Mies halveksii ammattiani.
Olen lastenhoitaja ja tienaan noin 1900e/kk. Mieheni mielestä olen siivellä eläjä, joka tekee duunia johon jokainen pystyisi ja josta saa "leikkipalkkaa" jolla ei pysty elämään. Hänellä on tuplatulot omiini verrattuna.
Kommentit (56)
ns. harrastelua. Olen ammatiltani sairaanhoitaja ja olen töissä ensiapupoliklinikalla. Ex halveksi aina mun töissä käymistä. Onneksi se on nykyisin ex...
ns. harrastelua. Olen ammatiltani sairaanhoitaja ja olen töissä ensiapupoliklinikalla. Ex halveksi aina mun töissä käymistä. Onneksi se on nykyisin ex...
Olen lpeä työstäni ja olen siinä hyvä. Kuten varmasti sinäkin. Mieheni on insinööri ja jotenkin minun arvomaailmassani sairaista tai lapsista huolehtiminen on tärkeämpää kuin tekniset jutut... Joudun myös kohtaamaan rankkoja asioita (esim. lastensuojeluperheet, hoitolasten vakavat sairaudet jne.) jotka tulevat uniin. Mies tuskin näkee painajaisia koskaan työnsä takia. Toisaalta taatusti myös saan työstäni enemmän: voin tukea lapsia kriiseissä, nähdä konkreettisesti heidän selviytymisensä, kehityksensä ja kasvunsa tietää, että olen ollut positiivisesti myötävaikuttamassa siihen. =)
Loukkaa vaan. Aika pahasti. Kauheaa aliarvioimista.
ap
Jos hän haluaa ennen kaikkea kovatuloisen vaimon, sinä et varmasti ole oikea valinta. Ja jos näin on, on vain onni, että molemmat saatte vapauden elää omanlaista elämäänne.
Surkeaa. Ja niiiin epäoikeudenmukaista.
Olen lpeä työstäni ja olen siinä hyvä. Kuten varmasti sinäkin. Mieheni on insinööri ja jotenkin minun arvomaailmassani sairaista tai lapsista huolehtiminen on tärkeämpää kuin tekniset jutut... Joudun myös kohtaamaan rankkoja asioita (esim. lastensuojeluperheet, hoitolasten vakavat sairaudet jne.) jotka tulevat uniin. Mies tuskin näkee painajaisia koskaan työnsä takia. Toisaalta taatusti myös saan työstäni enemmän: voin tukea lapsia kriiseissä, nähdä konkreettisesti heidän selviytymisensä, kehityksensä ja kasvunsa tietää, että olen ollut positiivisesti myötävaikuttamassa siihen. =)Loukkaa vaan. Aika pahasti. Kauheaa aliarvioimista.
ap
Että ap olisi opiskellut jne. miehensä tavatessaan??
Ei lastenhoitajat edes kamalasti opiskele. Joku lastentarhanopettaja on jo ihan eri juttu.
Ap oikeasti elää miehensä siivellä. Sen lauluja laulat, kenet leipää syöt.
tietämättä mitä tämä tekee elääkseen? Onpa aika outoa..
Mitäpä jos ap kertoisit itse, miten ja milloin miehesi tuli sinut valinneeksi?
Mistä ihmeestä keksitte nuo kaikki juttunne? Että ap olisi opiskellut jne. miehensä tavatessaan??
Ei lastenhoitajat edes kamalasti opiskele. Joku lastentarhanopettaja on jo ihan eri juttu.
Jotain parisataa euroa kuussa enemmän kuin lastenhoitajat? Kannattaapa sitten hirveästi opiskella. Lastenhoitajat ovat nykyisin lähihoitajia jotka ovat erikoistuneet lapsi- ja nuorisotyöhön, kolmevuotinen koulutus. Ylioppilaspohjaisena vähän lyhyempi, kun ei ole yleissivistäviä aineita vaan vain ammattiin valmistavia aineita.
No on kyllä kumma jos ei parisuhteen toinen puolisko tiedä mitä toinen opiskelee tai tekee työkseen. Sitten pystyy jo alkuvaiheessa vaihtaa toiseen jos ei pysty kunnioittamaan päätöksiä.
Tuo viimeinen lause on kyllä aikamoista paskaa :)
Mistä ihmeestä keksitte nuo kaikki juttunne? Että ap olisi opiskellut jne. miehensä tavatessaan??
Joten mies ei tiennyt minkä alan valitsen.
ap
jos kaikki "paskaduunarit" (siivoojat, lastenhoitajat, sairaanhoitajat, roskakuskit, bussikuskit jne jne) lopettaisivat työnteon, niin johan ap:n miehen kaltaiset ihmiset ymmärtäisivät, että meitä kaikkia tarvitaan, jotta tämä yhteiskunta toimii.
Lähihoitajaksi pääsee kuka vaan.
Ja missä ihmeen maailmassa te elätte?? Teidän mielestänne on ihan ok, että aikuinen ihminen on toisen elättinä vuosia ellei vuosikymmeniä, eikä siitä saa edes sanoa?
lopettaa seurustelun, jos seurustelukumppani ei enää täytä hänen kriteereitään. Kukaan tuskin pakotti pysymään yhdessä.. Aika epäreilua ja ennenkaikkea kypsymätöntä jäädä ruikuttamaan suhteeseen, jos kerran on niin tyytymätön.
Alettiin seurustella jo lukiossa.
Joten mies ei tiennyt minkä alan valitsen.
ap
Ja missä ihmeen maailmassa te elätte?? Teidän mielestänne on ihan ok, että aikuinen ihminen on toisen elättinä vuosia ellei vuosikymmeniä, eikä siitä saa edes sanoa?
Eiköhän 1900e/kk kuitenkin saa itsensä elätettyä. Ihan normipalkka.
tulisitko ap toimeen omalla palkallasi? Tai tulisiko mies toimeen ilman sinun palkkaasi? Jos hän oikeasti esim. maksaa kaikesta paljon enemmän kuin sinä tms niin ehkä tuo kommentti johtuu siitä eikä niinkään ammatistasi.
Mies olisi ihan hyvin voinut ottaa eron missä vaiheessa vain, sen sijaan että ruikuttaisi raukkamaisesti toisen ammatinvalinnasta. Jonkun ne lähihoitajan työtkin täytyy tehdä tässä yhteiskunnassa, ei ole edes mahdollista, että kaikki olisivat ekonomeja tai lääkäreitä.
jossa on epäitsenäinen ja odottaa toisen maksavan oman harrastuksensa.
Sillä työ jolla ei elä on harrastus.
Miksei ap ota eroa? Ai niin - ei hän halua, koska sitten pitäisi nähdä se vaiva, että pitäisi nakittaa joku toinen hölmö elättäjäksi. Se vaatisi jo taas ponnisteluja, eikähän sellaiseen laiska rupea.
Ja sit kun ne kukavaan ja ketkätahansa on siellä niitä lapsia hoitamassa, niin voimme lukea täältä, kuinka surkiaa hoitoa lapsiparat päiväkodissa saakaan... :roll: