Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä 18-vuotiaista äideistä?

Vierailija
13.12.2010 |

Ystäväni 18v tyttö on raskaana. Mä olen niin järkyttynyt asiasta, etten tiedä mitenpäin olisin ystäväni kanssa. Häiritsee asia kokoajan, haluttaisi sanoa ystävälleni pari valittua sanaa, eikö hän opettanut tyttärelleen, että ehkäisee?

Oma tyttäreni on myös 18v, en voisi ikinä kuvitella että hän olisi raskaana. Miten kehtaisin sanoa ystävälleni, että eikö hän tajua kuinka pilalla hänen tyttärensä ja tulevan lapsen elämä nyt on?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kuin minkä tahansa ikäinen äiti tai isäkin. Joku A. Sinnemäki sai lapsen 16-vuotiaana, mutta ei se elämää näytä pilanneen. Tärkeintä on hyvä turvaverkosto.

Vierailija
22/69 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko olla provo. Jotakin lietsontaa teiniäitejä kohtaan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että palstalaisilta on näköjään turha odottaa neuvoa miten saada ystävä tajuamaan kuinka pilalle hänen lapsensa ja lapsenlapsensa elämä menee.

päättelet että heidän elämänsä menisi pilalle? Jos sun elämäsi menisi pilalle siitä että sun 18v. tytär olisi raskaana niin se ei tarkoita että kaikille muillekin kävisi niin.

Vierailija
24/69 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mielestäni oikea syy saada lapsi tuossa iässä, mutta jos isä puuttuu kuvioista heti alkujaan tai ei ole kunnollinen, niin olen eri mieltä.

Tyttöparka seurusteli 4-vuotta lapsen isän kanssa, kunnes tuli raskaaksi ja isä tietenki säikähti ja jätti tytön. Tyttö saa siis lapsen yksin ja kirjoitukset vielä keväällä! Lahjakas tyttö menee aivan hukkaan nyt.

Harmi, että lapsen isä on tuollainen. Toivon mukaan alkujärkytys häviää ja iskä tulee takaisin kuvioihin.

Mutta vaikka tyttö yksin lapsen saisikin, ei tytön elämä mene pilalle. Äitiys ei estä opiskelua tai työssäkäyntiä. Se nyt on tytötä itsestään kiinni, mihin suuntaan elämä menee. Minusta hienoa, että tuleva mummi on odotuksessa tukena.

Pidä sinä, ap, oma tyttäresi vaikka lukkojen takana, jos noin pelottaa.

Vierailija
25/69 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö muka onnellisena selittelee asiasta, musta tuntuu että voisin oksentaa! Oikeasti 18-VUOTIAS ON VIELÄ LAPSI ITSEKKIN!! En ymmärrä miten tyttö aikoo pärjätä esim.rahallisestikkin. Jos tyttö olisi tarpeeksi kypsä äidiksi niin hän tajuaisi kuinka elämä menee nyt pilalle! No ehkä en sitten sano ystävälleni asiasta mitään, kun näköjään muut ihmiset eivät tätä asiaa tajua. Toivottavasti sosiaalitoimi huolehtii lapsesta!

Ja sinulle 6: En ala äitiyttäsi arvostelemaan, mutta mielestäni on kamalaa että lapset tekevät lapsia.

Eli tytöllä ei ole todellisia ongelmia, kuten päihteet, mielenterveysongelmat ym. joka voisi olla haitallista tulevalle lapselle? Jos suurin ongelma tässä on se, että voit pahoin toisen ihmisen onnellisuudesta ja ÄITINÄ olet sitä mieltä että lapsi pilaa elämän, katsoisit peiliin ja miettisit missä kohtaa menee pieleen. Tilannetta et voi muuttaa, asennoitumistasi kyllä.

Vierailija
26/69 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka sinä olet tuomitsemaan muita? sinulla ei ole oikeutta siihen. ja 18:vuotias NAINEN eikä tyttö jos halua pitää vauvan niin se on hänen asiansa, eikä sinun (ellei ole sun tyttärestä kysee) ja jos se sua niiiin paljon häiritsee ja olet niin kateellinen heille että saavat vauvan niin heidän on varmasti parempi ilman paska ystävä joka puhu selän takana mitä vaan. ja vielä, jos sinun lapsesi on pilanut SINUN ELÄMÄN se ei tarkoittaa että muiden elämä on mennyt pilalle vauvan takia.



toivottavasti he tajuavat minkälainen lehmä olet!!!



6:lle ole vaan onnelinen kun sinulla on vauva, ja älä ihmettele mitä ap puhuu koska mielestäni hän ei ole terve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/69 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotias on LAPSI ja on SAIRASTA jos LAPSI TEKEE LAPSIA! En oikeasti ole tajunnut kuinka sairas yhteiskunta on, että kukaan ei ole vielä kyseenalaistanut koko asiaa?! Ja ei, ystäväni tytöllä ei ole mielenterveys tai päihdeongelmia.

Se mua surettaakin että kun tyttö ollut aina niin fuksu ja hyvä koulussa, että hänen elämä menee nyt aivan pilalle! Tyttöraukka ei tajua mihin on ryhtymässä, sanoi mulle kerran mkun olin ystäväni luona kylässä mitä kaikkea aikoo opiskella ja hienot oli suunnitelmat, reppana ei vain tajua että se on mennyttä nyt! Se vain on melkeimpä sääntö, että nuori yh-äiti alkaa sossupummiksi tai kaupankassaksi.

Vierailija
28/69 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöpilä kutsuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/69 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotias on LAPSI ja on SAIRASTA jos LAPSI TEKEE LAPSIA! En oikeasti ole tajunnut kuinka sairas yhteiskunta on, että kukaan ei ole vielä kyseenalaistanut koko asiaa?! Ja ei, ystäväni tytöllä ei ole mielenterveys tai päihdeongelmia.

Se mua surettaakin että kun tyttö ollut aina niin fuksu ja hyvä koulussa, että hänen elämä menee nyt aivan pilalle! Tyttöraukka ei tajua mihin on ryhtymässä, sanoi mulle kerran mkun olin ystäväni luona kylässä mitä kaikkea aikoo opiskella ja hienot oli suunnitelmat, reppana ei vain tajua että se on mennyttä nyt! Se vain on melkeimpä sääntö, että nuori yh-äiti alkaa sossupummiksi tai kaupankassaksi.

lain silmissä täysi-ikäinen ja siten myös aikuinen.

Ainniin, sain lapsen 19-vuotiaana ja jäin samantien totaali yh:ksi. Nykyään olen laivakokki =)

Vierailija
30/69 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman valitsisit koulutuksen vai lapsen? Ja sitä paitsi tytön ei edes tarvitse valita vaan voi saada molemmat. Mutta vastaa ap nyt kumman valitsisit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/69 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman valitsisit koulutuksen vai lapsen? Ja sitä paitsi tytön ei edes tarvitse valita vaan voi saada molemmat. Mutta vastaa ap nyt kumman valitsisit?

Olen ensin kouluttautunut, sitten hankkinut lapset.

Vierailija
32/69 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolen vuoden yrityksen jälkeen tarkoituksella yksinhuoltajana (sovittu lapsen isän kanssa että haluaa jatkaa geenejään muttei ryhtyä isänrooliin). Esikoiseni on nyt 16v, hänellä on vuotta nuorempi sisarus plus neljä pienempää. Eikä minun tai esikoiseni elämä ole eikä ole ollut milloinkaan pilalla.



Mitäköhän tuolla edes tarkoitat ap? Onko lapsen saaminen pilannut sinun elämäsi? Minulle tuo oli elämäni onnellisin ja merkittävin tapahtuma, äidiksi tulo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/69 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma? Tiesitkö että ehkäisykin voi pettää? Esim. Kortsu puhjeta.

Vierailija
34/69 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän tuolla edes tarkoitat ap? Onko lapsen saaminen pilannut sinun elämäsi? Minulle tuo oli elämäni onnellisin ja merkittävin tapahtuma, äidiksi tulo.

Mutta kyllähän nyt jokainen äiti voi myöntää, että pienet lapset ovat p******tä. Ja sitten kun lapsi kasvaa ja äiti voi huojentua ja alkaa nauttimaan lapsensa saavutuksista, tyttö hankkiutuukin raskaaksi?! Olen varma, että ystäväni on sisimmissään kuolla häpeään tyttärensä takia eikä siksi viitsi edes yhteyttä minuun enää ottaa.

Mahtaa potuttaa kun oma tyttäreni lähtee yliopistoon ja hänen tyttärensä on neljän seinän sisällä nalkissa kiljuvan kakkakoneen kanssa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/69 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman valitsisit koulutuksen vai lapsen? Ja sitä paitsi tytön ei edes tarvitse valita vaan voi saada molemmat. Mutta vastaa ap nyt kumman valitsisit?

Olen ensin kouluttautunut, sitten hankkinut lapset.

Vierailija
36/69 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin kesken opintojeni tullut raskaaksi, olisin ehdottomasti tehnyt abortin.

Terveisin AP

Vierailija
37/69 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän tuolla edes tarkoitat ap? Onko lapsen saaminen pilannut sinun elämäsi? Minulle tuo oli elämäni onnellisin ja merkittävin tapahtuma, äidiksi tulo.

Mutta kyllähän nyt jokainen äiti voi myöntää, että pienet lapset ovat p******tä. Ja sitten kun lapsi kasvaa ja äiti voi huojentua ja alkaa nauttimaan lapsensa saavutuksista, tyttö hankkiutuukin raskaaksi?! Olen varma, että ystäväni on sisimmissään kuolla häpeään tyttärensä takia eikä siksi viitsi edes yhteyttä minuun enää ottaa.

Mahtaa potuttaa kun oma tyttäreni lähtee yliopistoon ja hänen tyttärensä on neljän seinän sisällä nalkissa kiljuvan kakkakoneen kanssa!

tilanteessa kuin ystäväsi ja hänen tyttärensä, en minäkään olisi ap:n kanssa tekemisissä.

Vierailija
38/69 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän tuolla edes tarkoitat ap? Onko lapsen saaminen pilannut sinun elämäsi? Minulle tuo oli elämäni onnellisin ja merkittävin tapahtuma, äidiksi tulo.

Mutta kyllähän nyt jokainen äiti voi myöntää, että pienet lapset ovat p******tä. Ja sitten kun lapsi kasvaa ja äiti voi huojentua ja alkaa nauttimaan lapsensa saavutuksista, tyttö hankkiutuukin raskaaksi?! Olen varma, että ystäväni on sisimmissään kuolla häpeään tyttärensä takia eikä siksi viitsi edes yhteyttä minuun enää ottaa.

Mahtaa potuttaa kun oma tyttäreni lähtee yliopistoon ja hänen tyttärensä on neljän seinän sisällä nalkissa kiljuvan kakkakoneen kanssa!

voi myöntää, että lapset olisivat jostakin tosi syvältä vaikka olen heidät melko nuorina saanut. Päinvastoin. Vaikka he välillä käyvätkin hermoilleni, en vaihtaisi heitä mistään hinnasta pois.

Vierailija
39/69 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saat järkyttyä mutta et ole kovin hyvä ystävä, jos haluat haukkua häntä ja hänen tytärtään. Tukeminen voisi olla paikallaa, jos itseäsi oikeaksi ystäväksi haluat kutsua.

Ystäväni 18v tyttö on raskaana. Mä olen niin järkyttynyt asiasta, etten tiedä mitenpäin olisin ystäväni kanssa. Häiritsee asia kokoajan, haluttaisi sanoa ystävälleni pari valittua sanaa, eikö hän opettanut tyttärelleen, että ehkäisee?

Oma tyttäreni on myös 18v, en voisi ikinä kuvitella että hän olisi raskaana. Miten kehtaisin sanoa ystävälleni, että eikö hän tajua kuinka pilalla hänen tyttärensä ja tulevan lapsen elämä nyt on?

Vierailija
40/69 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla aivan rauhallisin mielin.

Minä sain 19-vuotiaana esikoiseni,yksin.

Nyt kymmenen vuotta myöhemmin olen edelleen kahdestaan ihanan poikani kanssa ja ammatiltani

olen hammaslääkäri.(Koulutus kun sinulle niin tärkeää tuntuu olevan)

Puheidesi perusteella olen saanut ystäväsi tyttärestä fiksun nuoren kuvan. Elämä kantaa.