Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka tehdä ruokaa ILMAN sipulia?

Vierailija
08.12.2010 |

Mielestäni sipuli antaa hyvää makua joihinkin ruokiin, esim makaroonilaatikko ilman ei maistu millekkään.

Kuinka jättää sipuli pois ruoasta ja mitä mausteita tilalle?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä käytetään sipulijauhetta

Tämä, paahdettua jauhettua sipulia. On helpompi ja parempi maultaan, eikä nirinarinoita.

Vierailija
62/64 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen todella allerginen valkosipulille. En voi syödä mitään missä sitä on missään muodossa. Olen myös allerginen pujolle ja nää kaksi ovat ristiinreagoivia.

Onneksi tavallisessa suomalaisessa ruoassa ei sitten ole mitään muuta mille olisin allerginen, muutama yliherkkyys josta ei vakavampaa. Itämaisissa keittiöissä sitten taas on jotain erikoisuuksia eli olen syönyt, tullut pahoja oireita mutta en ottanut selvää mikä oli kyseesä. Olen vaan syömättä.

Laitan valkosipulin aina jauheena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruohosipulia ja karhunlaukkaa käytän itse paljon. Samoin jos kestää sipulin varsia syödä, niin niistä saa hyvää makua.

Toki muitakin yrttejä käytän paljon, mutta nuo ehkä ne sipulimaisinta makua antavat.

Vierailija
64/64 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muuten te ketkä piilotatte sen sipulin salaa jauheena, kyllä se sieltä läpi maistuu jos ei normaalisti syö sipulia. Itsellä ei jauheena oleva sipulimauste pieninä määrinä aiheuta onneks kovin isoja oireita. Maistuu vaan todella ällöttävälle kun ei yleensä syö. 😃