Minkä ikäisenä ostit omakotitalon?
Kommentit (84)
19v ostin rivitalokaksion ja 23v ostin omakotitalon jossa asun edelleen 42 vuotiaana.
Pääkaupungilla asuvana kyllä v.tuttaa kuunnella/lukea juttuja, miten maakuntien ihmiset ostavat omakotitaloja 30-vuotiaana ja perustavat perheitä. Kateutta siis, myönnän.
Samalla rahalla saa täällä pääkaupunkiseudulla kerrostaloyksiön, jos sitäkään. Omakotitaloissa täällä elelevät lähinnä eläkeikäiset ihmiset, joille on ehtinyt kertyä varallisuutta.
Vierailija wrote:
mies oli 25-vuotias. Mutta, tämä on oikeesti aika pieni ja edullinen, kuten mun mielestä pitää ollakin jos on ostamassa ekaa asuntoa eikä ole kertynyt vielä mitään omaisuutta ja tulotkin on suht. pienet.
En ymmärrä niitä nuoria, jotka ottavat 150 000 euroa lainaa, vaikkei ole edes varmaa työpaikkaa...
Minäkään en ymmärrä miksi nuorten palkat ei ole riittäviä, työpaikat varmoja ja pienemmällä lainasummalla ei saisi hyvää kotia.
En ostanut enkä osta. Haluan asua ihan keskustassa. Ei lumitöitä eikä pihahommia. Iso parveke riittää kukille ja yrteille. Pervekkeelle mahtuu myös ruokapöytä ja sähkögrilli. Ja aurinkotuoli. Muuta en tarvitse. 100 neliötä ok meille.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
mies oli 25-vuotias. Mutta, tämä on oikeesti aika pieni ja edullinen, kuten mun mielestä pitää ollakin jos on ostamassa ekaa asuntoa eikä ole kertynyt vielä mitään omaisuutta ja tulotkin on suht. pienet.
En ymmärrä niitä nuoria, jotka ottavat 150 000 euroa lainaa, vaikkei ole edes varmaa työpaikkaa...Eihän tuolla rahalla saa kuin 70 luvun luhistuvan krstalokaksion!
Meilläpäin saa rivitalokaksion 35 000e.
21 vuotias kun ostin mummon mökkini.
Ikävä vieläkin sitä pihaa. Niitä vanhoja omenapuita ja marjapensaita, vanhaa mummonaikaista ryytimaata, ei ollut mitään basillikoja ja koriantereita..
Ei siinä perhettä pystynyt pitämään, vaikka vielä miestä majotin ja esikoista pari vuotiaaksi.
Siinä kymmenisen vuotta muhittiin ja sitten olikin kartanon osto paikallaan, kun kaksosia odottelin.
Kartano löydettiin, ostettiin ja nyt parikytä vuotta omistettu. :)
30v rakensin okt ensiasunnoksi. Nyt asunut yli 15v ja aion asua 100 vuotiaaksi.
Eka talo, kun olin 30. Talon hinta 78 000 €. Keikkatöissä. Miehellä vakituinen työ.
Isompi talo, kun olin 37. Talon hinta 120 000 €. Opiskelin, miehellä vakityö.
Loppuelämän talo, kun olin 45. Talon hinta 10 000 €, remonttiin 30 00 €. Määräaikainen työ, lainaa tarvittiin vain remonttiin.
32 vuotiaana. Aiemmin ei olisi sinkkuna ollut varaa. Ostin ekan asunnon 18 vuotiaana ja seuraavan 25 vuotiaana. Noita maksamalla ja arvonnousilla oli sitten varaa omakotitaloonkin.
26 ja 27 v ja muutetaan viikonloppuna. :)
29 vuotiaana, ja 50 vuotiaana muutin rivitaloon.
29 v, siihen saakka asuimme omistamassamme tilavassa rivarikaksiossa, jonka ostimme puolison kanssa naimisiin mentyämme, olin tuolloin 23 v. Myimme kaksion ja rahoitimme sillä talomme rakentamisen suurelta osin. Tontti oli ilmainen, apen ja anopin mailla.
Rakennettiin, minä 30-vuotias, lasten kanssa siihen aikaan kotona, mies 31v, johtotehtävissä. Aikaa kului siinä talossa 25 vuotta, kävi isoksi, kun lapset muuttivat maailmalle, niin muutimme rivari kolmioon. Tyytyväisinä nyt asustellaan, päästään huoletonna matkustamaan eikä tekemättömät pihatyöt kalva mieltä.
29. 6 vuotta jatkuvaa remonttia, myynti ja seuraava asunto suoraan velattomaksi.
Tein kaupat tästä talosta kun olin 62.
31 v eli viime vuonna. Ihan hyvin on varaa tähän kun on hyvät ammatit. Työpaikka kummallakaan ei ole vakituinen.
Eihän tuolla rahalla saa kuin 70 luvun luhistuvan krstalokaksion!