Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piiskaaminen oli vielä 70-luvulla ihan hyväksytty kuritusmuoto lapsille,

Vierailija
05.12.2010 |

ei siinä piiskaaja seksiä ajatellut

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (s. 1967) ja sisarukseni emme ole ikinä saaneet piiskaa. Vanhempani olivat sitä vastaan. Jo silloin 70-luvulla. Ei meillä muistaakseni muutenkaan suvussa "vitsaa" harrastettu vanhempieni sukupolvessa kasvatusmenetelmänä.

Vierailija
102/115 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisinaan henkarista persuksille, kun olin ollut tuhma. Viimeisen kerran muistan joutuneeni kärsimään tästä kuritusmuodosta vuonna 1980. Vanhempani olivat muuten ihan järkeäviä kasvattajia eivätkä olenkaan väkivaltaisia ihmisiä, mutta kai se oli jokin yleisesti hyväksytty kasvatustapa 70-luvulla, että lapsille annettiin selkään. Enpä ole koskaan kokenut tarpeelliseksi kurittaa fyysisesti omia lapsiani, joista vanhin on nyt 10-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koivuniemen herraa

Vierailija
104/115 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsan tarvetta olisi vanhemman miehen antamana

Vierailija
105/115 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä ei piiskattu koskaan. Terveisin 1960-1964 syntyneet sisarukset, jotka eivät olleet koskaan pahanteossakaan. 

Vierailija
106/115 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ollut. Kyllä sitä pidettiin jo 60-70-luvuilla vanhentuneena ja paheksuttavana kasvatustapana. Jos se olisi ollut hyväksyttyä, sitä olisi tehty kouluissakin.

Synnyin vuonna 1966, eikä minua ole koskaan piiskattu tai lyöty millään. Kerran on tukistettu.

Vierailija
107/115 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja saanut piiskaa:( Ja todellakin olen katkera. Äitini ei edes myönnä tehneensä väärin, ottaa marttyyri-asenteen "olenko mä nyt sitte huono äiti ja sä vihaan mua?" Joo, en vihaa, mutta väärin se oli! En mä kyllä koe siinä mitään seksuaalista olleen:O Väkivaltaa se sen kyllä sijaan oli, tietty... Omiani en piiskaa tai tukistele.

Etkö tee itse mitään väärin äitinä?

Vierailija
108/115 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua isä piiskasi ja melko kovaa kuria pidettiin minulle kun olin nuori. Nykyään se ei olisi todellakaan sallittua mutta en minä siitä kärsinyt vaan koen että kurin ansiosta minusta tuli muita kunnioittava ja avulias.

Vyöllä piiskaa sain ja sitten oli kotiarestit käytössä jos olin jotain tosi tyhmää tehnyt.

Nykyään taitaa nuo aikuiset naiset vaan haluta piiskaa sängyssä...

M32

Vierailija
109/115 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nahkavyö viuhu paljaalle perseelle 80 luvulla perse oli punasilla raidoilla monta päivää.

Vierailija
110/115 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole omia lapsia mutta kuinka nykyään lapsille pidetään kuria ja kuinka nykyään lapset saadaan tottelemaan/kunnioittamaan vanhempia ihmisiä? Olen ite kolmekymppinen.

Vierailija
111/115 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena piiskattujen seksiin liittyy yleensä aikuisena piiskaaminen. Fetissesistä näkee heti, mitä väkivaltaa ihmiseen on lapsena käytetty.

Vierailija
112/115 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena piiskattujen seksiin liittyy yleensä aikuisena piiskaaminen. Fetissesistä näkee heti, mitä väkivaltaa ihmiseen on lapsena käytetty.

Tän takia siis naiset käyttää tosi usein henkistä väkivaltaa miehiin?

Vierailija
113/115 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän takia siis naiset käyttää tosi usein henkistä väkivaltaa miehiin?

Ja miehet fyysistä. 🤷🏾

Vierailija
114/115 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nahkavyö viuhu paljaalle perseelle 80 luvulla perse oli punasilla raidoilla monta päivää.

Eivätkä lapset uhkailleet silloin puukolla lyhytkasvuisia aikuisia tai opettajiaan.

Vierailija
115/115 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkä lapset uhkailleet silloin puukolla lyhytkasvuisia aikuisia tai opettajiaan.

ei eikä sikailtu muutenkaa ja kouluissa ei kiusattu noin niikun nykyää .ja aikuisia kunnioitettiin käytös tavat oli muutenkin. tai kotona remmi laulo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme