Opettakaa lapsillenne, että ostokset MAKSETAAN ENNEN KUIN NIITÄ SAA AVATA/SYÖDÄ!!
Minua todellakin ottaa päähän se, kun joku tuttu/tuntematon äiti/isi antaa lapsensa syödä kauppakärryistä jäätelön, suklaapatukan tai vaikkapa banaanin.
En yksinkertaisesti ymmärrä miten joku voi sellaista sallia? Sehän on jo näpistys, vaikka tuote maksettaisiinkin kassalla. Jos kauppias saisi moisesta kiinni, voisi joutua selittelemään aika paljon, ettei saisi rikkeestä minkäänlaista merkintää.
Oli teko miten pieni tahansa, se on silti rikos. Siitä saa silti sakkoja.
Jos lapsilla on todella niin kova nälkä, käykää ensin ostamassa ne banaanit, syökää maksamisen jälkeen ja sitten tehkää muut ostokset.
Minun alle 2v lapseni tietää jo hyvin mitä tarkoittaa " maksetaan ensin, syödään sitten" .
Kommentit (63)
mutta toisaalta en välitä jos joku muu niin tekee. Eivät ne tuolla tutussa lähikaupassa (Alepa) todellakaan hermostu vaikka semmoista näkevät kun myyjät ja asiakkaat ovat tuttuja vuosien ajalta.
Minulle se nyt vaan on periaate, ja hermostun usein mm.lapsen isovanhempiin jotka antavat 4-vuotiaan istua kärryjen siinä osassa mihin elintarvikkeita pitäisi kerätä ja syödä mitä huvittaa ennen kassalle menoa. Onneksi tuo homma on vähentynyt, osittain kai siksikin etten päästä lasta enää usein heidän mukaansa... Ovat kai huomanneet, pelkkä puhe ei kuulunut.
Poika itse osaa onneksi käyttäytyä kaupassa, ei ole vielä tarvinnut kiskoa karkkia kiljuvaa lasta kaupasta ulos. Joskus tosin karkkihyllyn edessä haluaa katsoa mitä sitten karkkipäivänä voisi ostaa.
Ja jos kävisi niin onnettomasti että lompakko on kotona tms. niin eiköhän minulta 30 centtiä sen banaanin ostamiseen löytyisi taskunpohjalta. Jos ei, niin toisin seuraavalla kerralla. Uskon kuitenkin olevani hyvä ja haluttu asiakas :-) Se, etten niuhota pikkuasioista, ei tarkoita että olisin periaatteeton tai heikkohermoinen.
Oletteko koskaan ajatelleet sitä, että jos lompakko onkin jäänyt kotiin, tai pankkikortti ei toimikkaan jonkun takia?
Milläs sitten maksatte sen banaanin, jonka lapsesi on jo vatsaansa ahtannut?