Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies halveksii ammattiani.

Vierailija
14.12.2010 |

Olen lastenhoitaja ja tienaan noin 1900e/kk. Mieheni mielestä olen siivellä eläjä, joka tekee duunia johon jokainen pystyisi ja josta saa "leikkipalkkaa" jolla ei pysty elämään. Hänellä on tuplatulot omiini verrattuna.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuuntelet tuollaista? Onko hän aluasta asti sanonut suoraan, vai vasta kun olette olleet jo kauan yhdessä? Joko tai, tuollaista en kuuntelisi.

Sitten toiseen aiheeseen. Minä arvostan lastenhoitajia tosi paljon. Varmaan sen takia, kun meille on sattunut niin hyvät kohdalle.

Vierailija
2/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan pikkuisen parempaa, 100-200€, palkkaa kuin ap ja sponssaan siitä vielä kahta opiskelevaa aikuista lasteni, johon heidän kolme kertaa enemmän tienaava isänsä ei pysty.

Kumma kyllä kun 8v vuotta sitten erosin lasten isästä ensimmäisen kerran eläissäni sain palkastani jotain säästöön, hyvä palkkaisen inssin vaimona jouduin kuluttamaan paljon enemmän? Ja asumistasokin on noussut 90neliön rivitaloasunnosta 120neliön omakotitaloon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaarana että pienempipalkainen nainen joutuu osallistumaan miehen elintason mukaiseen elämäntyyliin suuremmalla osuudella kuin mitä hänellä olisi varaa ja yhdessä asumisen kuluessa köyhtyy koska mitään ei jää säästöön. Jos tulee lapsia, tilanne pahenee entisestäänkin. Nainen elättää vielä lapsetkin omista vähäisistä päivä-/tukirahoista, mies ei osallistu omien lapsiensa elatukseen mutta ei häpeä kutsua naista siipeilijäksi.

Vierailija
4/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä osuuttaan sen maksamiseen.

Jo siitä voi päätellä, ettei maksa puolta.

Koska miehen vaatima elintaso on niin kova, ettei meinaa molempien yhteiset rahatkaan riittää. Minulle riittäisi katto pään päälle, ruokaa, harrastukset, mutta mies haluaa hienot autot, kalleimmat televisiot, älypuhelimet ja kaikki mahdolliset tilpehöörit. En maksa puolta, en. Ei minun elämiseeni kuitenkaan KOSKAAN ole mennyt edes tuota 1900e/kk.

ap

Vierailija
5/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaarana että pienempipalkainen nainen joutuu osallistumaan miehen elintason mukaiseen elämäntyyliin suuremmalla osuudella kuin mitä hänellä olisi varaa ja yhdessä asumisen kuluessa köyhtyy koska mitään ei jää säästöön. Jos tulee lapsia, tilanne pahenee entisestäänkin. Nainen elättää vielä lapsetkin omista vähäisistä päivä-/tukirahoista, mies ei osallistu omien lapsiensa elatukseen mutta ei häpeä kutsua naista siipeilijäksi.

Ei kukaan elä tuilla jos saa 1900e/kk palkkaa. Ei se nyt NIIN vähän ole. =D

Vierailija
6/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei maksa omaa elämistään. Silloinhan joku toinen elättää sen elätin. Voi hyvää päivää sentään.

Kotihoidontuella tai vaikka ilman, kotona lapsia hoitava äiti TAI ISÄ ei ole elätti. Lapset hoitoon laittava, kotona makaava isä tai äiti ON elätti. Työssäkäyvä, vaikka sitten kymmenesosan puolisonsa tuloista tienaava nainen TAI MIES ei ole elätti.

Parisuhteessa kaikki on yhteistä, on sama kenen palkkaa se raha alunperin oli, kun se on yhteistä kun ollaan parisuhteessa. Erikoinen suhde on sellainen jossa tuollaisisa elätti-kommentteja heitellään, mikäli toinen ei tosiaan ole patalaiska kotona makaava pitkäaikaistyötön joka ei työtä edes halua.

Vierailija
7/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kitinää taas katkerilta ämmiltä. Vain suomessa nähdään vaivaa tollasesta, muualla maailmassa on käytäntö, että mies elättä myös vaimonsa. Mä en tdellakaan tee töit, kuin sen verran, mitä huvittaa; mies maksaa asumisen, kaikki laskut ja isommat kulut. Omat rahani käytän mihin haluan; lapsiin ja itseeni. Kurjaa teille, mutta itse pidän tätä järjestelyä erinomaisena.

Olen kyllä itsekin töissä, mutta palkkani on noin neljäsosa mieheni tuloista. Eli pisara meressä. Mutta minun mieheni pitää kunnia-asianaan sitä että minä voin halutessani jäädä kotiin lasten kanssa, tehdä sen verran töitä kun huvittaa ja käyttää nämä työharrastuksesta saamani rahat mihin haluan.

Mitä pahaa siinä on? Mieheni loukkaantuisi pahasti jos yrittäisin alkaa maksamaan puolta lainasta tai sähkölaskusta. Ja pitäisi muuttaa aika paljon pienempään taloon että minun palkkani riittäisi puoleen lainasta.

Vierailija
8/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ukko sairauslomalla vaikka kuinka kauan ja minä töissä. En koe silti hänen siipeilleen. Parisuhde on jakamista, myös rahan.

Lähihoitajaksi pääsee kuka vaan.

Ja missä ihmeen maailmassa te elätte?? Teidän mielestänne on ihan ok, että aikuinen ihminen on toisen elättinä vuosia ellei vuosikymmeniä, eikä siitä saa edes sanoa?

Vierailija
9/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin, jos ei asu pk-seudulla, missä asuminen on kallista.

jossa on epäitsenäinen ja odottaa toisen maksavan oman harrastuksensa.

Sillä työ jolla ei elä on harrastus.

Miksei ap ota eroa? Ai niin - ei hän halua, koska sitten pitäisi nähdä se vaiva, että pitäisi nakittaa joku toinen hölmö elättäjäksi. Se vaatisi jo taas ponnisteluja, eikähän sellaiseen laiska rupea.

Vierailija
10/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat asumismenonne, miten asut? Paljonko siitä maksat? Mitä maksaa miehesi?

Sairastuminen on täysin eri asia kuin se, että ehdoin tahdoin heittäytyy elätiksi.

Sitäpaitsi jos on oikeissa töissä ennen sairastumista, jo se Kela sairauspäiväraha on korkeampi kuin tuo ap:n palkka.

Vierailija
11/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni matalapalkkainen pystyy kyllä itsensä elättää, eikä sinkkuna hankkisikaan lapsia. Mutta silloin kun päätetään yhdessä haluta lapsia perheeseen, tehdään yleensä viimeistään se päätös, että parempaa palkkaa saava maksaa elämisen kustannuksista enemmän. Minä matalapalkkainen sairaanhoitaja en ikinä voisi asua nykyisessä asunnossamme, jos mieheni ei maksaisi kuluistamme enemmän, mutta mieheni haluaa tässä asua ja on itseasiassa hyvinkin ylpeä siitä, että periaatteessa elättää koko perheen. Ja minä käyn tyytyväisenä harrastamassa töitä. Jos tilanne muuttuu, muutan halvempaan asuntoon ja teen enemmän töitä. Ap:lle tsempit, sano miehellesi, että voit muuttaa pois kotoa ja elättää itse itsesi omalla palkallasi, niin ei tarvitse miehen enää harmitella arvotonta duuniasi ja onnetonta palkkaa.

Vierailija
12/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hoitoalan ihmiset, siistijät ymv. paskaduunareita. Se on sitten kivaa kun sairastut ja hoitoon joudut niin nää paskat paikkaa sut kuntoon. Ja samat tyypit hoitaa sun lapsesi ja tyhjentää roska-astias niin kotoos kun työmaalta sekä siivoaa toimistosi. Olis varmaan kiva hukkua siihen samaan paskaan jos näitä työntekijöitä ei olisi.. Ap:n ukko ja moni muu vois hiukan nostaa sitä päätään tuolta omasta navasta ja hieroa älynystyröitään ja miettiä ketkä tätä yhteiskuntaa oikeasti ylläpitää..

Vierailija
13/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat asumismenonne, miten asut? Paljonko siitä maksat? Mitä maksaa miehesi?

Sairastuminen on täysin eri asia kuin se, että ehdoin tahdoin heittäytyy elätiksi.

Sitäpaitsi jos on oikeissa töissä ennen sairastumista, jo se Kela sairauspäiväraha on korkeampi kuin tuo ap:n palkka.

Minusta voisi sanoa että olen elätti, kotihoidontuella hoidan lapsia kotona, (mies ei kyllä pidä minua elättinä, vaan hänen lastensa äitinä ja vaimona.) . Mutta ei aloittajasta voi sanoa että elää toisen siivellä. Samallatavalla tuo rahaa taloon, ehkä ei niin paljoa kuin mies, mutta rahaa tuo silti!

Vierailija
14/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hoitoalan ihmiset, siistijät ymv. paskaduunareita. Se on sitten kivaa kun sairastut ja hoitoon joudut niin nää paskat paikkaa sut kuntoon. Ja samat tyypit hoitaa sun lapsesi ja tyhjentää roska-astias niin kotoos kun työmaalta sekä siivoaa toimistosi. Olis varmaan kiva hukkua siihen samaan paskaan jos näitä työntekijöitä ei olisi.. Ap:n ukko ja moni muu vois hiukan nostaa sitä päätään tuolta omasta navasta ja hieroa älynystyröitään ja miettiä ketkä tätä yhteiskuntaa oikeasti ylläpitää..

eihän se kuitenkaan oikeasti ole niin, että siivoojat pitäisi yllä yhteiskuntaa, koska jos insinöörit ja muut eivät kehittelisi tuotteita, joita voi myydä, niin ei olisi mitään ylläpidettävää yhteiskuntaa. Eihän sekään toimisi, jos kaikki vaan siivoaisi kaikenpäivää ja pesisi toisten takamuksia.

Vierailija
15/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti taisi olla jotakuinkin se, että jos nää ns. paskaduunarit jättäis hommat hoitamatta, niin pulassa oltais. Siinä menis insinööripojan sormi suuhun ku joku ei oliskaan noukkimassa roskaa lattialta tai puhaltelemassa paperiviiltohaavaan. Toki insinöörejä ym. parempipalkkaisia ja parempia ihmisiä tarvitaan yhteiskunnassa, mutta voisivat paremmuuksissaan lopettaa sen nenänvartta pitkin mulkoilun, kun oikeasti kaikki kaatuis jos mainitut siivoojat, roskakuskit, lähihoitajat ym. menis kerralla lakkoon.

eihän se kuitenkaan oikeasti ole niin, että siivoojat pitäisi yllä yhteiskuntaa, koska jos insinöörit ja muut eivät kehittelisi tuotteita, joita voi myydä, niin ei olisi mitään ylläpidettävää yhteiskuntaa. Eihän sekään toimisi, jos kaikki vaan siivoaisi kaikenpäivää ja pesisi toisten takamuksia.

Vierailija
16/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei maksa omaa elämistään. Silloinhan joku toinen elättää sen elätin.

Voi hyvää päivää sentään.

Vierailija
17/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti taisi olla jotakuinkin se, että jos nää ns. paskaduunarit jättäis hommat hoitamatta, niin pulassa oltais. Siinä menis insinööripojan sormi suuhun ku joku ei oliskaan noukkimassa roskaa lattialta tai puhaltelemassa paperiviiltohaavaan. Toki insinöörejä ym. parempipalkkaisia ja parempia ihmisiä tarvitaan yhteiskunnassa, mutta voisivat paremmuuksissaan lopettaa sen nenänvartta pitkin mulkoilun, kun oikeasti kaikki kaatuis jos mainitut siivoojat, roskakuskit, lähihoitajat ym. menis kerralla lakkoon.

sen insinööripojan sormi ei kylläkään menisi suuhun jos hänen pitäisi siivota roskansa ja pestä vessansa, sen sijaan jos siivoojan pitäisi kehittää uusi älypuhelin tai tietokoneohjelmisto niin tuskin onnistuisi.

Vierailija
18/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1900/kk tuloilla? Mä en oo ainakaan huomannu.

Vierailija
19/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä osuuttaan sen maksamiseen.

Jo siitä voi päätellä, ettei maksa puolta.

Vierailija
20/56 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun olis ees kyse siitä, että rahoille ei oo saanu vastinetta. Mutta ei. Ja ei, ei onnistuis siivoojalta tollaset keksinnöt, mutta sinä vaan vahvistit viestilläs ton, että toimistoihmiset on olevinaan jotenkin parempaa kastia. Hienoa!

sen insinööripojan sormi ei kylläkään menisi suuhun jos hänen pitäisi siivota roskansa ja pestä vessansa, sen sijaan jos siivoojan pitäisi kehittää uusi älypuhelin tai tietokoneohjelmisto niin tuskin onnistuisi.