Olisitko mielummin lapseton vai 5 lapsen äiti?
Montako lasta sinulla on tällä hetkellä? Lasten iät?
Kommentit (70)
Tosin joskus on niitä hetkiä jolloin ajattelee että minä häivyn ja jätän koko roskan. Mutta enemmän se on sitä että haluan kostaa miehelleni ja jättää hänet yksin niitten kanssa, hän kun on käytännössä jättänyt minut yksin, vaikka naimisissa yhä ollaankin.
Lapset on kuitenkin oikeasti sitä parasta mitä elämä tarjoaa, vaikka tuskan ja vaivan kautta...
tosin olen tässä asiassa varsin puolueellinen ja hormonihuuruissani.
Lapsia viisi, ialtään 13v, 8v, 5v, 1v10kk ja tuorein 1 viikko.
Meillä on kolme lasta, iät 6v., 4v. ja 1v6kk. Odotamme neljättä syntyväksi keväällä.
Lapset ovat olleet ehdottomasti oikea valinta elämässäni. Tosin meidän tapauksessa neljä on hyvä luku:).
7, 4 ja 1-vuotiaat. Enempää ei tule (koska olen jo vajaat 40 v enkä jaksa enää uusia valvomisia jne). Mutta ihan ehdottomasti olisin ennemmin viiden lapsen äiti kuin lapseton ja viiden äiti voisin hyvin ollakin, jos olisin tavannut mieheni nuorempana.
myönnän sen rehellisesti. Nyt kaksi pientä ja vaikea välillä jaksaa, hyvin menee nyt, mutta jaksamisen rajoilla käydään usein. Raskaudet oli vaikeita, selässäni on krooninen vaiva, ei ole paljon apua hoidossa, mies ei paljon voi auttaa, pieni koti, vähän rahaa jne. Rakastan lapsia, ja jos olisin tehnyt niitä nuoresta lähtien ja olosuhteet olisivat isolle perheelle paremmat, niin sitten se viisi olisi ihaana ajatus. Mutta ei tähän tilanteeseen, tällä iällä (34v). Joten pakko kai olisi olla lapseton... nyyh... jos tällainen pitäisi valita.... Mutta onneksi minulla on nyt tällainen perhe, olen kiitollinen siitä, se on ollut unelmieni täytyymys.
ja tavallaan olenkin. Kolme olen synnyttänyt ja kahta kasvatan lisäksi.
Välillä tämä on rankkaa, mutta yhtään en noista mukuloista antaisi pois (toisaalta lisääkään en suunnittele meidän yrittävän). Yllättävän iso muutos oli nelilapsisesta viisilapsiseksi perheeksi - tai ehkä se tilanne taas muuttuu, kunhan pieninkin oppii kävelemään ja menee joukon jatkona.
Lapset nyt 11, 9, 7, 3 ja 10 kk.
Kaksi lasta on, mutta vauvakuume on krooninen. Lisää lapsia tuskin tulee, koska mies ei halua, taloudellisesti ei ole järkevää ja terveyskään ei välttämättä kestäisi.
Toisaalta toisinaan kaipaan rauhaa ja hiljaisuutta ja sitä, että voisin elää ihan omaan tahtiini miettimättä milloin jollain on nälkä tai väsy tai vessahätä ja onko juuri oikeat vaatteet puhtaana ja unilelu tallessa ja niin edelleen...
Oikeasti olen ihan onnellinen ja tyytyväinen perhetilanteeseeni.
Lapseton
Vierailija - 09.12.10 09:10 (ID 11646719)
Yksi nelivuotias on.
olisin lapseton. Yksi 4v. riittää minulle.
omia 2 ,3v ja 5v (just lopetti hoidossa toiset samanikäset)