Minkä ikäisenä ostit omakotitalon?
Kommentit (84)
Onneksi ostin silloin nuorena eli 24-vuotiaana. Silloin sai vielä järjelliseen hintaan ja sain lyhentää 0-koroilla asuntolainan pois.
Nyt olisi täysin eri juttu ostaa. Hinnat ihan pilvissä, korot taivaissa ja ensiasunnon ostajan verovapaus loppunut.
Mutta kivasti tästä saisi nyt, jos myisi. :) Mutta en myy.
Ulkomailta 62 vuotiaana.
Suomessa oleme rakentaneet 3 taloa, emme ostaneet. Ensimmäinen valmistui kun olin 38v, 3. kun olin 58v
Ostettiin vaimoni kanssa kun olin 24v ja myimme nelisen vuotta myöhemmin vaikka sitä ei kysytty.
34 v. Vuonna 2014 ostettiin. Viihdytään.
26-vuotiaana löytyi unelmien omakotitalo ja silloin hintataso oli vielä paljon edullisempi kuin nykyään.
Rakensimme/rakennutimme omakotitalon kun minä olin 32-vuotias, mieheni oli 40-vuotias.
Ekan alle kolmikymppisenä, tämän 40-vuotiaana.
37 vuotiaana. 40 vuotiaana myin sen ja muutin maaseudulle rivitaloon koska en enään halunnut taloa ja halusin pois kaupungista
Vähän päälle kolmekymppisiä oltiin, kun myytiin kt kolmio, säästettiin lisää ja muutettiin ekaan ok taloomme. Nyt on toinen menossa.
Rakensin, 28 v olin. Lainat maksoin 11 vuodessa. Kohta olen tässä asunut 20 vuotta.
2020 ostettiin omakotitalo ja olin 38 v. Ensimmäinen omistusasunto ikinä.
25 vuotiaana kun odotin meidän kolmatta lasta. Vaihdettiin paikkakuntaa vähän kauemmas Helsingistä niin ihan perus duunareina saatiin sellainen laina otettua. Minä ja mies töissä rakennusalalla niin tietoa ja taitoa talon kunnossapidosta ja korjaamisesta löytyy
53-vuotiaana. Muutettiin tähän samanhintaisesta kerrostaloasunnosta. Ehkä 20+ vuotta tässä ehtii asua. Katsotaan sitten hyvissä ajoin, missä kohtaa etsitään seuraava omistaja, ettei jäädä tähän liian raihnaisina ja päästetä tätä rapistumaan.
Ikää oli 26 vuotta kun ensimmäinen omakotitalomme valmistui. 25-vuotiaana aloitettiin rakentaminen.
Vuonna 2014 ostimme. Minä 24v ja puoliso 25v.
Väkisin tuli perintönä kun olin vähän päälle 40v. Olisin mielummin ollut ilman.
En ostanut. Tein itse. 30- vuotiaana. Nyt neljäs talo menossa.
21-vuotiaana ostin omakotitalon. Remontoin sen ja 25v aloin rakentamaan uutta taloa. 18 vuotta myöhemmin edelleen asun siinä. Asukas luku on siinä ajassa noussut yhdellä.
Työelämään siirryin heti peruskoulun jälkeen.