Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies halveksii ammattiani.

Vierailija
14.12.2010 |

Olen lastenhoitaja ja tienaan noin 1900e/kk. Mieheni mielestä olen siivellä eläjä, joka tekee duunia johon jokainen pystyisi ja josta saa "leikkipalkkaa" jolla ei pysty elämään. Hänellä on tuplatulot omiini verrattuna.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei teillä ole lapsia niin jätä koko ukko. Tai mä oisin ainaki jo jättäny.

Vierailija
22/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen tienaa reilusti enemmän. Toki sitten ap:n mies on oikeutettu siipeilykommenttiinsa, jos ap käyttää tulonsa pelkästään itseensä. Mutta ei sitä silti tarvis ammattia lähtä arvostelemaan.

eikä osuuttaan sen maksamiseen.

Jo siitä voi päätellä, ettei maksa puolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toinen sitten asuu heikommin, kulkee huonommissa vaatteissa, syö huonommin jne. oman tulotasonsa mukaan, mutta jos toinen maksaa kuluja, on elätti. Se on ihan tosiasia.

Vierailija
24/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kitinää taas katkerilta ämmiltä.

Vain suomessa nähdään vaivaa tollasesta, muualla maailmassa on käytäntö, että mies elättä myös vaimonsa.

Mä en tdellakaan tee töit, kuin sen verran, mitä huvittaa; mies maksaa asumisen, kaikki laskut ja isommat kulut. Omat rahani käytän mihin haluan; lapsiin ja itseeni.

Kurjaa teille, mutta itse pidän tätä järjestelyä erinomaisena.

Vierailija
25/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole tyytyväisiä - minkä ymmärtää kyllä oikein hyvin.

Ja minun äitinikin loisi laillasi 30 vuotta. Sitten se loppui, loisi aikansa meidän lasten taskuilla ja nyt kituuttaa mitättömällä eläkkeellä.

Mutta kukin tavallaan - kunhan muistaa kunnioittaa sitä, joka elättää.

Vierailija
26/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten joku hyvin samanlaisella "järjenjuoksulla" varustettu tyyppi..

Vierailija
27/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajaksi pääsee kuka vaan.

Ja missä ihmeen maailmassa te elätte?? Teidän mielestänne on ihan ok, että aikuinen ihminen on toisen elättinä vuosia ellei vuosikymmeniä, eikä siitä saa edes sanoa?

Muutama vuosi sitten elätin tuollaisella palkalla myös miestä. Akateemisesti koulutettu olen, ja palkka alkaa vielä nykyäänkin kakkosella. Ei tarvitse kenenkään minua elättää.

Vierailija
28/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muutenhan teillä menee hyvin ja tasa-arvoisesti?

Vierailija
29/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa pysymään yhdessä tuommoisen miehen kanssa?

Tuskin sinua muutenkaan hirveästi arvostaa jos noin sanoo ammatistasi ja palkastasi.

Minulla ja miehelläni on vielä isompi tuloero, ja silti mies arvostaa työtäni.

Vierailija
30/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en voisi olla tuollaisen miehen kanssa. Kertoo aika paljon ihmisestä tuo asenne!

Vierailija
31/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tekevät tärkeää ja arvokasta työtä esim. lastenhoitajina. Työelämän epätasa-arvon takia he saavat surkeita palkkoja, ja joutuvat vielä yksityiselämässään syytettyjen penkille sen takia.

Sympatiat ap:lle, ja jaksamista!

Vierailija
32/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulot ole, reilusti pienemmät kun esimerkiksi mulla. Että terveisiä vaan ukolles. Sopiiko tiedustella millaisessa "päiväkodissa" ukkos on töissä?

Vierailija
33/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinua tai naisia pätkääkään!

Vierailija
34/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yhtä juntti muissakin mielipiteissään?

Vierailija
35/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten elät miehesi siivellä. Ja lastenhoitoon pystyy kuka vain.

Vierailija
36/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehenikin sanoi, että mitä hyöväsi sinunkaan kouluttautua työttömäksi. Luuletko saavasi siltä alalta töitä. Tosiasia, mutta pahalta silti tuntui. Pitäisi vaan mennä opiskelemaan alalle mistä voi saada töitä, mutta mikä ei pätkääkään kiinnosta.

Vierailija
37/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos arvostaa ihmistä ammatin ja palkan perusteella.

Vierailija
38/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten miksi on hänet sitten valinnut?

Vakavasti ottaen, tuskin on edes mahdollista, että jokaikisessä perheessä vanhemilla olisi tasan tarkkaan samat tulot.. ei edes, vaikka koulutustaso ja työn vaatimustaso olisi sama. Ja miksi edes pitäisi?! En ymmärrä moista ajattelua.

Voihan se olla, että "lastenhoitoonkin pystyy kuka vain", mutta kyllä minä ainakin arvosta hyviä hoitajia, joita lapsillamme on ollut päiväkodissa. He mahdollistavat sen, että olemme itse voineet tienata paremmin.

No onhan tuo surkea palkka, joten elät miehesi siivellä. Ja lastenhoitoon pystyy kuka vain.

Vierailija
39/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pari alkaa seurustella ennen kuin ovat vakituisesti työssä.

Vierailija
40/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vähintään tiennyt, mille alalle aikoo.

Normaalit seurustelevat parit nyt yleensä tietävät, mille alalle puoliso aikoo.. Ja hoitoalahan on kauttaalta melko heikosti palkattua. Jos arvosta puolisossa ennen kaikkea hyvää palkkaa/ kovapalkkaista alaa ja korkeaa koulutusta, valitkoon puolisonsa sen mukaan.

Miten niin on tiennyt? Moni pari alkaa seurustella ennen kuin ovat vakituisesti työssä.