Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettakaa lapsillenne, että ostokset MAKSETAAN ENNEN KUIN NIITÄ SAA AVATA/SYÖDÄ!!

Vierailija
18.10.2005 |

Minua todellakin ottaa päähän se, kun joku tuttu/tuntematon äiti/isi antaa lapsensa syödä kauppakärryistä jäätelön, suklaapatukan tai vaikkapa banaanin.

En yksinkertaisesti ymmärrä miten joku voi sellaista sallia? Sehän on jo näpistys, vaikka tuote maksettaisiinkin kassalla. Jos kauppias saisi moisesta kiinni, voisi joutua selittelemään aika paljon, ettei saisi rikkeestä minkäänlaista merkintää.

Oli teko miten pieni tahansa, se on silti rikos. Siitä saa silti sakkoja.

Jos lapsilla on todella niin kova nälkä, käykää ensin ostamassa ne banaanit, syökää maksamisen jälkeen ja sitten tehkää muut ostokset.

Minun alle 2v lapseni tietää jo hyvin mitä tarkoittaa " maksetaan ensin, syödään sitten" .

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oikein koko perheen voimalla menette kauppaan huikopalalle!

Minusta kaupassa syöminen on todella typerää ja ajattelematonta. Ainoa syy siihen on tosiaan sairaus, joka vaatii ehdottomasti sillä sekunnilla ruokaa suuhun.

Mutta se, että ihan muuten vaan annetaan lasten syödä maksamattomia ruokia eikä edes ajatella asiasta sen kummempaa, se kertoo jo todella isosta aukosta sivistyksessä. Ei voi olla kovin kummoista porukkaa muutenkaan sitten nämä kaupassa syöpöttelijät.

Meillä lapsi ei ole ikinä pyytänyt kaupassa syömistä. Vauvana osoitteli maissinaksupussia ja huusi, mutta tähän todettiin, että ei kaupassa syödä, kotona vasta. Sen jälkeen ei ole tarvinnut asiasta edes keskustella. Olemme aina ajoittaneet kauppareissut niin, että lapsella ei ole nälkä. Eikä aikuilla tai jos aikuisilla onkin, niin totta tosiaan osaamme hillitä itsemme kotiin saakka!

Lapsi oppii kaupassa syömisen VAIN jos hänet siihen opetetaan. Vanhempien typeryyttä, ei voi muuta sanoa. Hävetkää.

Vierailija:

Meillä syödään ennen kassaa huikopalaa, vaikka koko perhe kaupassa ja juodaan kanssa jos siltä tuntuu.

Vierailija
2/63 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sisko on citymarketin kassalla välillä duunis ja se on kertonut kanssa jos millaisia juttuja. Milloin on vedetty kokonainen karkkipussi naamaan ja milloin sitten jotain muuta.

Paras oli kun perhe tuli kassalle ja kakaran suupielet ja nenä sekä sormet suklaassa. Siinä kun miehen sisko katsoi vähän kysyvästi niin tämä äiti sanoi, että " joo syötiin suklaa jo mutta se paperi kyllä putosi tuonne" ja käveli tyynesti kassalta pakkaamaan tavaroita.

Ei siis edes YRITTÄNYT maksaa jo syötyä suklaata. Mieheni sisko hälytti kauppiaan siihen (oli siinä lähellä toimistokopissa) ja jätti sen perheen selvittään asiaa kauppiaan kanssa.

Ja sitten kysytään mistä ipanat oppii välinpitämättömiksi ja muuten vaan vesipäisiksi idiooteiksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänelle tuli tuossa 1 - 1,5-vuotiaana kauhea leivän himo aina leipähyllyllä. Nälästä ei ollut kyse, koska kotona oli juuri syöty. Hirveä huuto ja parku tuli, jos hän ei saanut leipää, ja niinpä sitten aina avasin leipäpussin ja annoin hänelle palan leipää. Vajaan pussin laitoin kärryyn ja maksoin kassalla. Eikä edes rahapussi jäänyt kertaakaan kotiin! Pikkuhiljaa lapsi oppi, että leipää saa sitten kotonakin, ja kaupassa syönti jäi tuohon puolen vuoden jaksoon. Sen jälkeen hän ei edes riskannut mitään, ei karkkia, mehuja eikä jätskejä, vaan jaksoi odottaa kotiin asti. Huutoa kyllä kestän ja isommat lapsemme ovat kelpo ihmisiä, jotka eivät koskaan ole mihinkään näpistelyyn sortuneet. Pikkuihmisen kaupassa syömistä en vain ole koskaan pitänyt mitenkään rikollisena touhuna, jos ostokset maksetaan. Näin tekisin edelleen, jos tarve vaatisi.

Vierailija
4/63 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten monet jo ovat kirjoittaneetkin hyvin asiasta, ruokaa tai mitään muuta ei syödä ennenkuin ne on maksettu! Selitä siinä sitten vartialle, että mun tuli nälkä... JA yritä opettaa omille lapsille ettei saa syödä kun toiset lapset vieressä mussuttaa minkä ehtii. Kyllä jo pienikin lapsi jaksaa odottaa sen verran että kassan jälkeen saa sen herkun suuhunsa. Mutta kun tämän päivän ihmiset on sellaisia, että mulle heti kaikki, aikuisetkin niin millä lapset sitten oppisivat muuta.

ja toinen mikä ärsyttää on se että huomataan kassalla kappas tämä jugurtti, viili ym. että siitä on kansi rikki ja ihan selvästi on kynnenjälki tai se on ollut kärryssä pohjimmaisena, sitten kuuluu " en mä ota tätä kun se on rikki"

Hyllyt tarkistetaan aamulla ja tuskin kukaan hyllystä rikkinäistä ottaa kärryynsä. Voisi vähän katsoa mihin laittaa ne jugurtit ettei ne mene rikki!!! Liikaa vaadittu???

Vierailija
5/63 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa jos jokainen harrastaisi samanlaista touhua siellä kaupassa ollessaan.

Työpäivän jälkeen koko perheen voimin ruokaostoksille ja siitä vaan vähän banaania ja piirakkaa naamaan,sitten tietenkin jotain juomistakin vielä päälle ja jälkkäriksi vaikka karkkihyllystä jokaiselle suklaapatukat.

Siis hävettää oikein kauppiaiden puolesta tuollainen käytös,eikö teillä todellakaan ole minkäänlaisia käytöstapoja.

TUOLLAINEN TOIMINTA ON VARASTAMISTA!EI TERVEJÄRKISTEN TOUHUA!

Vierailija
6/63 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toi jugurttipurkkijuttu jäi vähän kaivelemaan. Itselleni on ainakin käynyt niin, että puolihuolimattomasti vaan muutaman jugurttipurkin olen ottanut hyllystä, ja vasta kassalla huomannut yhden niistä olevan rikki. Luulisin, että joku edellinen hyllynräplääjä rikkonut tms. Silloin en kyllä purkkia osta. Tottakai, jos itse olen kannen rikkonut, pyydän vaikka muovipussin sitten purkille ja ostan sen. Joskus vaan vahingossa ottaa jonkun rikkinäisen jutun.

Vierailija
7/63 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tun tuu ja nälättää tai janottaa.

Miksi tuntisin huonoa omaatunota. Kaikki mitä syömme myös kassalla maksamme.

Ja koskaan en men e kauppaan tarkistamatta onko " kukkaro jäänyt kotiin"

Olen niin täydellinen, että sitä ei koskaan voisi edes tapahtua.

Kun menemme kauppan esim. suoraan tarhasta haun jälkeen suuntaan ekasi patonkihylllylle.

Siitä sitten taitetaan perheenjäsenille jokaisllle oma huikopala.

Vauvalle avataan samantien pussi maissinaksuja jos omia ei ole mukanan( ovat siis loppuneet).

Jos lapsilla on jano saavat pillimehut tai mitä sitten haluavat.

Olenkin harkinnut ottavani myös oman luskina mukaan, jotta voitaisiin syödä vaikka jogurtit tai vanukkaat.

Karkkitiiskillä saavat lapset, jos on karkkipäivä heti syödäkseen esim. Jimit tai Dacapot.

Pudonneita irtokarklkeja napsitaan koko perheen voimalla siitä vosta missä ei myytävät karkit makoilee:)

Monesti kun olen nälissäni käynyt kaupassa yksinäni, ostan grillikylkeä palasen minkä syön siinä samantien muita ostokssiani tehdessäni.

Jos ei leipää tai muuta siis matustella, ainakin jäätelöt saa lapset heti kauppaan tultuamme.

Ihanaa ja kivaa tehdä ostiokset rauhassa kun lapsilla on purtavaa ja ovat rauhallisia.

Kukaan kassa tahi kauppias ei ole ikinä sanonut kielteistä sanaa laitettuamme tyhjät kääreet tisiklle ja kerrottuamme että nämä on jo syöty!

Ikinä ei ole syytetty varkaudesta vaikka lapsi olisi pujahtanut kassan ohi namit kourassaan vahingosti.

Ja ikinä emme ole kaupasta edes vahingossa mitään varastaneet.

Vastaisuudessakin jatkamme samaa linjaa. Se mitä syömme myös maksamme:)

Oli se tuote siten syöty ennen kassaa tai sen jälkeen.

Mutta missään tapauksessa emme aio siihen linjalle, että huudattaisimme lapsiamme kaupassa jonkun tikkarein perään tai tarvittavan nenäliinapaketin taikka edes äidin grillikyljen...):

Okei AV mammoja varmaan lohduttaa tämä että kaljoja emme sentään kaupassa korkkaa emmekä pistä tupakaksi..... heh.

T. Hyv>Prim

Vierailija
8/63 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tata ketjua lukiessa huokaisen taas syvaan hepotuksesta etten enaa asu suomessa... on teilla ongelman (ja kiukustuksen) aiheet. Loysatkaa nyt sita pipoa hyvat ihmiset.

Vierailija
9/63 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lain mukaan näpistys. Näpistys on puolestaan asianomistajarikos, joten kauppiaasta riippuu, ilmoitetaanko rikos poliisille ja syyttäjälle. Näpistyksestä annettu sakko on myös aina päiväsakko, joten siinähän arvotte, millä tuulella kauppiaanne on.

Vierailija
10/63 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" avattu pakkaus on ostopäätös" Lähes kaikissa kaupoissa on tällainen teksti vähintäänkin leluosastolla.

" Leluosasto ei ole leikkipaikka" Todella usein on tämä teksti myös leluosastoilla, paitsi Ikeassa, jossa oikein kehotetaan lapsia riekkumaan lastenosastolla.

" Lue lehdet vasta kotona" Lähes kaikilla kioskeilla ja useimmissa kaupoissa.

" Jos haluat tutkia tuotetta, pyydä myyjältä lupa avata pakkaus" Näin mm. Biltemalla.

" Näytäthän myyjälle vaatteet ennen sovittamista" Useimmissa vaatekaupoissa.

Vierailija:

Vierailija:

" pakkausta ei saa avata ennen kuin on tuote maksettu" .

Tai edes niitä tämän tyylisiä?!

Vierailija
11/63 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion antaa lapseni ja itseni syödä kaupassa mitä tahansa ,

Olen jopa valmis työntämään sen tampoonin hyllyjen välissä sisääni jos tilanne vaatii.

Repikää siitä.

Vierailija
12/63 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen perheenne silmissäni. Olette kaikki sikalihavia, koska ette pysty tekemään edes kauppareissua ilman mutustelua. Sinä äiti olet todennäköisesti tunkenut leveän ahterisi reikäisiin trikoisiin ja peittänyt vatsamakkarasi kulahtaneen t-paidan alle. Lapsesi ovat ällöttäviä punkeroita, joiden kädet ja naamat ovat tahmeat viineritahmasta. Teillä ei ole minkäänlaisia ruokailutapoja - miten voisikaan, jos äiti mättää grillikylkeä suoraan paketista naamaansa rasva leukaa pitkin valuen kaupassa. Onneksi en asioi missään Malmin Prismassa, missä voisin törmätä perheeseesi.

Vierailija
13/63 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

namit,banaanit, leivät on niin kauan kauppiaan omaisuutta kunnes olen ne maksanut.

Kerran pari vuotiaamme oli huomaamattani napannut karkkihyllyltä patukan, ja ehtinyt jo pureskella paperia rikki. En todellakaan kehdannut antaa sitä kuolaista suklaapatukkaa myyjälle, vaan hain samanlaisen hyllystä ja kerroin myyjälle että näitä patukoita on sitten kaksi, toinen vaan pikkasen kuolan vallassa ja pyysin anteeksi.

En rikoksena pidä asiaa jos kerran tuote maksetaan kassalla, huonona käytöstapana kylläkin.Ravintolat on sitä varten että saa ensin syödä, sitten vasta maksaa, ei ruokakauppa.

Vierailija
14/63 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muualla maailmassa on ihan ok asia napostella kaupassa niin ainakin olen tyytyväinen, että asun Suomessa. Täällä suurella osalla näyttää olevan hyvät tavat kaupassa asioidessa.

Vierailija
15/63 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät mulkoile minua murhaavasti, kun lapseni kiljuu kurkku suorana esim. leipähyllyn kohdalla, kun kuljemme kaupan läpi ostoksia tehden.

Tulkaa nyt te kaikki ihanat ihmiset heti huomenna kanssani kauppaan, jookos.

Vierailija
16/63 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vain kauhean paha mieli tätä ketjua lukiessani, että ajattelevatko ihmiset todellakin minusta näin?! Ruokailujen ja välipalojen aikataulu on niin tiukka ja vielä pienellä lapsella äkilliset tuntemattomasta syystä laskevat sokerit...eli parhaimmassa tapauksessa minun lapseni on se, joka itkee raivoaa ja kiukuttelee lähellä kassaa todella matalissa sokereissa (sillä lapseni tulee kiukkuiseksi ja " sekoavaksi" tuolloin...ja sitten minä sanon, että ota tästä pillimehu..heeh :( :) en voi valita, mutta olen varmaan täällä usein puheissanne tyyliin " arvaappa mitä näin tänään kaupassa Espoossa..." Mutta toivottavasti lapsestani ei kuitenkaan tule myymälävarasta..

Vierailija
17/63 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites nämä kaupassasyöjät sitten asian hoitavat, jos kassalla vasta huomataan lompsan jääneen kotiin? Itsellänikin joskus sattunut kyseinen unohdus. Arvatkaa uskooko kaupan kassa vakuutteluja, että tulen ihan varmasti kohta maksamaan tämän suklaapatukan tms.

Vierailija
18/63 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun laitat lapsellesi diabeteksestä kertovat korun tai ranneketjun. Diabetes on hyväksytty syy antaa se pillimehu kaupassa ennen maksua, luulempa ap:n tarkoittavan niitä " terveitä" lapsia jotka vaan haluavat saada namin tai pillimehun heti.

Vierailija
19/63 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kaupassa syödä maksamattomia tuotteita. Lapsikin kyllä oppii olemaan huutamatta, kun alusta asti tehdään selväksi ettei ennen kassaa avata pakkauksia.

Diabeetikot ym. ovat tietenkin asia erikseen.

Vierailija
20/63 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hävetti. Olin tuolloin joku 4v, ja muistan vieläkin tapauksen hyvin.

Jos 4-vuotias oppii kerrasta, että kaupassa ei syödä, niin mikseivät jotkut aikuiset opi sitä sitten millään?

Ja sinulle, jonka lapsella oli diabetes, haluan vielä sanoa, että etköhän sinä lapsinesi ole tässä asiassa se poikkeus, joka voidaan katsoa läpi sormien. Toisaalta toki on hyvä aina pitää joka paikassa mukana niitä ensiapunameja, jos lapselle tulee huono olo.