä siiderin. Saatamme rakentaa lumiukkoja tai käydä pulkkamäessä, säästä riippuen. Lapset osaavat jo pulkkailla itse, jokaisella on oma pulkka, minä istun samassa miehen kanssa. Meillä on sellainen kahden istuttava kelkka, tuo höperöhän törmäisi puuhun jos päästäisin hänet yksin mäkeen. Lapset osaavat onneksi jo ohjata itse. Silloin kun he olivat pienempiä, oli pakko ottaa vielä pari aikuista mukaan tueksi. Iltasella syödään jouluruoat, pukki tulee käymään ja lapset ja mies ovat onnesta soikeana. Lapset eivät enää usko joulupukkiin mutta mies toki uskoo. Avataan lahjoja ja ihastellaan, nautitaan vielä ruoasta ja kuunnellaan musiikkia. Sitten on lasten ja miehen nukkumaanmeno aika. Kun he ovat sängyissään, on minun aikani levähtää. Avaan tietokoneen kuten nyt, nautin konvehteja, nautin hiljaisuudesta, kuuntelen rauhallista musiikkia. Ihanaa kun saa olla välillä yksin eikä tarvitse vahtia tai passata ketään :)
haluan samanlaisen joulun meille... tai saadaanko me tulla teille? :) (mulla tuli oikeasti tippa silmään liikutuksesta & naurattikin kyllä)
Kai hekin saa mennä naimisiin ja saada lapsia?
Emme syö sikaa lainkaan, maku ei miellytä, siis ei vain joulukinkku. Eikä se tietenkään kuulu muslimien ruokavalioon. "Korvikkeena" käytämme kalkkunaa.
mies on muslimi, lapsia ei ole ja vaimo ei kristitty eikä juutalainenkaan vaan joku "salaperäinen"?
Mies sillä aikaa leikkii pikkuautoilla... saunassa minä vahdin ettei mies koske kiukaaseen tai putoa lauteelta. Lapset osaavat varoa jo itse ... Saunan jälkeen mies ja lapset saavat limpsaa, minä siiderin. ... Lapset osaavat jo pulkkailla itse, jokaisella on oma pulkka, minä istun samassa miehen kanssa. Meillä on sellainen kahden istuttava kelkka, tuo höperöhän törmäisi puuhun jos päästäisin hänet yksin mäkeen. Lapset osaavat onneksi jo ohjata itse. ... pukki tulee käymään ja lapset ja mies ovat onnesta soikeana. Lapset eivät enää usko joulupukkiin mutta mies toki uskoo. ... Sitten on lasten ja miehen nukkumaanmeno aika.
Ei näistäkään saa vihjettä, että ehkä kyseessä on vitsi?? :D
muutama tosikko vaan eksyi tännekin.
Mukavaa vuodenvaihetta kaikille erityisille perheille!
Huumoria kannattaa käyttää välillä :) itse kunkin.
erityismiehenne joulua? Mitä saa lahjaksi ym?
Meillä toivoo niin kovasti Lego Duplo maatilaa ja kengurupalloa.
erityismiehenne joulua? Mitä saa lahjaksi ym?
Meillä toivoo niin kovasti Lego Duplo maatilaa ja kengurupalloa.
jo valmisteluissa miehen enemmän mukaan. Viime joulun alla oli niin kauhea kiire että valmistelin öisin yksin joulun kun mies ja lapset nukkuivat. Kauhea poruhan siitä tuli kun miehelle selvisi että ei ole päässyt piparia leipomaan :( Tänä vuonna aion aloittaa ajoissa ja jo tulevana viikonloppuna isänpäivän kunniaksi mies saa työntää kätensä piparitaikinaan. Pakastetaan sitten tuotokset.
Hieman se lisää minun työtäni kun pitää vahtia samalla kun itse valmistelee mutta yritän tolkuttaa itselleni että kun ajoissa aloittaa niin valmista kyllä tulee aatoksi. Ollaan sovittu että tänä vuonna kaikille vaan yksi lahja niin sen takia tehdään valmisteluista ja ruoista sitten erityisen ihania.
Oma mieheni on niin jälkeenjäänyt ettei sitä oikein voi ottaa jouluvalmisteluihin edes mukaan. Se vaan istuu sohvassa ja juo glögiä kun minä ja lapset valmistellaan. Joskus mies on suorastaan ilkeä meitä jouluhenkisiä kohtaan, esim. saattaa piilottaa lahjat ihan käsittättömiin paikkoihin eikä sitten muista höpsö että mihin.
Hän ei saa ikinä yhtään lahjaa, joten ehkä se piilottelu on vaan katkeruutta, jota mies ei kielellisten kykyjensä rajallisuuden takia pysty verbaalisesti ilmaisemaan :-(
vain miettimään, että kuinka 4:lla hoidetaan tuo seksipuoli? Onko sitä jouluna, vai riittikö kun lapset on saatu aikaseksi?
Onnettomuudessa aivovamman saanut mies
olis hyvinkin tolla tasolla, kuin mistä nelonen kirjoitti. Että ihan hyvin voi olla jollekulle todellisuuttakin.
...niin kuin meillä :( Aivovammaisesta voi tulla agressiivinen tai hyvin aikaansaamaton esimerkkinä.
Olipa kyllä ihana viesti,ei siinä mitään :)
Tosin eilen mies riehaantui ihan himmeesti, kun kuusi tuotiin sisään ja koristeet kaivettiin esiin. Tykkää niin paljon kaikesta kimaltavasta... No, sidoin sen sitten kaulaliinalla keittiön tuoliin niin sain laittaa mummon perintöpallot kuuseen. Mies tietää, että jokaisesta rikotusta pallosta vähenee yksi paketti. Viime jouluna miehellä oli parvekkeella oma muovikuusi ja muovisia palloja, millä leikki. Tänä vuonna se on vielä paketissa, voi olla etten ota edes esille kun mies vietti suurimman osan pyhiä parvekkeella kasaamassa ja purkamassa kuustansa, uudelleen ja uudelleen. Naapurit myös hieman valitti kun mies innostui heittelemään palloja pihalle, ja hihkui niin kovaan ääneen.
Täällä Englannissa on onneksi niin lämmin talvellakin, että mies voi välillä mennä yksin ulos leikkimään ilman että tarvitsee pelätä paleltumista. Tuo juuri satanut lumi oli miehelle paras joululahja kun sai kerrankin peuhata lumessa samaan tapaan kuin lapsena. Naapurin pikkupojat otti onneksi mieheni mukaan leikkimään niin pystyi olemaan kunnnon lumisotaa.
Että sellaista meillä=) Aikuisten juomat, eli alkoholi, pitää tietty piilottaa ettei mies vahingossa juo sitä. Mutta muuten oikein mukava joulu tulossa=)
olis hyvinkin tolla tasolla, kuin mistä nelonen kirjoitti. Että ihan hyvin voi olla jollekulle todellisuuttakin.
Kyllä kyllä, silti luulen että olisi siinä tapauksessa kirjoittanut ehkä hieman eri sävyyn...
Kuitenkin niin symppiksiä tarinoita.
kanssa, mutta ketju menikin jo vinoiluksi, joten antaa olla.
numero kaksi: ettekö siis syö ollenkaan sianlihaa vai onko vaan kinkku se mistä ette pidä?
numero neljä: mikä sinun miehelläsi on?